Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2007, 17:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik weet niet zo goed wat ik allemaal wil vertellen, maar m'n introductie was zooo leuk. Volgens mij heb ik echt een goede studie voor mij gekozen. Studeren lijkt me echt tof.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2007, 17:54
Yana
Yana is offline
Ik was echt van mening dat ik het helemaal niet zo slecht gedaan had vandaag. Het was wel ietsjes aan de weinige kant, maar niet echt héél weinig...En het was ook geen vreetbui, hoewel ik bepaalde dingen liever niet had gegeten.. Maarrr toen kwam vriendje mijn persoonlijke controleur en die vond het allemaal mega weinig en toen wassie als nog teleurgesteld want "ik zou het vandaag toch beter gaan doen?" (Maar dat had ik helemaal niet gezegd. Ik had gezegd dat ik vandaag zou éten. Aangezien ik dat gisteren helemaal niet deed ) Ach, whatever. Het is toch nooit goed.
Oud 07-09-2007, 18:18
Heksjuh
Heksjuh is offline
Indigo: waar studeer jij?

Duivelaartje: wat deden jullie allemaal bij de introductie? Heb je ook al colleges gehad?

Ik ben nu wel blij dat ik thuis zit, en niet op dat weekend. Ik had gister nog wel een beetje spijt dat ik niet meeging, maar ik weet wel dat het voor mijzelf beter is. Ik was vandaag ook veel rustiger dan de rest van de week, dus het was echt wel de goede keuze.

Gister sportdag. Vooral het volleybal was leuk, want daar was mijn groepje echt een team.

Ik moest al om zes uur opstaan vandaag. Drie uur tussen hoorcollege en werkcollege, toen heb ik mijn mentorgroepje in een klein lokaaltje opdrachten gemaakt. Ik voelde me zo dom daar, iedereen wist de antwoorden en ik snapte er niks van. Ik begin morgen maar overnieuw, hopelijk lukt het dan wel.
Ik ben heel moe en voel me een beetje duizelig, dus vanavond ga ik maar niet leren. Ik neem het nu toch niet op. En ik moet echt beter eten. Ik kan niet om zes uur in de ochtend eten, dat is veel te vroeg. Dus vanmorgen had ik niet ontbeten, en pas rond twaalf uur had ik 'zin' om te eten. Ik kan niet eten in de trein of als ik een vreemde omgeving ben. Op kampen eet ik ook slecht, dan heb ik ook geen honger. Dus op school (oke, de universiteit, maar ik ben echt gewend om school te zeggen dus zo noem ik het) eet en drink ik nauwelijks. Maar inmiddels heb ik wel goed gegeten. Ik eet al een paar dagen slecht in de avond, nog voordat ik naar school moest. Mijn vader maakte er ook al een opmerking over. Misschien moet ik in de ochtend maar een soort drinkontbijt nemen, dat krijg ik vast wel weg in de ochtend. Want ik wil wel gewoon goed eten. Morgen maar even naar de supermarkt dan.

Behalve dat ik moe ben (en een beetje gestresst als ik denk aan de bergen werk die ik heb), gaat het nu weer goed. Vandaag tijdens college (nee, niet door de het college heen, in de pauze) met mensen gepraat die ik niet ken. Meestal beginnen ze met mij te praten, maar dat maakt niet uit. Ik leer wel mensen kennen. Gewoon erbij gaan staan, ze bijten niet.
Ik vind het alleen jammer dat de colleges vooral nog over scheikunde gingen. Maar volgende week een practicum waarbij we een biggetje gaan opensnijden, en de week erna hebben we iets in de stallen, dus dan gaan we echt met dieren aan de gang Alleen jammer dat we de eerste drie jaar ook de landbouwdieren moeten doen, ik richt me liever alleen op de kleine dieren. Echt heel veel mensen die ik heb gesproken hebben een paard of rijden paard, allemaal paardengekken. Ik heb niks met paarden, ik weet er ook niks van. Ik vind ze wel mooi en lief hoor, maar ik ben echt geen paardengek. Maarja.

Eigenlijk had ik niet zo veel te zeggen, maar het is toch weer een heel verhaal
Oud 07-09-2007, 18:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Duivelaartje: wat deden jullie allemaal bij de introductie? Heb je ook al colleges gehad?
Ik heb 4 uur college gehad, 4 uur project-tijd en 2 uur practicum. Verder hadden we 2 hele dag intro met roeien, bqq, eten, rondleidingen, praatjes, borrel, kroegentocht, 2 feesten en spelletjesavond op lepelenburg. Een heel druk schema en vrij duf tijdens de colleges. Dus bijna niemand heeft er echt super veel bij opgestoken. Maar ik ga dit weekend gewoon bijlezen. Volgende week begint het echt vind ik.

Bevalt diergeneeskunde je? Misschien vind je het nog wat moeilijk, maar dat vind ik nu ook nog wel een beetje. Maar dat komt ook omdat alle bio-kennis echt naar m'n tenen is gezakt. Eerst maar weer even inlezen en dan gaat het vast beter (oh ja, en goed slapen ).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 19:36
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik heb 4 uur college gehad, 4 uur project-tijd en 2 uur practicum. Verder hadden we 2 hele dag intro met roeien, bqq, eten, rondleidingen, praatjes, borrel, kroegentocht, 2 feesten en spelletjesavond op lepelenburg. Een heel druk schema en vrij duf tijdens de colleges. Dus bijna niemand heeft er echt super veel bij opgestoken. Maar ik ga dit weekend gewoon bijlezen. Volgende week begint het echt vind ik.
Vind ik ook Vanmorgen zat iedereen ook een beetje te slapen bij ons.

Citaat:
Bevalt diergeneeskunde je? Misschien vind je het nog wat moeilijk, maar dat vind ik nu ook nog wel een beetje. Maar dat komt ook omdat alle bio-kennis echt naar m'n tenen is gezakt. Eerst maar weer even inlezen en dan gaat het vast beter (oh ja, en goed slapen ).
Het is nog even wennen om hoorcolleges te volgen en we hebben voornamelijk scheikunde dingen gehad, maar ik vind het wel heel leuk Bij mij is alles van scheikunde een beetje weggezakt En hoe bevalt bmw jou? Moet je ver reizen eigenlijk?
Volgende week is vast beter, na wat meer slaap
Oud 07-09-2007, 20:04
rare kwast
rare kwast is offline
ja ik ga naar bed
Oud 07-09-2007, 20:21
gewoonik
gewoonik is offline
@ yana : het is ook heel moeilijk zo. Aan de ene kant wil je je vriendje in vertrouwen nemen en wil je dat hij je helpt, aan de andere kant wil je ook dat hij t begrijpt en lief blijft. Maar soms gaat dat een beetje moeilijk samen. Tuurljk is het vervelend als hij zegt dat je te weinig hebt gegeten, maar hij zegt dat niet omdat hij je wil kwetsen en je een slecht gevoel wil geven. Hij zegt dat omdat hij t beste met je voor heeft en wil dat je beter en weer gelukkig wordt. En een eetstoornis is gewoon niet helemaal te begrijpen als je t niet zelf hebt gehad. Succes en sterkte dr mee!

Met mij gaat t eigenlijk wel goed vandaag, krijg er steeds meer vertrouwen in. in alles. Voel me goed en vrolijk en niet moe vandaag. En als ik aan hem denk voel ik me alleen maar verliefd en kijk ik er alleen maar naar uit om hem te zien. In plaats van dat het vervelend voelt omdat hij er niet is. Ik mis hem wel, maar begin er aan te wennen. En zie het missen alleen als iets positiefs, het staat me niet meer in de weg. Nu hoop ik dat deze dagen weer gaan overheersen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 20:39
Elfe
Elfe is offline
Ik word verdrietig van allemaal mensen die hun studie na een week niet meer zien zitten.
Oud 07-09-2007, 21:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vind ik ook Vanmorgen zat iedereen ook een beetje te slapen bij ons.

Het is nog even wennen om hoorcolleges te volgen en we hebben voornamelijk scheikunde dingen gehad, maar ik vind het wel heel leuk Bij mij is alles van scheikunde een beetje weggezakt En hoe bevalt bmw jou? Moet je ver reizen eigenlijk?
Volgende week is vast beter, na wat meer slaap
Wij hebben nu puur biologie, cellen. Wel interessant, maar daarbij komt wel veel microscopie. Mitochondrien zoeken, jeej.
Maar tot nu toe lijkt het me echt leuk. Ook meteen een project over kanker en volgens mij is dat heel leerzaam. Ik hoef niet echt ver te reizen, in totaal met bus en fietsen een klein uurtje, maar ik merkte deze week wel hoe fijn het is om een kamer in Utrecht te hebben. Maar dat wordt hard zoeken en er mee bezig zijn...

Wie heeft tips over wat je sowieso wél en niet moet doen bij een reactie op kamernet?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 22:22
kroot
kroot is offline
net met een dwarsfluitiste 2 uur samengespeeld, was erg leuk! Leuke muziek gevonden, en ze is best goed! Nu heb ik alleen onwijze last van mijn rug.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 22:39
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Wat is er aan de hand? (Vast niet alleen het uitblazen van lucht. )
nee inderdaad niet ben al een paar dagen ziek
Oud 07-09-2007, 23:37
Briseïs
Briseïs is offline
Alles wat ik nu doe is de tijd uitzitten. Ik hang achter mn pc en kijk tv, hopend dat de dag snel voorbij is. En dat zou niet zo erg zijn als er daadwerkelijk iets was om op te wachten. Maar dat is er niet. Ik zit de tijd uit tot ik dood ga. Maar dat wil ik niet doen totdat ik 80 ben. Dan kan ik beter morgen dood gaan.
Oud 08-09-2007, 00:33
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Alles wat ik nu doe is de tijd uitzitten. Ik hang achter mn pc en kijk tv, hopend dat de dag snel voorbij is. En dat zou niet zo erg zijn als er daadwerkelijk iets was om op te wachten. Maar dat is er niet. Ik zit de tijd uit tot ik dood ga. Maar dat wil ik niet doen totdat ik 80 ben. Dan kan ik beter morgen dood gaan.
Sja... Al hulp gezocht?
Oud 08-09-2007, 00:41
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sja... Al hulp gezocht?
Ja, ik zit bij een psycholoog, maar dat helpt niet, en ik zou ook niet weten hoe het zou kunnen helpen. Wat ik nodig heb is een leven, en daar kan zij me niet echt bij helpen.
Oud 08-09-2007, 00:44
Verwijderd
Argh, ik heb aandacht nodig, oprechte aandacht van iemand maar ik stoot alleen maar mensen af geloof ik. Way to go. Slapen maar nu, morgen is alles vast wel beter. Of iig, dan zit ik niet meer zo te panieken
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 01:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ja, ik zit bij een psycholoog, maar dat helpt niet, en ik zou ook niet weten hoe het zou kunnen helpen. Wat ik nodig heb is een leven, en daar kan zij me niet echt bij helpen.
Een leven? In de zin van?
Kun je niet op kamers als je geen leuk thuisfront hebt? Interessante studie oppakken/ of een baan(tje) zoeken? Aansluiten bij een studenten-/ sport-/hobby-/lotgenotenvereniging? Vrijwilligerswerk? Cursus volgen?

Ik weet natuurlijk niet wat je probleem is... Maar er zijn in de regel wel mogelijkheden te verzinnen om een invulling aan je leven te geven...

Ben je al lang bezig met die psycholoog? Anders kun je misschien met hem of haar bekijken wat jou wel zou kunnen helpen. Soms heeft een andere hulpverlener een nieuwe kijk op de zaak of sluit een andere therapie net wat beter aan.

Succes in ieder geval. Ik hoop dat je je kracht en energie weet om te zetten van praten/ denken over dood naar een leukere manier van leven.
Oud 08-09-2007, 06:08
coopergirl
coopergirl is offline
Gelukkig kan ik over een goed half uur naar huis. Rond 9 uur zal ik dan thuis zijn... Hopelijk zal ik vandaag wat meer slapen, gisteren werd ik na 4 uur helemaal transpirerend wakker..
Ik word toch altijd wat wiebelig in mijn hoofd doordat mijn bioritme omgegooid is..
Achteraf kan ik wel lachen om het feit dat ik zelfs bij de meest afgrijselijke talkshow al kan janken.. Maar op het moment zelf is het natuurlijk lastig.

Alle herhalingen van het journaal, netwerk, nova, 1 vandaag, Pauw & Witteman heb ik gezien... Je kunt dus stellen dat ik helemaal op de hoogte ben van het nieuws.

Fijn weekend iedereen
Oud 08-09-2007, 10:06
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Een psycholoog 'helpt' ook niet meteen, daarnaast moet je het zelf willen en ook doen. Het kan soms jaren duren voordat je merkt dat je je steeds fijner gaat voelen. Op en dag word je wakker en denk je: wow, zo'n dag heb ik al tijden niet gehad.

(tenminste, dat had ik)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 10:32
GeleBloem
GeleBloem is offline
Zo, tweede week stage achter de rug. Donderdag zat ik er echt doorheen, alles ging fout. Even met mijn pauze in een parkje gezeten, muziekje op, eendjes gekeken, dat zorgde wel weer voor nieuwe energie. Gisteren ging beter. Vannacht gedroomd over am, hoe ziek ben je dan? Heel triest. Morgen jarig. Bleuh, ben hartstikke hartstikke hartstikke zenuwachtig. Mensen die voor mij komen, die ik moet vermaken..en dan moet ik ook nog gezellig doen.
Oud 08-09-2007, 11:19
rare kwast
rare kwast is offline
ze hebben nog niet gereageerd balen, als ik iets wil moet t ook meteen (slechte eigenschap)
Oud 08-09-2007, 11:21
Little_lady
Little_lady is offline
Hij is thuis en het gaat goed, maar ik weet niet wat ik moet voelen... Aan de ene kant ben ik blij en opgelucht, omdat het 'm zo ontzettend goed gedaan heeft. Aan de andere kant vind ik het maar 3 keer niks, omdat ik hier ben en niet daar... Bah!

En we hadden het gister over de vakanties, over dat ik in de voorjaarsvakantie al 18 ben... Klopt niet helemaal, dat word ik net na de voorjaarsvakantie, maar toch. Mensenlief, ik word over een half jaartje al 18 en heb nog steeds niks bereikt in m'n leven. Ik kreeg vanmorgen zelfs weer m'n AM-neigingen, die ik 2,5 jaar geleden voor het laatst zo sterk had, terug toen ik zag dat het 'kampvuurtje' van gisteren nog brandde...
Oud 08-09-2007, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig kun je dát helemaal zelf.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 11:27
rare kwast
rare kwast is offline
ze kan toch wel eens blij zijn..
Oud 08-09-2007, 11:38
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
En we hadden het gister over de vakanties, over dat ik in de voorjaarsvakantie al 18 ben... Klopt niet helemaal, dat word ik net na de voorjaarsvakantie, maar toch. Mensenlief, ik word over een half jaartje al 18 en heb nog steeds niks bereikt in m'n leven. Ik kreeg vanmorgen zelfs weer m'n AM-neigingen, die ik 2,5 jaar geleden voor het laatst zo sterk had, terug toen ik zag dat het 'kampvuurtje' van gisteren nog brandde...
De meeste mensen hebben nog 'niets' of in ieder geval niet veel bereikt op hun 18e lijkt me. Je staat nog aan het begin van je leven, je hebt nog alle tijd om aan een opleiding te beginnen, te gaan werken, verliefd te worden, goede dingen te doen.. Dit is pas het begin en dat geldt voor heel veel mensen, don't worry! En goed dat je het (hopelijk) bij die neigingen hebt gehouden. *knuff*

OT: Hmpf, gisteren een zak (chocolade)pepernoten naar binnen gewerkt, maar dat mocht want ik ben ongesteld en dat is stom. Nu lekker weekend, weer eventjes niets doen, moet nog wel wat dingen voor school doen maar dat ga ik allemaal op een héél rustig tempo doen. En oef, over 2 weken ben ik al jarig!!
Oud 08-09-2007, 12:09
Verwijderd
Ik móet ook geen docu's kijken over manic depression, sommige dingen zijn veel te herkenbaar Maar het was wel superinteressant. Oh ik weet gewoon niet wat ik wil

En ja, het gaat wel goed eigenlijk! Vanavond optreden <3 En ik ga naar Wir Sind Helden en Niet Schieten! en Acda en de Munnik, en maandag weer college éindelijk, woohoo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 12:12
Verwijderd
Bah...
Ik voelde me best ok toen ik vanochtend wakker werd, maar m'n stemming zakt echt helemaal in. Het liefst zou ik in m'n bed gaan liggen met het dekbed over m'n hoofd en er nooit meer uit komen.
Ik zit erover te denken om maar helemaal te stoppen bij het ggz. Misschien kom ik er nu zelf wel uit, misschien werkt het op dit moment averechts.

klotezooi

En volgens mij ben ik ook ziek aan het worden, vast door verlaagde-weerstand-door-stress.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 13:45
Yana
Yana is offline

Ik heb ontbeten, ik heb geluncht, ik heb een iced cappucino gehad ennn ik eet vanavond bij mn vriend (gewoon brood), dus misschien gaat het vandaag dan toch eindelijk weer eens lukken!

Ik stond echt op met een enorme wilskracht vandaag . Dat ik het gewoon zou doen, dat ik vandaag niet zou gaan doorslaan en dat ik vandaag niet zou gaan hongeren. Ik sta zelfs op het punt de telefoon te pakken en die zelfhulpgroep te vertellen dat ik ga komen -toch, ondanks de angst. Maar ik weet nog niet of ik dat ook daadwerkelijk ga durven doen

Ik hoop zo dat ik het vandaag écht eens vol ga houden. Ik ben in ieder geval echt trots op mezelf nu En ik hoop dat ik dat vanavond nog steeds ben als ik mn bed in ga
Oud 08-09-2007, 13:47
Yana
Yana is offline
Citaat:
@ yana : het is ook heel moeilijk zo. Aan de ene kant wil je je vriendje in vertrouwen nemen en wil je dat hij je helpt, aan de andere kant wil je ook dat hij t begrijpt en lief blijft. Maar soms gaat dat een beetje moeilijk samen. Tuurljk is het vervelend als hij zegt dat je te weinig hebt gegeten, maar hij zegt dat niet omdat hij je wil kwetsen en je een slecht gevoel wil geven. Hij zegt dat omdat hij t beste met je voor heeft en wil dat je beter en weer gelukkig wordt. En een eetstoornis is gewoon niet helemaal te begrijpen als je t niet zelf hebt gehad. Succes en sterkte dr mee!
Daar heb je helemaal gelijk in . Maar het was zo frustrerend, want ik had gisteren écht mn best gedaan en er zelf best wel een goed gevoel over, en vervolgens trapt hij alles weer helemaal de grond in door te zeggen dat het nog steeds "schandalig weinig" was en dat ik me moest schamen. Terwijl ik echt het idee had dat ik een vooruitgang had geboekt. Maar vandaag gaat het beter
Oud 08-09-2007, 14:05
rare kwast
rare kwast is offline
ja ze hebben terug gemaild
het is vrij prijzig (had ik wel verwacht) en ineens begin ik weer aan alle kanten te twijfelen
grrr
eerst krijg je persoonlijk les (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH) en daarna in de groep (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH again)
Oud 08-09-2007, 14:11
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
*Ik sta zelfs op het punt de telefoon te pakken en die zelfhulpgroep te vertellen dat ik ga komen -toch, ondanks de angst. Maar ik weet nog niet of ik dat ook daadwerkelijk ga durven doen
Als je daarop gaat wachten kan het lang duren!
Oud 08-09-2007, 14:14
Verwijderd
Go Yana!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 14:19
gewoonik
gewoonik is offline
vandaag weer een dag dat ik eigenlijk aan de studie moet, maar niks leuks in t vooruitzicht heb... niet tot donderdag. Dan lukt t me vaak niet om me ergens toe te zetten, behalve dingen waar ik me niet beter van ga voelen. Maar ik heb wel al gesport vandaag!
En nu ga ik echt aan de slag. Dan ga ik vanavond maar langer door.
En ik hoop dat hij snel weer internet heeft, mis hem en wil graag weer even praten. Al 2 weken niet gedaan, wel gemaild, maar even zijn stem horen en hem zien via de webcam...dat zou fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 14:45
Verwijderd
@Yana: Ga zo door
@rare kwast: Wat wil je gaan doen? (heb het geloof ik even gemist)

OT: Stemmingswisselingen de gekste...
Op het moment dat ik de supermarkt uitloop denk ik 'ok, ik laat me niet kisten' etc, 15 minuten later ben ik thuis en rijp om de crisisdienst te bellen zo depressief, verdrietig en in paniek, en nu, een minuut of 20 later heb ik degene die morgen zou langskomen afgebeld en m'n boodschappen uitgepakt en gaat het wel weer.
Ik snap echt geen bal van mezelf.

In ieder geval heb ik wat ik 'buitenhuis' wilde doen vandaag al gedaan: boodschappen, een boek gekocht, naamkaartjes voor m'n mentorgroepje (want ik kan denk ik niet in één keer 10 nieuwe namen onthouden...) en echina force, want ik voel een verkoudheid/griepje opkomen.

Wat ik nog wil/moet doen dit weekend:
-bijeenkomst van maandag voorbereiden (en een sociale activiteit bedenken...)
-aan m'n onderzoek werken
-stofzuigen!!!
-een aantal emails beantwoorden

Maar ik denk dat ik eerst even een aflevering gilmore girls ga kijken
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 15:01
Verwijderd
Moe. Vanavond concert maar ik wil vooral graag slapen. Oh en ik wil niet eten. Maar ik doe het wel hoor...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 15:34
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
@rare kwast: Wat wil je gaan doen? (heb het geloof ik even gemist)
ik wil E achter B halen (rijbewijs voor aanhanger) en beginnen met paardrijden
Oud 08-09-2007, 16:03
indigo
indigo is offline
Citaat:
Indigo: waar studeer jij?
Aan de VU . Jij?

OT: ik ben een slaapbankje aan het uitzoeken op Marktplaats maar eigenlijk heb ik nergens zin in. Ik snap niet waar mijn vrolijke stemming van begin van de week vandaan komt . Ik vind vriendje lief maar alleen als ik daar ben ofzo, nu mis ik hem niet echt en dat voelt stom en onecht enzo. Bah. En L. doet stom alsof het mijn schuld is dat we niet duidelijk hebben afgesproken. En ik moet leren maar ik kan me er niet toe zetten, mijn bureau is een zootje en de rest van mijn kamer ook en ik heb wel nieuwe kleren maar het maakt allemaal niets uit. Ik heb veel te lang vakantie gehad/ niet gestudeerd, niet goed voor een mens. Ik hou niet van omschakelingen .
Oud 08-09-2007, 16:09
BleuEyes
BleuEyes is offline
Hij moet blijven leven, deze dagen zijn zo belangrijk..
Oud 08-09-2007, 16:44
darkfairy
darkfairy is offline
vanavond uiteten met me moeder me vader me zusje en de rest van mijn vader zijn kant van de familie omdat mijn oma is gister 81 is geworden ik zie alleen tegen het eten op
Oud 08-09-2007, 17:33
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Aan de VU . Jij?
hej mn broertje ook.. iets ingewikkelds
Oud 08-09-2007, 17:34
rare kwast
rare kwast is offline
mn oud tante ligt in het ziekenhuis.. en omdat niemand van de familie nu op bezoek kan is het mijn beurt
ik ken dr amper maar ik weet dat ik iedereen een plezier er mee doe..
mn oud tante kijkt sowieso de hele dag uit naar bezoek, mn peet tante vind het alleen maar leuk als de jeugd dat doet en mn moeder wilde zelf maar kon niet dus....
Oud 08-09-2007, 17:56
moon
moon is offline
Ik maak mezelf af als dat sollicitatiegespek niet goed gaat. Ik ben alvast begonnen...
Oud 08-09-2007, 17:59
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oh...

van de week is mijn computer gecrashed, heel vervelend.. alles kwijt.
Vandaag mocht ik voor de 2e keer een nieuwe printer ophalen. Ik kom thuis, probeer hem.. juist ook kapot. Kan nu al 2 maanden niks printen (maar aangezien ik nu toch ook al mijn documenten kwijt ben, is het alleen nog maar heel vervelend.

Vanochtend naar de afdeling geweest waar ik mijn BOR regeling heb. Ziet er wel goed uit. Dus dat was positief.
Ik dacht, ik ga gelijk naar de apotheek, is het nog niet klaar.. moet ik om 5 uur terug komen.

Nu net, feedback gekregen op mijn stage-leerplan, en gelijk ben ik in paniek of ik het wel ga halen.. HELP

ik trek dit niet meer hoor..

ik wil niet meer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 18:50
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:

Nu net, feedback gekregen op mijn stage-leerplan, en gelijk ben ik in paniek of ik het wel ga halen.. HELP

ik trek dit niet meer hoor..

ik wil niet meer
Volgens mij krijgt iedereen wel verbeterpunten mee t.a.v. zijn stageleerplan...!
Trouwens, je hebt in één jaar je P gehaald, dat is al een prestatie Dit tweede jaar komt ook wel goed
i.i.g. succes! En het lijkt me idd fijn dat je een bor constructie achter de hand hebt. Voor sommige mensen is het idee alleen al een geruststelling.
Oud 08-09-2007, 19:02
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Een leven? In de zin van?
Kun je niet op kamers als je geen leuk thuisfront hebt? Interessante studie oppakken/ of een baan(tje) zoeken? Aansluiten bij een studenten-/ sport-/hobby-/lotgenotenvereniging? Vrijwilligerswerk? Cursus volgen?

Ik weet natuurlijk niet wat je probleem is... Maar er zijn in de regel wel mogelijkheden te verzinnen om een invulling aan je leven te geven...

Ben je al lang bezig met die psycholoog? Anders kun je misschien met hem of haar bekijken wat jou wel zou kunnen helpen. Soms heeft een andere hulpverlener een nieuwe kijk op de zaak of sluit een andere therapie net wat beter aan.

Succes in ieder geval. Ik hoop dat je je kracht en energie weet om te zetten van praten/ denken over dood naar een leukere manier van leven.
Met een leven bedoel ik vrienden, dingen doen, uitgaan. Dat heb/doe ik nu allemaal niet. Op kamers zit ik al, ik doe ook een leuke studie, ik heb cursussen gedaan en dat ga ik weer doen, maar ik ontmoet daar niet de juiste mensen. Ik heb een heel specifiek soort mensen nodig, namelijk mensen die van 'mijn' soort muziek houden, en die zijn heel zeldzaam op de plekken die daar niet direct mee te maken. En sowieso ontmoet ik geen mensen, in de zin van dat ik ze natuurlijk wel ontmoet maar dat er nooit iets uit voortkomt, ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken.

Citaat:
Een psycholoog 'helpt' ook niet meteen, daarnaast moet je het zelf willen en ook doen. Het kan soms jaren duren voordat je merkt dat je je steeds fijner gaat voelen. Op en dag word je wakker en denk je: wow, zo'n dag heb ik al tijden niet gehad.

(tenminste, dat had ik)
Nee, dat snap ik wel, maar mijn probleem is niet zozeer het gevoel, maar meer de situatie waar het gevoel uit voorkomt. Zonder dat die situatie verandert zal mijn gevoel ook niet veranderen.

Citaat:
Gelukkig kun je dát helemaal zelf.
Kun je mij dan misschien vertellen hoe?

