Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2007, 18:35
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Halal barbequetje à la ROC op kosten van de gemeente?
Dat was dus niet waar, van die halal barbecue, dat is al gepost. (Dat bedoel ik dus met beeldvorming, Kenjirro.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2007, 18:41
Eric Berger
Eric Berger is offline
Vanavond in het 18.00 uur-NOS Journaal (maar vreemd genoeg niet als bron te vinden):

Marokkaanse jongeren uit De Baarsjes (Amsterdam) schrijven "ultimatum" aan stadsbestuur. Ze zijn ontevreden over het miljoenen kostende nieuwe wijkcentrum met voorzieningen dat er gekomen is. Ze vinden o.a. het 'passensysyteem' onwenselijk en vinden het centrum er 'te Surinaams' uitzien. Dus blijven ze op straat rondhangen en overlast veroorzaken, ipv het centrum te bezoeken.

Ja, op zulke momenten word ik vatbaar voor Wilders' ideeën.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:22
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
"Ik wil niet racistisch of fascistisch overkomen, maar als er een activiteit is en er staan 200 Surinamers, dan denk ik: multicultureel?" Te triest voor woorden. Toch wel een teken dat het voor een deel van de jongeren in probleemwijken geen kwestie is van niet kunnen of niet in "staat worden gesteld tot", maar simpelweg niet willen. Ook blijkt maar weer eens dat een deel van dit soort gastjes even racistisch en xenofoob is als mr. Wilders himself.
Oud 28-09-2007, 20:37
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dat was dus niet waar, van die halal barbecue, dat is al gepost. (Dat bedoel ik dus met beeldvorming, Kenjirro.)
Laat het "halal" en "ROC" weg en nòg kan ik de bbq in mijn wijk vergeten, waarschijnlijk omdat ik niet in een probleemwijk woon. Wat is hier scheef?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:52
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Laat het "halal" en "ROC" weg en nòg kan ik de bbq in mijn wijk vergeten, waarschijnlijk omdat ik niet in een probleemwijk woon. Wat is hier scheef?
Huh? Verklaar je nader.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me dat als je een normaal persoon bent, je daar niet wilt wonen. Dus dan ga je verhuizen. Heb je hier niet de middelen voor, of vind je het wel leuk tussen het tuig, dan ben je of heel arm of tuig. Heel arm zijn is meestal aan jezelf te wijten en als je tuig bent ben je tuig. In beiden gevallen dus genetisch afval.
Wat een bull shit gozer. Ga eens naar Kanaleneiland, ipv denken dat iedereen het zo makkelijk heeft zoals wellicht bij jou thuis.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 00:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat was dus niet waar, van die halal barbecue, dat is al gepost.
Wel dus. Er was wel degelijk sprake van het niet hebben van een keuze in het menu. Ja, was het excuus, er was ook varkensvlees, dus maakte het niet uit dat je voor de rest geen recht had op normaal eten. Dat is uiteraard geen argument.
Citaat:
Wat een vreselijk racistische uitspraak doe je hier. Zelfs de politie erkent dat de sfeer in de wijk vaak door slechts 20 a 30 jongeren wordt verziekt.
Ik doelde niet eens op de jongeren. Heb jij al eens hands-on ervaringen gehad met bewoners van dergelijke wijken?

Ik wel. Vandaar mijn uitspraak. Het ergste er aan is dat ik er niet eens cynisch of zwaar overdrijvend in ben, veel mensen die hun leven in dergelijke plekken slijten zijn gewoon te dom om voor de duvel te dansen en lopen daardoor van probleem naar probleem.
Oud 29-09-2007, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Wel dus. Er was wel degelijk sprake van het niet hebben van een keuze in het menu. Ja, was het excuus, er was ook varkensvlees, dus maakte het niet uit dat je voor de rest geen recht had op normaal eten. Dat is uiteraard geen argument.
Halal-vlees is abnormaal? En keuze was er wel, dat laatste is slechts een vermoeden, omdat niet letterlijk in het artikel stond dat er ook niet-halal naast varkensvlees zou zijn.

Citaat:
Ik doelde niet eens op de jongeren. Heb jij al eens hands-on ervaringen gehad met bewoners van dergelijke wijken?

Ik wel. Vandaar mijn uitspraak. Het ergste er aan is dat ik er niet eens cynisch of zwaar overdrijvend in ben, veel mensen die hun leven in dergelijke plekken slijten zijn gewoon te dom om voor de duvel te dansen en lopen daardoor van probleem naar probleem.
Hands-on ervaringen? Wat houden die in? En sorry hoor, maar als jij de inwoners van Kanaleneiland genetisch afval noemt, zonder reden, dan verlies je bij mij een hoop respect. Er wonen ook gewoon normale gezinnen, die er het beste van proberen te maken. Helaas hebben zij wat minder geluk in het leven dan jij, maar dat maakt ze nog niet meteen "genetisch afval" . Het zijn slechts deze 30 jongeren die de sfeer verzieken in de wijk.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 07:21
Verwijderd
Het zijn echt niet 'slechts 30 jongeren', dat lijkt me sterk.

Maar om de inwoners van die wijk 'genetisch afval' te noemen is dan ook weer overdreven.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 08:20
hookee
hookee is offline
Citaat:
Huh? Verklaar je nader.
- Dat de gemeente in mijn wijk niets aan vernieuwing doet, hoewel die even oud is als KE.
- Dat de gemeente dat van mij ook niet hoeft omdat de wijk door de inwoners zelf netjes wordt gehouden omdat de mensen die er wonen niet in de rotzooi willen wonen.
- Dat de mensen die dus niet de natuurlijke drang tot "properheid" hebben dat waarschijnlijk niet belangrijk (genoeg) vinden.
- Dat deze mensen gestimuleerd worden met "cadeautjes"" als (bijvoorbeeld) een bbq (je mag het halal en ROC weglaten) of voorzieningen oneerlijk is t.o.v. mijn wijk. Losstaand van het feit of het enige invloed heeft.

Voor dat laatste maar een voorbeeld (uiteraard overdreven om de boodschap duidelijker over te brengen)
De politie gaat hardrijders nieuwe auto's geven in de hoop dat ze er voorzichtiger mee gaan rijden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 08:55
akumabito
akumabito is offline
[Devil's Advocate]

Moah, als een wijk al naar de klote is als je er komt te wonen is er ook weinig drang om gezellig de wijk te gaan onderhouden...

[/Devil's Advocate]
Oud 29-09-2007, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Het zijn echt niet 'slechts 30 jongeren', dat lijkt me sterk.

Maar om de inwoners van die wijk 'genetisch afval' te noemen is dan ook weer overdreven.
In de Pers zei een politieagent dat.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 09:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Halal-vlees is abnormaal?
Uiteraard, want het is een religieuze praktijk en daarmee afwijkend van de standaard.
Citaat:
En keuze was er wel
Nee, zoals je kon lezen kon men niet kiezen. Er was alleen halal vlees, en iedereen die niet alleen maar varkensvlees wilde eten was gedwongen dat te nuttigen.

Wat uiteraard een grove schending van de vrijheid van godsdienst is waarvoor de school op de vingers getikt moet worden. Qua rechten is het handelen van de school hetzelfde alsof je een moslima haar hoofddoek met geweld af zou trekken en haar zou dwingen een kruisje te dragen. Ik kan me niet voorstellen dat je daar voorstander van bent, dus dan moet je dit ook veroordelen.
Citaat:
Hands-on ervaringen? Wat houden die in? En sorry hoor, maar als jij de inwoners van Kanaleneiland genetisch afval noemt, zonder reden, dan verlies je bij mij een hoop respect. Er wonen ook gewoon normale gezinnen, die er het beste van proberen te maken. Helaas hebben zij wat minder geluk in het leven dan jij, maar dat maakt ze nog niet meteen "genetisch afval" . Het zijn slechts deze 30 jongeren die de sfeer verzieken in de wijk.
Waarom debateer je alsof Kanaleneiland de enige probleemwijk is? Ikzelf heb de meeste ervaring op dat gebied opgedaan in oostelijk Amsterdam, hoofdzakelijk Zuid-Oost en Bijlmer. Binnen zoals Zuid-Oost al is, is de straat Hoptille bijvoorbeeld ronduit legendarisch onder medewerkers van de woningbouwcorporatie die de huizen daar exploiteerd. Het verloop is er verschrikkelijk hoog en veel mensen bouwen schulden op of hebben andere problemen.

Bovendien heb je mijn vraag niet beantwoord. Praat je puur vanuit de theorie of ben je ook echt in dergelijke wijken geweest en heb je de situatie van de bewoners gezien?

Heb je ook vooral gezien dat daarin grote groepen mensen gewoon echt verschrikkelijk dom zijn en daarom handenvol problemen veroorzaken?

Heck, dan heb ik het nog niet eens over de categorie die ook echt daadwerkelijk mentaal ziek is, en eigenlijk niet op zichzelf kan wonen. Instanties hikken er echter tegenaan dat je je niet snel met iemand kan bemoeien, en gedwongen opname vaak ook erg lastig is. En op zich goed dat een instantie iemand niet zomaar op zijn dak kan duiken, maar er zouden aardig wat mensen gebaat zijn
Oud 29-09-2007, 10:33
Verwijderd
Hoe is het dan met de situaties in de 'andere' probleemwijken gesteld? Om maar niet meer in te gaan op het voorgaande?

Zelf woon ik in Presikhaaf, dat is natuurlijk niet het slechtst van het slechts maar ik merk ook wel dat het niet best is hier. Ik heb alleen niet het idee dat het 'slechter' gaat in de wijk.

eh, mja.

Rotterdam (7):
Rotterdam Oud West
Rotterdam Oud Noord
Bergpolder
Overschie
Oud Zuid
Vreewijk
Zuidelijke Tuinsteden
Amsterdam (5):
Bos en Lommer
Amsterdam Noord
Nieuw West
Amsterdam Oost
Bijlmer
Den Haag (4):
Stationsbuurt
Schilderswijk
Den Haag Z-West
Transvaal
Utrecht (4):
Kanaleneiland
Ondiep
Overvecht
Zuilen Oost
Arnhem (4):
Klarendal
Presikhaaf
Het Arnhemse Broek
Malburgen/Immerloo
Eindhoven (3):
Woensel West
Doornakkers
Bennekel
Groningen (2):
Korrewegwijk
De Hoogte
Alkmaar:
Overdie
Amersfoort:
De Kruiskamp
Deventer:
Rivierenwijk
Dordrecht:
Wielwijk/Crabbehof
Enschede:
Mekkelholt/Deppenbroek
Heerlen:
Meezenbroek
Leeuwarden:
Heechterp/Schieringen
Maastricht:
Maastricht Noordoost
Nijmegen:
Hatert
Schiedam:
Nieuwland
Zaanstad:
Poelenburg
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard, want het is een religieuze praktijk en daarmee afwijkend van de standaard.
Ik zou het vlees pas abnormaal noemen, als je ook daadwerkelijk een verschil ziet/proeft.

Citaat:
Nee, zoals je kon lezen kon men niet kiezen. Er was alleen halal vlees, en iedereen die niet alleen maar varkensvlees wilde eten was gedwongen dat te nuttigen.
Onzin, dat stond er niet en dat weet je.

Citaat:
Waarom debateer je alsof Kanaleneiland de enige probleemwijk is? Ikzelf heb de meeste ervaring op dat gebied opgedaan in oostelijk Amsterdam, hoofdzakelijk Zuid-Oost en Bijlmer. Binnen zoals Zuid-Oost al is, is de straat Hoptille bijvoorbeeld ronduit legendarisch onder medewerkers van de woningbouwcorporatie die de huizen daar exploiteerd. Het verloop is er verschrikkelijk hoog en veel mensen bouwen schulden op of hebben andere problemen.
Ik weet waar deze wijken uit samengesteld zijn. Je noemt deze mensen geen genetisch afval, punt. Als je ergens superieur wil gaan lopen doen, doe dat dan bij mensen die het op prijs stellen. Hoeveel "ervaring" je ook in dat soort wijken hebt.

Citaat:
Bovendien heb je mijn vraag niet beantwoord. Praat je puur vanuit de theorie of ben je ook echt in dergelijke wijken geweest en heb je de situatie van de bewoners gezien?
Natuurlijk ben ik in deze wijken geweest. Ik heb een documentaire over Kanaleneiland gemaakt. What the heck, ik ben zelf in een probleemwijk geboren.

Citaat:
Heb je ook vooral gezien dat daarin grote groepen mensen gewoon echt verschrikkelijk dom zijn en daarom handenvol problemen veroorzaken?
Ik zie/zag voornamelijk gezinnen, die net zoals iedereen bezig zijn met hun eigen levens. Het is trouwens niet aan jou mensen vreselijk dom te noemen. Ik vind mensen genetisch afval noemen ook vreselijk dom, geeft dat mij nu het recht jou genetisch afval te noemen?

Citaat:
Heck, dan heb ik het nog niet eens over de categorie die ook echt daadwerkelijk mentaal ziek is, en eigenlijk niet op zichzelf kan wonen.
Hoeveel procent van bijvoorbeeld Kanaleneiland is mentaal ziek?

Laatst gewijzigd op 29-09-2007 om 10:51.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 14:32
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Lijstje;

...
...
...
...
Amsterdam Oost
...
...
...
...
Heuy! Daar heb ik 12 jaar gewoond! Indische buurt represented y'all!
Wat een tyfuszooi daar zeg. Nog steeds blij dat ik er weg ben..
Oud 29-09-2007, 14:33
Verwijderd
genetisch afval. Dat lijkt wel een term die door dr Mengele verzonnen zou kunnen zijn.

je gaat vooruit TID
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 14:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Pff, die term gebruiken we ook gewoon voor het Amsterdamse klootjesvolk hoor. Niets mis mee

Laatst gewijzigd op 29-09-2007 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 15:00
akumabito
akumabito is offline
Genetisch afval is een heerlijk ruim begrip. Behalve de bewoners van de probleemwijken vallen wat mij betreft ook de bewoners van zgn 'volkswijken' onder deze noemer. Verder kun je de term zo ver uitbreiden als je wilt natuurlijk.. daklozen, junks, alcoholverslaafden mogen van mij ook onder genetisch afval gerekend worden.. Oh fuck it, gooi gelijk de hele lagere socio-economische klasse bij het genetisch afval..
Oud 29-09-2007, 15:10
Verwijderd
ja, laten we dat doen, we proppen ze in een volle spitstrein ( veewagen voldoen ook ) en we voeren ze af naar een destructiebedrijf...

er zijn er toch te veel in nederland
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 15:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Kijk, jij snapt het tenminste
Oud 29-09-2007, 22:04
Verwijderd
Mijn god, ik werd toch wel even ziek van een paar reacties in deze thread. Mensen in probleemwijken zijn genetisch afval? Alle mensen die arm zijn hebben dat aan zichzelf te danken? Like, wow?!

Zelf ben ik geboren in een probleemwijk, mijn moeder woont daar nu nog steeds. Mijn vader kwam uit een arbeidersgezin in een andere probleemwijk en belandde op de LTS, mijn moeder was vroeger geforceerd om maar de huishoudschool te gaan, omdat de dichstbijzijnde hogeschool te ver weg was. Zij hebben beiden altijd in fabrieken gewerkt en doen dat nu nog steeds.
Wel hebben ze mij goed opgevoed en me normen en waarden bijgebracht. Ook mijn opa en oma (en bijna iedereen van mijn vader's kant) zijn nou niet echt bijster intelligent te noemen, maar het is in mijn ogen godsgruwelijk dom om ze genetisch afval te noemen. Vooral als dit gedaan wordt door een idioot die altijd intelligent probeert te doen met commentaar dat nergens op gebaseerd is. Blijkbaar vergeet jij dat iedereen een levensverhaal heeft en dat je niet iedereen over één kam kunt scheren.

Ik ga nu niet zo ver om jou genetisch afval te noemen, want ik wil je ouders hier niet bij betrekken, maar afval ben je in mijn ogen nu zeker. Denk toch eens na voordat je de boel hier loopt te verzieken met je superioriteitsgevoel.
Natuurlijk zijn er veel domme en arme mensen, maar niet al deze mensen veroorzaken problemen. Dat er een paar straatjongens de boel lopen te verzieken, heeft niets te maken met de uit de lucht gegrepen bullshit die jij hier loopt te verkondigen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 23:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oud 29-09-2007, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Mijn god, ik werd toch wel even ziek van een paar reacties in deze thread. Mensen in probleemwijken zijn genetisch afval? Alle mensen die arm zijn hebben dat aan zichzelf te danken? Like, wow?!

Zelf ben ik geboren in een probleemwijk, mijn moeder woont daar nu nog steeds. Mijn vader kwam uit een arbeidersgezin in een andere probleemwijk en belandde op de LTS, mijn moeder was vroeger geforceerd om maar de huishoudschool te gaan, omdat de dichstbijzijnde hogeschool te ver weg was. Zij hebben beiden altijd in fabrieken gewerkt en doen dat nu nog steeds.
Wel hebben ze mij goed opgevoed en me normen en waarden bijgebracht. Ook mijn opa en oma (en bijna iedereen van mijn vader's kant) zijn nou niet echt bijster intelligent te noemen, maar het is in mijn ogen godsgruwelijk dom om ze genetisch afval te noemen. Vooral als dit gedaan wordt door een idioot die altijd intelligent probeert te doen met commentaar dat nergens op gebaseerd is. Blijkbaar vergeet jij dat iedereen een levensverhaal heeft en dat je niet iedereen over één kam kunt scheren.

Ik ga nu niet zo ver om jou genetisch afval te noemen, want ik wil je ouders hier niet bij betrekken, maar afval ben je in mijn ogen nu zeker. Denk toch eens na voordat je de boel hier loopt te verzieken met je superioriteitsgevoel.
Natuurlijk zijn er veel domme en arme mensen, maar niet al deze mensen veroorzaken problemen. Dat er een paar straatjongens de boel lopen te verzieken, heeft niets te maken met de uit de lucht gegrepen bullshit die jij hier loopt te verkondigen.
Je probeert het leuk, net als destijds Hitlers tegenstanders probeerden te doen...
Het heeft geen zin, lekker laten kletsen dit xenofoob angstig mannetje. Je weet zelf ook wel dat de waarheid minder gekleurd is dan dat TID het wil doen voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 02:27
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Niet liegen. Er was wel degelijk niet-halal eten. Dat ontbreken daarvan was juist de controverse. Die is dus onnodig. Erken toch eens voor één keer dat niet alles zich voltrekt volgens jou/jullie 'Calimero-'scenario.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 02:30
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
- Dat de gemeente in mijn wijk niets aan vernieuwing doet, hoewel die even oud is als KE.
- Dat de gemeente dat van mij ook niet hoeft omdat de wijk door de inwoners zelf netjes wordt gehouden omdat de mensen die er wonen niet in de rotzooi willen wonen.
- Dat de mensen die dus niet de natuurlijke drang tot "properheid" hebben dat waarschijnlijk niet belangrijk (genoeg) vinden.
- Dat deze mensen gestimuleerd worden met "cadeautjes"" als (bijvoorbeeld) een bbq (je mag het halal en ROC weglaten) of voorzieningen oneerlijk is t.o.v. mijn wijk. Losstaand van het feit of het enige invloed heeft.

Voor dat laatste maar een voorbeeld (uiteraard overdreven om de boodschap duidelijker over te brengen)
De politie gaat hardrijders nieuwe auto's geven in de hoop dat ze er voorzichtiger mee gaan rijden.
Ehm? Dus? Wat je zegt, is dat er in probleemwijken tijd en geld wordt gestoken en in niet-probleemwijken niet. Ja, nee, dat lijkt me ook volstrekt logisch, dus wat zit je te miepen, echt?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 08:04
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ehm? Dus? Wat je zegt, is dat er in probleemwijken tijd en geld wordt gestoken en in niet-probleemwijken niet. Ja, nee, dat lijkt me ook volstrekt logisch, dus wat zit je te miepen, echt?
De woorden "gemeenschapsgeld", "belastingverhoging" en "bodemlozë put" komen bij me op? We gaan "wijkvervuilers" maar belonen omdat bestraffen niet helpt. Met hoeveel geld denk je dat ze respect krijgen voor de politie? Dat ligt in dezelfde bespottelijke lijn als junkies gratis drugs te geven om auto-inbraken te verminderen?
Dan zijn we het gewoon niet eens over de manier van optreden tegen verkeerd gedrag.
Overigens vind ik de slechte kwaliteit huizen (als daar een probleem ligt) ook meer een taak van de woningstichting(en).
Ik ben het met je eens dat straten schoon gehouden dienen te worden door de gemeente, maar ik twijfel er niet aan dat dat ook gebeurt. Tenzij de stratenvegers natuurlijk worden weggeterroriseerd...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 08:47
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Je probeert het leuk, net als destijds Hitlers tegenstanders probeerden te doen...
Het heeft geen zin, lekker laten kletsen dit xenofoob angstig mannetje. Je weet zelf ook wel dat de waarheid minder gekleurd is dan dat TID het wil doen voorkomen.
Het is ook een leugenaar pur sang, check voor de lol zijn postgeschiedenis hier maar eens. Een discussie met T_id is uiteraard zinloos.Lekker zijn bullshit laten spuiten dus
Oud 30-09-2007, 08:50
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
De woorden "gemeenschapsgeld", "belastingverhoging" en "bodemlozë put" komen bij me op? We gaan "wijkvervuilers" maar belonen omdat bestraffen niet helpt. Met hoeveel geld denk je dat ze respect krijgen voor de politie? Dat ligt in dezelfde bespottelijke lijn als junkies gratis drugs te geven om auto-inbraken te verminderen?
Dan zijn we het gewoon niet eens over de manier van optreden tegen verkeerd gedrag.
Overigens vind ik de slechte kwaliteit huizen (als daar een probleem ligt) ook meer een taak van de woningstichting(en).
Ik ben het met je eens dat straten schoon gehouden dienen te worden door de gemeente, maar ik twijfel er niet aan dat dat ook gebeurt. Tenzij de stratenvegers natuurlijk worden weggeterroriseerd...
Wel het is gewoon een moeilijk probleemstuk, maar de wijk verder laten verpauperen levert ook niets op. We kunnen alleen kijken of de maatregelen die nu genomen worden effect hebben op langer termijn.
Oud 30-09-2007, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Het is ook een leugenaar pur sang, check voor de lol zijn postgeschiedenis hier maar eens. Een discussie met T_id is uiteraard zinloos.Lekker zijn bullshit laten spuiten dus
Ach, iedereen probeert op zijn manier te overleven En zijn waarheid, is natuurlijk heel erg gekleurd door zijn rechtse bril. Dat er nog een andere waarheid is, of dat er zelfs maar nuance bestaat ontgaat de goede jongen. Niet erg... zijn er meer van, inderdaad laten praten

Laatst gewijzigd op 30-09-2007 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 09:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niet liegen. Er was wel degelijk niet-halal eten.
Wow, wel 1 enkel gerecht, waarschijnlijk alleen omdat dat puur per ongeluk niet halal kan zijn. Oftewel: geen keuze.

Dat is niet acceptabel in Nederland, waar je het recht hebt om te leven zonder dat je een religie opgedrongen krijgt.
Citaat:
Verzin vooral geen argumenten en ga door met aantonen hoeveel opvoeding je hebt gehad.
Citaat:
Ik weet waar deze wijken uit samengesteld zijn. Je noemt deze mensen geen genetisch afval, punt.
Wat voor term dan te verzinnen voor figuren die eigenlijk niet eens voor zichzelf kunnen zorgen, laat staan voor hun omgeving?

What's next? Gaan we over mensen met handicaps zeggen dat ze 'mogelijkheden' hebben, zoals de nieuwste politiek correcte bevlieging die het maatschappelijk werk beheerst?
Citaat:
Natuurlijk ben ik in deze wijken geweest. Ik heb een documentaire over Kanaleneiland gemaakt. What the heck, ik ben zelf in een probleemwijk geboren.
Mooi, dan ken je zonder twijfel vele voorbeelden van het slag mensen waar ik het over had, en zul je kunnen beamen dat er grote probleemgevallen zijn en dat een deel van de problemen van verloedering door hun levensstijl komt.

Waar gaat het hele gezeik dan over als we dat weten? Een van de redenen dat die wijken verloederen is domweg het slag mensen dat er woont.
Oud 30-09-2007, 10:57
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ach, iedereen probeert op zijn manier te overleven En zijn waarheid, is natuurlijk heel erg gekleurd door zijn rechtse bril. Dat er nog een andere waarheid is, of dat er zelfs maar nuance bestaat ontgaat de goede jongen. Niet erg... zijn er meer van, inderdaad laten praten
Ja, klopt. Alleen gaan af en toe mijn tenen krommen als hij zich weer eens uitlaat over natuurwetmatigheden. Daar kom je namelijk niet echt ver met zo'n beperkte kijk en totaal gebrek aan inzicht.

Maar ok dit is wel heel erg offtopic

Specifieke probleemwijken die aangepakt gaan worden:

Alkmaar Overdie
Amersfoort De Kruiskamp
Amsterdam Bos en Lommer; Amsterdam Noord; Nieuw West; Amsterdam Oost; Bijlmer
Arnhem Klarendal; Presikhaaf; Het Arnhemse Broek; Malburgen/ Immerloo
Deventer Rivierenbuurt
Eindhoven Woensel West; Doornakkers; Bennekel
Groningen Korrewegwijk; De Hoogte
Heerlen Meezenbroek
Leeuwarden Heechterp/Schieringen
Maastricht Maastricht Noordoost
Nijmegen Hatert
Rotterdam Oud West; Oud Noord; Bergpolder; Overschie; Oud Zuid; Vreewijk; Zuidelijke Tuinsteden
Schiedam Nieuwland
Den Haag Stationsbuurt; Schilderswijk; Zuid West; Transvaal
Utrecht Kanaleneiland; Overvecht; Ondiep; Zuilen Oost
Zaandam Poelenburg
Dordrecht Wielwijk/Crabbehof
Enschede Velve Lindenhof

Edit: Ow het was al gepost Nou dan is dit ook wel interessant :

De NOS vroeg inwoners van de 40 'probleemwijken' in ons land hun verhaal te vertellen.

J. van Eijndhoven
Lastige kinderen zijn van alle tijden. Doordat witte Nederlanders in de jaren zestig en zeventig geen “vies werk” meer wilden doen en we daar toen buitenlanders voor hebben geïmporteerd, heeft de lagere klasse in de samenleving plots een kleurtje gekregen en nu is Leiden in last. En wel in twee opzichten in last.

Ten eerste biedt het kleurtje van de lagere klassen de xenofoben onder ons de kans zich uit te leven. Uiteraard zonder te rade te gaan wat de achtergronden zijn van hetgeen nu gebeurt. Ten tweede is de “eigen cultuur” van de lagere klasse, die overigens vroeger ook al anders was dan de dominante cultuur, een Fremdkörper in onze samenleving. En dit blijft zo mede doordat velen van hen op grond van godsdienst (Islam) en afkomst (Marokkaans, Turks) worden gediscrimineerd. Dit verergert de zaak maar hier is weinig aandacht voor.

Wat nu gebeurt, is reeds vele malen in Nederland gebeurd. In mijn jeugd waren vele witte Nederlanders doodsbenauwd voor die smerige messentrekkers uit Spanje en Italië. Velen zijn dat gemakshalve maar vergeten en overwinteren nu tussen die smerige messentrekkers. Hetzelfde gebeurde vervolgens met Surinamers, Antillianen en nu met Marokkanen en in mindere mate Turken.

En de volgende laagste sociale klasse staat al weer in Oost-Europa klaar omdat vele tweede en derde generatie kinderen van de “gastarbeider” zich aan de onderklasse dreigen te ontworstelen en dus niet langer bruikbaar zijn voor het doel waarvoor hun (groot)ouders hiernaartoe zijn gehaald. Vervelend werk doen tegen slechte salarissen.

Anoniem
Wij zijn weggegaan uit Geuzenveld. Jongetjes van twaalf terroriseren de buurt. De ouders doen er niets aan. Het zijn net hyena's: in hun eentje durven ze niets. Maar als er iets gebeurt komen ze in groepsverband. Auto is vaak bekrast. Vrouw uitgescholden. De politie kijkt letterlijk de andere kant uit en doen helemaal niets. Aangifte doen is het domste wat er is: je privacy ligt op straat en dan heb je elke week een steen door je raam.

Wij woonden boven een wijkcentrum voor veiligheid. Toen mijn fiets voor de tiende maal was vernield voor het raam van het centrum zei de politie doodleuk: "Je moet ook niet op de fiets gaan in A'dam". Ongelofelijk. Als je het de jongentjes 1 op 1 vraagt lachen ze om de naiviteit van de Nederlanders. Blij dat ik er niet meer woon.

Mirjam ter Hoeve
Amsterdam: Zeeburg. Een lichte schok ging door me heen; op het journaal van vandaag zag ik daar 'mijn' welbekende pleintje, mijn 'welbekende' alcoholverbodsborden in beeld. Probleemwijk. Probleemwijk?! Shit, laat ik nou net mijn huis hier gekocht hebben!

Zeeburg is fijn wonen vind ik. Multicultureel; ik spreek ook inmiddels een paar woordjes arabisch en integreer goed! ;-) Ik heb wel wat ideeën over 'verbetering' in onze wijk.

1. Scholen moeten niet alleen taalsubsidie krijgen, maar ook subsidie juist voor goed gemengdheid van 'zwart' en 'wit'. Dan zal het 'taalprobleem' ook minder problematisch zijn.

2. De Nederlands lessen voor bijvoorbeeld allochtone vrouwen uitbreiden met bv vrijwilligerswerk in de buurt. Dan moeten ze wel de taal gebruiken. Mijn lieftallige buurvrouw zit al jaren op Nederlandse les, maar omdat ze het huis nooit uitkomt gebruikt ze de taal niet en zulke vrouwen vereenzamen daardoor ook meer.

3. Problemen. Ik wil niks bagatelliseren. Maar er zijn OOK problemen die vooral met iemand zelf te maken hebben. Mijn vroegere bovenburen hadden zware overlast van de mensen die op straat stonden. Ik niet vreemd genoeg, heel soms was het te luidruchtig en vroeg dan vriendelijk of ze ergens anders wilde gaan staan. Prima, geen probleem.

Waarom hadden zij er wel last van en ik niet? Ik denk dat het met eigen geluk te maken heeft. Ik heb het 'te druk' voor negativiteit. Ik verdiep me in andere culturen en snap symbolen en gedrag wat ik om me heen zie. Mijn buren zijn verhuist vanwege de overlast. En ik? Ik heb net mijn huis gekocht. Zo verschillend kan dus een ervaring in een 'Probleemwijk' zijn!

Jeroen
Vier jaar lang hebben we het uitgehouden, moesten we het uithouden. Met hartkloppingen zag ik gisteravond op de bank in mijn nieuwe woning in een ander deel van Amsterdam beelden van 'ons' voormalige - in het journaal niet nader benoemde - plein in de Indische Buurt. Ja, ook wij horen tot de groep die is gevlucht toen we konden.

Na de eerste anderhalf jaar, waarin ik nog dacht door middel van redelijke woorden en gesprekken kennis te kunnen maken met en grenzen te kunnen stellen aan het gedrag van mijn buur(t)kinderen, was de grens bereikt op het moment dat ik alleen nog met een scheldkanonnade kon reageren op een jochie dat in onze regenpijp was geklommen.

De volgende ruim 2 jaar hebben we uitgehouden door niet meer direct naar de jochies toe te reageren (een gevoel van een persoonlijke verlies), maar dan maar direct de politie te bellen.

Structureel zijn onze grenzen overschreden door precies de groep die nu in het nieuws is (de 6-12 jarigen). Eenmaal werd met een niet mis te verstaan gebaar voor mijn neus een vinger over een keel gehaald door een ca. 10 jarige jochie. Niet alleen deze generatie lijkt verloren, maar het straatklimaat waarin deze jongens opgroeien kweekt zijn eigen opvolgers.

Rick
Ik woon in de Arnhemse wijk Klarendal. Ik ben bij het wijkbezoek van de minister geweest. Een van de dingen die in deze wijk opvallen is dat het er aan de buitenkant mooi uitziet. In die zin heeft de stadsvernieuwing veel opgeleverd.

Probleem zit hem veeleer binnenin de huizen. Mensen die niet aan het werk kunnen komen, een bepaalde groep waar dit al voor generaties lang geldt. Daardoor voelen mensen zich achtergesteld en gaan het zoeken in verkeerde manieren van geld verdienen.

Een ander probleem heeft te maken met drugsoverlast. Het gebeurde bij ons regelmatig dat we 's nachts werden wakker gemaakt door dealers die met machobakken en dito discoboxen op straat stonden te klooien. Lekker rustig slapen dus. Dat is gelukkig wat afgenomen.

Verder is integratie een groot probleem in deze wijk. Mensen van diverse culturen leven naast elkaar maar niet met elkaar. Mensen begrijpen elkaar niet, spreken soms zelfs niet de taal, waardoor over en weer verkeerde beelden worden gevormd. Als er dan eens een probleem is, slaat de vlam in de pan. Ieder is bezig binnen zijn eigen groep.

Ik woon zelf aan een pleintje waar zo'n zes culturen naast elkaar wonen. Er is nauwelijks contact over culturele muren heen. Het zou heel prettig zijn als we daar eens iets aan zouden kunnen doen.

Rebecca
Ik woon sinds vorig jaar januari in Amsterdam oost, de Dapperbuurt. Daarvoor was ik al vaak in oost te vinden omdat het merendeel van mijn vrienden daar woont. Plus in de zomer is het Oosterpark het beste park van Amsterdam.

Ik begrijp alle commotie rond de wijk niet. Je hebt er alles, een markt, restaurantjes, een geweldig park, supermarkt, kleine winkeltjes, je kunt er shoppen. Wat wil je nog meer!!! Dat je misschien in de zomer wordt nageroepen en 's nachts ook, ja zeg...dat kan overal gebeuren. Hier zijn de mensen tenminste vriendelijk en open.

Ga lekker in oud-zuid wonen. Kouwe kak, geen sfeer en de top figuren uit de onderwereld. Nee, geef mij dan de straatschoffies uit de buurt maar. Amsterdam oost heeft m’n hart gewonnen. Misschien dat de huisprijzen wel dalen zodat ik er ook kan kopen

Laatst gewijzigd op 30-09-2007 om 11:17.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 11:00
Verwijderd
ik heb nooit geweten, of gemerkt dat Poelenburg in zaandam een probleemwijk is
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 11:12
Promillage
Promillage is offline
Ik vraag me af welke classificatie ze hanteren voor probleemwijken.Ik denk ook da tMirjam ter Hoeve gelijk heeft met dat je eigen gedrag bij problemen ook meespeelt. Je hebt mensen die meteen met politie dreigen of mensen die iets relaxter reageren en niet overal een probleem van maken.Drie keer raden welk persoon dan het minste last heeft van overlast.
Oud 30-09-2007, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Wow, wel 1 enkel gerecht, waarschijnlijk alleen omdat dat puur per ongeluk niet halal kan zijn. Oftewel: geen keuze.
Dat stond er niet en dat weet je.

Citaat:
Wat voor term dan te verzinnen voor figuren die eigenlijk niet eens voor zichzelf kunnen zorgen, laat staan voor hun omgeving?

What's next? Gaan we over mensen met handicaps zeggen dat ze 'mogelijkheden' hebben, zoals de nieuwste politiek correcte bevlieging die het maatschappelijk werk beheerst?
Zijn de inwoners naast genetisch afval ook nog gehandicapt? Deze mensen zijn trouwens net zoals jij en ik, alleen dan wonen ze in een sociale huurwoning, en in het geval van kanaleneiland, een wijk die in elk ander oostblokland ook te vinden is. Doe alsjeblieft niet zo denigrerend.

Citaat:
Mooi, dan ken je zonder twijfel vele voorbeelden van het slag mensen waar ik het over had, en zul je kunnen beamen dat er grote probleemgevallen zijn en dat een deel van de problemen van verloedering door hun levensstijl komt.
Onzin. Dit zegt meer iets over jouw gebrek aan kennis over de mensen in deze wijk.

Citaat:
Waar gaat het hele gezeik dan over als we dat weten? Een van de redenen dat die wijken verloederen is domweg het slag mensen dat er woont.
Nee, wijken verloederen omdat de gemeente niets of weinig aan de verloedering doet. Zon opstelling is, zeker voor een sociaal-geograaf, niet wenselijk.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat stond er niet en dat weet je.
Jawel. Het bericht was alleen halal vlees, en de reactie van het ROC was "maar er is ook varkensvlees". Voila, precies wat ik al stelde dus.
Citaat:
Zijn de inwoners naast genetisch afval ook nog gehandicapt?
Je verwijt mij grof te zijn, om daarna zelf zonder enige respect te gaan veralgemeniseren en generaliseren om me daarna nog woorden in de mond te leggen ook.

Er zijn simpelweg veel mensen in probleemwijken die ronduit dom zijn, en inderdaad een deel daarvan daadwerkelijk mentaal gehandicapt. Dergelijke mensen lopen echter door onwetendheid, domheid en foute opstelling in zoveel onnodige problemen.

Doodzonde, en het zou zeker achterlijk zijn om hun problemen vanwege overdreven politieke correctheid te ontkennen. Dat staat het zoeken van een oplossing in de weg.
Citaat:
Onzin. Dit zegt meer iets over jouw gebrek aan kennis over de mensen in deze wijk.
Ik geloof anders dat ik daar meer van weet dan jij, of tenminste meer gevallen met achtergrondinformatie heb mogen meemaken.
Citaat:
Nee, wijken verloederen omdat de gemeente niets of weinig aan de verloedering doet. Zon opstelling is, zeker voor een sociaal-geograaf, niet wenselijk.
Het verheerlijken van dweilen met de kraan open is ook niet bepaald de ultieme oplossing. Bovendien leg je me weer woorden in de mond door te doen alsof ik het opknappen van wijken nutteloos vind.

Het is vrij nutteloos om wijken op te knappen zonder een poging te doen de mentaliteit van de bewoners te veranderen. Mensen die niets geven om hun woonomgeving laten die verloederen en doen daar soms actief aan mee.

Als je mensen bewerkt zodat het hen iets interesseerd kun je echter rekenen op behoorlijk wat initiatieven die de wijk verbetere. Een manier van werken die in Utrecht met vrij groot succes wordt toegepast in veel wijken. Zie de wijkenmonitor op hun site.
Oud 30-09-2007, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Jawel. Het bericht was alleen halal vlees, en de reactie van het ROC was "maar er is ook varkensvlees". Voila, precies wat ik al stelde dus.
“Er was inderdaad halal-vlees op het kamp, maar we hadden ook bij een gewone slagerij vlees gekocht. Er was ook varkensvlees”, aldus de zegsvrouw. “Het frappante is dat niemand dat gewone vlees heeft gegeten, iedereen at halal.”

Dat je me nu echt het stukje moet laten copy-pasten, zucht . Nergens staat dat alleen het niet-halal vlees varkensvlees was.

Citaat:
Je verwijt mij grof te zijn, om daarna zelf zonder enige respect te gaan veralgemeniseren en generaliseren om me daarna nog woorden in de mond te leggen ook.
Lol.

Citaat:
Er zijn simpelweg veel mensen in probleemwijken die ronduit dom zijn, en inderdaad een deel daarvan daadwerkelijk mentaal gehandicapt. Dergelijke mensen lopen echter door onwetendheid, domheid en foute opstelling in zoveel onnodige problemen.

Doodzonde, en het zou zeker achterlijk zijn om hun problemen vanwege overdreven politieke correctheid te ontkennen. Dat staat het zoeken van een oplossing in de weg.
Ik vroeg je nog: hoeveel procent is er mentaal gehandicapt? Want als ik jou nu moet geloven zijn deze mensen dom, mentaal gehandicapt en genetisch afval. Ik vind het complete onzin .

Citaat:
Ik geloof anders dat ik daar meer van weet dan jij, of tenminste meer gevallen met achtergrondinformatie heb mogen meemaken.
Je mag geloven wat je wil.

Citaat:
Het verheerlijken van dweilen met de kraan open is ook niet bepaald de ultieme oplossing. Bovendien leg je me weer woorden in de mond door te doen alsof ik het opknappen van wijken nutteloos vind.

Het is vrij nutteloos om wijken op te knappen zonder een poging te doen de mentaliteit van de bewoners te veranderen. Mensen die niets geven om hun woonomgeving laten die verloederen en doen daar soms actief aan mee.

Als je mensen bewerkt zodat het hen iets interesseerd kun je echter rekenen op behoorlijk wat initiatieven die de wijk verbetere. Een manier van werken die in Utrecht met vrij groot succes wordt toegepast in veel wijken. Zie de wijkenmonitor op hun site.
Particulier iniatief is natuurlijk altijd wenselijk. En dat gebeurd ook in Kanaleneiland. Het gaat zelfs steeds beter met de wijk. En dit geldt voor een aantal probleemwijken. Maar gaan lopen schreeuwen, dat het die mensen hun eigen schuld is, omdat ze dom, mentaal gehandicapt en genetisch afval zijn, is iets wat de overheid in Mumbai ook doet, als het gaat om mensen in krottenwijken. Als overheid moet je gewoon een bepaalde taak op je nemen om ervoor te zorgen dat wijken niet verloederen. Niemand woont voor zijn lol in misery, dat kun mij niet wijsmaken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vroeg je nog: hoeveel procent is er mentaal gehandicapt?
78,294%. Je weet toch?
Citaat:
Particulier iniatief is natuurlijk altijd wenselijk. En dat gebeurd ook in Kanaleneiland. Het gaat zelfs steeds beter met de wijk. En dit geldt voor een aantal probleemwijken.
Exact. Laten we dan dus niet doen alsof 'het opknappen van wijken' een bouwkundige bezigheid vanuit de overheid is.
Citaat:
Maar gaan lopen schreeuwen, dat het die mensen hun eigen schuld is, omdat ze dom, mentaal gehandicapt en genetisch afval zijn, is iets wat de overheid in Mumbai ook doet, als het gaat om mensen in krottenwijken.
Kan best zijn. Komt goed uit dat ik nooit zoiets beweerd heb dan.
Citaat:
Niemand woont voor zijn lol in misery, dat kun mij niet wijsmaken.
Schiet me een keer aan op de uni, dan gaan we de Van Dijk familie in Hilversum eens opzoeken. Als je dat overleefd dan weet je ook direct waarom ze in een huis zijn gezet waar zelfs de deurposten van beton zijn. Je mist nog het beste vrees ik, want zoonlief is een paar jaar terug omgelegd door een junk.

Dan heb je voorbeelden gezien van mensen die leven om problemen te veroorzaken, zoals er ook in probleemwijken genoeg te vinden zijn.
Oud 30-09-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
78,294%. Je weet toch?
Je wordt met de dag overtuigender! Net zoals in het andere topic, toen je je eigen bron ging verzinnen.

Citaat:
Kan best zijn. Komt goed uit dat ik nooit zoiets beweerd heb dan.
Komt in de buurt hoor.

Citaat:
Schiet me een keer aan op de uni, dan gaan we de Van Dijk familie in Hilversum eens opzoeken. Als je dat overleefd dan weet je ook direct waarom ze in een huis zijn gezet waar zelfs de deurposten van beton zijn.
Ik ken de van Dijkies, beruchte familie etc. Maar dit is slechts een voorbeeld, dus je kunt er niet over generaliseren
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je wordt met de dag overtuigender! Net zoals in het andere topic, toen je je eigen bron ging verzinnen.
Zinnige vragen, zinnige antwoorden. Onzinnige vragen, onzinnige antwoorden.
Citaat:
Ik ken de van Dijkies, beruchte familie etc. Maar dit is slechts een voorbeeld, dus je kunt er niet over generaliseren
Exact, dat is ook waar de constatering dat er hele volksstammen zo leven om de hoek komt kijken.

Dergelijke figuren zijn best een ramp om in een willekeurige wijk te hebben. Er is dan ook een reden dat het verbannen van dergelijke mensen naar zogenaamde aso-containers of andere plaatsen waar ze geen schade aan hun omgeving kunnen aanrichten regelmatig voorkomt. Dat is weinig anders dan het bestrijden van de oorzaak verloedering door bewoners zelf.
Oud 30-09-2007, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Zinnige vragen, zinnige antwoorden. Onzinnige vragen, onzinnige antwoorden.
Ja je zou eens je argumenten met bronnen ondersteunen zeg! In dit geval heb je niet eens argumenten. Maar noem je slechts de bewoners van probleemwijken mentaal gehandicapt en genetisch afval.

Citaat:
Exact, dat is ook waar de constatering dat er hele volksstammen zo leven om de hoek komt kijken.

Dergelijke figuren zijn best een ramp om in een willekeurige wijk te hebben. Er is dan ook een reden dat het verbannen van dergelijke mensen naar zogenaamde aso-containers of andere plaatsen waar ze geen schade aan hun omgeving kunnen aanrichten regelmatig voorkomt. Dat is weinig anders dan het bestrijden van de oorzaak verloedering door bewoners zelf.
Het enige wat aso-families met andere families in probleemwijken gemeen hebben, is dat ze zich vaak slechts een sociale huurwoning kunnen permiteren. Maar, zoals bijvoorbeeld in Hilversum, kun je ook echt maar een paar aso-families aanwijzen. En dat bewijst dat andere families gewoon "normaal" zijn en dat jij het recht niet heb ze voor genetisch afval uit te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar noem je slechts de bewoners van probleemwijken mentaal gehandicapt en genetisch afval.
Foute zinsconstructie, maak er het volgende van en het zou kloppen:
"Maar noem je slechts sommige bewoners van probleemwijken mentaal gehandicapt en genetisch afval."
Citaat:
Het enige wat aso-families met andere families in probleemwijken gemeen hebben, is dat ze zich vaak slechts een sociale huurwoning kunnen permiteren.
Je doet andere families geweld aan met zo'n uitspraak.
Citaat:
En dat bewijst dat andere families gewoon "normaal" zijn en dat jij het recht niet heb ze voor genetisch afval uit te maken.
Kan best zijn. Komt goed uit dan dat ik nooit zoiets beweerde.
Oud 30-09-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Foute zinsconstructie, maak er het volgende van en het zou kloppen:
"Maar noem je slechts sommige bewoners van probleemwijken mentaal gehandicapt en genetisch afval."
In andere wijken net zo goed, dus waarom doe je zon uitspraak?

Citaat:
Je doet andere families geweld aan met zo'n uitspraak.
Omdat?

Citaat:
Kan best zijn. Komt goed uit dan dat ik nooit zoiets beweerde.
Wat is je punt dan? Begin je nu terug te krabbelen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is je punt dan? Begin je nu terug te krabbelen?
Ik wijs slechts op het feit dat jij mijn uitspraken verdraaide. Ik hoef logischerwijs niet terug te krabbelen van iets dat ik nooit gezegd heb.

In plaats van tig alinea's te wijden aan het rechtzetten van iets waarvan we beiden weten dat ik het nooit beweerde kan ik ook simpelweg en terecht stellen dat ik zoiets nooit beweerde. Dan kunnen we weer door met de echte discussie.
Citaat:
Omdat?
Omdat er naast de financiële situatie nog vele andere zaken zijn die aso's en normale mensen van elkaar onderscheiden.

Uitgaande van jouw redenatie zouden alle normale mensen als ze rood staan op de bank en het koud hebben ook hun kozijnen en deuren in de kachel stoppen.

Er zijn echter factoren waardoor normale mensen zich anders gedragen in zo'n geval, en daarmee minder schade en verloeding toebrengen aan hun omgeving. Ze zetten dan bijvoorbeeld de verwarming hoger, en bezuinigen of werken harder (of zoeken in de eerste plaats een baan) als dat financiële problemen zou geven.

Ik vind het onacceptabel deterministisch dat jij het benaderd alsof de financiële situatie de grootste/enige en onveranderlijke factor is. Door die instelling te verwerpen kom je ook direct aan bij het feit dat het veranderen van mensen de sleutel tot veranderen van wijken is.

Hun omgeving en de staat daarvan is weinig anders dan een symptoom van de status van de mensen.
Oud 30-09-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ik wijs slechts op het feit dat jij mijn uitspraken verdraaide. Ik hoef logischerwijs niet terug te krabbelen van iets dat ik nooit gezegd heb.

In plaats van tig alinea's te wijden aan het rechtzetten van iets waarvan we beiden weten dat ik het nooit beweerde kan ik ook simpelweg en terecht stellen dat ik zoiets nooit beweerde. Dan kunnen we weer door met de echte discussie.
Uh, welke discussie? De stelling dat een groot deel van mensen in probleemwijken genetisch afval is? (dit is wel jouw letterlijke uitspraak).

Citaat:
Omdat er naast de financiële situatie nog vele andere zaken zijn die aso's en normale mensen van elkaar onderscheiden.
Oh please lees alsjeblieft eens.

Citaat:
Ik vind het onacceptabel deterministisch dat jij het benaderd alsof de financiële situatie de grootste/enige en onveranderlijke factor is. Door die instelling te verwerpen kom je ook direct aan bij het feit dat het veranderen van mensen de sleutel tot veranderen van wijken is.

Hun omgeving en de staat daarvan is weinig anders dan een symptoom van de status van de mensen.
Gebrek aan kansen is denk ik de grootste reden waarom mensen in een probleemwijk blijven wonen (alhoewel heel veel bewoners van een probleemwijk trots op hun wijk zijn). Een gebrek aan kansen komt door iemand zijn sociaalecomische achtergrond, gebrek aan overheids optreden en andere zaken (zoals discrminatie op de arbeidsmarkt). Verloedering van de wijk komt vooral vanwege de overheid, maar ook door bijvoorbeeld woningbouwverenigingen. De wil is er ongetwijfeld bij veel mensen, maar het hebben van een wil is niet alleen genoeg, hoevaak rechtse rakkers dit ook denken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 18:43
hookee
hookee is offline
Citaat:
..Verloedering van de wijk komt vooral vanwege de overheid, maar ook door bijvoorbeeld woningbouwverenigingen.
Les 's uit? Zou 't in mijn wijk dan óók door de overheid kunnen gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 18:57
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Een crimineel is minder passief dan een bijstandstrekker, daar heb je gelijk in.
Dat klopt. Maar zal iedere burger overgaan tot crimineel gedrag wanneer zij meer op zelf én anderen zal worden aangewezen? Waarschijnlijk niet, want een crimineel zal niet op steun van anderen kunnen rekenen. Behoudens voor de topcriminelen -die elke samenleving kent- zal men bij asociaal en helemaal bij crimineel gedrag al snel de sociaal-maatschappelijke rekening geprestenteerd krijgen.

Citaat:
Wat een hoop gezever is dat. De mens heeft geen natuurlijke neiging tot kwaad of tot goed. Goed en kwaad bestaat niet in de natuur.
Voor dieren die zich laten leiden door hun instinkt, bestaat er inderdaad geen goed en kwaad. Maar de mens heeft het vermogen om zich verheffen van haar dierlijke instinkten.

Citaat:
Feit is gewoon dat veel mensen niet zonder hulp en steun kunnen. Als je aan een stel paupers het overlaat hoe ze hun geld moeten besteden, zelf verdient of als uitkering wat er hier niet toe doet, dan kopen ze peuken, bier en een 80inch breedbeeld tv en hun kinderen zijn slecht gekleed en hebben geen schoolspullen en hangen de hele dag op straat. Dus het kan zeker geen kwaad dat goed te controleren, want anders krijg je van die zelfredzame mensen die coke verkopen, mensen overvallen en domme blanke sukkeltjes zoals jij aftuigen.
Haal ze van de straat, begeleid die mensen, bied hulp. Dat is veel effectiever dan die rechtse stilstand politiek.
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat mensen het totaal alleen af kunnen. Maar dat betekent niet dat een stel bureaucraten en demagogen in Den Haag dat moeten doen op kosten van de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Les 's uit? Zou 't in mijn wijk dan óók door de overheid kunnen gebeuren?
Als in jouw wijk bijvoorbeeld een straatlantaarn stuk gaat, dan haal jij ook niet alvast de ladder uit je schuur. Doe niet alsof jullie zoveel voor de wijk doen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt. Maar zal iedere burger overgaan tot crimineel gedrag wanneer zij meer op zelf én anderen zal worden aangewezen? Waarschijnlijk niet, want een crimineel zal niet op steun van anderen kunnen rekenen. Behoudens voor de topcriminelen -die elke samenleving kent- zal men bij asociaal en helemaal bij crimineel gedrag al snel de sociaal-maatschappelijke rekening geprestenteerd krijgen.
Iedere burger die niet gebonden is aan collectieve straffen, d.w.z. sociale controle en wetten die goed nageleefd worden, zal crimineel worden (tegen wil en dank). Aan de naleving van wetten zijn ook grenzen en sociale controle kun je niet afdwingen, dus is het evident dat je mensen de criminaliteit in duwt als je ze aan hun lot overlaat. Dit blijkt dan ook overal waar dit gebeurt, van Somalië tot de VS.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:40
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Iedere burger die niet gebonden is aan collectieve straffen, d.w.z. sociale controle en wetten die goed nageleefd worden, zal crimineel worden (tegen wil en dank).
Iedere burger. Dit is wel een oerconservatieve stelling, dat ernaar neigt dat de mens bijna gedoemd is tot crimineel gedrag.

Citaat:
Aan de naleving van wetten zijn ook grenzen en sociale controle kun je niet afdwingen, dus is het evident dat je mensen de criminaliteit in duwt als je ze aan hun lot overlaat. Dit blijkt dan ook overal waar dit gebeurt, van Somalië tot de VS.
Gemiddeld genomen is de kans om het slachtoffer van criminaliteit in de VS lager dan in Nederland. Dit komt mede in ons land het stelen van fietsen bijna als een grondrecht wordt gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten