|
|
Bekijk resultaten poll: Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht? | |||
Ja, omdat ik niet geloof dat salafisme zo geweldloos is |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 28.57% |
Ja, vanwege de onverdraagzaamheid en niet willen integreren |
14 | 50.00% |
Nee. Salafisme is niet onverdraagzaam en salafisten integreren best |
4 | 14.29% |
Nee, omdat het niet erg is onverdraagzaam te zijn en integreren hoeft ook niet |
0 | 0% |
Anders,... |
2 | 7.14% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Desalnietttemin zal een Alevi minder snel naar gewelddadige methodes grijpen dan een Salafist.
(en dan doel ik op deze groep Salafisten: "Some Salafis (sometimes called Jihadist-Salafists) believe that it is permissible, even required, for believers to engage in jihad against regimes that claim to be Islamic, because they do not follow Sharia law and thus are not Islamic. " ) Dat komt in het woordenboek van een Alevi nog niet eens voor.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik al zei: moslims kunnen ook prima een monogaam leven leiden hoor ![]() Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 16:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 16:26. |
![]() |
||
Citaat:
Ja natuurlijk. Maar dat zegt niets over het feit dat ze in hun doen en laten (zoals ze het het liefst zien) beperkt worden. Het ene voorbeeld is extremer dan het andere en ik heb nog een mild voorbeeld genomen (bigamie)
||
Citaat:
Tweede aanslag in 48 uur treft Algerije (...) Hoewel geen van beide aanslagen nog is opgeëist, wordt er gespeculeerd dat de extremistische groep Al-Qaida in Islamitisch Noord-Afrika, de vroegere Salafistengroep voor Prediking en Strijd (GSPC), ervoor verantwoordelijk is. Deze organisatie heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor twee aanslagen, op het kantoor van de premier in Algiers en een politiebureau buiten de hoofdstad, die in april aan dertig mensen het leven kostten. (...) http://buitenland.nieuws.nl/478071/T...treft_Algerije
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Jij weet net zo goed als ik dat pedofielen van alle tijden zijn en sekstourisme puur een gevolg is van het feit dat mensen zich het kunnen veroorloven, en de pedofiel een motief heeft omdat hij strafrechtelijk veel minder pakkans heeft in Verweggistan dan dat hij in Nederland een kind de bosjes in trekt. Citaat:
Kom eens met concrete argumentatie die die feiten tegen spreekt (praktijk dus, geen vergezochte theorie omdat die toch nooit bewaarheid zal worden) in plaats van feiten te ontkennen.
|||
Verwijderd
|
Die aanwijsbare elementen kun je ook niet vinden in de cullturen van moslims, of je moet ze verzinnen, zoals ik dat bij de Nederlandse cultuur ook zou kunnen doen. Maar ik weet gelukkig beter.
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wordt kinderverkrachting door Nederlanders in zn algemeenheid en door de NLse wet afgekeurd? ja/ Streep door bij de eerste wat niet van toepassing is.
|
Beetje zwakke positie, vind je niet, Kenji? Zo moeilijk is de vraag niet, en evenmin is het nodig om alle Salafies bij naam te kunnen noemen.. wordt geweld uit naam van de Islam/het Salafisme door de beweging als geheel afgekeurd? Da's alles dat er gevraagd wordt..
Wat voorbeelden betreft hoe het Salafisme (mogelijk) botst met de Nederlandse cultuur / wet: - Salafisme streeft naar de 'pure' islam. Wat inhoud dat er geleeft dient te worden volgens de Sharia. Ik hoef je hopelijk toch niet te vertellen dat er daar redelijk wat punten in staan die niet als wenselijk worden beschouwd in de NL maatschappij? - Jihadist-Salafies geloven dat een geweldadige omverwerping van niet-Islamitische regeringen is toegestaan, als ze daarna vervangen worden door Islamitische overhedsinstanties. Bekendste voorbeeld is natuurlijk Al-Qaeda en haar aanhangers. Het is uiteraard voornamelijk die laatste reden dat de AIVD geinteresseerd is in deze stroming. Feit is dat uit het verleden gebleken is dat deze stroming een radicaliserend character heeft, en dat er binnen een religieus framework directe banden bestaan naar een bekende terroristische organizatie, of een van haar vele splintergroeperingen. Maar dit zal jou cue wel zijn om te roepen dat aanhangers van Al-Qaeda geen echte Salafis zijn, nietwaar?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Ik zou geen uitspraken willen doen over alle salafies. Ik denk dat de meeste het afkeuren, maar ik kan het niet onderbouwen. Ik kan wel uitleggen wat het salafisme is en vertellen dat het in wezen niet een echte stroming is. Dat salafies (en moslims) streven naar een pure islam, doen de meeste toch echt voor zichzelf. Immers, de pure islam schrijft ook voor dat religie geen dwang kent. Dat hoeft dus niet met de Nederlandse cultuur/wet te botsen, immers die garandeert godsdienstvrijheid. Jihadist-Salafies ken ik niet, waarschijnlijk is dat een andere woord voor terrorist.
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Jij redeneert constant in een cirkeltje met: 1- Salafisme is group hugs en teddyberen. *nieuwsbericht waarin Salafisten ziekelijk geweld gebruiken* 2- Dat zijn geen Salafisten. Zie 1. *uitleg dat Salafisme geweld veroorzaakt vanwege intolerantie, ulta-orthodoxie en ontbreken van realiteitschecks* 3- Dat is niet zo, want zie 1. *argumentatie dat 1 nooit bewezen is, geen tegenargument vormt tegen de werkelijkheid, en dat de stroming wel degelijk geweld veroorzaakt* 4- Omg! Je roept dat alle Moslims zo zijn!!1 Zie regel 1!! Zo komen we natuurlijk nergens. Salafisme leidt tot geweld vanwege de inherente problemen binnen die doctrine. Dat dat voor sommige Moslims lastig accepteren is omdat "Terug naar de ware islam" voor hen zo goed klinkt dat is dan jammer, het mag ons niet afleiden van de feiten. Citaat:
Ga bijvoorbeeld eens in op wat Akumabito noemde. Of lees de AIVD rapportage en probeer dat te weerleggen. De bewijslast ligt aan jouw kant.
|
Verwijderd
|
Gozer je verdraait nu mijn woorden, beetje jammer.
![]() Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 18:35. |
![]() |
|
Als ik ff heel bot mag doen, stel ik voor dat de Salafies die geen problemen veroorzaken, en netjes ingeburgerd zijn, degene zijn die geen echte Salafies zijn. De regels omtrent het Salafisme zijn immers vrij duidelijk; Een echte Salafi leeft volgens de regels van de Shariah. Dit is in veel landen niet exact mogelijk, en daarom doen ze water bij de wijn en hangen een hoop Salafies meer een soort afgezwakte pseudo-Salafisme aan. Als je zou kijken naar het percentage van de officiele religieuze regels dat gevolgd wordt, zou je kunnen concluderen dat juist de radicale aanhangers de leer het meest accuraat (proberen) te volgen.
||
Citaat:
...over woorden in de mond leggen gesproken. ![]()
|
Verwijderd
|
Een van de regels van de sharia, is dat je het recht niet in eigen hand mag nemen. Dus je kunt keurig volgens de sharia leven en een ander niet tot last zijn, omdat je het simpelweg niet mag. De sharia is veel meer dan alleen maar handjes afhakken en speelt zich niet alleen af op politiek niveau.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als iedereen het er nu mee eens is dat niet alle salafies terroristen zijn en je prima "salafie" en nette burger kan zijn. Dan neem ik mijn woorden graag terug ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt overigens net zo goed Salafie en net burger zijn als je overtuigd neonazi en net burger tegelijk kunt zijn.
|
Verwijderd
|
Zie je akumabito dit bedoel ik
![]() @T_ID, whatever dude, ga vooral niet in op het begrip "salafisme" en houdt je maar vast aan je eigen ideëen over de "stroming". Het zijn immers toch allemaal islamitische neonazis die zich vasthouden aan gebruiken uit de achtste (oeps!) eeuw. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En mja, waarom verdraai je Kenjirro z'n woorden eigenlijk? ![]() Kenjirro is hier trouwens de enige die toegaf het Salafisme niet goed te kunnen plaatsen. Misschien moeten we dat allemaal eens doen, want wikipedia gaat hier zwaar de mist in. Geen percentages, geen correcte demografische gegevens en gissen naar verschillende groeperingen en hun inhoud.
||
Citaat:
||
Citaat:
wat als allah de overtuiging in de ziel geeft? als de religieuze leiders beweren? als de sharia zelf beweert..? het gaat over de ideeen die (deze vorm van) de islam uitdraagt, "het recht niet in eigen hand nemen" kan net zo goed slaan op de situaties waarin men niet handelt overeenkomstig wat de islam uitdraagt. |
![]() |
|
Een andere groep moslims, de Deobandi's:
" Mr ul Haq, 36, was educated and trained at an Islamic seminary in Britain and is part of a new generation of British imams who share a similar radical agenda. He heaps scorn on any Muslims who say they are “proud to be British” and argues that friendship with a Jew or a Christian makes “a mockery of Allah’s religion”. (...) One sermon warns believers to protect their faith by distancing themselves from the “evil influence” of their non-Muslim British neighbours. “We are in a very dangerous position here. We live amongst the kuffar, we work with them, we associate with them, we mix with them and we begin to pick up their habits.” " http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle2402973.ece Je zou toch denken dat respect wederzijds moet zijn om hem te krijgen? Als er zo over mij als niet-moslim gesproken wordt, moet ik dan respect opbrengen voor deze lui die zeggen dat een vrienschap met mij uit den boze is?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Niemand ontkent hier geweld binnen de islam. Niemand ontkent in dit topic ook het bestaan van geweldadige islamistische groepen. Ik zie trouwens niet in wat praktijk hier betekent, tenzij jij veel praktische ervaringen hebt met Salafisten.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatste stuk van je reply, is gewoon weer een verdraaiing van mijn woorden. Ik leg je uit dat terorristen net zo goed moslim kunnen zijn, maar dat negeer je maar even voor het gemak. Jammer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-09-2007 om 15:09. |
![]() |
|||
Citaat:
Dat dat gevaarlijk is staat buiten kijf. Citaat:
De sharia is zonder meer bruut, ziek en geweldadig.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht? Gatara | 1 | 05-09-2007 13:00 |