Ik hoop dat ik niet negatief klink tegenover jullie, ik ben wel blij met de reacties
Oud 08-09-2007, 19:46
Verwijderd
Ja oké, ik weet dat ik op sociaal gebied een hopeloze mongool ben, maar is het nou echt nodig dat telkens onder m'n neus te wrijven?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 19:47
Verwijderd
Heb van 17.30 tot 19.30 op bed gelegen en een deel van de tijd geslapen. Ik wil gewoon niet meer. Laat de buitenwereld maar stikken, ik trek 't niet. Daarna ben ik toch maar opgestaan en ben gaan koken, hoewel ik eigenlijk helemaal geen honger had omdat ik te veel gesnackt had vanmiddag, maargoed, dagstructuur enzo, dus braaf gegeten.
En nu wil ik heel graag een vriendin bellen om even te praten maar ik heb haar deze week al een keer gebeld toen het niet goed ging en ik ben bang dat ze vindt dat ik te veel bel.
Ik stuur eerst maar even een sms...

Van de 'to-do list' voor dit weekend heb ik nog niks gedaan. Kan het domweg niet opbrengen.

Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 19:59
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Volgens mij krijgt iedereen wel verbeterpunten mee t.a.v. zijn stageleerplan...!
Dat is ook zo.. Ik hoop gewoon dat het wel goed komt zeg maar. Ik heb er net al eventjes weer aan gewerkt en uit een onderdeel kom ik gewoon niet...
(dus dat moet ik maar even bespreken)

Trouwens, je hebt in één jaar je P gehaald, dat is al een prestatie Dit tweede jaar komt ook wel goed Dat hoop ik ook. Ik doe wel mijn best maar voel dat het nu gewoon niet goed met mij gaat. Het is allemaal heeel erg zwaar voor mij nu, en heb echt het gevoel op instorten te staan.
Ik twijfelde zelfs of ik deze stage moest beginnen, maar ik heb t toch gedaan en ga toch door omdat ik als ik stop helemaal niks meer om handen heb, en dat zal helemaal niet goed zijn.
Verder voel ik gewoon dat ik weer meer therapie nodig heb..

En het lijkt me idd fijn dat je een bor constructie achter de hand hebt. Voor sommige mensen is het idee alleen al een geruststelling.
ja, dat is ook een hele geruststelling. Ik heb ook een aantal dingen gevraagd en daar wel een fijn gevoel over. Nu moet ik nog een contract ofzo maken en dan kan ik komen.
Nu is het ook nog zo dat je altijd via je behandelaars moet komen, dus ook voor het weekend en dit wordt over een tijdje veranderd. dan kan ik dus zelf bellen. Dat is nog fijner.

Ik voel me nu alleen zo moe, en verdrietig... nu trek ik het eventjes niet meer..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 20:22
rare kwast
rare kwast is offline
oke ik ben netjes naar mijn tante geweest..
eerst ruzie met de auto.. kreeg de paniek lichten niet meer uit
nah toch netjes aangekomen.. mn tante kwam toevallig net van de wc met dr rollator en een verpleegkundige heks die niet weet hoe bed gordijnen werken

heb ruim een half uurtje aan dr bed gezeten.. ze was wat verward en erg moe en op gegeven moment was er geen gesprekstof meer
maar ze vond het leuk dat iemand was geweest en daar deed ik t tenslotte voor
Oud 08-09-2007, 20:52
Verwijderd
Ik ben moe en een beetje drietig. Dunno waarom. Vandaag was al met al best een leuke dag. Hoewel ik niet zoveel gedaan heb.

Wij zingen van een kindje in een donkere stal. Waarom? Omdat op de verjaardag van dat kindje, ieder jaar, onze hoop op een betere wereld herboren wordt.

Who couldnt be together and who could not be apart.
Looking from the outside in some things never change..

Why is it so that I've always been the one who must go..
That I've always been the one told to flee..
When it fact you were the one, long ago, actually,
In the drifting white snow who left me..

Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 21:12
GeleBloem
GeleBloem is offline
Ik voel me verdrietig. Ik keek net een film en moest huilen. Het was een luchtige film, maar er werd wel iets raaks in gezegd. Ik voel me dik. En fuck it, ook nog de docu over anorexia. Het motiveert niet, het maakt alleen maar verdrietiger. Die tijd is voorbij De tijd van eetbuien is er nu, de tijd van aankomen. Ik verlang naar die kilo's eraf zoals toen. De dikke gefaalde, zo voel ik me nu..
Reageren

Regels voor berichten