![]() |
||
Citaat:
Als ik dat eet kots ik... of ik nou in de auto zit of niet... Maar toch bedankt ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En als je alleen op de heenweg moest overgeven... psychisch? Of had je dan gewoon gegeten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bewegingsziekten Bij bewegingsziekten (reisziekte) wordt het lichaam blootgesteld aan bewegingen waaraan het niet gewend is. Er ontstaat een sensorisch conflict doordat de sensorische input vanuit het evenwichtsorgaan, de ogen en vanuit de spieren (proprioceptie) niet overeenkomt met de standaard sensorische input, opgeslagen in het geheugen. De vergelijking vindt plaats in de vestibulaire kernen en in het cerebellum. Bij een conflict geven deze impulsen af aan het braakcentrum. Bij dit traject spelen vooral acetylcholine (M) en histamine (H1) een rol. Bij bewegingsziekten (reisziekte) worden met name antihistaminica toegepast. (uit www.fk.cvz.nl) heeft opzich niet zo veel met een psychisch effect te maken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik gebruik primatour. Dat is de enige die ik mag gebruiken bij mijn ziekte en medicatie. Maar ja ik word al misselijk bij een ritje naar de supermarkt hier in het dorp dus elke keer een tablet is ook geen oplossing. Die bandjes klinken ook goed. Het kan geen kwaad die te proberen. Apotheek ben ik al geweest die zeggen dat ik naar de huisarts moet gaan maar dat wil ik pas doen als ik alles geprobeerd heb. Ik word trouwens ook ziek als ik zelf rij. Iedereen alvast bedankt voor de tips!
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Haha, ik heb geen idee hoe dat kwam, misschien is het naar huis gaan zo'n prettig idee dat je niet meer hoeft over te geven. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn vader zei vroeger altijd dat het tussen mijn oren zat maar hij ziet nu ook wel in dat dat niet zo is.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar hopelijk zit er nog een goede tip voor je bij. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar omdat het homeopatisch is lijkt het me sterk dat het niet mag in combinatie met wat je nu aan medicijnen hebt, ik zou het nog even navragen. Het kostte ook maar een euro of 5 dus je kan 't eventueel gewoon kopen en dan meenemen naar je huisarts. Dan kan hij kijken naar de ingredienten in plaats van dat je moet hopen dat hij de naam herkent en daar iets zinnigs over weet te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon te koop bij Kruidvat ook, trouwens. Ik heb er vooral last van als m'n moeder rijdt ( ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
in diezelfde periode viel t me heel erg op dat ik echt uit t niets zonder problemen lang in n auto kon zitten, terwijl ik voorheen van al 5 minuten al kotsmisselijk werd, k zie ineens n verband ![]() ik dacht voorheen dat t kwam door gewenning, dat mn evewichtsorgaan eigenlijk getrained werd, doordat ik meer in n auto zat, meer tips dan de bovenstaande kan ik je dus helaas niet geven |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|