Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 20:05
Eend
Eend is offline
Mjah...mijn broer mept me dus maar al te graag. En hierbij bedoel ik dus niet de broer-zus ruzies, maar echt dreigende situaties. Dan raak ik in paniek en ga ik schreeuwen dat ie weg moet gaan en het enigste wat hij dan doet is meppen, of keihard met z'n vuiste op me raggen. Hij heeft me wel es bijna bewusteloos geslagen.
Ik wil hem niet aangeven bij de politie hiervoor, omdat ik ook leuke dingen met hem kan doen. Het is misschien raar, maar toch hou ik van hem... Ik wil de situatie niet erger maken, dan dat ie al is.

Hij was wel een tijdje gestopt met slaan, maar gister sloeg hij me dus weer voor het eerst. Daarna krijg ik altijd een paniekaanval. Dan weet ik niet meer wat ik moet doen, maar durf dan ook gewoon niks meer. Hij doet dit altijd als mn ouders niet thuis zijn.

Op dit moment heb ik mezelf opgesloten in de pc-kamer, omdat hij weer in zo'n mep-bui was. Ik durf nu ook niet de kamer uit te komen. De sleutel zit nog in het sleutelgat, zodat hij er geen andere sleutel in kan stoppen. Verder heb ik hier genoeg spullen om de nacht mee door te kunnen komen. Keb ook eten voor morgenochtend als het nodig is, maar denk het niet.

Ik voel me hier zo kut onder, want mn ouders geloven me niet, want die zijn er nooit bij 1 keer hebben ze het gezien en toen was IK degene die er voor werd gestrafd. Later hebben ze wel tegen mn broer gezegd, dat hij me niet meer mocht slaan, maar hij doet het dus wel.

Gister heb ik wel al tegen hem gezegd dat ie hulp moest zoeken, maar toen werd ie dus alleen maar bozer.

Ik zit gewoon klem nu... Kben echt doodsbang voor dat ie me nog een keer mept enzow

*knuf*

Eendjuh
Oud 23-10-2002, 20:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Sorry, dit is niet normaal.
Ik zou hiermee dus wel mee naar de politie gaan zodat hij verplicht onder behandeling komt te staan.
Je sluit jezelf op uit angst. En vind je dat normaal? Ik merk aan je van niet. Je houd van hem en zegt zelf dat hij hulp nodig heeft. Als hij die zelf niet wilt halen dan 'help' je hem er gewoon mee. Want dit is dus gewoon pure mishandeling.
Oud 23-10-2002, 20:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ik zou hiermee dus wel mee naar de politie gaan zodat hij verplicht onder behandeling komt te staan.
Je sluit jezelf op uit angst. En vind je dat normaal? Ik merk aan je van niet. Je houd van hem en zegt zelf dat hij hulp nodig heeft. Als hij die zelf niet wilt halen dan 'help' je hem er gewoon mee. Want dit is dus gewoon pure mishandeling.
Oud 23-10-2002, 21:21
tacidvs
tacidvs is offline
Triest maar waar.
Oud 23-10-2002, 22:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Triest maar waar.
mjah...
Oud 23-10-2002, 22:17
Eend
Eend is offline
Vervolg van vanaaf....
Hij zat dus telkens het stroom van het huis af te halen en mij helemaal gek te maken. Ik was doodsbang en nam me voor bij de volgende keer als ie da doe de politie te bellen, maar wat heeft dat voorn zin? Denk je dat die politie naar mn huis komt en komt zeggen: Dat mag jij niet meer doen gozertje!

Oud 23-10-2002, 22:50
?OWAN!
?OWAN! is offline
Ik ken je probleem.
Mijn broer heeft mij ook mishandelt, dus mij geslagen en geschopt, arm omgedraait en mij tegen de muur aan gesmeten ('k zag toen bijna sterretjes) . Gelukkig kon ik er met mijn moeder goed over praten en momenteel zitten mijn broer en ik nu onder psychologische behanding. (Ik niet alleen om problemen met mijn broer jammergenoeg).
Ik zou er in iedergeval met je ouders over praten.
En desnoods samen met je broer....

Veel succes
Oud 24-10-2002, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Denk je dat die politie naar mn huis komt en komt zeggen: Dat mag jij niet meer doen gozertje!
Bij huislijk geweld (en dat is het toch tenslotte) komt de politie volgens mij idd langs. Ik denk dat je nog eens met je ouders moet proberen te praten, ook vragen waarom ze je niet geloven, en zeggen dat jij het echt heel eng vindt ed. En misschien tegen je psycholoog (als je die nog hebt dan), misschien kan die je er mee helpen. Succes.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 08:11
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Eend schreef:
Mjah...mijn broer mept me dus maar al te graag. En hierbij bedoel ik dus niet de broer-zus ruzies, maar echt dreigende situaties. Dan raak ik in paniek en ga ik schreeuwen dat ie weg moet gaan en het enigste wat hij dan doet is meppen, of keihard met z'n vuiste op me raggen. Hij heeft me wel es bijna bewusteloos geslagen.
Ik wil hem niet aangeven bij de politie hiervoor, omdat ik ook leuke dingen met hem kan doen. Het is misschien raar, maar toch hou ik van hem... Ik wil de situatie niet erger maken, dan dat ie al is.
Heb je daar geen plekken oid
aan over gehouden?
Ik bedoel, als iemand je bijna
bewusteloos slaat,
lijkt t me dat je er wel wat aan overhoud..
Misn kan je dat aan je ouders laten
zien als een soort 'bewijs'.
Mja, eiglijk ben ik het met MazeMouse eens..
Misn moet je het proberen uit tepraten,
met je ouders erbij,
zodat zij hem kunnen tegen houden
als hij daarom een woedeaanval oid krijgt..
Nou ja.. k denk eiglijk niet
dat het helpt, omdat je ouders ook al met
m gepraat hadden, maar je kan t proberen..
suc6 ermee
Oud 24-10-2002, 09:34
Eend
Eend is offline
Ik heb het al es met mn ouders besproken, maar die zeggen dan elke keer weer: "Nah, het zal je eigen schuld wel zijn."
Toen ik bijna bewusteloos was geslagen zat ik iid onder de plekken, maar die heeft niemand gezien, want ik schaamde me ervoor. Ik had die avond terug willen gaan naar mn trainster, maar ik kon nog niet eens de trap aflopen, laat staan fietsen...

Gister kwam ik rond half 1 eindelijk dat hokkiej uit. Bang voor elk geluid wat ik hoorde en bang voor elk ding wat ik zag, dat er eerst niet was. Op mn kamer was alles overhoop geschopt. hij had zelfs van die mokkataartjes op mn kleren gesmeert en op mn kussen. Hij had mn klamboe van t plafond afgetrokken, mn la gemold... Alles lag in puin... Gelukkig had ie mn konijn en mn cavia niks aangedaan. Ik heb alles van mn bed af gesmeten en ben samen met mn cavia en mn konijn in mn bed gaan liggen. De diertjes hield ik heel stevig vast. Ik verstijfde als ik hem de trap af en op hoorde komen.
Ik had mn muziek zachter gezet, zodat ie die niet zou horen en misschien niet zou merken, dat ik op mn kamer was, waar geen slot op de deur zat...

Toen ik vannochend beneden kwam, lag daar ook wat dingen over hoop. Ook was hij zo kinderachtig geweest om mn handschoenen nat te maken en in de vriezer te leggen.
Allemaal van die kleine dingetjes...maar ze slopen me zo enorm Ik denk zelf dat het allemaal door zn studie komt. Toen hij vorige keer met zn studie was gestopt, sloeg hij me ook niet meer. Ik werd al bang toen ik hoorde, dat hij weer zou gaan studeren... En idd, het gebeurd weer...
Oud 24-10-2002, 09:38
Quiana
Quiana is offline

Dit is niet normaal meer...
Meisje, probeer er wat aan te doen,
voordat hij je helemaal sloopt!
Ga naar de politie, vertrouwenspersoon,
mentor, een instantie,
iemand die je vertrouwt en je werkelijk
kan helpen, dit gaat zo niet..
Het is niet normaal dat je niet
eens zonder angst in je eigen huis kan leven,
dat je spullen zo worden behandeld,
dat JIJ zo behandeld word..
Ga desnoods ergens anders wonen,
totdat het is opgelost,
zorg dat hij hulp krijgt,
maar doe ajb iets..
Heel veel suc6 meis..
Oud 24-10-2002, 09:47
Eend
Eend is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Dit is niet normaal meer...
Meisje, probeer er wat aan te doen,
voordat hij je helemaal sloopt!
Ga naar de politie, vertrouwenspersoon,
mentor, een instantie,
iemand die je vertrouwt en je werkelijk
kan helpen, dit gaat zo niet..
Het is niet normaal dat je niet
eens zonder angst in je eigen huis kan leven,
dat je spullen zo worden behandeld,
dat JIJ zo behandeld word..
Ga desnoods ergens anders wonen,
totdat het is opgelost,
zorg dat hij hulp krijgt,
maar doe ajb iets..
Heel veel suc6 meis..
Ik heb hulp Maar ze laten niks meer van zich horen Sinds dat ik ontslagen ben uit mn kliniek sta ik ongeveer zonder. Laatst heeft het ziekenhuis naar mn oude behandelaar gebeld, en die had de hulp in Gouda weer gewaarschuwd, maar ze doen hier verdomme helemaal niks En keb t zo hard nodig weet je Ik wou echt dat ik nog in de kliniek zat. Khoefde alleen maar een trap af te lopen en twee hoekjes om en ik was bij het kantoortje bij de socio's en als ze daar nioet waren, zaten ze gewoon in de huiskamer. Ik kon gewoon elke dag om hulp vragen en nu? Nu heb ik helemaal niemand meer omdat die fokking hulpverlening zn poten niet meer uitsteekt
Oud 24-10-2002, 10:30
Verwijderd
En die kamer dan die zo overhoop ligt? Wat kunnen je ouders daar van zeggen? Zelfs al zou je het hebben uitgelokt, wat ik dus niet denk, maar je ouders misschien, dan is het toch niet normaal dat hij er zo'n ravage van maakt? Dit is echt niet normaal hoor, en dit hoef je ook niet toe te staan of te laten gebeuren. Kun je geen contact opnemen met die oude kliniek of zoiets dergelijks? Of inderdaad de politie, vertrouwenspersoon op school, of iemand anders die je vertrouwt.. Die broer van jou heeft hulp nodig, jij bent niet degene die naar de psycholoog moet, maar hij. Nou jah, heel veel sterkte ermee en probeer, hoe moeilijk het misschien ook is, voor jezelf op te komen en voor jezelf te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 11:27
miekmuis
miekmuis is offline
Wat ik alleen niet snap is dat je zegt dat je ouders je niet geloven omdat ze er steeds niet bij zijn. Maar als je broer je zo erg slaat dat je al een keer bijna bewusteloos was moeten er toch zichtbare bewijzen in de vorm van bloed of blauwe plekken zijn?
Oud 24-10-2002, 11:55
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Wat ik alleen niet snap is dat je zegt dat je ouders je niet geloven omdat ze er steeds niet bij zijn. Maar als je broer je zo erg slaat dat je al een keer bijna bewusteloos was moeten er toch zichtbare bewijzen in de vorm van bloed of blauwe plekken zijn?
Citaat:
Toen ik bijna bewusteloos was geslagen zat ik iid onder de plekken, maar die heeft niemand gezien, want ik schaamde me ervoor.
Ik weet het, niet echt netjes om voor een ander antwoord te geven, maar dit zag ik toevallig
Oud 24-10-2002, 14:16
Eend
Eend is offline
Ik kan wel mn oude kliniek opbellen, maar die kunnen me niet meer verder helpen. Ze zullen aangeven, dak hulp moet zoeken in Gouda en niet bij hun...zo is de hulpverlening nou eenmaal.

Ik weet niet wat ik moet doen... Ik kan de hele dag alleen nog maar huilen en vijandig doen tegenover anderen...
Het ging verdomme net allemaal zo goed Waarom moek dit meemaken?
Oud 24-10-2002, 14:38
Verwijderd
Het is van mijn kant natuurlijk allemaal makkelijk gezegd enzo, maar probeer dan in Gouda hulp te krijgen.. dit is toch een onmogelijke situatie.. en daarbij heb je zo te lezen ook al de nodige andere problemen achter de rug, heb eigenlijk verder geen posts van je gelezen, maar denk echt dat je toch hulp moet zoeken! Heel veel sterkte!!!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:47
Eend
Eend is offline
Op dit moment doet ie weer heel normaal tegen me
Ik raak hier echt van in de war
Mahjah...als t gewoon voor de rest van de tijd ook zo gaat...
Oud 24-10-2002, 20:47
Eend
Eend is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Wat een achterlijke zak... welke jongen slaat nu meisjes? Het is je broer, daarom zeker ouder dan 16... heeft hij niet het verstand van iemand van z'n leeftijd? Ik bedoel, vroeger vocht ik ook wel eens met mijn broertjes toen ik 13 was ofzo. Maar dat nam steeds meer af. Daarbij sloeg ik nooit zo hard, heb wel een keer mijn broertje hard geslagen maar dat was gewoon een ruzie'tje dat uit de hand liep

Vraag hem eens wanneer ie in een goeie bui is waarom hij jou altijd slaat?
jah, kan ik wel es doen jah...
Oud 24-10-2002, 20:49
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef:
Ik kan wel mn oude kliniek opbellen, maar die kunnen me niet meer verder helpen. Ze zullen aangeven, dak hulp moet zoeken in Gouda en niet bij hun...zo is de hulpverlening nou eenmaal.

Ik weet niet wat ik moet doen... Ik kan de hele dag alleen nog maar huilen en vijandig doen tegenover anderen...
Het ging verdomme net allemaal zo goed Waarom moek dit meemaken?
Zo vijandig deed je niet tegen me.
Oud 24-10-2002, 20:51
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Eend schreef:
Op dit moment doet ie weer heel normaal tegen me
Ik raak hier echt van in de war
Mahjah...als t gewoon voor de rest van de tijd ook zo gaat...
Ik bedoel dit niet vervelend hoor..
Maar je zegt zelf dat er al eerder
met hem gepraat is,
dat hij sinds hij weer begonnen
met zn studie het weer doet,
denk je nu dat hij ermee stopt..?
Ik bedoel, voor zulke mensen
kan iets heel kleins al tot een uitbarsting leiden..
Ik wil echt je hoop de grond
niet in stampen hoor,
mja, kweenie,
wilde dit toch ff kwijt..
Oud 24-10-2002, 20:56
Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Zo vijandig deed je niet tegen me.
op msn idd niej nee, maar in het echt wel
Oud 24-10-2002, 21:02
Eend
Eend is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ik bedoel dit niet vervelend hoor..
Maar je zegt zelf dat er al eerder
met hem gepraat is,
dat hij sinds hij weer begonnen
met zn studie het weer doet,
denk je nu dat hij ermee stopt..?
Ik bedoel, voor zulke mensen
kan iets heel kleins al tot een uitbarsting leiden..
Ik wil echt je hoop de grond
niet in stampen hoor,
mja, kweenie,
wilde dit toch ff kwijt..
Je hebt gelijk hoor Maar als hij zich nu kan beheersen, dan wil ik nu eerst voor mn eigen problemen gaan. Kvinnet gewoon heel moeilijk deze situatie en JA ik loop er nu voor weg. Dat is zo...maar keb mezelf wel voorgenomen, als het nog een keer gebeurd, dan issiej de lul.
Maar ik weet dat ie er spijt van heeft daarna als ie me geslagen heeft enzow en ik weet dat hij ook moeite heeft, dat hij mij als zusje heeft. Er waren tijden dat ik alle aandacht kreeg (kwilde t alleen niet) en hij niks.
Mjah, dat hak toen wel tegen mn ouders gezegd. Mijn moeder denkt dat zijn gedrag daar uit ontstaan is en dat denk ik ook.

