Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2007, 21:20
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik hoor/zie wel eens figuren met apparaatjes waarmee ze muziek (mp3tjes denk ik) draaien zonder er oortjes in te hoeven stoppen. en er is geen stopcontact voor nodig. Zijn dat nu ipods, of mobieltjes of mp3 spelers? Of kan dat inmiddels op alledrie?

Heeft iemand misschien een suggestie waar ik zoiets goedkoop kan krijgen? Ik hoef alleen maar mp3tjes af te kunnen luisteren zonder er oortjes/koptelefoon in te moeten stoppen en zonder electriciteit nodig te hebben e.d.
Oud 24-08-2007, 21:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
?
Oud 24-08-2007, 21:50
DanielC
DanielC is offline
Oud 25-08-2007, 15:06
Verwijderd
Alles, maar dan ook echt alles aan die foto is gaaf.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 20:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ufke schreef op 25-08-2007 @ 16:06 :
Alles, maar dan ook echt alles aan die foto is gaaf.
qft.

omdat je de zaak mobiel wilt hebben?
klinkt overigens gadgets&elektronica.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 20:22
]{ing
]{ing is offline
Wtf
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:04
JanDeVries
JanDeVries is offline
Zodat je mensen in de trein kan laten meegenieten van de nieuwste jumpstyle hits?
Oud 26-08-2007, 04:58
innogen
innogen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-08-2007 @ 21:21 :
klinkt overigens gadgets&elektronica.
Oud 29-08-2007, 11:58
ILUsion
ILUsion is offline
Ipod is een mp3-speler hoor

Is meestal hetzelfde principe: luidsprekertjes

Er bestaan mp3-spelers met ingebouwde luidspreker (o.a. Archos en Samsung, waarschijnlijk zal je voorkeur aan die Samsung geven).

Er bestaan gsm's met ingebouwde mp3-speler en tegenwoordig hebben de meeste gsm's ook een luidsprekertje. You do the math.

En tot slot: er bestaan ook meeneembare luidsprekers die geen stopcontact nodig hebben. En je kan ze aansluiten op mp3-speler (ook ipod ), cd-speler, ... Over het algemeen zijn daar 2 types in: passieve en actieve. Een passief setje heeft geen batterijen nodig (dus lichter) maar zal daarom ook niet zo heel luid kunnen geven (het is dus geen boombox, maar om te luisteren op een rustige plaats is het genoeg). Actieve luidsprekertjes hebben wel batterijen of een adapter nodig (soms wordt allebei meegeleverd). Die boxjes geven best wel luid (nu ook niet zo luid als een boombox). Anyhow: merken die dergelijke dingen hebben (waarvan ik weet heb): Philips (heb ik passieve boxjes van gehad, bestaan ook in actief), JBL (best goed geluid, met geïmproviseerde klankkast en alles; wel prijzig in vergelijking met andere actieve boxjes: 150 euro, waar die Philips-boxjes dacht ik een 25 euro kosten). Voor passieve boxjes betaal je trouwens ook ongeveer 15 euro, dacht ik. Wat je verkiest, maak je zelf uit; zelf vind ik passief best handig, omdat je geen extra set batterijen moet verzorgen.

En als je vorig jaar naar de festivals in België was gekomen, dan kreeg je op heel wat plaatsen van Proximus (gsm-operator) ook gewoon een actief luidsprekertje mee. Geluid was niet zo heel mooi, maar genoeg om ernaar te luisteren en in ieder geval luid genoeg. Ik heb dat een hele maand gebruikt op mijn vakantiewerk toen (grote opslaghal van Caterpilar waar de meeste mensen op industriële machientjes (vorkhefttrucks, mechanische transpaletten, ...) rondtoeren) zonder echt te kunnen klagen dat ik de muziek niet hoorde (en de rest hoorde hem ook, hence, moest nooit gaan toeteren).

Enige tip die ik kan geven: doe dit NIET op het openbaar vervoer of op openbare plaatsen als er veel volk is, dat is gewoon asociaal (reden: uit ervaring weet ik dat gastjes die zoiets doen, gewoon een vreselijke muzieksmaak hebben. Zo'n klein onnozel jochie op het perron, even gsm op jumpstyle hard laten bleiren en dan weer in zijn zak steken met een air van "dat was ik niet". Mocht hij blij zijn dat ik op een ander perron stond en mijn oortjes zijn rotzooi mooi buiten mijn oren wisten te houden.)
Oud 29-08-2007, 13:18
Tjaan
Tjaan is offline
bedoelt ze niet oordopjes zonder kabel ofzo ipv boxjes?
Oud 29-08-2007, 15:21
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
bedoelt ze niet oordopjes zonder kabel ofzo ipv boxjes?
Kan inderdaad; ik interpreteerde 'oortjes insteken' als de oortjes in de gelijknamig lichaamsopeningen, niet als in het apparaat insteken.

Tja, ik weet dat er paar jaar geleden wel enkele mp3-spelers met bluetooth waren, dus misschien dat die ook gewoon in combinatie met dergelijke headset zouden kunnen werken. Een goede gsm kan het waarschijnlijk ook wel (AD2P is dan wat je zoekt, denk ik: bluetooth-profiel speciaal voor muziek (of geluid, van hogere kwaliteit dan normale telefonie, in ieder geval)). En anders is het volgens mij zoeken naar een hoofdtelefoon die draadloos werkt op batterijen (in oortjesformaat ga je dat volgens mij niet vinden, in full-size hoofdtelefoon misschien wel).

Probleem is dat de hoofdtelefoon ergens stroom moet halen, in een full-size kan dat nog wel (gewoon 2 batterijen daarin), maar bij oortjes kan dat gewoon niet. Een ander nadeel, vaak zal het zendertje ook gewoon batterijen nodig hebben (reden: de uitgang van een mp3-speler levert wel een beetje stroom, maar meestal niet genoeg om daar echt veel op te kunnen aansturen).

Een andere tussenoplossing die ik me bedenk, maar die geen schitterende geluidskwaliteit zal veroorzaken: aan je mp3-speler een radiozendertje hangen en dan een of ander goedkoop radiootje gebruiken om ernaar te luisteren (vermits je toch vrij makkelijk hier of daar wel een klein radioontvangertje krijgt soms: van bedrijfjes "ja, we willen iets geven, en dit lijkt wel op een mp3-speler, wat de laatste hype is en het is goedkoop"). Natuurlijk zit je dan ook weer met kabeltjes (zowel aan de zender als aan de ontvanger), maar als het een klein prul is, kan je gewoon heel makkelijk dat aan je kleren hangen, kabeltjes bijeenknopen enzo.
Oud 02-09-2007, 07:55
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ipod is een mp3-speler hoor

Is meestal hetzelfde principe: luidsprekertjes

Er bestaan mp3-spelers met ingebouwde luidspreker (o.a. Archos en Samsung, waarschijnlijk zal je voorkeur aan die Samsung geven).

Er bestaan gsm's met ingebouwde mp3-speler en tegenwoordig hebben de meeste gsm's ook een luidsprekertje. You do the math.

En tot slot: er bestaan ook meeneembare luidsprekers die geen stopcontact nodig hebben. En je kan ze aansluiten op mp3-speler (ook ipod ), cd-speler, ... Over het algemeen zijn daar 2 types in: passieve en actieve. Een passief setje heeft geen batterijen nodig (dus lichter) maar zal daarom ook niet zo heel luid kunnen geven (het is dus geen boombox, maar om te luisteren op een rustige plaats is het genoeg). Actieve luidsprekertjes hebben wel batterijen of een adapter nodig (soms wordt allebei meegeleverd). Die boxjes geven best wel luid (nu ook niet zo luid als een boombox). Anyhow: merken die dergelijke dingen hebben (waarvan ik weet heb): Philips (heb ik passieve boxjes van gehad, bestaan ook in actief), JBL (best goed geluid, met geïmproviseerde klankkast en alles; wel prijzig in vergelijking met andere actieve boxjes: 150 euro, waar die Philips-boxjes dacht ik een 25 euro kosten). Voor passieve boxjes betaal je trouwens ook ongeveer 15 euro, dacht ik. Wat je verkiest, maak je zelf uit; zelf vind ik passief best handig, omdat je geen extra set batterijen moet verzorgen.

En als je vorig jaar naar de festivals in België was gekomen, dan kreeg je op heel wat plaatsen van Proximus (gsm-operator) ook gewoon een actief luidsprekertje mee. Geluid was niet zo heel mooi, maar genoeg om ernaar te luisteren en in ieder geval luid genoeg. Ik heb dat een hele maand gebruikt op mijn vakantiewerk toen (grote opslaghal van Caterpilar waar de meeste mensen op industriële machientjes (vorkhefttrucks, mechanische transpaletten, ...) rondtoeren) zonder echt te kunnen klagen dat ik de muziek niet hoorde (en de rest hoorde hem ook, hence, moest nooit gaan toeteren).

Enige tip die ik kan geven: doe dit NIET op het openbaar vervoer of op openbare plaatsen als er veel volk is, dat is gewoon asociaal (reden: uit ervaring weet ik dat gastjes die zoiets doen, gewoon een vreselijke muzieksmaak hebben. Zo'n klein onnozel jochie op het perron, even gsm op jumpstyle hard laten bleiren en dan weer in zijn zak steken met een air van "dat was ik niet". Mocht hij blij zijn dat ik op een ander perron stond en mijn oortjes zijn rotzooi mooi buiten mijn oren wisten te houden.)
Ha, een zinnige reactie. Dankjewel.
Het idee is dat ik kan hoepelen op muziek en dat gaat niet zo lekker met koptelefoon op of oortjes in, dan zwiept die hoepel ze er wel weer af/uit.
Ik denk dat ik gewoon maar eens naar een electronicawinkel ga en vraag om een goedkope mp3speler met goedkoper luidsprekertjes. En of ik dat passief en actief even uit kan proberen, want ik heb geen gigantisch volume nodig (wil andere mensen ook zo min mogelijk storen), maar ik moet het wel op een paar meter afstand kunnen horen.
Reageren

Regels voor berichten