Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: Mag je kwetsen?
Ja 22 57.89%
Nee 16 42.11%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 15:18
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 15-08-2007 @ 15:30 :
Ontwijken is een teken van zwakheid en dat doe jij nu met deze reply.
Net als dingen erin betrekken die hier niet horen te staan. En dat jij de moeite neemt om al mijn post door te bladeren om mij onderuit te trappen geeft ook aan dat je erg zwak bent. Wel, leuk dat je die reply over IRL zag als jou overtuiging dat ik zo zwak was en daarom mensen moet onderuit trappen op internet. Jij bent daar meer mee bezig dan ik, ik geef mijn eigen mening en die zou ik niet snel inslikken en zeker niet voor een type zoals jou. Mensen die je in je rug aanvallen zijn ook zwak en dat doe jij ook door zonder aanleiding over mijn medicatie te beginnen en daar minderwaardig over doen. Zie je nu echt niet dat je jezelf beter voordoet dan je in de werkelijkheid bent? Want jij bent de zwakkeling hier.

Dit is trouwens de laatste reply aan jou besteed, want zo een persoon als jou vind ik mijn reply's niet waard.
U voelt zich gekwetst, dat is duidelijk, en zo zijn we toch nog ontopic.
Advertentie
Oud 15-08-2007, 16:18
Luki
Luki is offline
Ja zeg, waarom voelen mensen hier zich toch zo gekwetst? Het is een topic over kwetsen in het algemeen, en iedereen voelt zich opeens aangevallen door andermans mening.
Oud 15-08-2007, 16:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Luki schreef op 15-08-2007 @ 17:18 :
Ja zeg, waarom voelen mensen hier zich toch zo gekwetst? Het is een topic over kwetsen in het algemeen, en iedereen voelt zich opeens aangevallen door andermans mening.
Offtopic:
Da's een beetje psych-eigen lijkt het wel...
Oud 15-08-2007, 17:02
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 14-08-2007 @ 09:39 :
Wat ze willen of 'kunnen' uitlokken dat maak je er geheel zelf naar

Nou dat vind ik dus niet! Feit blijft dat hij hier over zijn gevoel praat, hoe bepaalde mensen het ook mogen plaatsen. En dat bepaalde andere mensen dat niet doen en alleen maar cynisch commentaar leveren. Het lijkt me dat er een hele duidelijke scheidingslijn ligt tussen wat een grapje is en wat een grapje is om iemand gewoon te stangen.
Klopt, dat zie ik ook in het normale dagelijks leven.. mensen die die z'n medemens de grond in boren en het leuk vinden ook. En het bizarre nog eens dat de medemens het ook meestal pikt. Ik vind dat schokkend eerlijk gezegt.

Om even iets erbij te pakken:
Sinds de moord Van Gogh is er heel veel gerept over het recht van meningsuiting. En dat Van Gogh een felle voorstander was door scherpe kritiek te uiten. De beroemde/beruchte uitspraak 'geitenneuker' tegen een moslim zeggen werd verdedigt in het kader van datzelfde recht. Terwijl het gewoon een belediging was.

Nu wil ik geen politieke discussies uitgaan lokken over de politieke ideeen van Van Gogh, maar de moord zelf heeft een bepaalde tendens gestart waar ik me eerlijk gezegt afvraag waar het naartoe zal leiden.
Oud 15-08-2007, 17:03
madelief21
madelief21 is offline
Ja bepaalde andere mensen en dan heb ik het niet over een specifiek persoon. Die proberen hier hun trucs te stallen... Nee grapje hoor, haha. Kom op mensen zand erover.
Oud 15-08-2007, 17:22
Luki
Luki is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 15-08-2007 @ 18:02 :
Klopt, dat zie ik ook in het normale dagelijks leven.. mensen die die z'n medemens de grond in boren en het leuk vinden ook. En het bizarre nog eens dat de medemens het ook meestal pikt. Ik vind dat schokkend eerlijk gezegt.

Om even iets erbij te pakken:
Sinds de moord Van Gogh is er heel veel gerept over het recht van meningsuiting. En dat Van Gogh een felle voorstander was door scherpe kritiek te uiten. De beroemde/beruchte uitspraak 'geitenneuker' tegen een moslim zeggen werd verdedigt in het kader van datzelfde recht. Terwijl het gewoon een belediging was.

Nu wil ik geen politieke discussies uitgaan lokken over de politieke ideeen van Van Gogh, maar de moord zelf heeft een bepaalde tendens gestart waar ik me eerlijk gezegt afvraag waar het naartoe zal leiden.
Ja en iemand in een bepaalde moslimgemeenschap besloot daarop de heer van Gogh te liquideren. Blijkbaar voelde hij zijn eigenwaarde aangetast en om het te beschermen volstond niets minder dan grof geschut. Waarom trok hij zich wat aan van wat van Gogh zei? Was hij zo beïnvloed door de uitspraken dat hij geen andere keuze zag?

Laatst gewijzigd op 15-08-2007 om 17:32.
Oud 15-08-2007, 17:24
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Luki schreef op 15-08-2007 @ 18:22 :
Ja en mensen in een bepaalde moslimgemeenschap besloten daarop de heer van Gogh te liquideren. Blijkbaar voelde zij hun eigenwaarde aangetast en om het te beschermen volstond niets minder dan grof geschut.
slechts 1 persoon vond dit..
1 persoon heeft hem vermoord, niet een hele gemeenschap.
Oud 15-08-2007, 17:30
Luki
Luki is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 15-08-2007 @ 18:24 :
slechts 1 persoon vond dit..
1 persoon heeft hem vermoord, niet een hele gemeenschap.
I stand corrected. 1 persoon voelde zich wel heel erg aangesproken dus.
Oud 15-08-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 15-08-2007 @ 16:18 :
U voelt zich gekwetst, dat is duidelijk, en zo zijn we toch nog ontopic.
Gekwetst vind ik een groot woord, maar dat het me pissig maakt durf ik wel eerlijk zeggen(daar doet ie het om). Dat is al een stap voor Chimera die aan zijn forumstatus moet denken. Het enige wat we van hem merken is dat hij zichzelf verheerlijkt, mij ontwijkt en met andere dingen aan komt kakken waar ik wel eerlijk op reageer. Hier maakt hij vast een enorme indruk mee op de 16 jarige forummeisjes.

Bekijk eens alle reply's en zie dat hij er juist een spelletje van maakt om steeds opnieuw zichzelf als sterkste te beschouwen. Waarom is dat zo belangrijk voor hem?

Het is voor het eerst dat ik me hier erger aan iemand, maar goed we hebben het dan ook over een nep onzeker mannetje.
Oud 15-08-2007, 18:55
Luki
Luki is offline
Jezes doraring je killt dit topic. Ik ben ervoor dat flamers gebanned worden. Of anders zet een slotje op dit topic want het is toch officieel dood .
Oud 15-08-2007, 19:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 15-08-2007 @ 18:03 :
Ja bepaalde andere mensen en dan heb ik het niet over een specifiek persoon. Die proberen hier hun trucs te stallen... Nee grapje hoor, haha. Kom op mensen zand erover.
Wie en wat bedoel je nu met 'trucs' dan?

En @DoraRing: kap nou eens man. Dit begint een beetje zielig te worden...

Citaat:
DoraRing schreef op 14-08-2007 @ 20:05 :
Het topic lijkt wel veranderd te zijn in een haatpropagande tegenover Chimera.
Zijn eigen arrogantie maakt hem uiteindelijk zelf belachelijk.
Je bent hier zelf mee begonnen. Laten we hier dan gezamelijk mee ophouden. Okay?

Laatst gewijzigd op 15-08-2007 om 19:53.
Oud 16-08-2007, 08:21
madelief21
madelief21 is offline
kan nog wel even duren!

Laatst gewijzigd op 16-08-2007 om 08:35.
Oud 16-08-2007, 08:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 16-08-2007 @ 09:21 :
Wat ik bedoel Chimera is dat ik vind dat bepaalde types hier op het forum zoals bijvoorbeeld een Smokin en nog een aantal andere hier waaronder jij. Sterke alfa-apen spelen en mannen die pogingen doen om vrouwen te verleiden corrigeren om het beter aan te pakken.
Ik zie Smokin' alleen maar reageren in topics op L&R waar om HULP gevraagd wordt, dus als een kerel zich afvraagt of er nog een kans is met een meisje, en daar krijgt 'ie dan gewoon antwoord op. Dat heeft helemaal niks met 'alfa apen' (beetje denigrerend) te maken maar gewoon met een gezonde instelling.

Citaat:
madelief21 schreef op 16-08-2007 @ 09:21 :

Ik hoor namlijk nooit eens een zwak verhaal vanuit jullie kant. In mijn ogen komt de verhouding dan schreef te liggen. Als er geen begrip is voor de situatie dan hoop ik dat er gewoon niet gereageerd word. Ik denk dat het voor die mannen die bezig zijn een bepaald meisje aan de haak te slaan niet leuk is te horen dat een bepaalde andere man altijd succes heeft en de vraag is nog maar of die het werkelijk heeft.
Ik snap echt niet wat je probleem is. Ik heb in een versierblunders topic ook wel eens wat van m'n missers gepost, en verder krijg ik sowieso vaak genoeg een 'nee' te horen hoor. Iedereen heeft problemen in een relatie, maar je moet gewoon met een goed en positief gevoel doorgaan. Die topics gaan vaak over mensen die 'nooit' een vriendin hebben en iedere keer als broertje gezien gaan worden, en dat heeft gewoon bepaalde aanwijsbare oorzaken.
Oud 16-08-2007, 16:17
madelief21
madelief21 is offline
...

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 11:10.
Oud 17-08-2007, 09:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 16-08-2007 @ 17:17 :
Hey Chimera,

Ik heb niet voor niets mijn bericht verwijderd toch? Waarom haal je het nu weer aan! Het zand was er toch over....?
Je hebt dat bericht verwijderd nadat ik die reply geschreven had. Waarom zou ik het weghalen?
Oud 17-08-2007, 10:55
Boebsie
Boebsie is offline
OMG! Ff serieus wat lopen sommige chicks en dudes hier te zeiken zeg niet normaal haha...

Chimera heeft 300 keer gelijk, alleen al het feit dat jullie hem denken te kennen via dit forum, zegt genoeg over hoe intens jullie omgaan met het internet.

Zoals Chimera aangeeft als jij reacties op een forum waar anonimiteit voorop staat serieus neemt, is het verstandiger om niet dit soort fora te bezoeken. Ik kom hier net als Chimera voor tijdsverdrijf/vermaak en vooral topics als N&A kunnen erg handig zijn als je jou visie wil vergroten betreffende andersmans mening, maar ik hou altijd in me achterhoofd dat heleboel reacties eventueel niet betrouwbaar zijn.
Oud 17-08-2007, 10:58
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 14-08-2007 @ 19:29 :
Je blijft anders nogsteeds reageren Chimera dus blijkbaar heb je toch nog iets te verdedigen! Je bent bijzonder goed in dingen verdraaien en manipuleren. Waar heb je dat geleerd?
Lol, ik weet bijna 100% zeker dat hij het reageren op jou ook ziet als vermaak. Discussieren kan erg leuk zijn, geloof het of niet...
Oud 17-08-2007, 11:00
madelief21
madelief21 is offline
...

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 11:10.
Oud 17-08-2007, 11:06
madelief21
madelief21 is offline
...

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 11:09.
Oud 17-08-2007, 11:08
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 17-08-2007 @ 12:00 :
Nou ja goed, ik ga hier iniedergeval niet meer op in! Wat mij betreft was het goed. Beetje kinderachtig om toch door te gaan lopen drammen, toch een teken van zware achterbaksheid lijkt me!
Misschien ben ik ook wel zo eentje die af en toe van discussieren houdt . Het is helemaal niet achterbaks, waar we het nu over hebben is zelfs harstikke ontopic, misschien zelfs een belangrijkere discussie dan de TS voor ogen had.

Hoe serieus neem jij "kwetsende" reacties op het internet?

Als je internet serieus neemt, kan het een verschrikkelijk gevaarlijk medium zijn.
Oud 17-08-2007, 11:08
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 17-08-2007 @ 12:06 :
Maar hij is behoorlijk hypocriet!
Waarom?
Oud 17-08-2007, 11:10
madelief21
madelief21 is offline
hahahahahhaaha balblalbaabllablbaabl !
Oud 17-08-2007, 11:11
Boebsie
Boebsie is offline
Wat nu moet ik me post zekers weghalen? Gezegd is gezegd, zo werkt dat in het dagelijks leven ook. Ooh wacht dit is niet het dagelijks leven . Des te meer reden om het te laten staan.
Oud 17-08-2007, 11:13
madelief21
madelief21 is offline
hahahahahahhahaha
Oud 17-08-2007, 11:15
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 17-08-2007 @ 12:13 :
hahahahahahhahaha
bewijs.
Oud 17-08-2007, 11:15
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 17-08-2007 @ 12:10 :
hahahahahhaaha balblalbaabllablbaabl !
bewijs 2.
Oud 17-08-2007, 11:16
trophus
trophus is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 17-08-2007 @ 12:08 :
Waarom?
hier:
http://forum.scholieren.com/showthre...7#post25744477

Deze post heeft Chimera "tactisch" genegeerd
hij is idd hypocriet (let op, niet omdat het het negeert, dat getuigt gewoon van selectieve reactie, maar lees inhoud post)
Het is slechts een voorbeeld.
Oud 17-08-2007, 11:16
madelief21
madelief21 is offline
haha! Hey ik heb dingen te doen! Spreek je vast vanavond kan ik weer even naar je lachen dikke kus.
Oud 17-08-2007, 11:25
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
trophus schreef op 17-08-2007 @ 12:16 :
hier:

hij is idd hypocriet (let op, niet omdat het het negeert, dat getuigt gewoon van selectieve reactie, maar lees inhoud post)
Ok dat kan, dat is idd hypocriet!. Maar het is nog veel hypocrieter om te denken dat je daar zelf niet in vervalt. Vaak weten we het beter te weten om vervolgens de fout te maken waar we anderen voor willen behoeden. Beetje flauw dus om de hele tijd te gaan lopen hameren op dat ene "misstapje".

Als jullie een beetje hadden opgelet maakte hij een heel zinnige opmerking door te betogen dat je reacties op het internet anders moet evalueren dan reacties in het "echte leven".
Oud 17-08-2007, 11:39
Boebsie
Boebsie is offline
Wat ik daar dus mee bedoel voor de duidelijkheid: ik neem reacties vaak serieus op het internet, zoals wij allen hier anders zouden we uberhaupt niet een enigizins zinnig gesprek kunnen voeren.
Ik reageer hier puur omdat het me prikkelt, heej misschien doen velen zich anders voor op het forum, dat maakt het misschien nog wel leuker! Het feit dat veel reacties "nep" kunnen zijn, maakt me niet uit want "het doel heiligt de middelen", het prikkelt me namelijk. Interactie in games is ook nep, maar het prikkelt me.

Waar het omgaat dat wanneer jij reacties op een forum daadwerkelijk als persoonlijk gaat opvatten, heb je een probleem. Dan wordt het opeens een gevaarlijk medium, hetzelfde geldt voor games etc etc.
Oud 17-08-2007, 12:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
trophus schreef op 17-08-2007 @ 12:16 :
hier:

Je moet reacties niet uit hun verband trekken. Dit is de volledige quote:

Citaat:
Of je zit een serieus topic van iemand waar ik gewoon een serieus antwoord op geef opzettelijk te verneuken, of je bent gewoon getikt.
Dat was een reactie op een van haar "blablamwuhahaha" reacties.

Dus het was niet 'slechts' een voorbeeld, stukjes uit zinnen knippen en naast andere zinnen plaatsen om ze een heel adner verband te geven is gewoon echt enorm sneu. Michael Moore technieken.

Citaat:
Boebsie schreef op 17-08-2007 @ 12:25 :
Ok dat kan, dat is idd hypocriet!
Lees m'n reactie hierboven even. Ik heb aanvankelijk niet gereageerd omdat het gewoon een complete onzin post is. Ik ga daar in princiepe m'n tijd niet aan verspillen, maar kennelijk wordt dat geinterpreteerd als "zwijgen is toestemmen".

Ik heb trouwens een topic op M&M geopend zodat hopelijk Medelief21 geweerd zal worden, want ze zit nu inderdaad opzettelijk dit topic te torpederen.

Oh, trouwens, een reactie die ik via PM van iemand kreeg (kennelijk iemand in hun 'kliek'):

Citaat:
Haha.

Is je moeder trots op je dat je op je 27ste ruzie maakt op een internet(scholieren)-forum? triest figuur.

Stap is uit je nu waarschijnlijk boze houding en bekijk jezelf objectief! Vrij moeilijk natuurlijk, maar probeer. Zie je het? Zie je het dan zelf waar je mee bezig bent? GET A REAL LIFE!
Ik hoop dat dit een eye-opener was, later ben je me dankbaar!

haha.
Toch grappig hoe serieus sommige mensen zichzelf nemen als ze zich gekwetst voelen door iemand die er simpelweg een andere mening op na houdt dan jij. Ik heb al eerder gezegd dat een overgroot deel van het volk op dit forum een beetje de scheidslijn tussen 'internet' en 'echt' uit het oog aan het verliezen is. Als je een bovenstaande reactie serieus als kwetsend opvat, moet je gewoon niet op een internet forum komen, want mensen kunnen nog veel vervelender dingen bedenken, helemaal als je persoonlijke dingen over jezelf gepost hebt.

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 12:09.
Oud 17-08-2007, 12:31
Luki
Luki is offline
ff ontopic..

'Kwetsen', is heel iets anders dan kritiek geven. Stel je voor dat je je op werk gekwetst voelt elke keer als iemand kritiek heeft op je.. Bovendien mag je voor kritiek wel even dankbaar zijn, aangezien iemand je reflectie geeft over jezelf, (mocht je daar behoefte aan hebben), heb je dat niet, leg je het naast je neer..

Kwetsen is meer iemand proberen pijn te doen met zogenaamd scherpe opmerkingen, zonder intentie om te reflecteren of kritiseren, maar puur om iemand zich slecht te laten voelen..
Oud 17-08-2007, 12:54
madelief21
madelief21 is offline
Ha Ha Ha Hi je eigen telefoon!
Oud 17-08-2007, 13:06
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Citaat:
Luki schreef op 17-08-2007 @ 13:31 :
Kwetsen is meer iemand proberen pijn te doen met zogenaamd scherpe opmerkingen, zonder intentie om te reflecteren of kritiseren, maar puur om iemand zich slecht te laten voelen..
Dat is wat hier in dit topic weer volop gebeurt.

Shimera,

als je op je 27e hele dagen op dit forum zit en daar je gelijk wilt halen tegenover een gemidddelde leeftijd van 16-22 dan vind ik je toch wel een beetje zielig. Klein beetje maar..
Oud 17-08-2007, 13:11
Luki
Luki is offline
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 17-08-2007 @ 14:06 :
Dat is wat hier in dit topic weer volop gebeurt.

Shimera,

als je op je 27e hele dagen op dit forum zit en daar je gelijk wilt halen tegenover een gemidddelde leeftijd van 16-22 dan vind ik je toch wel een beetje zielig. Klein beetje maar..
Nee, je trekt nu mijn post uit verband en compleet off-topic btw. Chimera probeert je te kwetsen volgens jou omdat hij zijn gelijk wil halen? En vervolgens reageer jij met een zogenaamd scherpe opmerking... Hierdoor geef je hem alleen nog meer gelijk als je het mij vraagt.
Oud 17-08-2007, 13:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 17-08-2007 @ 14:06 :
Het is treffend dat in plaats van op argumenten te proberen te winnen, je weer gaat emmeren over m'n leeftijd (wat ik gezien het feit dat Dora, Madelief en jij 22, 21 en 22 ofzo zijn respectievelijk nogal enorm hypochriet vind, om het nog maar niet te hebben over het feit dat je je op je 22 aanmeldt hier en mij dan gaat lopen afzeiken ). In plaats van gewoon een discussie aan te gaan over een mening, moet er op de man gespeeld worden. Als blijkt dat ik daar niet op reageer, ga je me proberen op m'n leeftijd te pakken. Denk je dat het me ook maar iets interesseert of jij het al dan niet goed vind dat ik hier post?

Weet je, ik snap echt niet waarom je dit doet, want het enige wat je doet is jezelf echt compleet belachelijk te maken. Heb je nu echt zo'n laag EQ dat je niet door hebt dat het enige wat je bewerktstelligt is, dat je zelf nog minder serieus genomen wordt?
Oud 17-08-2007, 13:44
Verwijderd
Chimera laat het voor wat het is man

alleen goed onderbouwd en intelligent commentaar is het waard om op in te gaan.
Oud 17-08-2007, 13:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 17-08-2007 @ 14:44 :
Chimera laat het voor wat het is man

alleen goed onderbouwd en intelligent commentaar is het waard om op in te gaan.
Kerel, dat vind je hier sowieso niet. Ik heb weinig te doen op werk, en ik vind het wel grappig om te zien hoe een stel kneuzen hier denken persoonlijk te kunnen worden Ik vind die personen hier buitengewoon vermakelijk, tot een uur of 5, dan is het weekend, en ga ik echt leuke dingen doen
Oud 17-08-2007, 13:56
Verwijderd
Toch jammer dat er hier niet normaal gediscussieerd kan worden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten