![]() |
|
China beweert dat de EU goederen uit het land wil tegenhouden uit politieke overwegingen om zo de eigen markt te beschermen. "Compleet verzonnen", zo bestempelt handelscommissaris van de EU Peter Mandelson de beschuldiging.
Dat meldt EUobserver. China beweert dat de EU goederen uit het land wil tegenhouden uit politieke overwegingen om zo de eigen markt te beschermen. Made in China Chinese officials vinden dat de maatregel van de EU om goederen tegen te houden een nieuwe trend is in de demonisering van het Chinese product. "Het is onverantwoordelijk van Europa om het 'Made in China' in zo'n kwaad daglicht te stellen", aldus Li Changjiang, hoofd van de Chinese waakhond voor veiligheidszaken. Volgens Mandelson is er absoluut geen sprake van demonisering. "Het is een kwestie van gezondheid en niet van handel", aldus de EU-commissaris. Hij waarschuwt China om vooral geen vergeldingsacties te ondernemen. "Anders zal de EU hier gepast op reageren", aldus Mandelson. Gevaar Vorige week maakt de Europese Commissie bekend dat er betere controle moet komen op Chinees speelgoed dat een gevaar vormt voor de veiligheid van de Europese consument. Aanleiding voor deze maatregelen zijn problemen met Chinese producten van speelgoedgiganten Mattel en Fisher Price. Ook de afgelopen dagen zijn in producten uit China stoffen gevonden die een gevaar vormen voor de gezondheid. Zo kondigde beddenfabrikant Beter Bed aan 1.300 uit China geïmporteerde matrassen terug te halen. De matrassen bevatten te hoge concentraties van onder meer de kankerverwekkende stof benzeen. Volgens de Commissie komt de veiligheid in het gedrang doordat de Chinezen te goedkoop willen produceren en de overheid de kwaliteit onvoldoende controleert. Bron |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Europese bedrijven hebben er natuurlijk wel flink baat bij dat de chinese producten in zo'n slecht daglicht staan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En met links en rechts opduikende gifschandelen en een ter dood veroordeelde directeur van de Chinese variant van de Voedsel en Waren Autoriteit denk ik dat je wel degelijk van een trend kunt spreken. De eerste echt Chinese auto die hier op de markt werd gebracht is verboden en de importeur gestopt met de zaken omdat de auto echt onveilig was. Ik heb een proefrit met dat ding, de Landwind, mogen maken, en ook over de remmen, stuurinrichting en versnellingsbak was echt niet naar huis te schrijven. Daarnaast is algemeen bekend dat China slechts doet aan kwaliteit om een markt binnen te dringen, en het daarna gewoon de grootste crap voor de laagst mogelijke prijs is.
||
Citaat:
Ik zeg trouwens niet dat het onzin is dat er slechte goederen komen, het was slechts een reactie op T_ID. Het stuk ging nou juist over demoniseren, en dat werd genegeerd in zijn post.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Xenofobie speelt dan alleen een rol bij de acceptatie van dit argument, maar de wil om een tegenargument te vormen komt van dieper. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het moet namelijk allemaal zo goedkoop mogelijk. |
![]() |
|
|