Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder verwijs ik je naar deze; http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1619193 Een soortgelijk systeem is prima voor wat jij wil. Speakers/tobo/muis is meer persoonlijk.. een Logitech of Creative speakerset(je) en Logitech of Microsoft muis/tobo is een goede keus. |
![]() |
|
gezien je woonplaats is 4 launch mogelijk interessant, deze komt ook nog eens goed uit de shop reviews op tweakers.net
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is sowieso verstandig om de Tweakers.net Shopsurvey door te lezen voordat je ergens een bestelling plaats. Mij is niets slechts over 4Launch ter oren gekomen behalve lange wachttijden bij het afhalen van een bestelling en idd een relatief lange wachttijd (maar goed, bij Azerty heb ik ruim 1,5 maand moeten wachten voordat mijn systeem werd uitgeleverd).
Juist om deze problemen te ondervangen zijn ze recentelijk verhuisd naar een groter pand. Beide shops (Azerty en 4Launch) zijn gewoon goede shops. De verhalen die jij aanhaalt over de voeding e.d. lijken mij onzin, dan zouden ze allang out of business zijn of aangeklaagd. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een hd rma gestuurd naar 4launch, kreeg ik weer terug als niet kapot. Een maand later was ie alsnog stuk. Nu ga ik niet zeuren, maar vind het natuurlijk vervelend als ik die weer op zou sturen en dan terug kreeg als niet kapot. (12e verzending + 10e onderzoekskosten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een pc gekocht via ebay. Een vrij goede pc voor 615 euro inclusief verzendkosten en 1 jaar garantie. In de winkel betaal je ongeveer 300 a 400 euro meer.
Bekijk deze link: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=160133633662 Als je interesse hebt in die verkoper moet je contact met hem opnemen en vragen of ie nog pc's heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Moederbord Asrock Conroe1333-DVI/H met Intel chipset incl. DDR2, SATA2 en PCI-E 16x 2 GB DDR2 PC5300 2x1GB dual channel DVD±RW Nec 5170 dual layer 320GB Maxtor Diamond Max 21 SATA2 Videokaart: Geforce 7300GS 256MB: passief gekoeld, dus geluidloos 8 kanaals audio on board 10/100/1000 Mb LAN onboard 2 PCI slots, 6 USB poorten (2 aan voorkant kast) 2 audioaansluitingen aan voor- en achterkant kast Stille 400W voeding Hmm Wil ik ook even kwijt dat jouw definitie voor "vrij goed" zeker niet de mijne is. Sorry. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marcade:
Ja heb je gelijk in. Maar dat was dus mijn definitie van vrij goed (de videokaart die ik heb is trouwens een 8500 GT maar die ga ik waarschijnlij vervangen met een 8800 gts). Via welke winkel heb je dit gedaan? En wat is jouw definitie van 'vrij goed' als ik vragen mag ? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een goed systeem noem ik een systeem waar iig. niet naar de *goedkoopste* componenten gezocht word. ![]() |
![]() |
|
bij tom's hardware stellen ze voor dat budget de volgende pc samen:
CPU Intel Core 2 Duo e6750 $212 CPU Cooler Cooler Master HyperTX 2 $27 Motherboard Asus P5K $137 RAM Wintec Ampo DDR2 PC2-6400 - 2GB $81 Graphics GeForce 8800 GTS 320MB $280 Hard Drive Seagate Barracuda 320GB SATAII $80 Sound Onboard $0 Case Raidmax Smilodon $80 Power Fortron AX-450PN $58 DVD-RW Sony NEC Optiarc 7170 SATA $35 Total Price $990 sommige onderdelen zijn in nederland moeilijk verkrijgbaar, maar met de standaardonderdelen zoals processor, videokaart en mobo geven ze een goede indicatie. en als ik je een tip mag geven zou ik je aanraden om bij azerty te bestellen en liever niet bij alternate.
|
Verwijderd
|
Cooler Master CM 690,Zwart € 57,93 € 57,93
Corsair CMPSU-550VX,550Watt, Retail € 75,26 € 75,26 MSI NX8800GT-T2D512E-OC,512MB, GDDR3, PCI Express x16 € 221,77 € 221,77 Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 69,72 € 139,44 Samsung SyncMaster 226BW,Zwart, 22inch € 265,91 € 265,91 Logitech Media Keyboard Elite, Zwart, Retail € 22,43 € 22,43 Microsoft Intelli Explorer 3.0,Zwart € 28,88 € 28,88 Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed € 230,81 Scythe Mugen “Infinity”. € 38,56 € 38,56 <br> Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands € 93,84 € 93,84 Samsung SH-S203B,OEM, Zwart, Serial ATA150 € 26,55 € 26,55 Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM € 15,10 € 15,10 GigaByte GA-P35-DS4,Retail € 138,60 € 138,60 Dit gaat het tot nu toe worden. Iemand nog op of aanmerkingen? ![]() (sry voor up) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nog redenen waarom samsung schijf niet zo is? En de gigabyte mobo? Ik heb er echt géén verstand van. Ook qua geheugen geen idee wat'k het beste kan nemen? |
![]() |
|
Niks mis met Samsung-schijven. Snel en stil
![]() Aparte DVD-ROM zou ik weglaten, en Vista 32-bit i.p.v. 64-bit (64 bit is alleen maar gezeik met drivers en je hebt er verder vrij weinig aan). Qua geheugen gewoon 2GB (2x1GB) DDR2-667 ofzo kopen van een fatsoenlijk merk (Kingston, Corsair, Crucial, etc.), dan zit je wel goed.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Mobo en hdd is ook geheel subjectief en gebaseerd op mijn eigen voorkeur. Natuurlijk hoor je wel eens van 'dat gigabyte mobo was doa' maar zelfde kan ook met Asus gebeuren of welk merk dan ook.. Ik heb gevoelsmatig alleen zoiets van, neem Asus want dan zit je sowieso goed.
En verder idd neem 2GB DDR2 667 van Kingston of een ander betaalbaar A-merk en 32-bit OS (zelf zou ik zeggen XP, wegens vervelende problemen met Vista) |
![]() |
|
MSI NX8800GT-T2D512E-OC
Goed om dat te zien, stock overclocked @660/1900 ipv de standaard 600/1800 (de kleine meerprijs tov bijv. Asus meer dan waard imo). Oordelen over moederborden en harde schijven zijn vrijwel allemaal subjectief. Als er echt problemen zijn met 'n bepaald bord komt men wel met concrete links naar meer info. Beide zijn grote merken en waarschijnlijk over het algemeen net zo betrouwbaar. Omdat ikzelf al jaren probleemloos Gigabyte gebruik zal ik die sneller aanbevelen dan Asus, maar het tegenovergestelde is waarschijnlijk waar voor bv ]{ing ![]() |
![]() |
|
Je hebt een 500GB HDD al voor 86Euro, neem er twee van en je hebt 1TB voor slechts 172euro. linkje!
|
![]() |
||
Citaat:
En tja.. oordelen zijn subjectief tot op zekere hoogte. Het is alleen dat over schijven tegenwoordig weinig valt te klagen mbt snelheid. Er zit vooral nog wat verschil in garantietermijnen.. Ik heb op gegeven moment toen mn Gigabyte mobo stierf omgeschakeld naar Asus, nu 4 bordjes later geen problemen gehad maar dat had ook goed gekund met Gigabyte's spul. Wel zie je in de benchmarks vaak dat Asus snelle bordjes heeft, al gaat het om marginale verschillen. |
![]() |
|
ach.. over mobo's ik heb totnogtoe twee PC's gehad.. eentje met een Gigabyte mobo.. die doet nog steeds dienst bij mijn broer.. wiens MSI mobo het had opgegeven
![]()
||
Citaat:
Het is alleen belangrijk dat je kijkt naar de features van het bord, zoals dat hij wel echt PCI-E x16 heeft, en niet bijv. x4 zoals m'n neef 'n keer heeft gehad. Dat killed de prestaties van 'n videokaart behoorlijk (wat ik dan weer zeer amusant vond, moet je maar niet 'n mb van zo'n 50 euro kopen ![]() Mijn probleem met Asus is dat ik het idee heb dat je net even die 5 euro extra over andere merken betaald, gewoon omdat het een Asus is. En tja, dat mogen ze misschien doen omdat het een betrouwbaar merk is, maar als een merk zoals Gigabyte dat minder doet heeft die m'n voorkeur. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Mja, het kan iets zijn wat is blijven hangen, ik word ook 'n dagje ouder
![]() Probleem met moederborden in zo'n geval is dat 't zo moeilijk te vergelijken is. Gelijke borden van verschillende merken zijn gewoon irritant om te vinden. De een heeft geen firewire, de ander heeft 'n PCI slot meer, die heeft 6xSATA ipv 4, op die zit 'n on-board grafische kaart, the list goes on.. Ik dacht, ik zal ff naar azerty gaan en 'n lijstje maken, maar toen ik de idioot lange lijst van Asus moederborden zag werd m'n toch al irritante hoofdpijn ineens ondraagbaar ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Oke het is weer zo ver.. Ik wil een nieuwe PC. freakinaround | 131 | 20-03-2008 17:18 | |
Software & Hardware |
[PC] nieuwe pc, advies gevraagd Guinevere03 | 3 | 07-04-2006 00:04 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Oude HD in nieuwe PC zetten Mois | 19 | 11-07-2005 14:43 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Nieuwe Pc kopen (offerte) Verwijderd | 48 | 18-02-2005 23:42 | |
Software & Hardware |
[Nieuwe PC] De onderdelen I-brahimovic | 25 | 10-03-2004 15:59 | |
Software & Hardware |
Nieuwe PC! dafelix | 15 | 28-10-2003 17:29 |