Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2007, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Het is helemaal geen onzin wat hij post, aangezien je makkelijk van die 128 uur vrije tijd per week 8 uurtjes kan werken.
Ik moet minimaal 15 uur per week werken om er ook maar iets aan over te houden. Daar zou dan 40 uur per week studie bijkomen, daarbovenop nog iets van een sociaal leven, én ik moet ook nog mijn eigen huishoudentje draaiende zien te houden, dus: boodschappen doen, schoonmaken, wassen, strijken, koken... het is wel erg makkelijk om te doen alsof ik makkelijk dat allemaal bovenop 40 uur studeren per week kan gooien als je thuis woont waar het grootste deel voor je wordt gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2007, 15:44
Hempo
Hempo is offline
Ik heb eigenlijk geen berichten gelezen, maar bedenk wel dat je slechts drie, vier vakken hebt per periode, en dat je tentamenweken meestal 2 - 3 weken zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eigenlijk geen berichten gelezen, maar bedenk wel dat je slechts drie, vier vakken hebt per periode, en dat je tentamenweken meestal 2 - 3 weken zijn.
Ze heeft het eerste semester 3 vakken, tweede maar 2. En tentamenweken van 1 week.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 16:09
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ook met het gemiddelde startsalaris van een universitair afgestudeerde is het prettiger om niet/minder terug te hoeven betalen. Dat wordt over het algemeen toch wel onderschat.
Helaas vergat je de rest van mijn post te quoten

"Je hebt daarnaast een aanlooptijd van twee jaar na je slagen én de maandelijkse termijn is afhankelijk van je draagkracht. Persoonlijk doe ik het liever ietsjes zuiniger aan na m'n studie dan dat ik nu ga werken en het risico loop overspannen of in tijdnood te raken"

Natuurlijk is het fijn als je geen/minder schuld bij de IBgroep hebt als je moet rondkomen van je startsalaris, maar om zo'n startsalaris te krijgen, moet je wel eerst afstuderen en dat valt nog niet mee als je jezelf zodanig het schompes werkt dat je geen tijd en/of energie meer overhebt om dit te doen. Bij mij in mijn projectgroep zit nu ook zo'n lolbroek: wanneer we moeten afspreken voor overleg, moet 'ie áltijd werken. Oh nee, wacht... zondag had 'ie nog wel een gaatje... waarschijnlijk...

Kijk, als je alleen zaterdagochtend bij de appie zit of je één, misschien twee avonden op de koters van je buren past, is het wat anders. Maar ik ken er dus een stel die 20 uur per week proberen te werken en verwachten dat de rest van de groep hun ziekenhuisopnames en tandartsafspraken maar eventjes verzetten. Die vlieger gaat dus bij mij niet op.
Oud 14-09-2007, 16:21
Verwijderd
Tja, dat is natuurlijk een uiterste. Als ik anders echt geen tijd meer over zou houden zou ik ook niet werken, maar ik vind dat er over het algemeen veel te makkelijk leningen worden afgesloten. 'Je leeft maar 1x' en dat soort kreten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 14:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Tja, dat is natuurlijk een uiterste. Als ik anders echt geen tijd meer over zou houden zou ik ook niet werken, maar ik vind dat er over het algemeen veel te makkelijk leningen worden afgesloten. 'Je leeft maar 1x' en dat soort kreten.
Er is een verschil tussen lenen voor een studie/tijd om te studeren dan bijvoorbeeld een vakantie
Oud 17-09-2007, 16:06
Lotte
Lotte is offline
Ik had vandaag bijna een opdracht niet op tijd af
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 20:50
Lethe
Lethe is offline
Ik heb eigenlijk al helemaal geen studiezorgen meer. Na de eerste week waren die wel verdwenen
Thanks voor de posts in ieder geval! Enne.. ik ben nog steeds blij met mijn studiekeuze.
Oud 17-09-2007, 22:01
Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
En ook bij HBO-studies zijn er mensen die >40 uur aan hun studie besteden.
Het schijnt nogal per opleiding te verschillen volgens mij? Toen ik HBO deed besteedde ik niet meer dan 4 uur per week aan mijn studie.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Het schijnt nogal per opleiding te verschillen volgens mij? Toen ik HBO deed besteedde ik niet meer dan 4 uur per week aan mijn studie.
Ja, en hetzelfde geldt voor universitaire opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:35
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Ben ik het ook helemaal mee eens. Opzich heb ik niks te klagen, want mijn ouders betalen voor een groot deel mijn vaste lasten (kale huur, collegegeld, boeken), maar ik werk wel zo'n 15-20 uur per week naast mijn studie, om te zorgen dat ik iig nooit geld zorgen heb.. Stel mijn laptop / wasmachine gaat kapot, tja, dan moet er een nieuwe komen.. En daarom werk ik
Bovendien zijn er veel baantjes voor studenten die veel verdienen en op uitzendbasis zijn, zodat je nooit ergens aan vast zit. In Groningen heb je bijvoorbeeld ASA.. Zij bellen je af en toe of je een dagje kan werken, vaak tegen uurloon van 6 a 7 euro, wat absoluut niet slecht is.