Mahjah...eerst moet die fok hulpverlening maar es van zich laten horen. En zo niet, ga ik gewoon ergens anders hulp zoeken. ZIJ hadden beloofd contact met me op te nemen en als ze dat niet doen, zegt dat mij al genoeg.

Eendje
Oud 24-10-2002, 23:01
SpiT
SpiT is offline
[Not For Nothing hier]

Dit klinkt echt heel erg bekend. Mijn broer vond het ook altijd heel leuk om mij flink in elkaar te meppen (zelfs bedreigen met messen en de hele zooi) en dan vervolgens mn hele kamer overhoop te gooien. Hij doet het nu niet meer maar toch blijft die angst zitten dat hij weer een keer doorslaat. Dat met dat stroom kloten enzo klink ook heel bekend. Ik heb heel vaak mn moeder proberen te overtuigen dat het niet goed zat maar ze wilde me niet geloven en als ik er nu over begin weten ze nergens vanaf. Het is allemaal gebeurd en dus (volgens hun) vergeten maar zij zijn niet degene die in elkaar geramd werden. Naja ik weet niet echt of ik je kan helpen want ik heb nooit echt hulp gezocht of gehad maar zorg in ieder geval dat iemand er vanaf weet (familie, iemand van school). Veel sterkte.....
Oud 25-10-2002, 00:43
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
ik, en niemand die het geloven wil.

Vandaar dat je mij er ook nooit meer over zal horen.... k laat t wel gwoon nog altijd over me heenkomen ofzo
Oud 25-10-2002, 01:45
D@mien
D@mien is offline
Als je ouders je niet geloven, moet je daar voor zorgen.
Als ie je op een vaste plek (of iig vaak) immekaar mept, leg daar dan een bandrecorder neer, of zet dr een webcam neer(als je die hebt) en als ie weeres begint, of je denkt dattet dr weer aan gaat komen, zet et bandje/webcam dan aan, en met dat als bewijs kunnen je ouders daar niet meer omheen...maar blijf et bij ze proberen...ik vrees dat je ouders je enige kans zijn...

Good Luck....D@mien...
Oud 25-10-2002, 23:36
QuietNoise
QuietNoise is offline
mijn vader deed ong t zelfde als jou broer (deed, want hij slaat niet meer) vaak was er wel veel te verhelpen. Je ziet t vaak aankomen, dan kan je zorgen dat je er niet bent, of iig het niet verder op de spits drijven. misschien is t een idee om het er met hem over te hebben nu hij rustig is. als je er over begint als ie al kwaad is, dan kan je op je vingers na tellen dat ie nog agressiever wordt. (daarmee is t nog steeds niet jou schuld, en ik weet er te weinig van af om te kunnen zeggen hoe t precies in mekaar zit, maar dit zijn gewoon mijn ervaringen)
vaak als iemand doorslaat kan je t alleen maar erger maken, dus t beste wat je dan kan doen is inderdaad heeeeeeeel ver uit zn buurt blijven.
en inderdaad heel snel hulp zoeken
en zorgen dat je niet alleen met m thuis bent, want kennelijk kan hij dat niet aan.

verder heel veel succes,

Succes!
Oud 26-10-2002, 10:17
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Helemaal mee eens. Kom op dit is toch niet normaal! Je moet iets doen. Dit kan echt niet.
Oud 26-10-2002, 10:22
Quiana
Quiana is offline
Hey Eend, vertel je nog een x
wat je gaat doen als je wilt..?
Heeft de hulpverlening eiglijk
nog wat gedaan?
Of sta je er nog alleen voor?
*knuffol*
Oud 26-10-2002, 12:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Wie laat zich nu slaan?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 12:36
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wie laat zich nu slaan?
Wat is dat nou weer voor kutreactie??
Denk je dat ze het leuk vind ofzo?
Als ze er tegen op kon,
zou ze dat toch allang hebben gedaan?
Sjees, zeker nooit
zelf mishandeld geweest ofzo?
En nog iets: zeg liever wat nuttigs,
denk je nou werkelijk dat Eend hier wat aan heeft?
Of zeg het dan tenminste
een beetje tactvol,
mensen hebben gevoelens hoor.. :\
Damn..

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 14:35
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Als ze er tegen op kon,
Sjees, zeker nooit
Of zeg het dan tenminste
een beetje tactvol,
Damn..
ja, ik vind het ook wel een hele grove reactie. van de abt van sion dan he.
Oud 26-10-2002, 15:19
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Als ze er tegen op kon,
Sjees, zeker nooit
Of zeg het dan tenminste
een beetje tactvol,
Damn..
Neei jouw reactie is normaal!
Oud 26-10-2002, 15:25
Verwijderd
Citaat:
testout.com schreef:
Mijn broertje (van 14 nog wel ) slaat mij ook. *zuchtje*

Gister nog, heb hij me eerst geslagen in me gezicht. Toen stomp in me maag gegeven. En toen me keihard op de grond gegooit...

*zucht* Maar hij is in de puberteit. En ik hou wel van hem. En hij is niet altijd de enige schuldige *zucht*
Zozo dat is niet zo leuk, als mijn broer dat zou doen, hij is 19 zou ik hem dus echt wel hard terug slaan maar ja wij zijn wel zo volwassen omdat niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 15:36
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Rustig jullie 2 joh, dit heb toch geen zin
Excuse me
Oud 26-10-2002, 16:42
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
testout.com schreef:
???
Oud 26-10-2002, 19:01
Eend
Eend is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Hey Eend, vertel je nog een x
wat je gaat doen als je wilt..?
Heeft de hulpverlening eiglijk
nog wat gedaan?
Of sta je er nog alleen voor?
*knuffol*
Ik sta er nog steeds alleen voor
Gister ben ik in elkaar gestort op mn werk en hebben twee collega's me opgevangen. Daar kon ik even mee praten. En die zien eik ook maar twee opties, de politie of mn ouders...
Oud 26-10-2002, 19:18
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Neei jouw reactie is normaal!
*zucht*
Nou, sorrie hoor, misn liet ik me idd een btje gaan, maar ik vond dat echt een vervelende opmerking.
Citaat:
testout.com schreef:
Rustig jullie 2 joh, dit heb toch geen zin
het was echt niet bedoeld om ruzie te zoeken.. was gewoon ehm, geraakt zeg maar..

Citaat:
Eend schreef:
Ik sta er nog steeds alleen voor
Gister ben ik in elkaar gestort op mn werk en hebben twee collega's me opgevangen. Daar kon ik even mee praten. En die zien eik ook maar twee opties, de politie of mn ouders...
jeetje...
Weet je al wat je gaat doen dan..?
Goed dat je iig met hun kun praten
Oud 26-10-2002, 19:24
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Ik mag dan wel sterk zijn, hij is wel sterker *zucht* Dus ik kan weinig doen. En hem ook niet meer pijn doen met woorden, want hij heb niks waarmee ik hem pijn kan doen.

En hij mij wel, met dat ik dik ben, en dom ben, en hij kan me slaan *zucht* Maargoed ik ben niet echt een puber meer
Met alle respect, dan ga je toch aan krachttraining of een vechtsport doen? Het verbaast mij wel dat zoveel meisjes zich laten mishandelen door anderen... Als je trouwens zo zwaar mishandeld wordt is het toch behoorlijk makkelijk om even naar het politiebureau te lopen en aangifte te doen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:28
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Met alle respect, dan ga je toch aan krachttraining of een vechtsport doen? Het verbaast mij wel dat zoveel meisjes zich laten mishandelen door anderen... Als je trouwens zo zwaar mishandeld wordt is het toch behoorlijk makkelijk om even naar het politiebureau te lopen en aangifte te doen?
Uhm...
Als iemand je mishandelt, waarvan je tegelijkertijd ook houd, is dat heel erg moeilijk hoor...
En als je bedreigd word, van 'je houd je bek hierover, of ik doe je wat' is dat helemaal moeilijk.
Ook al word je mishandelt, je kan nog steeds liefde voelen, en een hele hoop complexe gevoelens met; 'het is mijn schuld' 'hij kan er niks aan doen' 'hij zou ermee stoppen' etc.
Je leeft in een hoop, dat het niet zo ernstig is, dat het vanzelf ophoud, dat er geen professionele hulp nodig is.
Dat maakt het helaas zo moeilijk
Oud 26-10-2002, 20:09
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
*zucht*
Nou, sorrie hoor, misn liet ik me idd een btje gaan, maar ik vond dat echt een vervelende opmerking.

het was echt niet bedoeld om ruzie te zoeken.. was gewoon ehm, geraakt zeg maar..

Mijn excuses, kwas ook wat lichtgeraakt.
Oud 27-10-2002, 11:23
iebke*
iebke* is offline
m'n vader slaagt me al sinds m'n 5 jaar ofzo
Oud 27-10-2002, 17:43
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
iebke* schreef:
m'n vader slaagt me al sinds m'n 5 jaar ofzo
Echt hulp zoeke meisje, kan echt niet........ Moet je iets aan doen anders houd je er geestelijk in de toekomst wat aan over......

Succes
Oud 27-10-2002, 18:36
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
testout.com schreef:
En je gaat je broertje van 14 toch niet aangeven
Dat betekent dan wel dat hij nog steeds zijn gang kan gaan. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je kan zijn om je eigen broer aan te geven, maar mishandeld worden door je eigen broer kan nu eenmaal niet, en hij zal zich dat hoe dan ook dienen te realiseren. Nu gaat het om mishandeling, maar stel dat het om sexueel misbruik zou gaan, zou je hem dan ook zijn gang laten gaan omdat je het niet over je hart kunt krijgen om hem aan te geven?
Oud 27-10-2002, 18:42
tacidvs
tacidvs is offline
Is seksueel misbruik erger dan fysiek?
Oud 27-10-2002, 18:51
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Nu gaat het om mishandeling, maar stel dat het om sexueel misbruik zou gaan, zou je hem dan ook zijn gang laten gaan omdat je het niet over je hart kunt krijgen om hem aan te geven?
Ook bij misbruik kan het voorkomen
dat je nog steeds van diegene houd.
Ook dan kan je nog steeds geloven
dat het stopt, dat het niet ernstig is.
K vind trouwens dat misbruik
en mishandeling niet kan vergelijken,
maar dat is mijn mening maar weer.
Oud 27-10-2002, 18:52
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Is seksueel misbruik erger dan fysiek?
Dat is afhankelijk van de manier waarop het plaatsvindt, maar laten we het er voorlopig gemakshalve maar op houden dat iedere vorm van misbruik, in welke vorm dan ook, erg genoeg is en zo snel mogelijk dient te worden bestreden.
@Betamethason: dit betekent naar mijn idee dat sexueel misbruik en lichamelijke mishandeling in dit opzicht wel degelijk met elkaar te vergelijken zijn. Waar het in beide gevallen om gaat is dat iemand anders wordt gekwetst, hetzij lichamelijk of psychisch of beide, en dat dit hoe dan ook moet stoppen.

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:41
Destrøyer
Destrøyer is offline
hmm; jouw broer is echt ZIEK in z'n kop.
Citaat:
keihard met z'n vuiste op me raggen
Zoiets heet barbaars EN zielig. Hij moet eens bij de psychiater langs, niet jij. Het is aan te raden om aan zelfverdediging te gaan doen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:45
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Met alle respect, dan ga je toch aan krachttraining of een vechtsport doen
ik weet niet hoe sterk zij is, of haar broer, maar krachttraining moet je langzaam opbouwen en het lijkt MIJ wel duidelijk dat daar een beetje weinig tijd voor is. Zoals bethameson
Citaat:
Als iemand je mishandelt, waarvan je tegelijkertijd ook houd, is dat heel erg moeilijk hoor...
al zei; dat is bijzonder moeilijk. Ik heb af en toe ontzettend moeite mijzelf te bedwingen mijn vader niet dood te slaan (dat heeft een boel redenen, ga ik hier niet over uitwijden) maar je kan je waarschijnlijk niet voorstellen hoe moeilijk zoiets is.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 12:23
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Ik plaagde je maar
Sorry, kwist ook niet precies wat je bedoelde.
Reageren

Regels voor berichten