Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 11:15
mleen
mleen is offline
Ik wil graag een draadloze koptelefoon, zodat ik zonder moeilijk doen in de tuin kan zitten met muziek en sávonds muziek en fiets etc.
maar ik hoor van mensen dat draadloze koptelefoons vaak kunnen storen ..

hebben jullie tips welke merken/types goed zijn?
En doen ze het ook met een discman?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 12:07
Koen
Koen is offline
Die dingen schijnen idd aardig storingsgevoelig te zijn. Waarom wil je per sé een draadloze? Van je kamer tot de tuin redt je waarschijnlijk toch niet. En op je kamer heb je al snel lastig van storingen door radiokabels, monitoren, etc.

Een goede koptelefoon met draad geeft je waarschijnlijk meer plezier voor minder geld.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:33
Verwijderd
Yep, redelijk kans op storing. Zelfs met merken als Sennheiser, Beyer en AKG. (Note: dit is wel een andere klasse dan Philips).
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:10
<*)_><
<*)_>< is offline
Ik heb zelf een philips voor een euro of 49,- gekocht... en ik heb er spijt van.
Het geluid er van is gewoon niet goed genoeg van kwaliteit (een kop telefoon met een draadje van ongeveer 20 euro klinkt beter) en er zit vrij veel ruis op. Je moet het signaal ook "opzoeken" door aan een wieltje te draaien, wat nooit perfect werkt.
Oud 20-06-2003, 15:05
Verwijderd
Draadloze hoofdtelefoons zijn er in twee categoriëen: je hebt er die werken met infrarood licht (waarbij je dus de ontvanger moet kunnen zien om te kunnen luisteren) en die welke werken met radiogolven. De hoofdtelefoons die werken met infrarood licht zijn niet geschikt voor serieus gebruik, omdat ze al door gewoon daglicht beďnvloed worden. Die met radiogolven werken door muren en hebben geen last van licht, maar kunnen nog steeds redelijk veel storing oppikken.

Mijn advies als audiofiel: koop in principe geen draadloze hoofdtelefoon, tenzij je echt niet anders kunt. Niet alleen vanwege bovengenoemde nadelen, maar ook omdat een draadloze hoofdtelefoon een eigen versterker heeft die werkt op een ingebouwde batterij. Die batterij moet telkens opnieuw opgeladen worden en zo'n klein versterkertje heeft nooit de kracht en de dynamiek die een gewone versterker plus snoer-hoofdtelefoon kan bieden.

Koop dus alleen zo'n ding als je hem echt voor specifieke toepassingen wilt gebruiken waar je echt geen snoer-hoofdtelefoon voor kunt gebruiken. De merken die Dobermann noemt zijn inderdaad goed: vermijd in principe mindere merken als Sony, Philips, Technics e.d. maar ga voor de goede Duitse merken als Sennheiser, AKG, Beyerdynamic.

Met een discman werken ze wel, maar dat wordt erg onhandig. Een draadloze hoofdtelefoon heeft namelijk altijd een zender die met een adapter in het stopcontact moet. Om onderweg te gebruiken heb je er dus niets aan zodat ze in de praktijk waardeloos zijn voor een discman/MP3-speler/walkman.

Als ik je een tip mag geven: de Sennheiser PX-100 is een goede hoofdtelefoon voor onderweg. Hij is klein, licht en is opvouwbaar (wordt geleverd in een handig draagetui) wat natuurlijk handig is als je weinig ruimte hebt (jaszak). Verder heeft hij voor z'n formaat een ongewoon krachtige bas en hoge gevoeligheid, ook erg handig als je 'm in combinatie met (niet zo krachtige) draagbare apparatuur gebruikt. Hij kost geloof ik rond de dertig euro en is te verkrijgen bij elke goede HiFi-zaak.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:56
Verwijderd
Ik heb een Sennheiser hoofdtelefoon (radiografisch) en die stoort als de ziekte alleen 's avonds laat kan ik storingsvrij luisteren) .... ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik dat ding heb gekocht.

Als ik jou was zou ik gewoon een goede normale kopen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 00:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Soldeer gewoon een lekker lang verlengsnoer van een meter of tien in elkaar.. Voor elkaar..

Wees blij dat je niet met je speakers hoeft te zeulen.. (steekwagentje is soms handig)
Oud 21-06-2003, 00:42
Verwijderd
Citaat:
<*)_>< schreef op 20-06-2003 @ 14:10:
Ik heb zelf een philips voor een euro of 49,- gekocht... en ik heb er spijt van.
Het geluid er van is gewoon niet goed genoeg van kwaliteit (een kop telefoon met een draadje van ongeveer 20 euro klinkt beter) en er zit vrij veel ruis op. Je moet het signaal ook "opzoeken" door aan een wieltje te draaien, wat nooit perfect werkt.
Potmeters in een koptelefoon. THE HORROR!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:53
mleen
mleen is offline
hmm... blijkbaar kan ik toch beter van mijn plan afzien om er een te kopen
Ik hoop iig dat de techniek snel beter ontwikkeld wordt zodat het wel goed wordt.

Tenzij er nog iemand is met wél goede ervaringen denk ik dat ik maar beter een goede koptelefoon met draad kan kopen..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
mleen schreef op 21-06-2003 @ 13:53:
hmm... blijkbaar kan ik toch beter van mijn plan afzien om er een te kopen
Ik hoop iig dat de techniek snel beter ontwikkeld wordt zodat het wel goed wordt.

Tenzij er nog iemand is met wél goede ervaringen denk ik dat ik maar beter een goede koptelefoon met draad kan kopen..
Tip: de Sennheiser HD580. Als je 'm nog kunt vinden, zul je 'm aantreffen voor een 125 euro, en d'r zal een wereld voor je opengaan.

De HD580 is d'r uit gekieperd door Sennheiser omdat-ie zo gruwelijk dicht bij de prestaties van de veel duurdere HD600 zat; die verkochten ze amper
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:23
Koen
Koen is offline
Radiogolven werken gewoon niet. Dat stoort gewoon teveel. En het ziet er niet naar uit dat daar binnen de komende 10 jaar een oplossing voor gevonden wordt (althans niet dat ik weet ), dus ik denk dat je met een goede koptelefoon met draad beter af bent.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:23
]{ing
]{ing is offline
Draadloos van AKG schijnt wel erg goed te zijn, en ook storingsvrij. Als het binnen jouw budget valt zeker de moeite waard dus.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 21-06-2003 @ 18:23:
Radiogolven werken gewoon niet. Dat stoort gewoon teveel. En het ziet er niet naar uit dat daar binnen de komende 10 jaar een oplossing voor gevonden wordt (althans niet dat ik weet ), dus ik denk dat je met een goede koptelefoon met draad beter af bent.
Precies, er hoeft maar iemand op dezelfde frequentie te zitten en hij stoort al gigantisch. Wat ik ook heb dat ik soms iemand anders zijn gleuid hoor, dan moet ik een ander kanaal kiezen (maar wat als beide kanalen bezet zijn )
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 11:55
Verwijderd
En nog los van het probleem van storing, een draadloze hoofdtelefoon heeft gewoon nooit de dynamiek en vermogensreserve die een gewone hoofdtelefoon heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 17:22
mleen
mleen is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2003 @ 12:55:
En nog los van het probleem van storing, een draadloze hoofdtelefoon heeft gewoon nooit de dynamiek en vermogensreserve die een gewone hoofdtelefoon heeft.
ja, maar ik heb nu gewoon oordopjes en dat is helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 17:28
Thompie
Thompie is offline
dan koop je toch een koptelefoon met draad........klaar.....

Iets wat draadloos is moeten ook batterijen in, batterijen zijn zwaar oftewel je koptelefoon word door de batterijen zwaar maar ook nog es lomp.
Dus je kunt beter iets met draad kopen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 17:29
]{ing
]{ing is offline
http://www.akg.com/akg_structuretree...nguage,EN.html
$624

http://www.akg.com/akg_structuretree...nguage,EN.html
$318

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 17:37
Koen
Koen is offline
Ik denk niet dat een 14 jarig meisje dit voor een koptelefoon gaat betalen, maar verder ziet 't er wel gaaf uit ja.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 17:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-06-2003 @ 18:37:
Ik denk niet dat een 14 jarig meisje dit voor een koptelefoon gaat betalen, maar verder ziet 't er wel gaaf uit ja.
nee dat zag ik ook wel in maar het gaat erom dat er wel degelijk draadloze koptelefoons zijn die voldoen aan de wensen van een al dan niet audiofiel persoon
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 17:42
]{ing
]{ing is offline
als je dan een andere koopt laat het geen sennheiser zijn, juist de kabels van sennheiser hoofdtelefoons zijn kwetsbaar.. akg & beyer acoustics hebben genoeg interessante modellen voor redelijke prijzen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 22-06-2003 @ 18:42:
als je dan een andere koopt laat het geen sennheiser zijn, juist de kabels van sennheiser hoofdtelefoons zijn kwetsbaar.. akg & beyer acoustics hebben genoeg interessante modellen voor redelijke prijzen
Bekend probleem; maar met de HD580 heb ik na anderhalf jaar nog steeds geen problemen gehad. Schijnbaar zijn ze zich daar bij Sennheiser ook van bewust geworden, dat veel modellen domweg sucken vanwege de matige connectoren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:06
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Het beste wat je kan doen is je sennheiser openmaken, en een goede kabel direct aan het speakertje solderen.. Dan heb je niet dat rotte pluggetje.. Wel zorgen dat je niet teveel vermogen erin pompt, want dan verbrand het speakertje.
Oud 23-06-2003, 13:55
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-06-2003 @ 12:06:
Het beste wat je kan doen is je sennheiser openmaken, en een goede kabel direct aan het speakertje solderen.. Dan heb je niet dat rotte pluggetje.. Wel zorgen dat je niet teveel vermogen erin pompt, want dan verbrand het speakertje.
ik krijg mijn hd210 niet open (de aansluiting zit amper nog los maar heeft nog steeds last van contactproblemen)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:44
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-06-2003 @ 12:06:
Waarom in hemelsnaam? D'r zit 2 jaar garantie op die dingen, en een snoertje kost na garantie ook geen 100 euro. Daarvoor ga ik echt niet zitten solderen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 19:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nou, als er geen garantie meer op zit, bijvoorbeeld... Ook is het geen garantie dat het met een nieuw snoertje over is.. Eventueel moeten de interne contacten dan ook vervangen worden.. dan ben je'm ook weer een tijd kwijt, en binnen de kortste keren is het weer zover..

En dan kan je zelf ook je kabel kiezen, misschien vind je het snoertje wel iets te kort, of te lang.. Eigen keuze qua plug is ook fijn, geen verlooppluggen naar 6,35 mm..
Oud 24-06-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 24-06-2003 @ 20:14:
Nou, als er geen garantie meer op zit, bijvoorbeeld... Ook is het geen garantie dat het met een nieuw snoertje over is.. Eventueel moeten de interne contacten dan ook vervangen worden.. dan ben je'm ook weer een tijd kwijt, en binnen de kortste keren is het weer zover..

En dan kan je zelf ook je kabel kiezen, misschien vind je het snoertje wel iets te kort, of te lang.. Eigen keuze qua plug is ook fijn, geen verlooppluggen naar 6,35 mm..
Nou, ik heb die kabeltjes meerdere keren laten vervangen op m'n HD545, en 't probleem was daarna gewoon over, hoor. Met de HD580 heb ik nog nergens last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:39
M@rco
M@rco is offline
Heu... was het niet ook voor op de fiets?

Zie je d'r al fietsen?
Oud 25-06-2003, 20:50
pimomes1987
pimomes1987 is offline
fuk man wie betaald dit voor een koptelefoon? Ik vond 100 euro voor mijn radiografische sennheiser al duur! (stoort trouwens nooit, ik weet niet waar jullie over zeiken)
Reageren

Regels voor berichten