Maargoed, ik dwaal een beetje af.. Ik vind lenen gewoon een beetje te makkelijk denken, zo van.. Ik betaal het wel af. Ik begin liever gewoon met een schone lei straks.

Eh.. eigenlijk ging dit topic niet hierover maarja
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:40
Crimson
Crimson is offline
Oja, wat ik nog even tegen alle eerstejaars wil zeggen..

Ik studeer American Studies en heb een vak culture, arts and media. Klinkt simpel, is het niet, maar daarvoor moest een boek genaamd 'an introduction to theories of popular culture' lezen. De eerste keer dat ik het boek open sloeg viel ik bijna flauw, door het wetenschappelijke Engels..
Nu ben ik een week verder en het valt allemaal reuze mee, je moet alleen accepteren dat het niet zo makkelijk gaat als op de middelbare school. Ik heb intussen alweer 80 bladzijden gelezen, het gaat niet snel, maar het gaat wel, en dat lijkt me de bedoeling.
Dus: niet gelijk afgaan op de eerste indruk, als je er wat meer tijd instopt en jezelf tijd gunt om aan het taalgebruik te wennen, gaat het allemaal best.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:23
El Kim
El Kim is offline
Citaat:

Ik studeer American Studies en heb een vak culture, arts and media. Klinkt simpel, is het niet, maar daarvoor moest een boek genaamd 'an introduction to theories of popular culture' lezen. De eerste keer dat ik het boek open sloeg viel ik bijna flauw, door het wetenschappelijke Engels..
.
Is zeker dat boek van Storey?Dat heb ik een paar jaar geleden ook moeten lezen
Oud 23-09-2007, 14:49
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Is zeker dat boek van Storey?Dat heb ik een paar jaar geleden ook moeten lezen
Stratini heet de beste man. Interessant boek, als je er een beetje in bent gekomen...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 20:28
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:

Nu ben ik een week verder en het valt allemaal reuze mee, je moet alleen accepteren dat het niet zo makkelijk gaat als op de middelbare school. Ik heb intussen alweer 80 bladzijden gelezen, het gaat niet snel, maar het gaat wel, en dat lijkt me de bedoeling.
Dus: niet gelijk afgaan op de eerste indruk, als je er wat meer tijd instopt en jezelf tijd gunt om aan het taalgebruik te wennen, gaat het allemaal best.
Ik hoor van alle kanten dat Theories of Culture helemaal leuk is (95% van de studenten haalt het vak de eerste keer niet ). Ik dus blij dat ik mijn bachelor al ergens anders gehaald had....

Wordt dat vak trouwens gegeven door ene F. Kelderman? Daar heb ik vorig semester nog een vak mee gevolgd...hij is net afgestudeerd
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 07:45
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Ik hoor van alle kanten dat Theories of Culture helemaal leuk is (95% van de studenten haalt het vak de eerste keer niet ). Ik dus blij dat ik mijn bachelor al ergens anders gehaald had....

Wordt dat vak trouwens gegeven door ene F. Kelderman? Daar heb ik vorig semester nog een vak mee gevolgd...hij is net afgestudeerd
Het vak heet gelukkig anders, en als ik zo de planning zie krijgen we ook toffe shit over Pulp Fiction en The Simpsons.. dus dat scheelt Maar ik moet ook zeggen, de bachelor is dit jaar iets anders dan vorige jaren, want American Society is bijv. ondergebracht bij Taalvaardigheid (onder het mom van, je moet ergens over kunnen schrijven ), en geloof dat alles iets makkelijker gemaakt is.. Dus ik hoop dat dat percentage bij ons anders is!

Enne, Frank Kelderman geeft het vak inderdaad bij ons! Alleen ik heb zelf les van Gilroy, ken je die? Eigenlijk best grappig om iemand van AS te treffen hier...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten