Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Of je Potter leest.
Ja 81 60.90%
Nee 52 39.10%
Aantal stemmers: 133. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2007, 10:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2007 @ 01:03 :
Als kinderen het stom of onbegrijpelijk vinden, en (sommige) volwassenen het leuk vinden.
Bron?
Oud 13-08-2007, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-08-2007 @ 11:03 :
Bron?
www.mijneigendefinitie.nl
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 10:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2007 @ 11:04 :
www.mijneigendefinitie.nl
Precies.
Ik vroeg dus niet naar jouw mening, die had ik al meermaals gelezen.
Ik ben geïnteresseerd in hoe boeken écht tot kinder / volwassen lectuur worden benoemd.
Oud 13-08-2007, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-08-2007 @ 11:06 :
Precies.
Ik vroeg dus niet naar jouw mening, die had ik al meermaals gelezen.
Ik ben geïnteresseerd in hoe boeken écht tot kinder / volwassen lectuur worden benoemd.
Dat bepaalt de uitgever meestal En soms hebben ze het mis.

Maar wat zo stom is aan Mephostophilis' opmerking is niet dat het kinderboeken zijn, want dat zijn het ook. Het is stom om te denken dat je als volwassene kinderboeken niet meer léuk zou mogen vinden. Je wordt er ook niet gelukkiger op als je met z'n allen Ulysses moet gaan lezen...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 10:36
Verwijderd
Tuurlijk "mag" je als volwassene best Harry Potter lezen, je "mag" van mij ook heus wel als volwassene in een restaurant een kindermenu nemen hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 11:37
Verwijderd
Ik vind dat iedereen Harry Potter mag lezen ongeacht leeftijd maar als ik lelijke dertigers met heksenmutsen en stafjes zie in de Tuschinski bij de premiere dan vind ik dat erger dan hongersnood.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 12:00
Ieke
Ieke is offline
Ik vind het leuk. Dacht eerst (toen er nog maar 2 of 3 boeken uit waren) dat ik het vreselijk zou vinden en ik zou het nooit gaan lezen. Alleen toen waren we op vakantie en ik had alle boeken die ik mee had en een boek van mijn moeder al uit en niks meer te lezen met een week vakantie. Mijn broertje had toen Harry Potter ( O, wat vond ik dat een afgrijselijke naam) bij zich dus toch maar begonnen. Het leest lekker snel, is toch wel boeiend, maar niet bijzonder hoogstaand. Ik vind deel 1 en 2 echt kinderboeken (deel 2 vind ik sowieso het minste deel), maar daarna wordt het toch anders. Zeker deel 7 vind ik eigenlijk echt geen kinderboek voor onder de 12. Het is uiteraard geen echte literatuur, maar gewoon leuk. En of het nu een kinderboek is of niet boeit niet zo lijkt me. De grens is imo soms uitermate vaag.

De films vind ik over het algemeen echt een beetje jammer. Boek is echt zoveel beter. Ondanks ik weet dat het een heel ander medium is en je moet oppassen met de vergelijkingen vind ik het toch geen hoogstaande films. In de eerste 2 delen wordt ik niet bijzonder vrolijk van de jonge acteurs, 3e vind ik redelijk, 4e is echt een ramp en 5e is ook wel te doen. Toch halen ze het bij lange na niet bij de boeken, dus vind ik als je er echt een mening over wil hebben je dat niet zomaar op de films moet baseren.

Laatst gewijzigd op 13-08-2007 om 12:04.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 13:40
marrel
marrel is offline
Ik lees het niet en op de een of andere manier kan ik me ook niet motiveren er aan te beginnen. Naja heb ooit 10 pagina's gelezen Momenteel lees ik sowiso niet veel meer dus tsja. Maar het verhaal spreekt me ook niet zo aan.
Oud 13-08-2007, 14:00
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 12-08-2007 @ 17:46 :
Ik heb een gruwelijke graf hekel aan Harry Potter.
Oud 13-08-2007, 15:28
GruttePier
GruttePier is offline
ja allemaal
de eerste las ik toen ik 11 was
ik vind de boeken nu wel iets minder dan vroeger alhoewel ik het nog steeds wel leuke boeken vind maar ik lees sowieso wel vaker kinderboeken

ik las wat kritiek opd e vertaling hier en daar ben ik het helemaal niet mee eens de nederlandse vertaling is meesterlijk en iedereen die dat niet vind is een sukkel

wat de hype betreft
tja volwassenen die verkleed als uil om 12 uur in de rij gaanstaan maken zichzelf redelijk belachelijk maar goed laat ze en doe er niet zo spastisch over

Laatst gewijzigd op 13-08-2007 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 16:14
Chronocide
Chronocide is offline
Wat stoer, een Harry Potter bash-topic! We zijn te goed om de boeken zelf te lezen maar we kunnen wel urenlang kankeren over mensen die het wel doen!
Oud 23-08-2007, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 12-08-2007 @ 17:06 :
Ondanks het feit dat Harry Potter lezen niets voor mensen boven de twaalf is, lijkt het soms wel alsof iedereen in mijn omgeving die boeken gelezen heeft, soms zelfs meerdere malen. Ik ben benieuwd hoe het met hier met die cijfers gesteld is. Ik wilde de poll niet op Letteren starten omdat daar sowieso vrij veel Rowlinglezers zitten.

Goed. Stemmen dus maar.
Je moet het lezen om het te begrijpen. Ik was ooit ook zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-08-2007 @ 17:16 :
Nee, want het is niets voor mensen boven de zes. Tenminste, niet voor mensen van mijn kaliber.
Mensen zonder enig plezier in het leven omdat alle mooie en positieve dingen aan ze voorbij gaan?

soms heb ik gewoon echt medelijden met je, met je zwarte zieltje
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 13:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 23-08-2007 @ 13:31 :
Je moet het lezen om het te begrijpen.
Ja doei.
Oud 23-08-2007, 13:39
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 12-08-2007 @ 17:37 :
Alle boeken zijn ook hetzelfde. Harry leeft met zn klote stiefouders. Gaat naar hawgwards. Maakt plezier. 0wnt een bad guy. Gaat naar huis.
en dan ook nog eens in deze stijl geschreven idd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha, wtf, wat is dit voor een gaar topic.

Ik vind Harry Potter leuk. De eerste twee boeken waren kinderlijk, maar toen ik ze las was ik 10-12, dus dat sloot prima aan. De laatste boeken vind ik inderdaad niet per se geschikt voor kleine kinderen. Ik denk dat kinderen van jonger dan 12 (misschien wel jonger dan 14) sowieso heel wat dingen niet zullen snappen. Daarbij vind ik het ook wel wat te geweldadig af en toe. De 'horror'-boeken dit normaal voor 12-jarigen zijn geschreven zijn echt flutboeken in vergelijking.

Nou zitten we hier op het forum sowieso met het probleem dat bijna iedereen heel hoog geschoold is. Dus op hun 12e (ik in ieder geval) begonnen enkele al aan echte literatuur. Sowieso heb ik een beetje hekel aan mensen die uit de hoogte doen (Mephostophilis). Maar goed, daar gaan we maar niet verder op door.

Ik vind Potter wel geschikt voor volwassenen. Ik ken Nederlandse literatuur dat makkelijker is dan Harry Potter, ook qua plot. Je leest het dan wel uit in een dag, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen er langer over doen als het in het engels is. De engelse boeken zijn sowieso niet geschikt voor kinderen, die snappen daar geen drol van.

De Nederlandse vertaling is wel een beetje sneu af en toe, maar ach. De eerste boeken waren inderdaad kinderenboeken, dus zijn ze ook wat kinderlijker vertaald. Maar m'n vader vindt de engelse boeken best leuk om te lezen. En die komen in mijn ogen ook serieuzer over.

Waar baseren mensen die alleen de eerste twee boeken hebben gelezen hun mening op?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:20
Muchacha
Muchacha is offline
Ja!
Ik heb heel lang een desinteresse gehad voor Harry Potter, het leek me maar kinderachtige jongensbrol. Maar ik begon nieuwsgierig te worden, er moest toch iets goed aan zijn als er zo'n hype rond was? Dus ben ik enkele weken geleden begonnen met lezen en ondertussen heb ik boek 5 uit. Volgende week gaan we de films 1-4 zien en dan nummer 5 in de cinema, en dan ga ik boek 6 lezen en boek 7. Spannend! Vooral "de Vuurbeker" vond ik goed

Edit: Trouwens, ik vind ze best eng voor jonge kinderen... En ik vind het leuk hoe hij begint te groeien, de eerste waren minder interessant omdat ie nog te jong was, de latere zijn leuker omdat ie volwassener wordt. Plus puberperikelen <3

Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-08-2007 @ 15:02 :
Haha, wtf, wat is dit voor een gaar topic.
Je bent zelf een gaar topic.
Oud 23-08-2007, 15:37
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ja ik lees harry potter en ja ik kijk de films en ja ik heb op de dag dat ze uitkwamen de engelse versies gekocht en ja die heb zsm uitgelezen.
En ja, dat vind ik leuk! De Nederlandse vertaling is idd soms een beetje jammer, de films zijn minder dan de boeken, en ik vind het jammer dat er geen deel 8 meer komt.

en als je de boeken niet hebt gelezen, dan vind ik dat je niet mag stemmen want dan kun je niet weten of je het leuk vindt.
Oud 23-08-2007, 15:50
Verwijderd
Ik kijk liever.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 15:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 23-08-2007 @ 16:37 :
en als je de boeken niet hebt gelezen, dan vind ik dat je niet mag stemmen want dan kun je niet weten of je het leuk vindt.
De vraag is 'lees je Harry Potter'. Als mensen die het boek niet hebben gelezen niet mogen stemmen zou het een verdomd brakke poll zijn, niet?
Oud 23-08-2007, 16:22
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 23-08-2007 @ 13:32 :
Mensen zonder enig plezier in het leven omdat alle mooie en positieve dingen aan ze voorbij gaan?

soms heb ik gewoon echt medelijden met je, met je zwarte zieltje
Harry Potter valt onder 'mooie dingen'?

Is het al eens in je opgekomen dat ik misschien niet alles dat ik post 100% serieus bedoeld is? Ik lees geen Harry Potter, omdat ik sowieso geen nonfictie lees; als ik iets lees wil ik iets leren en anders kijk ik veel liever een film.

Verder geldt natuurlijk wel dat het plot flinterdun is - en dat baseer ik op de 2 films die ik heb gezien.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 18:05
ook hallo
ook hallo is offline
Ja de films zijn qua diepgang niet te vergelijken met de boeken. Jij als meneer de alwetende had dat toch wel kunnen verzinnen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 18:17
Verwijderd
In eerste instantie dacht ik dat ik het niets zou vinden, heb de eerste vier boeken oid ook niet gelezen toen ze uitkwamen, maar ik deed destijds PABO en de kinderen waar ik les aangaf vonden het geweldig, dus besloot ik het toch maar te proberen. En, geheel tegen mijn verwachting in, bleek het allemaal erg mee te vallen.

Ik vind het knap dat iemand boeken kan schrijven die door zo'n 'breed publiek' gelezen worden. En ja, alles er om heen enz. werkt daar zeker aan mee, maar als het echt slecht geschreven was, dan zou dat naar mijn idee toch niet werken.

Ik heb dus alle zeven boeken gelezen, heb ze ook alle zeven gekocht, maar ik ga niet om middernacht voor de deur liggen om ze meteen als ze uitkomen te kunnen kopen.

De films heb ik trouwens ook gezien...maar die vind ik idd niet te vergelijken met de boeken. Maar dat lijkt me niet heel onlogisch.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 23-08-2007 @ 19:05 :
Ja de films zijn qua diepgang niet te vergelijken met de boeken. Jij als meneer de alwetende had dat toch wel kunnen verzinnen
De films hebben een ander plot?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 19:13
Verwijderd
De films zijn totaal uitgedund tot flinterdunne niemendalletjes, ja.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 19:15
Verwijderd
Wat een onzin. Het algemene verhaal is gewoon hetzelfde, dat kan niet anders. Of ze moeten het wel héél slecht hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 19:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-08-2007 @ 15:57 :
Je bent zelf een gaar topic.
Hap.
Het ging over de inhoud van de posts in dit topic, niet over jouw oprichting ervan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 21:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 23-08-2007 @ 20:13 :
De films zijn totaal uitgedund tot flinterdunne niemendalletjes, ja.
Tja, anders zou zo'n film minimaal 8 uur duren.
Oud 23-08-2007, 21:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vice schreef op 23-08-2007 @ 22:50 :
Tja, anders zou zo'n film minimaal 8 uur duren.
Je kunt best diepgang in een korte film stoppen. Dan moet je gewoon wat meer weglaten en wat meer ingaan op wat er overblijft.
Oud 23-08-2007, 21:55
Trass
Trass is offline
Nee, ook niet van plan. Van de films heb ik wel iets gezien, de geheime kamer en nog een maar die was zo saai dat we madagascar gingen kijken

Oh en die obsessed mensen snap ik ook niet inderdaad.. Als je ruzie met je vriend maakt, die je niet wil zien omdat je 'moet' lezen Maarja, dat persoon was in z'n geheel ook vreemd, maar er zijn dus meer van zo'n mensen blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 22:25
Promillage
Promillage is offline
Ik vond het eerste boek echt leuk en keek toen al uit naar het tweede deel en dat ging zo door tot deel zeven.Oordelen zonder ook maar 1 boek gelezen te hebben??Lekker stoer om iets af te gaan kraken zonder dat het ergens op gebaseerd is. Zo'n simpel ziel moet vast een zegen zijn!
Oud 23-08-2007, 22:28
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Promillage schreef op 23-08-2007 @ 23:25 :
Ik vond het eerste boek echt leuk en keek toen al uit naar het tweede deel en dat ging zo door tot deel zeven.Oordelen zonder ook maar 1 boek gelezen te hebben??Lekker stoer om iets af te gaan kraken zonder dat het ergens op gebaseerd is. Zo'n simpel ziel moet vast een zegen zijn!
Je kunt ook een stuk hebben gelezen en het slecht vinden.
Oud 23-08-2007, 22:30
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 23-08-2007 @ 23:28 :
Dat kan, maar dan baseer je mening tenminste echt ergens op.
Oud 23-08-2007, 22:32
Verwijderd
Waarom zijn alle Harry Potter-fans zo lichtgeraakt?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 23:22
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-08-2007 @ 16:52 :
De vraag is 'lees je Harry Potter'. Als mensen die het boek niet hebben gelezen niet mogen stemmen zou het een verdomd brakke poll zijn, niet?

Ik zei niet dat ze niet mogen stemmen, maar ik vind dat ze niet kunnen zeggen dat het slechte boeken zijn. Tuurlijk mogen ze stemmen, graag zelfs, maar iets afkraken terwijl je het niet kent is nu eenmaal nergens op gebaseert.
Oud 23-08-2007, 23:25
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 24-08-2007 @ 00:22 :
Ik zei niet dat ze niet mogen stemmen, maar ik vind dat ze niet kunnen zeggen dat het slechte boeken zijn. Tuurlijk mogen ze stemmen, graag zelfs, maar iets afkraken terwijl je het niet kent is nu eenmaal nergens op gebaseert.
Larie. Iedereen heeft vooroordelen en daar is helemaal niet altijd wat mis mee. Of ga jij er bij een zwerver/kamper/vul in vanuit dat hij net zo betrouwbaar is als een gemiddeld persoon?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 23:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 24-08-2007 @ 00:22 :
Ik zei niet dat ze niet mogen stemmen
Citaat:
drukknoopje schreef op 23-08-2007 @ 16:37 :
als je de boeken niet hebt gelezen, dan vind ik dat je niet mag stemmen
Oud 24-08-2007, 02:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Trass schreef op 23-08-2007 @ 22:55 :
Oh en die obsessed mensen snap ik ook niet inderdaad.. Als je ruzie met je vriend maakt, die je niet wil zien omdat je 'moet' lezen Maarja, dat persoon was in z'n geheel ook vreemd, maar er zijn dus meer van zo'n mensen blijkbaar
Echt ruzie is wat overdreven, maar als ik echt in een boek bezig ben en vind het echt erg goed dan waardeer ik teveel gedoe ook niet. Dan wil ik lezen en mag dat ook een keer? Mij die rust gunnen zou ik dan erg waarderen en ik kan ook echt chagrijnig worden als ik iedere keer gestoort wordt voor onbenullige zaken.
Oud 24-08-2007, 09:32
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Nee.
Oud 24-08-2007, 10:13
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-08-2007 @ 00:51 :
Ow haha nogal ongelukkig uitgedrukt! Maar ik bedoelde het niet zo, maar goed.

@Mephostophilis: Ik ben inderdaad tegen alle vooroordelen, en ja dat is niet altijd slim maar het is nu eenmaal zo.
Oud 24-08-2007, 10:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja

Laatst heb ik het laatste boek gelezen want was toch wel benieuwd hoe het nu afliep en daarna nog eens het zesde en tweede boek gelezen zodat ik alles begreep. En dan merk je toch wel dat de verhalen wel degelijk ingewikkelder worden naarmate de serie vordert. En het is echt gewoon geweldig, sommige van die verwijzingen... In het tweede boek maakt Peeves de klopgeest de Verdwijnkast stuk die Malfoy in het zesde boek wanhopig probeert te repareren, dat is toch geniaal?
Oud 24-08-2007, 11:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 23-08-2007 @ 23:28 :
Ja, maar dat zegt nog steeds niets over het hele boek. Hm, ik zit hier Harry Potter te verdedigen, maar ik vind het altijd zo suf als mensen zeggen dat ze een boek slecht vinden als ze maar een klein stuk hebben gelezen. Waarom vond je dat stuk slecht? Diepgang, karakter-beschrijvingen, wendingen, dialogen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 12:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 24-08-2007 @ 11:46 :
Ja

Laatst heb ik het laatste boek gelezen want was toch wel benieuwd hoe het nu afliep en daarna nog eens het zesde en tweede boek gelezen zodat ik alles begreep. En dan merk je toch wel dat de verhalen wel degelijk ingewikkelder worden naarmate de serie vordert. En het is echt gewoon geweldig, sommige van die verwijzingen... In het tweede boek maakt Peeves de klopgeest de Verdwijnkast stuk die Malfoy in het zesde boek wanhopig probeert te repareren, dat is toch geniaal?
Meh. Douglas Adams doet veel gavere dingen op dat gebied.
Oud 25-08-2007, 09:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-08-2007 @ 13:34 :
Meh. Douglas Adams doet veel gavere dingen op dat gebied.
Maar die ken ik niet, mis ik dan wat?

De kracht van Harry Potter ligt toch ook voornamelijk op die hele toverwereld waar sommige mensen gevoelig voor zijn en zich daarin totaal kunnen mee laten slepen. Heerlijk En andere mensen hebben gewoon te weinig fantasie
Oud 25-08-2007, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-08-2007 @ 10:36 :

De kracht van Harry Potter ligt toch ook voornamelijk op die hele toverwereld waar sommige mensen gevoelig voor zijn en zich daarin totaal kunnen mee laten slepen. Heerlijk En andere mensen hebben gewoon te weinig fantasie
Jah, dan mis je wel wat ja Maar The Hitchhiker's Guide en Harry Potter zijn heel anders in stijl. Wel allebei vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 12:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-08-2007 @ 10:36 :
Uiteraard. Het heeft inderdaad weinig met Potter te maken, maar ik noemde het maar even om te zeggen dat dat soort verwijzingen naar eerdere boeken uit de serie helemaal niet zo bijzonder of uniek zijn.

Citaat:
Ik zou me best kunnen laten meeslepen in een toverwereld, mits de personages en gebeurtenissen interessant genoeg zijn.
Oud 25-08-2007, 14:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-08-2007 @ 13:12 :
Uiteraard. Het heeft inderdaad weinig met Potter te maken, maar ik noemde het maar even om te zeggen dat dat soort verwijzingen naar eerdere boeken uit de serie helemaal niet zo bijzonder of uniek zijn.

Ik zou me best kunnen laten meeslepen in een toverwereld, mits de personages en gebeurtenissen interessant genoeg zijn.
Dat pretendeerde ik ook niet en hm, misschien moet ik daar dan maar eens iets van gaan lezen. Alleen vind ik lezen de laatste tijd niet meer leuk (handig als je literatuurwetenschap doet, trouwens)

Tsja.
Oud 25-08-2007, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 12-08-2007 @ 18:13 :
Ja. Maar ik moet zeggen dat ik het vanaf het vierde boek niet echt materiaal meer vind voor onder de twaalf.

En dan nog.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 24-08-2007 @ 11:13 :
@Mephostophilis: Ik ben inderdaad tegen alle vooroordelen, en ja dat is niet altijd slim maar het is nu eenmaal zo.
Dat getuigt van bizar weinig zelfkennis.

Waar het om gaat is dit: ik vind het belangrijk dat een verhaal diepgang heeft. Zo weet ik dat alle boeken van Jane Austen slecht zijn, ook al heb ik er geen letter van gelezen. Waarom? De verhalen hebben geen diepgang, het zijn namelijk doktersromannetjes. Dan kan het nog zo goed geschreven zijn, de karakters kunnen nog zo goed uitgediept zijn en het kan nog zo spannend geschreven zijn, als het verhaal geen diepgang heeft is het gewoon een slecht verhaal. Zo ook met Harry Potter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten