![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je met de trein een aanrijding hebt, mag je ook de trein niet verlaten.
||
Citaat:
![]() Heeft daarnaast ook nog iets met de veiligheid te maken.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Of valt dat dan ook nog onder de spoorweg? Want daar is tevens geen risico, daar kan geen trein voorbij razen. Sowieso rijden er geen treinen meer op het traject bij een aanrijding, terwijl bij een ongeluk op de openbare weg best nog even een auto langs kan zoeven.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ot: OMG! Ik weet niet hoevaak ik al een verhaal/zin/alinea heb getypt met een smiley aan het eind die dan net op de volgende regel komt ![]()
||
Citaat:
![]() En heel de wijk was al uitgelopen. Hebben we 's avonds daar staan buurten met heel de buurt. Het was nog een soort 'gezellig' ook, hoe triest zoiets ook is.
||
Citaat:
Een spoorweg is - in dit geval - ook een weg, die zich strekt "van sloot tot sloot" (spoorwegwet 2003, wegenverkeerswet). Uiteraard hoeft er niet overal een sloot (als in: water) te liggen, maar kan het ook een kavelgrens zijn. Daarnaast is het lopen op een spoorweg sowieso strafbaar: "Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie." (WvS, art. 461) "Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de spoorweg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de spoorweg wordt gehinderd of kan worden gehinderd." (SWW, art 3) Het eerst genoemde Wetboek van Strafrecht stelt trouwens dat wanneer gedragingen strafbaar worden gesteld in meerdere wetten de bijzondere - in dit geval spoorwegwet - geldt. Er is wel een risico voor de spoorwegonderneming: - Uit een trein stappen zonder perron is voor jou en mij vrij simpel, maar voor minder fitte mensen (kleine kinderen, mensen boven de vijftig, minder validen) kan het al een hele klus zijn. De conducteur en machinist mogen en kunnen - officieel - ook niet altijd helpen, aangezien zij te maken met diverse ARBO regels. - Zolang officieel niet bekend is wat het probleem is kunnen er diverse problemen zijn. Dit is voor hulpdiensten en de techneuten van belang. a) Moet de trein geaard worden? Er kan binnenkort in Nederland zo'n 25.000 volt op staan en als jij die naar de grond leidt is de kans dat je dat na kan vertellen vrij klein. b) Zoals eerder gezegd, de spoorwegonderneming is verantwoordelijk, niet alleen voor materiele maar ook voor niet-materiele schade, zoals psychologisch letsel. Wel eens een lichaam gezien waar een trein met 140 km/h tegenaan reed? - Direct na de aanrijding kunnen er nog treinen op het baanvak aanwezig zijn. Wanneer er in een groep choas ontstaat kan dat onveilige situaties leiden, even snel het spoor over en dergelijke. - In een beetje trein kunnen overigens zo'n duizend personen zitten, daar sta je dan met z'n vieren (drie conducteurs, één machinist)... Daarnaast is niet elk schouwpad even geschikt om een wandelingetje op te gaan maken. En dan ben je eruit, naar het volgende station lopen? Dat kan aardig in de kilometers lopen, nee, wacht dan maar even op begeleiding van het KLPD en andere bevoegde personen. Het ligt geheel aan de situatie of je uit de trein kan stappen of niet, voor de zekerheid is dit dus altijd (behalve als...) verboden. In vergelijking met de openbare weg ligt het natuurlijk geheel aan de situatie - net als bij spoorwegen overigens - of het veilig is om uit te stappen. Bij een autosnelweg in gebruik is het minder aan te raden dan op een kruispunt wat toch al helemaal vast staat. Hopelijk zijn in zo'n geval chauffeurs (ook bij Veolia) toch bekwaam genoeg om de situatie in te schatten en denken mensen zelf ook nog na. Ren niet blindelings een straat over, kijk uit als je uitstapt. Spoorlopen wordt overigens onder begeleiding wel gedaan, pas in Drenthe, alwaar de wind een trein wilde laten hooien. ![]() ![]() ![]() Meer: http://www.kilroynews.net/special/2007-08/20070807.htm Ben overigens benieuwd wat er gebeurt als die plastic prutszooi van tegenwoordig zoiets tegen komt.
|
![]() |
||
Citaat:
En iedereen weet het overigens ALTIJD beter. "Ja, als je nou dit had gedaan, dan...".
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De lightrail had laatst nog een aanrijding met een auto. Die mensen in de auto hadden niks, dat prutsdingetje heeft dus nog ergens een voordeel ![]() Maar hij reed wel langzamer, omdat ie bijna bij het station was.
||
Citaat:
![]() ![]() NS heeft een nieuw plan opgesteld, aangezien de stad Leiden nu de RGL heeft afgeschoten, waarin staat dat er twee IC's (tussen Ledn en Apn, daarna als stoptrein richting Ut) en twee stoptreinen (Ledn - Gd?) moeten komen! Alleen dan heb je wel enorme overcapaciteit op Ledn - Apn, dus het zal er wel niet doorkomen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En een tijdje geleden kwam er een brandweerauto met sirene aangereden, er sprongen zes brandweermannen uit en ze duwden een auto aan de kant (die niet meer kon rijden), om vervolgens weer weg te gaan. Dat is gewoon grappig, alsof je naar Lego kijkt ![]() OT: Mijn huidige OMG-moment is dat het gigantisch regent ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Jammer ![]() Maar tegen de tijd dat dat doorgevoerd zou worden, ben ik vast al klaar met m'n opleiding. @P-apple: heel goed, gefeliciteerd ![]()
||
Citaat:
Tegen de tijd dat daar alles klaar is zitten wij al in een verzorgingscentrum.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wel meer mensen hebben het daar met mij over. ![]() O.M.G., ik slowchat met Balance op DK.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Omg, ouders zijn nu een paar uur weg, en ik heb al ruzie met mijn zus over wie de afwas moet doen :')
||
Citaat:
![]() OMG, ik heb nog niks opgeruimd en ik ben zo lui vandaag! (mijne komen morgen juist thuis na 2 weken) En OMG wat een kutrooster voor komend jaar ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ach, vast wel. ![]() ontopic: OMG houdt het dan nooit op met al die seksgerelateerde shockdocks? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(OMG heb je die ene gezien over mensen met een berenpak-seks-fetish? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ot OMG wat is david tennant leuk als doctor who!!! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Koelkast-topics: Het overzicht. Nieuwe aanpassing! Mariekje* | 30 | 23-05-2008 06:40 | |
De Kantine |
Het OMG topic! Dark Phoenix | 500 | 05-02-2008 18:39 | |
De Kantine |
Omg! Verwijderd | 12 | 29-07-2007 23:52 | |
Beleidszaken |
De kantine Dark Phoenix | 126 | 15-07-2007 16:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Topic voor korte tenen - provoceren op het gebied van nieuws Verwijderd | 18 | 04-05-2007 23:57 |