Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2007, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Voor iets wat aangeboren is kan je je nog best wel schamen.
Ja, alles kan. Dat is echter wel een beetje dom. Schaamte vind ik meer op zijn plaats bij simpel te voorkomen catastrofale misstappen, zoals luisteren naar Guus Meeuwis, of erger nog, de gitzwarte schandvlek die hij verspreidt onder de Brabantse bevolking steunen en hem nog meer hersencellen en waardigheid laten verorberen.
Citaat:
En ik vind met mijn muzikale smaak niks mis. En in ieder geval zijn ruim honderdduizend andere mensen het daar mee eens, aangezien zij afgelopen jaar ook naar Guus Meeuwis' concert gingen. Ik ook trouwens, dat was super.
Argumentum ad populum. :')

Laatst gewijzigd op 16-09-2007 om 17:52. Reden: typo
Advertentie
Oud 16-09-2007, 17:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, alles kan. Dat is echter wel een beetje dom. Schaamte vind ik meer op zijn plaats bij simpel te voorkomen catastrofale misstapen, zoals luisteren naar Guus Meeuwis, of erger nog, de gitzwarte schandvlek die hij verspreidt onder de Brabantse bevolking steunen en hem nog meer hersencellen en waardigheid laten verorberen.
Argumentum ad populum. :')

Wat is er mis met je mening laten ondersteunen door honderdduizenden anderen?
Oud 16-09-2007, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Wat is er mis met je mening laten ondersteunen door honderdduizenden anderen?
Alle joden moeten dood. Duizenden nazi's zijn het dat met me eens.
Oud 16-09-2007, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Ik schaam me niet voor mijn gebrek aan inlevingsvermogen, dat is immers aangeboren en kan ik niets aan doen. Jij zou je wel moeten schamen dat je kaartjes voor Guus Meeuwis koopt, omdat je daarmee je totale gebrek aan (muzikale) smaak tentoonspreidt.
Ik zou me na zo'n post echt kapot schamen...
Oud 16-09-2007, 17:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Alle joden moeten dood. Duizenden nazi's zijn het dat met me eens.
Nou, daarmee laat je dan inderdaad zien dat je niet alleen staat in je mening. Dat was mijn doel en daar ben ik dus in geslaagd?
Oud 16-09-2007, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Nou, daarmee laat je dan inderdaad zien dat je niet alleen staat in je mening. Dat was mijn doel en daar ben ik dus in geslaagd?
Ja, maar dat er meer mensen naar Guus Meeuwis luisteren wist ik al. Ik zie echter niet in hoe dat zijn muziek beter maakt, tenminste, als je je oordeel over de kwaliteit van muziek niet laat afhangen van de populariteit, wat de meeste weldenkende mensen ook wel doen.
Oud 16-09-2007, 17:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, maar dat er meer mensen naar Guus Meeuwis luisteren wist ik al. Ik zie echter niet in hoe dat zijn muziek beter maakt, tenminste, als je je oordeel over de kwaliteit van muziek niet laat afhangen van de populariteit, wat de meeste weldenkende mensen ook wel doen.
Vertellen dat veel mensen naar Guus Meeuwis luisteren, was ook niet bedoeld als argument dat zijn muziek beter is dan jij denkt. Ik ben namelijk van mening dat de ene smaak niet beter is dan de ander en dat je een smaak niet kan beargumenteren. Ik kan zeggen dat ik de teksten mooi vind, dat ik de muziek mooi vind, dat ik vind dat Guus leuke optredens verzorgt, etc. Jij kan overal op zeggen 'dat vind ik niet' en dan zijn we uitgepraat. Dus een discussie met argumenten over smaak ga ik niet eens proberen.

En nou ga ik werken en ik ben nog steeds blij met m'n kaartjes
Oud 16-09-2007, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Vertellen dat veel mensen naar Guus Meeuwis luisteren, was ook niet bedoeld als argument dat zijn muziek beter is dan jij denkt. Ik ben namelijk van mening dat de ene smaak niet beter is dan de ander en dat je een smaak niet kan beargumenteren. Ik kan zeggen dat ik de teksten mooi vind, dat ik de muziek mooi vind, dat ik vind dat Guus leuke optredens verzorgt, etc. Jij kan overal op zeggen 'dat vind ik niet' en dan zijn we uitgepraat. Dus een discussie met argumenten over smaak ga ik niet eens proberen.
Het leuke aan die smaak-discussies is nu juist dat er toch nooit een eind aan komt en dat je dus lekker door kunt blijven zeuren. Wat ook leuk is, is dat het vaak eindigt in iemand die zegt "ik vind de ene smaak niet beter dan de andere" en daarmee zichzelf vastlult. Je kunt immers moeilijk met droge ogen beweren dat een hoop tegen de muur geplakte stront even goed is als een meesterwerk van Dalí, of dat Guus Meeuwis even goede muziek maakt als The Velvet Underground deed.
Oud 16-09-2007, 18:35
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Inlevingsvermogen kun je aanleren.

En Guus is altijd gezellig! Alvast heel veel plezier gewenst, Linda.
Oud 16-09-2007, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Inlevingsvermogen kun je aanleren.
Hoe dan?
Oud 16-09-2007, 20:40
Verwijderd
haha, de Smaakpolitie is in het dorp waar ik woon, bij de ijswinkel waar ik best vaak een ijsje ga kopen.

Het was er heel vies.
Oud 16-09-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zou me na zo'n post echt kapot schamen...
ik vind het wel grappig
Oud 16-09-2007, 21:15
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ben uitgenodigd voor een kijkavond!! En nu ben ik heel blij. Ik weet ook wel dat ik de kamer nog niet heb en dat ze vast 100 mensen uitnodigen enzo, maar toch, het is beter dan een mailtje met 'Deze bewoner heeft besloten je niet uit te nodigen'.
Oud 16-09-2007, 21:16
Verwijderd
Gefeliciteerd.

Ik moet morgen werken, wat een feest. Maar gelukkig is het maar 6 1/2 uur.
Oud 16-09-2007, 21:17
Verwijderd
Werken is voor het plebs.
Oud 16-09-2007, 21:23
Verwijderd
Ik weet het, maar ik moet ook eten hoor.
Oud 16-09-2007, 21:25
Verwijderd
Profiteren van je ouders + thuis wonen + Philips v/d Willigen
Oud 16-09-2007, 21:27
Verwijderd
Je wilt niet met mijn ouders samenwonen, geloof me maar.
Oud 16-09-2007, 21:28
Verwijderd
Om nog even terug te komen op Guus Meeuwis: 2 weken geleden zou ik er ook misschien heengaan met vriendinnen, maar ik kon niet. Maar anders was ik denk ik ook niet gegaan hoor.

Ik ga dan wel weer naar Jan Smit in maart.
Maar dat is niet geheel vrijwillig.
Verwijderd
Ik geloof je, in zelfmedelijden badende Sylph.
Verwijderd
Citaat:
Ik schaam me niet voor mijn gebrek aan inlevingsvermogen, dat is immers aangeboren en kan ik niets aan doen. Jij zou je wel moeten schamen dat je kaartjes voor Guus Meeuwis koopt, omdat je daarmee je totale gebrek aan (muzikale) smaak tentoonspreidt.
Gast, wat lul je weer dom.
Oud 16-09-2007, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Om nog even terug te komen op Guus Meeuwis: 2 weken geleden zou ik er ook misschien heengaan met vriendinnen, maar ik kon niet. Maar anders was ik denk ik ook niet gegaan hoor.

Ik ga dan wel weer naar Jan Smit in maart.
Maar dat is niet geheel vrijwillig.
http://www.slsknet.org/
Oud 16-09-2007, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Gast, wat lul je weer dom.
Oh, waarom?
Oud 16-09-2007, 21:30
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ga slapen. Welterusten! *handkusje blaast*
Oud 16-09-2007, 21:31
Verwijderd
Nu al? Past jouw ritme wel bij dat van topdrop?

Oh en natuurlijk slaap lekker
Oud 16-09-2007, 21:32
Tink*
Tink* is offline
Hihi ik heb hem nu ook op msn en hij praat net zoveel op msn als irl. <3
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Nu al? Past jouw ritme wel bij dat van topdrop?

Oh en natuurlijk slaap lekker
Jawel hoor, maar ik moet morgen om 8 uur op. En stiekem ga ik eerst nog even douchen en tanden poetsen en hopen dat TopDrop nog een smsje stuurt.
Verwijderd
Citaat:
Oh, waarom?
Omdat een gebrekkige muzieksmaak ook aangeboren is....
Oud 16-09-2007, 21:33
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Hihi ik heb hem nu ook op msn en hij praat net zoveel op msn als irl. <3
<3
Oud 16-09-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Omdat een gebrekkige muzieksmaak ook aangeboren is....
Waarom denk je dat?
Oud 16-09-2007, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor, maar ik moet morgen om 8 uur op. En stiekem ga ik eerst nog even douchen en tanden poetsen en hopen dat TopDrop nog een smsje stuurt.
Oh tactisch hoor
Oud 16-09-2007, 21:36
Verwijderd
w00t, EoS is eruit. Jammer dat ze nu pas op hem stemden! Ik had al op hem gestemd voordat ik doodging.
Oud 16-09-2007, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Waarom denk je dat?
Eigenlijk denk ik dat niet, maar ik vond het antwoord te voor de hand liggend om 'm te geven.

Omdat smaak niet als goed of slecht valt te kwalificeren bedoelde ik natuurlijk.
Oud 16-09-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk denk ik dat niet, maar ik vond het antwoord te voor de hand liggend om 'm te geven.

Omdat smaak niet als goed of slecht valt te kwalificeren bedoelde ik natuurlijk.
Geef ik net al aan waarom dat als een fallus op een koebel slaat, kom jij er nog doodleuk mee aanzetten. Maar goed, jij denkt dus dat een hoop stront tegen de muur even goed is als een meesterwerk van Dalí?
Oud 16-09-2007, 21:40
Tink*
Tink* is offline
Jeeeeeeeeeeeeej! En morgen en dinsdag en donderdag zie ik 'm weer en misschien zelfs woensdag omdat er dan ook een feest is. Jeetje wat veel!
Oud 16-09-2007, 21:41
Verwijderd
(deze zelfde discussie voerde ik een maand geleden al, ofzo... toen duurde het 2 pagina's en won ik uiteraard uiteindelijk glansrijk)
Oud 16-09-2007, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Geef ik net al aan waarom dat als een fallus op een koebel slaat, kom jij er nog doodleuk mee aanzetten. Maar goed, jij denkt dus dat een hoop stront tegen de muur even goed is als een meesterwerk van Dalí?
Dan nog is dat subjectief. De overgrote meerderheid van de mensen zal voor de Dalí kiezen als ze gevraagd wordt wat ze mooier vinden, een klein deel zal wellicht voor de strontvlek kiezen. Dan is voor die mensen de strontvlek het beste.

En als jij denkt dat goede smaak of slechte smaak wel objectief te bepalen is, geef dan eens criteria aan op basis waarvan je dat vast kunt stellen.
Oud 16-09-2007, 21:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wat een kuttopic is dit momenteel.
Oud 16-09-2007, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Dan nog is dat subjectief. De overgrote meerderheid van de mensen zal voor de Dalí kiezen als ze gevraagd wordt wat ze mooier vinden, een klein deel zal wellicht voor de strontvlek kiezen. Dan is voor die mensen de strontvlek het beste.
Dan hebben die mensen geen smaak.
Citaat:
En als jij denkt dat goede smaak of slechte smaak wel objectief te bepalen is, geef dan eens criteria aan op basis waarvan je dat vast kunt stellen.
Een zeker subjectief element blijft uiteraard altijd, maar creativiteit, originaliteit en een zeker thema zijn in iedere kunstuiting wel belangrijk. Bij Guus Meeuwis ontbreken de eerste twee elementen volledig, en is het derde afgezaagd en slecht en op randdebielenniveau uitgewerkt.
Oud 16-09-2007, 21:49
Verwijderd
Wijze woorden, verrassend genoeg
Oud 16-09-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Vertel eens iets leuks dan!
Oud 16-09-2007, 21:52
Verwijderd
Citaat:
ik win
Oud 16-09-2007, 21:53
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
: schuldigvoel:
Oud 16-09-2007, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dan hebben die mensen geen smaak.
Een zeker subjectief element blijft uiteraard altijd, maar creativiteit, originaliteit en een zeker thema zijn in iedere kunstuiting wel belangrijk. Bij Guus Meeuwis ontbreken de eerste twee elementen volledig, en is het derde afgezaagd en slecht en op randdebielenniveau uitgewerkt.
Creativiteit en originaliteit zijn ook weer van die subjectieve begrippen. Tuurlijk, als ik de jostiband zie dan vind ik het ongeïnspireerde takkeherrie, maar ik laat anderen die het wel leuk vinden in hun waarde. Zou jij misschien ook eens meer moeten doen, mensen in hun waarde laten. Dan doen ze dat bij jou misschien ook.
Oud 16-09-2007, 21:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Uhm. Ik ben morgen praktisch de hele dag vrij & ik blijf waarschijnlijk met 2 leuke collega's werken, ondanks dat we van dag moesten wisselen. Dat is wel fijn.
Oud 16-09-2007, 21:57
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Jeeeeeeeeeeeeej! En morgen en dinsdag en donderdag zie ik 'm weer en misschien zelfs woensdag omdat er dan ook een feest is. Jeetje wat veel!
Ik zou willen dat ik Maarten zoveel zag.
Oud 16-09-2007, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Creativiteit en originaliteit zijn ook weer van die subjectieve begrippen. Tuurlijk, als ik de jostiband zie dan vind ik het ongeïnspireerde takkeherrie, maar ik laat anderen die het wel leuk vinden in hun waarde. Zou jij misschien ook eens meer moeten doen, mensen in hun waarde laten. Dan doen ze dat bij jou misschien ook.
Wat heeft het nu weer te maken met anderen in hun waarde laten? Wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Oud 16-09-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft het nu weer te maken met anderen in hun waarde laten? Wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Ik bedoel daarmee dat het misschien niet erg aardig is om iemand te vertellen dat zij zich moet schamen voor haar muzieksmaak, maar dat je ook kunt zeggen dat jij het geen leuke muziek vindt zonder haar meteen persoonlijk aan te vallen.
Oud 16-09-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel daarmee dat het misschien niet erg aardig is om iemand te vertellen dat zij zich moet schamen voor haar muzieksmaak, maar dat je ook kunt zeggen dat jij het geen leuke muziek vindt zonder haar meteen persoonlijk aan te vallen.
Ja, het is ook niet aardig om tegen iemand te vertellen dat-ie aardiger moet zijn. Het zou een verdomd saaie boel worden hier als iedereen altijd maar aardig deed. Dan kun je toch niet discussiëren.
Oud 16-09-2007, 22:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik was al bezig met een smsje, maar je pmde nog terug!!
Topic gesloten

Regels voor berichten