Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2007, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-08-2007 @ 15:36 :
'zo zijn ze gewoon' is geen excuus , en genoeg daar over nu.

OT:
OMG, ongeluk hier voor de deur. En stiekem is dat altijd leuk - mensen zijn toch niet gewond - want bussen kunnen er dan niet door en dat is grappig om te zien Ik snap alleen niet waarom mensen niet uitstappen, want de volgende halte is het station, daar stappen altijd veel mensen uit, en 't is echt 20 seconden lopen vanaf waar de bussen nu stil staan. Maar nee, iedereen blijft gewoon zitten
Oeh, volgens mij is de politie er *gaat weer uit 't raam kijken*
OMG, ramptoerist
Advertentie
Oud 09-08-2007, 14:52
Balance
Balance is offline
Citaat:

OT:
OMG, ongeluk hier voor de deur. En stiekem is dat altijd leuk - mensen zijn toch niet gewond - want bussen kunnen er dan niet door en dat is grappig om te zien Ik snap alleen niet waarom mensen niet uitstappen, want de volgende halte is het station, daar stappen altijd veel mensen uit, en 't is echt 20 seconden lopen vanaf waar de bussen nu stil staan. Maar nee, iedereen blijft gewoon zitten
Misschien mogen ze er niet uit?
Als je met de trein een aanrijding hebt, mag je ook de trein niet verlaten.
Oud 09-08-2007, 14:59
TRA
TRA is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-08-2007 @ 15:52 :
Misschien mogen ze er niet uit?
Als je met de trein een aanrijding hebt, mag je ook de trein niet verlaten.
Met het betreden van een spoorweg overtreed je wel heel andere wetten, met veel hogere sancties, dan lopen op de openbare weg, weliswaar op een plaats waar dat niet mag, maar dat wordt veelal gedoogd. Zeker aan het begin van de maand.

Heeft daarnaast ook nog iets met de veiligheid te maken.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 09-08-2007, 15:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
TRA schreef op 09-08-2007 @ 15:59 :
Met het betreden van een spoorweg overtreed je wel heel andere wetten, met veel hogere sancties, dan lopen op de openbare weg, weliswaar op een plaats waar dat niet mag, maar dat wordt veelal gedoogd. Zeker aan het begin van de maand.

Heeft daarnaast ook nog iets met de veiligheid te maken.
Je kan toch ook uit de trein stappen aan de kant waar geen spoorweg zit
Of valt dat dan ook nog onder de spoorweg?

Want daar is tevens geen risico, daar kan geen trein voorbij razen. Sowieso rijden er geen treinen meer op het traject bij een aanrijding, terwijl bij een ongeluk op de openbare weg best nog even een auto langs kan zoeven.
Oud 09-08-2007, 15:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 09-08-2007 @ 15:38 :
OMG, ik ben echt echt een heel erg smerige tekening voor topdrop aan het maken
Citaat:

OT:
Bij ons was er een tijdje geleden een brommer aangereden door een auto. Ook recht voor de deur. Allemaal mensen echt. Waar ze vandaan komen, ik weet t niet. En politie en ambulance erbij. Heel gedoe En ik kon alles vanaf de 2e verdieping mooi overzien

ot: OMG! Ik weet niet hoevaak ik al een verhaal/zin/alinea heb getypt met een smiley aan het eind die dan net op de volgende regel komt
Oud 09-08-2007, 15:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 09-08-2007 @ 16:04 :
Bij ons was er een tijdje geleden een brommer aangereden door een auto. Ook recht voor de deur. Allemaal mensen echt. Waar ze vandaan komen, ik weet t niet. En politie en ambulance erbij. Heel gedoe En ik kon alles vanaf de 2e verdieping mooi overzien
Oh wij hadden ook zoiets. Een auto had zich om een boom gevouwen. Toen hoorde m'n moeder een geluid en ik zei dat ze toch wel vaker een grasmaaier had gehoord. Maar ze ging toch buiten kijken en toen bleek er een traumahelicopter praktisch voor de deur te staan
En heel de wijk was al uitgelopen. Hebben we 's avonds daar staan buurten met heel de buurt. Het was nog een soort 'gezellig' ook, hoe triest zoiets ook is.
Oud 09-08-2007, 15:37
TRA
TRA is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-08-2007 @ 16:02 :
Je kan toch ook uit de trein stappen aan de kant waar geen spoorweg zit
Of valt dat dan ook nog onder de spoorweg?

Want daar is tevens geen risico, daar kan geen trein voorbij razen. Sowieso rijden er geen treinen meer op het traject bij een aanrijding, terwijl bij een ongeluk op de openbare weg best nog even een auto langs kan zoeven.
Puur theoretisch, waar alle draaiboeken en regels op gebasseerd zijn.

Een spoorweg is - in dit geval - ook een weg, die zich strekt "van sloot tot sloot" (spoorwegwet 2003, wegenverkeerswet). Uiteraard hoeft er niet overal een sloot (als in: water) te liggen, maar kan het ook een kavelgrens zijn.

Daarnaast is het lopen op een spoorweg sowieso strafbaar:

"Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie." (WvS, art. 461)

"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de spoorweg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de spoorweg wordt gehinderd of kan worden gehinderd." (SWW, art 3)

Het eerst genoemde Wetboek van Strafrecht stelt trouwens dat wanneer gedragingen strafbaar worden gesteld in meerdere wetten de bijzondere - in dit geval spoorwegwet - geldt.

Er is wel een risico voor de spoorwegonderneming:
- Uit een trein stappen zonder perron is voor jou en mij vrij simpel, maar voor minder fitte mensen (kleine kinderen, mensen boven de vijftig, minder validen) kan het al een hele klus zijn. De conducteur en machinist mogen en kunnen - officieel - ook niet altijd helpen, aangezien zij te maken met diverse ARBO regels.

- Zolang officieel niet bekend is wat het probleem is kunnen er diverse problemen zijn. Dit is voor hulpdiensten en de techneuten van belang.
a) Moet de trein geaard worden? Er kan binnenkort in Nederland zo'n 25.000 volt op staan en als jij die naar de grond leidt is de kans dat je dat na kan vertellen vrij klein.
b) Zoals eerder gezegd, de spoorwegonderneming is verantwoordelijk, niet alleen voor materiele maar ook voor niet-materiele schade, zoals psychologisch letsel. Wel eens een lichaam gezien waar een trein met 140 km/h tegenaan reed?

- Direct na de aanrijding kunnen er nog treinen op het baanvak aanwezig zijn. Wanneer er in een groep choas ontstaat kan dat onveilige situaties leiden, even snel het spoor over en dergelijke.

- In een beetje trein kunnen overigens zo'n duizend personen zitten, daar sta je dan met z'n vieren (drie conducteurs, één machinist)... Daarnaast is niet elk schouwpad even geschikt om een wandelingetje op te gaan maken.

En dan ben je eruit, naar het volgende station lopen? Dat kan aardig in de kilometers lopen, nee, wacht dan maar even op begeleiding van het KLPD en andere bevoegde personen.

Het ligt geheel aan de situatie of je uit de trein kan stappen of niet, voor de zekerheid is dit dus altijd (behalve als...) verboden.

In vergelijking met de openbare weg ligt het natuurlijk geheel aan de situatie - net als bij spoorwegen overigens - of het veilig is om uit te stappen. Bij een autosnelweg in gebruik is het minder aan te raden dan op een kruispunt wat toch al helemaal vast staat. Hopelijk zijn in zo'n geval chauffeurs (ook bij Veolia) toch bekwaam genoeg om de situatie in te schatten en denken mensen zelf ook nog na. Ren niet blindelings een straat over, kijk uit als je uitstapt.

Spoorlopen wordt overigens onder begeleiding wel gedaan, pas in Drenthe, alwaar de wind een trein wilde laten hooien.

Meer: http://www.kilroynews.net/special/2007-08/20070807.htm

Ben overigens benieuwd wat er gebeurt als die plastic prutszooi van tegenwoordig zoiets tegen komt.
Oud 09-08-2007, 15:39
TRA
TRA is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 09-08-2007 @ 16:04 :
Dat is één ding, maar ik haat die mensen - hoe goed ze 't ook bedoelen - die hulpverleners in de weg staan en de ambulancier en dergelijke het werk gewoon niet laten doen.

En iedereen weet het overigens ALTIJD beter. "Ja, als je nou dit had gedaan, dan...".
Oud 09-08-2007, 15:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
TRA schreef op 09-08-2007 @ 16:37 :
Lap tekst

Ben overigens benieuwd wat er gebeurt als die plastic prutszooi van tegenwoordig zoiets tegen komt.
Aha, duidelijk

De lightrail had laatst nog een aanrijding met een auto. Die mensen in de auto hadden niks, dat prutsdingetje heeft dus nog ergens een voordeel
Maar hij reed wel langzamer, omdat ie bijna bij het station was.
Oud 09-08-2007, 15:53
P-apple
P-apple is offline
OMG!! Ik ben alleen thuis en ik heb net voor het eerst in mijn leven mijn eigen was gedaan
Oud 09-08-2007, 15:57
TRA
TRA is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-08-2007 @ 16:50 :
Aha, duidelijk

De lightrail had laatst nog een aanrijding met een auto. Die mensen in de auto hadden niks, dat prutsdingetje heeft dus nog ergens een voordeel
Maar hij reed wel langzamer, omdat ie bijna bij het station was.
Rijdt dat ding nou nog steeds?

NS heeft een nieuw plan opgesteld, aangezien de stad Leiden nu de RGL heeft afgeschoten, waarin staat dat er twee IC's (tussen Ledn en Apn, daarna als stoptrein richting Ut) en twee stoptreinen (Ledn - Gd?) moeten komen! Alleen dan heb je wel enorme overcapaciteit op Ledn - Apn, dus het zal er wel niet doorkomen.
Oud 09-08-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 09-08-2007 @ 16:39 :
Dat is één ding, maar ik haat die mensen - hoe goed ze 't ook bedoelen - die hulpverleners in de weg staan en de ambulancier en dergelijke het werk gewoon niet laten doen.

En iedereen weet het overigens ALTIJD beter. "Ja, als je nou dit had gedaan, dan...".
Ik hou ook niet van mensen die er om heen gaan staan kijken, dat zou ik nooit doen. Maar vanuit m'n raam natuurlijk wel Zolang het niet ernstig is, vind ik het ook gewoon leuk, beetje blikschade, mensen die wat om de auto's heen lopen, iemand die met een bezempje het glas aan de kant veegt.
En een tijdje geleden kwam er een brandweerauto met sirene aangereden, er sprongen zes brandweermannen uit en ze duwden een auto aan de kant (die niet meer kon rijden), om vervolgens weer weg te gaan. Dat is gewoon grappig, alsof je naar Lego kijkt

OT:
Mijn huidige OMG-moment is dat het gigantisch regent
Oud 09-08-2007, 16:12
mobile9210
mobile9210 is offline
Citaat:
P-apple schreef op 09-08-2007 @ 16:53 :
OMG!! Ik ben alleen thuis en ik heb net voor het eerst in mijn leven mijn eigen was gedaan
Ik ook, gekleed onder de douche
Oud 09-08-2007, 16:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
TRA schreef op 09-08-2007 @ 16:57 :
Rijdt dat ding nou nog steeds?

NS heeft een nieuw plan opgesteld, aangezien de stad Leiden nu de RGL heeft afgeschoten, waarin staat dat er twee IC's (tussen Ledn en Apn, daarna als stoptrein richting Ut) en twee stoptreinen (Ledn - Gd?) moeten komen! Alleen dan heb je wel enorme overcapaciteit op Ledn - Apn, dus het zal er wel niet doorkomen.
Rijden is een groot woord

Jammer
Maar tegen de tijd dat dat doorgevoerd zou worden, ben ik vast al klaar met m'n opleiding.

