Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-07-2007 om 12:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-07-2007 om 21:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @TS: altijd eerlijk zijn! dat is de enige manier om (voldoende) geholpen te worden. succes
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben gewoon bang... Van de ene kant wil ik graag uit de problemen komen omdat ik al 3,5 jaar aan het klooien ben, maar van de andere kant ook weer niet omdat ik niet wil veranderen. Ik zou 'ik' niet meer zijn als ik niet meer zou mogen trainen of zou moeten minderen... Ik wil mezelf ook niet zien met een x aantal kilo meer, want dat lijkt me vreselijk. Ik ben al genoeg aangekomen in twee jaar tijd... Ik zit nu net iets onder mijn maximum gewicht ooit, en daar wil ik niet overheen... Dat past niet bij me... Ik zie voor mezelf ook geen voordelen van het hebben van een BMI 18,5 of 20... Ik weet het niet meer, wat moet ik nou met mezelf? Het is zo verwarrend... Sorry voor deze reactie, maar ik heb echt geen zin in dat gesprek van volgende week ![]()
Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 22:30. |
![]() |
||
Citaat:
Jij hoeft niet te trainen. Jij moet inzien dat jouw figuur niet perfect is. In mijn ogen zijn meisje die er zo mager mogelijk willen bijlopen al even zielig als gastjes die steroïden pakken op wat spiermassa te kweken. Denk je nu echt dat mensen je beoordelen aan de hand van je gewicht? Nuja, in jouw geval zijn mensen van mening dat je hulp nodig hebt... Als ik jou was, zou ik gewoon naar dat gesprek gaan en eerlijk zijn. Dat is het beste voor je op lange termijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voorheen trainde ik iedere dag dat ik tijd had, en ging dan door tot het echt niet meer ging. Dat ik bijvoorbeeld moest stoppen omdat ik het gevoel in mijn voeten kwijt was (soms naar 3,5 uur zonder pauze tussendoor pas) ![]() Daar zijn ze bij de GGZ niet blij mee... Nu probeer ik me aan de drie uur intensief per week te houden, maar zelfs dat vinden ze soms nog teveel...
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik ben alleen bang dat als ik bij de GGZ vertel van mijn 'eetprobleem' (als je het zo mag noemen), dat zij naar mijn gewicht gaan kijken en vinden dat ik aan moet komen, terwijl ik er zelf mee kan leven omdat ik al m'n leven lang iets ondergewicht heb. Ik vind 3 kg te licht niet echt ernstig... Maar het is echt niet zo dat ik er zo dun mogelijk bij wil lopen. Ben ooit 5 kg lichter geweest (door ziekte) en toen vond ik mezelf niet mooi meer... Daar streef ik ook echt niet naar. Het is ook niet zo dat ik op dit gewicht wil blijven voor anderen, maar alleen voor mezelf. (Het geeft me een goed gevoel als ik zie dat die cijfers op de weegschaal iedere dag ongeveer hetzelfde aangeven. Anderen vinden gewicht waarschijnlijk niet zo belangrijk, maar ik wel... Ik weet ook wel dat je niet perfect kunt zijn, maar ergens is het toch een soort streven...) Als ik bijvoorbeeld onzeker doe als ik met vriendinnen over gewicht praat, zeggen zij dingen als: 'Ik zou jou niet graag nog lichter zien.' of 'Met 5 kg erbij zal je er mooier uitzien.' Waarschijnlijk kloppen ze wel, die opmerkingen, alleen kan/wil ik dat zelf niet zien ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En doe je er, denk ik, goed aan om gewoon eerlijk te zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nu vraag ik me alleen af: Als ik het zou vertellen bij dat psychiatrisch onderzoek, heb ik dan de garantie dat mijn ouders er niet bij betrokken hoeven te worden? Is het normaal dat je hetje ouders moet vertellen? (Weet iemand dat?) Zijn er dingen (gesprekken, enz.) te regelen achter de rug van mijn ouders om? Ze weten dat ik naar de GGZ ga, maar niet waarvoor... En aangezien ze al kunnen zien als ik bij de huisarts geweest ben... Ik wil niet dat zij het te weten komen omdat ze er heel negatief tegenover staan en het niet zullen accepteren... Bij het psychologisch onderzoek heb ik dat ook gezegd, maar toen hebben ze toch nog een gesprek met mijn ouders gehad omdat ik anders weer naar huis kan gaan... Ze hebben niks over de diagnose tegen mijn ouders verteld, maar toch... Ik wil niet dat ze mijn ouders vragen gaan stellen over bijvoorbeeld mijn eetgedrag, want dan weten zij wel in welke richting ze mijn problemen moeten zoeken... Ik wil dit alleen oplossen, maar wat nou als ze bij de GGZ zeggen dat ik een eetprobleem heb en regelmatig daar moet komen??? Ik ben bang dat als er niets te regelen is om het zonder de betrokkenheid van mijn ouders op te lossen, dat ik dan ook niets kan zeggen. Sorry...
||
Citaat:
Wanneer je ouders naar betrokken GGZ instelling bellen, kunnen ze ook geen inhoudelijke informatie over jou opvragen, tenzij jij daar uitdrukkelijke toestemming voor hebt gegeven. Zou het zo'n probleem zijn als ze het weten? Of zoek je voor jezelf een excuus om het niet te hoeven ondergaan? Want wanneer je wel aan je problemen zou gaan werken, merken je ouders dit waarschijnlijk ook wel aan je eten? (Daar ga ik vanuit omdat je thuis woont.. Nu zegt dat niet alles, maar in de meeste gezinnen is het geloof ik gebruikelijk om gezamenlijk te eten) Succes iig met het maken van je keus en de consequenties van je keuze..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze mogen misschien wel niets over mij aan mijn ouders vertellen, maar wat nou als ik bijvoorbeeld naar een dietist zou moeten, dan wordt dat opgegeven bij de verzekering en kunnen mijn ouders dat zien ![]() Nee, dit is geen excuus om niet de waarheid te hoeven spreken. Mijn ouders staan zo negatief tegenover behandelingen en eetproblemen. Ik heb hen erover gehoord en daar werd ik niet vrolijk van als je weet dat je zelf nog het nodige te wachten staat... Eetproblemen vinden ze bijvoorbeeld onbegrijpelijk en niet nodig. Je moet maar tevreden zijn met jezelf... Daarom ben ik bang dat als ze erachter komen, dat ze het niet kunnen accepteren... Nu merken mijn ouders er niets van. Tijdens het avondeten eet ik inderdaad gewoon met hen mee (en daar kijken mijn ouders niet van op, omdat ik al mijn leven lang weinig eet), maar overdag eet ik meetsal op de universiteit of op mijn werk, daar weten ze niets van... Mijn eetbuien betaal ik meestal zelf, en heb ik nooit als mijn ouders in de buurt zijn... Het enige dat ze zullen merken, is als ik 's avonds meer ga eten... Maar van de andere kant, mijn moeder maakte zich zorgen over mijn gewicht, ondanks mijn leugen... Zou ze het zo erg vinden als ik bij een dietist terecht kom...? En dan hoef ik nog niet eens per se iets te vertellen over de diagnoses... Al is dat ook niet goed. Moeilijk... ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik was de laatste dagen echt zo moe, dat ik vaak al om 20:00u in bed lag
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Eens in de zoveel tijd krijgen zij te zien wat er verbruikt is, en ze kunnen dus ook zien dat ik bij de GGZ ben geweest... Dat formulier heb ik ook al eens in moeten vullen, maar volgens mij kunnen mijn ouders niet zien waarvoor ik precies bij de GGZ ben. Nou weet ik alleen niet hoe dat zal gaan met het volgen van therapieën... Of die apart genoemd worden, of gewoon onder GGZ vallen... Ik hoop dat laatste, anders moet ik maar eens gaan nadenken over een excuus...
Laatst gewijzigd op 12-08-2007 om 20:35. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat ik het voor me kan houden, maar weet niet hoe lang dat nog gaat... Mijn ouders zullen er zeker niet positief op reageren. Mijn broertje heeft de meeste problemen thuis, hij heeft alle aandacht nodig. Ik werd altijd als zelfstandig gezien, iemand die geen aandacht nodig had en zichzelf wel kon redden... Als je Psychologie studeert, zou je dat ook moeten kunnen... Nee, al zij het weten, zou ik nooit toestemming krijgen om ooit op kamers te gaan, en dat wil ik zo graag om alle heisa thuis te kunnen ontvluchten...
Laatst gewijzigd op 12-08-2007 om 20:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijkt me dat het plan eerder zal zijn om dat te vergroten? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik hoop alleen dat ze niet te snel willen dat je dingen gaat veranderen, want ik vraag me echt af of ik dat zou kunnen. Heb echt geen idee hoe zo'n behandeling eruit ziet. Hoevaak moet je daar heen, stellen ze strenge eisen, wat nou als je een keer 'faalt', moet je 'doelstellingen' voor een bepaalde tijd halen... Enz., enz.. Maar ja, morgen misschien maar eens navragen bij dat gesprek. Heb een bespreking van de uitkomsten uit het onderzoek van vorige week… Helemaal geen zin in, nóg meer confrontatie terwijl ik het nu al niet van mezelf kan accepteren... ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Alleen eten… Dat wordt sowieso nog een probleem met de grote hoeveelheid dingen die ik niet lust… Maar vooral de hoeveelheden zelf... Nu controleer ik alles wat ik eet en drink en omdat het iedere dag ongeveer hetzelfde is, is dat getal ’s avonds eigenlijk altijd redelijk constant. (Als ik een liter water zou drinken net voor het wegen, zou ik daar toch wel van schrikken omdat het getal dan iets laat zien wat ik niet wil zien...) Ik kan niet zonder controle (bijvoorbeeld tijdens vakanties), het is een houvast… Ik ben wat dat betreft op dit moment helemaal niet gemotiveerd om te willen veranderen. Het zou wel fijn zijn om zonder te kunnen, of er in ieder geval minder mee bezig zijn, maar ik vraag me af of ik dat kan. De controle uit handen geven en het door anderen laten bepalen, bijvoorbeeld je moeten houden aan een eetlijst… Ben bang dat ik dan helemaal gek word van de weegschaal en gedwongen meer moet trainen… Weegt het enige voordeel (vrijer zijn) wel op tegen de nadelen (moeten aankomen, problemen met dingen als zwemmen, zomerkleding, enz.)? Voor mij op dit moment niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Antidepressiva en andere psychische medicatie #3 coopergirl | 500 | 28-07-2007 06:52 | |
Psychologie |
Discussie: Psychiatrische Drugs Slecht? ScienceJapan | 185 | 18-01-2007 13:46 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic! #3 Gothic | 500 | 07-05-2004 12:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
In hoeverre kun je verantwoordelijk stellen voor zijn eigen daden? lovetear | 22 | 11-09-2003 09:37 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moord en aanranding: 1 jaar cel Rabbi Daniel | 77 | 06-07-2002 09:36 |