Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat wel kan is je subtitles in je videostream mee-encoderen en die ge-recodeerde film importeren in Première. Het nadeel daarvan is dat je kwaliteit achteruit gaat en je natuurlijk weer je computer enkele uurtjes laat rekenen om die ondertitels te renderen voordat je alles kan gaan monteren. Afhankelijk van wat je wilt doen, zou ik eerder zeggen: leer wat werken met die ondertittelingsbestanden, bewerk alles in Première zonder ondertitels en werk nadien je ondertittelingsbestand bij met Subtitle Workshop of een gelijkaardig bestand (het handigste is waarschijnlijk enkel de stukken kopiëren (via een teksteditor) die je ook werkelijk gebruikt in je montage en dan de subtitles weer gewoon synchroniseren). Als je de hele film gebruikt, is het bij heel wat programma's ook maar een kwestie van de eerste en laatste tekst te laten synchroniseren (met een speciale functie weliswaar) en de anderen kan hij dan zelf uitrekenen, als je verder niets veranderdt hebt aan de filmvolgorde).
||
Citaat:
Hoe at ondertitels in de film renderen gaat, kan ik je spijtiggenoeg niet tot in het detail uitleggen, maar sites als doom9.org hebben daar vast wel uitleg over.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Psychologie |
Blind of doof? Verwijderd | 28 | 02-02-2013 19:02 | |
Software & Hardware |
Originele powerpoint turps | 3 | 15-03-2011 21:58 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe drijf jij je docenten dit jaar tot waanzin? Nona | 93 | 03-01-2008 16:28 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 |