@P-apple: heel goed, gefeliciteerd Niks verkleurd?
Oud 09-08-2007, 16:15
TRA
TRA is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-08-2007 @ 17:13 :
Jammer
Maar tegen de tijd dat dat doorgevoerd zou worden, ben ik vast al klaar met m'n opleiding.
Maakt toch niet, heeft je regio nog wat mogelijkheden.
Tegen de tijd dat daar alles klaar is zitten wij al in een verzorgingscentrum.
Oud 09-08-2007, 16:17
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Een rooie sok bij je witte was? <3
Oud 09-08-2007, 16:17
Swlabr
Swlabr is offline
OMG, de helft van de boeken die ik reserveerde zijn er!
Oud 09-08-2007, 16:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 09-08-2007 @ 17:17 :
Een rooie sok bij je witte was? <3
Of al je shirtjes in de droger doen en ze dan een maatje kleiner d'r uit halen
Oud 09-08-2007, 16:27
mobile9210
mobile9210 is offline
daarom, gekleed douchen en nergens last van
Oud 09-08-2007, 16:31
TRA
TRA is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-08-2007 @ 17:16 :
Och, zo sociaal dat ik aan mn regio denk, ben ik niet hoor.
En die rechtstreekse trein Gouda-Leiden hebben we ook helemaal niet nodig, als het traject Gouda-Alphen stabiel was.

Ontopic: OMG, ik heb het over treinen met TRA.
't Is toch al verloren. :')

Wel meer mensen hebben het daar met mij over.

O.M.G., ik slowchat met Balance op DK.
Oud 09-08-2007, 16:33
Verwijderd
Omg wat ben ik moe, met me rare vakantie dagritme...
Oud 09-08-2007, 16:37
Verwijderd
OMG er zit een dvd vast in mijn laptop! Heeft iemand dit weleens gehad? Wat moet ik nu doen?
Oud 09-08-2007, 16:45
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 17:37 :
OMG er zit een dvd vast in mijn laptop! Heeft iemand dit weleens gehad? Wat moet ik nu doen?
Als het goed is, zit er een heeel klein gaatje ergens in je dvd drive. Daar kun je met een open gevouwen paperclip voorzichtig in duwen, en dan gaat ie weer open
Oud 09-08-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 09-08-2007 @ 17:45 :
Als het goed is, zit er een heeel klein gaatje ergens in je dvd drive. Daar kun je met een open gevouwen paperclip voorzichtig in duwen, en dan gaat ie weer open
Maar het laatje gaat wel open! Hij zit alleen niet meer op het laatje gedrukt zeg maar. Hij zit er dus helemaal in.
Oud 09-08-2007, 17:07
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
OMG ik ben morgenmiddag vrij! I'm so happy... <3
Oud 09-08-2007, 17:22
TopDrop
TopDrop is offline
OMG! Juice <3!!
Oud 09-08-2007, 17:30
Verwijderd
OMG, hoofdpijn is alleen maar erger geworden
Oud 09-08-2007, 17:50
P-apple
P-apple is offline
Citaat:
Nee, helemaal niks! Moest wel ons mam opbellen in welke emmer het waspoeder voor bonte was zat, maar het is me toch gelukt!

Omg, ouders zijn nu een paar uur weg, en ik heb al ruzie met mijn zus over wie de afwas moet doen :')
Oud 09-08-2007, 18:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
P-apple schreef op 09-08-2007 @ 18:50 :
Nee, helemaal niks! Moest wel ons mam opbellen in welke emmer het waspoeder voor bonte was zat, maar het is me toch gelukt!

Omg, ouders zijn nu een paar uur weg, en ik heb al ruzie met mijn zus over wie de afwas moet doen :')
Als je ouders weg zijn hoeft de afwas natuurlijk niet persé gedaan te worden

OMG, ik heb nog niks opgeruimd en ik ben zo lui vandaag! (mijne komen morgen juist thuis na 2 weken)

En OMG wat een kutrooster voor komend jaar
Oud 09-08-2007, 18:50
Verwijderd
OMG over een paar uur komt mijn vRieNtj3H thuis <3
Oud 09-08-2007, 18:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Katje schreef op 09-08-2007 @ 19:50 :
OMG over een paar uur komt mijn vRieNtj3H thuis <3
omg mijne pas over 4 dagen *wegkwijnt*
Oud 09-08-2007, 19:06
TRA
TRA is offline
Woei, vakantieverslag eindelijk volledig online.
Oud 09-08-2007, 19:09
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 09-08-2007 @ 19:52 :
omg mijne pas over 4 dagen *wegkwijnt*
Ik heb lekker geen vriendje
Oud 09-08-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 09-08-2007 @ 20:09 :
Oud 09-08-2007, 19:10
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 09-08-2007 @ 20:09 :
Ik lekker ook niet.
Oud 09-08-2007, 19:12
TopDrop
TopDrop is offline
Ook geen vriendinnetje trouwens
Oud 09-08-2007, 19:12
Verwijderd
ik heb nu wel last van brandend maagzuur, dat is toch een beetje hetzelfde
Oud 09-08-2007, 19:34
Balance
Balance is offline
OMG de oven is heet
Oud 09-08-2007, 19:46
Tink*
Tink* is offline
Omg mijn broertje is echt een egoïstisch rotkind. ;x
Oud 09-08-2007, 19:54
Verwijderd
Omg, mijn bovenlip is zo opgezwollen dat hij bijna mijn neus raakt
Oud 09-08-2007, 19:55
Verwijderd
OMG de dvd is bevrijd uit de laptop!
Oud 09-08-2007, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 20:55 :
OMG de dvd is bevrijd uit de laptop!
hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen?
Oud 09-08-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
ecnelis schreef op 09-08-2007 @ 20:56 :
hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen?
Ik was er niet bij, m'n moeder heeft het gedaan met een pincet.
Oud 09-08-2007, 20:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 20:57 :
Ik was er niet bij, m'n moeder heeft het gedaan met een pincet.
Doet ie het nog wel? Zowel de speler als de dvd?
Oud 09-08-2007, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-08-2007 @ 21:00 :
Doet ie het nog wel? Zowel de speler als de dvd?
Dat weet ik eigenlijk niet eens
Ach, vast wel.

ontopic:

OMG houdt het dan nooit op met al die seksgerelateerde shockdocks?
Oud 09-08-2007, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 21:03 :
Dat weet ik eigenlijk niet eens
Ach, vast wel.

ontopic:

OMG houdt het dan nooit op met al die seksgerelateerde shockdocks?
oh, die vind ik altijd leuk
Oud 09-08-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
ecnelis schreef op 09-08-2007 @ 21:06 :
oh, die vind ik altijd leuk
ja, ik stiekem ook, maar het verbaast me dat ze er steeds weer zijn.

(OMG heb je die ene gezien over mensen met een berenpak-seks-fetish? )
Oud 09-08-2007, 20:24
Missy
Missy is offline
OMG, ik ben nu al weer terug van de korte vakantie.
Oud 09-08-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 21:07 :
ja, ik stiekem ook, maar het verbaast me dat ze er steeds weer zijn.

(OMG heb je die ene gezien over mensen met een berenpak-seks-fetish? )
nee XD maar het klinkt alsof ik iets leuks heb gemist

ot
OMG wat is david tennant leuk als doctor who!!!
Oud 09-08-2007, 21:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Missy schreef op 09-08-2007 @ 21:24 :
OMG, ik ben nu al weer terug van de korte vakantie.
Omg, welkom terug. Dat was kort?

Regels voor berichten