Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2007, 10:49
PGWR
PGWR is offline
Ik ben afgelopen week begonnen met contactlenzen. Het is even wennen, vooral ze eruit krijgen is een beetje problematisch. Gisteren kreeg ik de lens niet uit mijn rechteroog. Op een gegeven moment zal ik dat de lens niet meer op mijn oogbol zat, maar ik had 'm ook niet in mijn handen. Na langdurig inspecteren van m'n ogen, kwam ik tot de conclusie dat ik de lens gewoon was verloren. Ik heb 'm echter niet in mijn kamer kunnen vinden.

Er bleef echter een irritatie in mijn rechteroog, ondanks dat ik geen lens kon vinden. Vanmorgen werd duidelijk waarom: m'n lens heeft dus toch in m'n ooglid gezeten en kwam er vanmorgen na het ontbijt bij mijn slaap eruit.

Is het nu wel verstandig dat ik de lens er morgen weer in doe na een dag rust gegeven te hebben aan mijn rechteroog? De irritatie in mijn oog neemt enorm af en de lens leek niet te hard te zijn geworden toen ik hem weer in de houder deed met het benodigde vloeistof.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:22
Verwijderd
De lens gewoon goed schoonmaken, geef je oog inderdaad een dagje rust en probeer het morgen weer. Als je hem ooit weer niet kan vinden in je oog; doe je oog dicht en masseer het een beetje richting het midden van je oog toe, meestal schiet de lens dan weer netjes op z'n plek
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 19:04
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
De lens gewoon goed schoonmaken, geef je oog inderdaad een dagje rust en probeer het morgen weer. Als je hem ooit weer niet kan vinden in je oog; doe je oog dicht en masseer het een beetje richting het midden van je oog toe, meestal schiet de lens dan weer netjes op z'n plek
Ah ja, zodat je weer opnieuw kan beginnen met de lens verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 15:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Eén voordeel, een lens kan nooit echt kwijt raken in je oog. Hij rolt dan misschien op een in hoek, maar daar zal hij meestal vanzelf weer uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:59
David
David is offline
Ik kan me toch een aantal enge plaatjes herinneren van lenzen die vast zijn komen te zitten in een ooghoek... niet lekker
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten