Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2007, 10:49
juno
juno is offline
Citaat:
angel90 schreef op 30-07-2007 @ 14:54 :
Mee eens.

De islam een deel van de Nederlandse cultuur? Ik moet er werkelijk niet aan denken. Als dat het geval zou zijn, pak ik mijn koffers en vertrek ik naar een ver land zonder islam en andere religies (bestaat dat land?) Hoewel ik betwijfel of dit ooit het geval zou zijn.

Tja, vluchten kan niet meer. Dat de islam hier een flinke inbreng gaat krijgen die strijdig zal zijn met de verworvenheden van de moderne westerse staten is met bewindslieden als Ella Vogelaar nog maar een kwestie van tijd.

Ach ja, Partij van de Allochtonen he.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2007, 15:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 00:13 :
Zo bijtend hoef je niet te reageren, als de islam deel wordt van Nederland vertrek ik ook, net zoals ik vertrek wanneer het christendom of willekeurig welk fabeltje de politieke macht zou overnemen. Dergelijke staten vervallen binnen 10 jaar in onderdrukking en rechteloosheid, daarop volgen strijd en anarchie, of totalitairisme afhankelijk van wie de strijd wint. In either case gaat de staat naar de maan en is iedereen die er in woont flink de sjaak.
Ehm hallo: Chistenunie?? CDA???

Noord Korea is the place to be....

Islamieten, Christenen, en Joden, allemaal deel van de samenleving, en toch zullen er nooit bepaalde groepen de overhand krijgen, omdat die teveel tegendruk zouden krijgen van de overige groepen.

Jullie schijten echt in je broek voor alles met een kleurtje, Juno voorop, met haar partij voor de allochtonen. Zielig gedoe.

Jullie hebben je werkelijk angst laten aanpraten door die losers van een Pim Fortuyn en Geert Wilders.

Stakkers
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 15:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 31-07-2007 @ 16:33 :
Jullie schijten echt in je broek voor alles met een kleurtje, Juno voorop, met haar partij voor de allochtonen. Zielig gedoe.
Of jij bent niet in staat de rationele, sterke argumenten voor die stellingname te weerleggen, en neemt je toevlucht tot alle opponenten voor xenofobe racisten uit te maken zonder dat je hun argumenten poogt te weerleggen.
Oud 31-07-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 16:35 :
Of jij bent niet in staat de rationele, sterke argumenten voor die stellingname te weerleggen, en neemt je toevlucht tot alle opponenten voor xenofobe racisten uit te maken zonder dat je hun argumenten poogt te weerleggen.
Whahaha, tuurlijk.

Ok, even serieus nu: Zoals Juno de zaken stelt: Partij voor de Allochtonen.... Hoe moet ik die opvatten? Moet ik die nu echt serieus nemen? Of mag ik hartelijk lachen om het hoge gehalte drama queen?

En ja, als mensen claimen te gaan verhuizen als de Islam aan de macht komt ( heerlijk melodramatisch weer ), dan kan ik niet anders zeggen dan dat je een beetje xenofoob bent.

En bovendien, ik quotte eigenlijk verkeerd, want ik moest Juno quoten niet jou, excuses daarvoor. Dat maakte het wel heel erg onduidelijk.

Mijn stellingname blijft hetzelfde: we leven nu eenmaal in een samenleving, met verschillende religies. Waarom wordt de nadruk gelegd op de negatieve aspecten van de ene, en worden stelselmatig de negatieve aspecten van het andere genegeerd?

Ok, minister Vogelaar is een onhandige sufferd, maar ze heeft wel een punt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 16:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 31-07-2007 @ 17:06 :
Whahaha, tuurlijk.

Ok, even serieus nu: Zoals Juno de zaken stelt: Partij voor de Allochtonen.... Hoe moet ik die opvatten?
Vrij serieus, want aan de hand van de ruggegraatloze opstelling en de aanhang van de PVDA is er wel degelijk grond voor om dat grapje te maken.
Ze waren de architecten en meest felle voorstanders van de falende slappe immigratie- en integratiepolitiek, uitten zoals velen onterechte kritiek op Verdonk, maar namen vervolgens in een schoolvoorbeeld van hypocrisie haar beleid vrijwel letterlijk over in Balkenende IV.

Hoe bedoel je overigens benadrukken van de één en negeren van de ander? Ik geloof niet dat iemand zich hier daar ooit schuldig aan heeft gemaakt. Kun je quoten waar dat precies gebeurde?
Oud 31-07-2007, 17:10
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 17:37 :
Vrij serieus, want aan de hand van de ruggegraatloze opstelling en de aanhang van de PVDA is er wel degelijk grond voor om dat grapje te maken.
Ze waren de architecten en meest felle voorstanders van de falende slappe immigratie- en integratiepolitiek, uitten zoals velen onterechte kritiek op Verdonk, maar namen vervolgens in een schoolvoorbeeld van hypocrisie haar beleid vrijwel letterlijk over in Balkenende IV.

Hoe bedoel je overigens benadrukken van de één en negeren van de ander? Ik geloof niet dat iemand zich hier daar ooit schuldig aan heeft gemaakt. Kun je quoten waar dat precies gebeurde?
MWa, ik ben ook geen voorstander van de PVDA, maar ik moet ze te na geven dat de hele houding van Rita Verdonk onmenselijk was. Er waren betere methodes te verzinnen om mensen die hier niet thuis horen eruit te werken.

Het benadrukken van de slechte moslims komt in dit topic, en eigenlijk op dit hele subforum voor. Dat iets dat ik opmerk. Daar hoef ik niet speciaal voor te quoten denk ik.

Maar om je een lol te doen:

Dakoedam schreef op 25-07-2007 @ 19:29 :
ik vind de islam niet goed, ze snijden kelen van dieren door, en dat soort rottigheid, ik moet dr niets van hebben

als ze aan mijn kat zitten, dan hebben ze een heel groot probleem

Onder andere

En ik hoef je toch zeker niet de posts van een ander schertsfiguur als een hehehendriksksksks te noemen heh
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 17:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 17:37 :
onterechte kritiek op Verdonk
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 17:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 31-07-2007 @ 18:10 :
MWa, ik ben ook geen voorstander van de PVDA, maar ik moet ze te na geven dat de hele houding van Rita Verdonk onmenselijk was. Er waren betere methodes te verzinnen om mensen die hier niet thuis horen eruit te werken.
Dan zul je het vast met me eens zijn dat het stijlloos is dat de PVDA haar eerst bekritiseerde (of dat terecht was is een andere discussie) om vervolgens haar gehele beleid te kopiëren?

Sterker nog, het is nog erger onder de PVDA, tegenwoordig wordt je inclusief volledig geïntegreerd gezin en al uitgezet vanwege de verdenking dat je als Serviër bij een paramilitaire eenheid zat, terwijl voor, ik geloof een Soedanees of een Oegandees, lidmaatschap van een militie juist gebruikt werd als verzachtende omstandigheid.

Verdonk was tenminste nog eerlijk, een Montenegrijns gezin in dit dorp kreeg van haar na tientallen jaren wachten onder het slappe asielbeleid (14 jaar in totaal) eindelijk een permanente verblijfsvergunning. Die man is ook jaren illegaal geweest, maar je had hem moeten horen foeteren toen iemand een half jaar terug Verdonk ter sprake bracht en haar oneerlijk noemde.
Oud 31-07-2007, 18:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 18:51 :

Verdonk was tenminste nog eerlijk, een Montenegrijns gezin in dit dorp kreeg van haar na tientallen jaren wachten onder het slappe asielbeleid (14 jaar in totaal) eindelijk een permanente verblijfsvergunning. Die man is ook jaren illegaal geweest, maar je had hem moeten horen foeteren toen iemand een half jaar terug Verdonk ter sprake bracht en haar oneerlijk noemde.
Zoals ik eerder zei: ik ben absoluut geen fan van de PVDA.

En dat montenegrijns gezin: opportunisme? Is zomaar een woord dat zich in mij opdringt..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 31-07-2007 @ 18:10 :
Het benadrukken van de slechte moslims komt in dit topic, en eigenlijk op dit hele subforum voor. Dat iets dat ik opmerk. Daar hoef ik niet speciaal voor te quoten denk ik.

Het lijkt me toch vrij normaal dat je in een topic over de islam niet de hele tijd off topic gaat door over het kristendom te beginnen. Right? Het is grappig dat ik die compensatiedrang nooit bemerk als de kristenpaupertjes weer eens de wind van voren krijgen. Dan blijft iedereen keurig netjes on topic
Oud 31-07-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-07-2007 @ 19:03 :
Het lijkt me toch vrij normaal dat je in een topic over de islam niet de hele tijd off topic gaat door over het kristendom te beginnen. Right? Het is grappig dat ik die compensatiedrang nooit bemerk als de kristenpaupertjes weer eens de wind van voren krijgen. Dan blijft iedereen keurig netjes on topic
Ja, daarom refereerde ik ook al aan het hele subforum...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-07-2007 @ 19:03 :
Dat komt vooral door de toon van de posts. De xenofobe islambashers, met juno voorop, doen net alsof de islam vanwege zijn verwerpelijke idealen een bedreiging vormt voor de samenleving, terwijl de fundamentalistische gristenen, met even gevaarlijke idealen, veel groter zijn in aantal en veel beter zijn georganiseerd.

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2007 @ 19:08 :
Dat komt vooral door de toon van de posts. De xenofobe islambashers, met juno voorop, doen net alsof de islam vanwege zijn verwerpelijke idealen een bedreiging vormt voor de samenleving, terwijl de fundamentalistische gritstenen, met even gevaarlijke idealen, veel groter zijn in aantal en veel beter zijn georganiseerd.
dank u
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
[
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2007 @ 19:08 :
Dat komt vooral door de toon van de posts. De xenofobe islambashers, met juno voorop, doen net alsof de islam vanwege zijn verwerpelijke idealen een bedreiging vormt voor de samenleving, terwijl de fundamentalistische gritstenen, met even gevaarlijke idealen, veel groter zijn in aantal en veel beter zijn georganiseerd.
Volgens mij zijn de meesten hier toch wel redelijk consequent in het bashen van gelovigen. Het moet gewoon mogelijk zijn om de islam te verwerpen zonder dat de frusti's meteen met het vingertje beginnen te wijzen naar andere fabeltjes.

Het is trouwens sowieso nogal achterlijk dat ieder islamdebat steevast ontaard in een genant links-rechts fiasco.

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-07-2007 @ 19:39 :
[

Volgens mij zijn de meesten hier toch wel redelijk consequent in het bashen van gelovigen. Het moet gewoon mogelijk zijn om de islam te verwerpen zonder dat de frusti's meteen met het vingertje beginnen te wijzen naar andere fabeltjes.

Het is trouwens sowieso nogal achterlijk dat ieder islamdebat steevast ontaard in een genant links-rechts fiasco.
Het gaat inderdaad om de toon, en andere geloven dan de islam mogen niet zomaar verworpen worden. Je zal maar eens een opmerking maken over Israel.....
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 31-07-2007 @ 19:03 :
En dat montenegrijns gezin: opportunisme? Is zomaar een woord dat zich in mij opdringt..
Waarom opportunisme? Heb je een reden aan te nemen dat dat erbij kwam kijken? De man had alle reden om te blijven en mocht van Verdonk dus ook blijven.

Dat is iets dat niet verteld werd door alle Verdonk-bashers destijds; dat Verdonk meer dan 30.000 verblijfsvergunningen heeft uitgegeven. Het is gewoon puur dat daarvoor niemand af durfde te wijzen en mensen dus van meet af aan kansloos maar rondjes bleven draaien in de bureaucratie dat het veroorzaakte dat haar beleid erg veel afwijzingen leek te bevatten, maar dat was iets geheel anders, de shit van de jaren '90 en eind jaren '80 moest gewoon opgeruimd worden.

Onder Verdonk werden stelselmatig meer zaken afgehandeld dan er asielaanvragen waren, terwijl dat normaal gesproken een unicum was dat slechts in 1992 en 1995 op kleine schaal voor kwam.

Dit alles aldus het CBS, pagina 39
Oud 31-07-2007, 19:18
Verwijderd
Dat zal ook wel door de forse daling van de asielaanvragen komen...

En door dat beleid zitten we nu met een negatief emigratiesaldo. Lekker de vergrijzing aanjagen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:21
Verwijderd
Mooi dat jij dat uitzocht, maar dat neemt toch niet weg dat haar beleid ten op zichte van heel veel mensen onmenselijk genoemd mag worden.

dat ze de zaken versneld heeft, doet daar niks aan af.

Bovendien is het IND daar mede schuldig aan, en niet alleen maar de kabinetten uit de jaren 80 en 90.

Het IND werkt gewoon allerbelabberdst. En dat deden ze ook al in de jaren 80 en 90. Dat doen ze nu nog steeds. Daar heeft Verdonk niks aan geholpen.

Maar goed, dit gaat wel erg ver offtopic.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2007 @ 20:18 :
En door dat beleid zitten we nu met een negatief emigratiesaldo. Lekker de vergrijzing aanjagen.
Dat immigratie de vergrijzing op kan lossen is zonder meer een mythe hoor, daarvoor zou het aantal kennismigranten iets van 40-50% van de totale immigratie uit niet-westerse landen moeten vormen.
Oud 31-07-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 20:22 :
Dat immigratie de vergrijzing op kan lossen is zonder meer een mythe hoor, daarvoor zou het aantal kennismigranten iets van 40-50% van de totale immigratie uit niet-westerse landen moeten vormen.
Ja misschien wel, maar ik vind sowieso dat ze kennismigratie zouden moeten stimuleren in plaats van tegengaan, ook uit "niet-westerse" landen.

Belachelijk dat artsen, wetenschappers en ingenieurs in asielcentra zitten te niksen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:24
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 20:22 :
Dat geloof ik graag, maar dan moeten de immigranten wel de kans krijgen om wat te leren, ipv jaren lang niks doen in asielzoekerscentra. Tot krankzinnigheid in onzekerheid in zo'n centrum laten we ze verrotten. IPV dat we ze meteen aan het werk zetten, en eventuele aanvullende cursussen geven.

Maar nee, dat deden ze in de jaren 80, 90, en nu nog steeds niet.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:27
Verwijderd
Great minds think alike.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2007 @ 20:22 :
Belachelijk dat artsen, wetenschappers en ingenieurs in asielcentra zitten te niksen.
Hoe hard wil je de linkse meute over je heen hebben door opleidingsniveau te definiëren als een toelatingscriterium voor asielzoekers?

Verder zit je nog met accreditatie die de zaak vertraagd. Een titel uit een willekeurig land betekend niet altijd dat iemand bruikbaar is in Nederland. Ik geloof dat dat wel aardig geregeld is voor de meeste landen, Europa inclusief Oost-Europa, Amerika, Australië, Japan etc, maar hoe het daar buiten zit weet ik niet.

Maar dan nog zitten er een aantal nodeloze obstakels in de aparte procedure voor kennismigranten. Zo is het belachelijkerwijs zo dat iemand borg moet staan, zelfs als de kennismigrant in kwestie zelf financieel op eigen benen kan staan en een vaste baan aangeboden heeft gekregen.
Oud 31-07-2007, 19:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 20:29 :
Hoe hard wil je de linkse meute over je heen hebben door opleidingsniveau te definiëren als een toelatingscriterium voor asielzoekers?

Verder zit je nog met accreditatie die de zaak vertraagd. Een titel uit een willekeurig land betekend niet altijd dat iemand bruikbaar is in Nederland. Ik geloof dat dat wel aardig geregeld is voor de meeste landen, Europa inclusief Oost-Europa, Amerika, Australië, Japan etc, maar hoe het daar buiten zit weet ik niet.

Maar dan nog zitten er een aantal nodeloze obstakels in de aparte procedure voor kennismigranten. Zo is het belachelijkerwijs zo dat iemand borg moet staan, zelfs als de kennismigrant in kwestie zelf financieel op eigen benen kan staan en een vaste baan aangeboden heeft gekregen.
Stel: je hebt een oorlogsvluchteling die arts is, of advocaat of weet ik veel wat aan goeie kennis.

Die laten we nu verrotten in een AZC. Dat is geldverslindend. En dom.

Dat was het punt wat we maakten.

Voor de rest ben ik het met je eens. Ook dat deden ze in de jaren 80, 90 en heden niet.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 20:29 :
Sociaal-liberalen zijn niet links, niet rechts, maar recht door zee. Jeweettoch. Ik vind dat er twee trajecten moeten zijn. Een traject voor vluchtelingen, en een traject voor hoogopgeleiden.
Citaat:
Dan nog, iemand die ingenieur is in een ontwikkelingsland is meestal geen dombo. Dat zijn opleiding dan hier misschien niet meteen nuttig is maakt dan niet zo veel meer uit.
Citaat:
Ja ik weet de precieze bureaucratische details niet, maar die lijken me ook niet bijster relevant in een principiële discussie.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2007 @ 20:37 :
[B]Sociaal-liberalen zijn niet links, niet rechts, maar recht door zee. Jeweettoch. Ik vind dat er twee trajecten moeten zijn. Een traject voor vluchtelingen, en een traject voor hoogopgeleiden.[b]Dan nog, iemand die ingenieur is in een ontwikkelingsland is meestal geen dombo. Dat zijn opleiding dan hier misschien niet meteen nuttig is maakt dan niet zo veel meer uit.Ja ik weet de precieze bureaucratische details niet, maar die lijken me ook niet bijster relevant in een principiële discussie.
en een traject voor hoogopgeleide vluchtelingen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2007 @ 20:37 :
Sociaal-liberalen zijn niet links, niet rechts, maar recht door zee. Jeweettoch. Ik vind dat er twee trajecten moeten zijn. Een traject voor vluchtelingen, en een traject voor hoogopgeleiden.
Zo is het al geregeld. Maar voor jouw plan zou je in de vluchtelingenregeling een voorwaarde in moeten bouwen dat bepaalde titels direct een verblijfsvergunning geven.

Er is zeker iets voor te zeggen, maar het resultaat is dan prompt dat precies dezelfde beroepswerkelozen hun borden dan overschilderen naar "Mephostophilis molenaar!"
Oud 31-07-2007, 19:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 20:40 :
Zo is het al geregeld. Maar voor jouw plan zou je in de vluchtelingenregeling een voorwaarde in moeten bouwen dat bepaalde titels direct een verblijfsvergunning geven.
Bijvoorbeeld. Het gaat me natuurlijk niet om de precieze invulling van dergelijk beleid, daar ga ik mijn hoofd niet over breken.
Citaat:
Er is zeker iets voor te zeggen, maar het resultaat is dan prompt dat precies dezelfde beroepswerkelozen hun borden dan overschilderen naar "Mephostophilis molenaar!"
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 10:22
Verwijderd
Hoezo dramatisch..
Ik hoef gewoon niet in een land te wonen waar moslims deel uit gaan maken van de dominante cultuur. Ik kan het niet anders zeggen dan dat ik walg van de islam.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 11:08
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
angel90 schreef op 01-08-2007 @ 11:22 :
Hoezo dramatisch..
Ik hoef gewoon niet in een land te wonen waar moslims deel uit gaan maken van de dominante cultuur. Ik kan het niet anders zeggen dan dat ik walg van de islam.
iedereen denk ik wel..en nu slotje
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 11:24
Verwijderd
Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 11:04
Verwijderd
angel90 en littlebee:

jullie zijn de 2 meest achterlijke en bange posters die ik hier heb mogen meemaken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 11:33
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-08-2007 @ 12:04 :
angel90 en littlebee:

jullie zijn de 2 meest achterlijke en bange posters die ik hier heb mogen meemaken.
waarom dat nou weer?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-08-2007 @ 12:04 :
angel90 en littlebee:

Onzin. Ik heb gewoon een strondhekel aan religies over het algemeen, maar al helemaal aan de Islam. Dat kan toch? Ik vind dat religies mensen heel erg beperkt in hun doen en laten en over het algemeen voor heel veel narigheid zorgt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 12:48
Verwijderd
Naja ik walg van mensen die te weinig willen weten van andere geloven en culturen en door middel van vooroordelen durven te debiteren dat andere culteren en religies walgelijk zijn.

Verder walg ik van extreem links, extreem rechts, extreem fundamentalistisch, en ik walg van mensen die elkaar maar zonder meer napraten zonder zelf na te denken over dingen.

Jullie dus

Hell, ik dacht dat Juno ( die volgens mij al ver in de 40 is ) een angstig xenofoob vrouwtje was, maar ja met haar leeftijd, kun je het haar nauwelijks kwalijk nemen. Maar jullie, zijn nog jong, en nu al bang, voor iets dat anders is dan Arisch.

Ben ik blij dat ik me nooit aan jullie zal hoeven aanpassen. Maar he: volgens TID, ben ik ook al gezakt voor mijn inburgeringscursus

Voor jullie zouden clubjes als het Stormfront een gezellige bende zijn, zijn jullie al lid?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 12:56
Verwijderd
Wie heeft er nou vooroordelen :')
Ik zelf ben niet eens rechts. Ik ben meer links dan rechts. En ik vind dat iedereen even veel rechten heeft (uiteraard) en dat moslims ook recht van spreken hebben en recht op hun eigen geloof hebben. Echter mag ik toch walgen van dat geloof en mijn biezen pakken als dit geloof zich zo erg uit gaat breiden in Nederland? Maar zoals ik al zei, ik ga er van uit dat dit niet gaat gebeuren.

Maar áls dit het geval zal zijn, dan wil ik hier niet meer wonen. Gewoon omdat ik me niet thuis in zo'n land zou voelen. Met geloven heb ik eigenlijk niets, dat is toch gewoon mijn goed recht. Ik vind dat je daar niet persé voor open moet staan. Het is mijn ding gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 16:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
angel90 schreef op 02-08-2007 @ 13:56 :
Wie heeft er nou vooroordelen :')
Inderdaad
Oud 02-08-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 02-08-2007 @ 17:58 :
Inderdaad
Als je uitgaat van wat je leest en dus weet van de ander, denk ik dat ik geen vooroordelen heb tegen deze angstige meisjes...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 19:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-08-2007 @ 19:26 :
Als je uitgaat van wat je leest en dus weet van de ander, denk ik dat ik geen vooroordelen heb tegen deze angstige meisjes...
Maar je "weet" helemaal niks van de ander. Daarnaast doe je wel weer erg dramatisch hoor. Stormfront, lolz.
Oud 02-08-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 02-08-2007 @ 20:19 :
Maar je "weet" helemaal niks van de ander. Daarnaast doe je wel weer erg dramatisch hoor. Stormfront, lolz.
Ik overdrijf altijd, maar dat schijnt hier te mogen.

Verhuizen als de Islam ( of welk geloof dan ook ) aan de macht komt.
De PVDA partij van de allochtonen noemen, kan je ook nauwelijks niet als overdrijven bestempelen.

Nee ik weet niet veel van deze tutjes, maar ik ga uit van wat ik lees. Dus in dat opzicht nauwelijks vooroordeel te noemen, ik "oordeel" op basis van wat ik van ze lees, ergo weet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 19:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-08-2007 @ 20:26 :
Nee ik weet niet veel van deze tutjes
...of van respect, fatsoen, taalgebruik, tolerantie...

Reageer anders niet als je het niet kunt hebben als andere mensen afwijzend staan tegenover een cultuur waar ze ethische bezwaren tegen hebben. Nu loop je te schelden en wakkert bij andere forummers het stereotype beeld van de zich superieur voelende onverdraagzame relallochtoon aan.

Laatst gewijzigd op 02-08-2007 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 19:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

De PVDA partij van de allochtonen noemen, kan je ook nauwelijks niet als overdrijven bestempelen.

Nee ik weet niet veel van deze tutjes, maar ik ga uit van wat ik lees. Dus in dat opzicht nauwelijks vooroordeel te noemen, ik "oordeel" op basis van wat ik van ze lees, ergo weet.
Tja, ach, je moet dat verhuizen ook weer niet te letterlijk nemen he? Ze achten een "islamstaat" gewoon hoogst onwenselijk, wat het natuurlijk ook is. Dat het irrationeel en onnozel is om bang te zijn dat het er ook echt van zal komen, is een ander verhaal. Maar als ik jouw posts zo zie ben jij ook niet vies van een beetje drama queening.

Partij van de Allochtonen is een domme grap, maar het heeft meer te maken met de (klassieke) overdreven politieke correctheid waar de partij jarenlang om bekend stond, dan met de allochtonen zelf.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat jij eigenlijk precies "leest". Misschien ben je wat al te naarstig op zoek?

Laatst gewijzigd op 02-08-2007 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 19:56
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:

Nee, jij had vantevoren ook wel verwacht dat de minaretten als paddestoelen uit de grond zouden schieten en de de halve Nederlandse bevolking uit allochtonen bestaat (tja, overdrijven mag hé?).
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 21:18
Verwijderd
uiteraard is sarcasme jullie ook niet vreemd heh?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-08-2007 @ 22:18 :
uiteraard is sarcasme jullie ook niet vreemd heh?
Ik vind jou een irritant ventje
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 19:28
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
angel90 schreef op 05-08-2007 @ 00:12 :
Ik vind jou een irritant ventje
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 22:33
fromBALKAN :D
Nou, om even een vmbo-post achter te laten.

Met de stelling van ''aanpassen-wegwezen'' ben ik het deels eens.
Belachelijk dat deze mensen 'een arts afwijzen', want mijn moeder die zou zich gewoon laten behandelen (we zijn moslim ja) en als m'n vader erbij zou zitten zou hij er zeker weten NIETS van zeggen.
Misschien komt het omdat we europese moslims zijn ofzo (die vanuit europa zelf naar nl komen) dat we geen Iran-Irak-Afghanistan ideeën hebben .

Of de Islam deel zal worden van de nederlandse cultuur....dat denk ik niet, het is een religie die z'n intrede pas in de 20ste eeuw deed, dus te laat al.
Wij (m'n familie enz.) oefenen onze religie binnenshuis uit, m'n vader draagt ook geen gewaad en m'n moeder geen hoofddoek enzo. dus voor 'dat' zijn we ingeburgerd.

De Islam wordt geen deel van de nederlandse cultuur, máár wel vind ik dat we allemaal zo veel mogelijk het proberen leefbaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 07:42
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 05-08-2007 @ 23:33 :

De Islam wordt geen deel van de nederlandse cultuur, máár wel vind ik dat we allemaal zo veel mogelijk het proberen leefbaar te maken.
Wat is dat leefbaar? Bedoel je dat zo min mogelijk mensen moeten overlijden?
Oud 06-08-2007, 10:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ex-moslim Ehsan Jami mishandeld

` Voorzitter Ehsan Jami van het Comité
voor Ex-moslims is afgelopen weekend
mishandeld in zijn woonplaats Voorburg.
Hij werd samen met een vrouw door drie
mannen in elkaar geslagen.Ze liepen
diverse bloedingen en verwondingen op.

Zijn vrienden denken dat er een direct
verband is tussen de mishandeling en
het comité dat Jami heeft opgericht.
Met dat comité wil hij het opnemen voor
mensen die het islamitische geloof de
rug hebben toegekeerd.Veel moslims zien
afvalligheid als een doodzonde.

Jami (22) is raadslid voor de PvdA en
richtte eerder dit jaar het comité op.
Sindsdien wordt hij geregeld bedreigd.
Tja... heel erg. Even van uitgaande dat er verband is met zijn comite (dan nog, mishandeling is altijd erg).

Ja, misschien is deze jongen beetje fel. Maar we zijn hier in NL. Heb geen zin om elke generatie debatten over verhouding religie en individu/samenleving over te doen.

We zitten hier niet in Afghanistan of Irak. Pak daar zaken idd wat omzichtiger aan. Maar hallo, we zijn hier in NL!!!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 11:53
Verwijderd
Ik stem GroenLinks en heb weinig op met de islam, het kan dus wel. Alleen is het veel beter bruggen te bouwen in plaats van de verhoudingen nog meer scherp op te zetten. Strengere straffen voor dit soort geweld en een betere dialoog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten