Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2007, 22:49
Lethe
Lethe is offline
Wat vind je van je studie tot nu toe? Ben je tevreden met je studiekeuze? Of heb je spijt dat je toch niet voor iets anders hebt gekozen?
Brand maar los!
Oud 26-09-2007, 18:23
Verwijderd
Ik kan op dit moment echt nog niet zeggen of ik de juiste studiekeuze heb gemaakt. Op dit moment vind ik het gewoon nog steeds leuk
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 10:44
Verwijderd
ik denk dat ik wel de juiste studiekeuze heb gemaakt, ik moet alleen wel uitkijken dat dit niveau niet te makkelijk voor me is...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Ben je tevreden met je studiekeuze?
Niet helemaal geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 11:38
Verwijderd
Ik doe nu universiteit (onderwijskunde) en heb hiervoor hbo gedaan, ik heb heel bewust gekozen voor de studie die ik nu doen en ik vind de studie geweldig. Alleen zijn er zoveel andere dingen die me ook geweldig lijken...maar die zou ik niet willen doen in plaats van de studie die ik nu doe.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 13:28
5803
5803 is offline
Ik ben heel blij dat ik nu een studie doe die ik wél leuk vind! Wel weer raar om na een jaar werken weer college te volgen en heel hard te moeten nadenken enzo...Ik heb wel het idee dat mijn huidige studie zwaarder is dan de vorige (nu filosofie, vorig jaar rechten), maar dat oordeel is dus alleen op de eerste paar weken gebaseerd. Ik vind het allemaal heel interessant en denk dat ik dit wel vol kan houden!
Oud 28-09-2007, 14:48
Morri
Morri is offline
Citaat:
Niet helemaal geloof ik.
Jij doet toch ook politicologie nu? Waarom bevalt het niet?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Jij doet toch ook politicologie nu? Waarom bevalt het niet?
Yep. En tja, ik weet niet. Het is vooral dat ik de stof leuk vind als het richting het recht gaat en anders maar zo-zo. Daarnaast vind ik het allemaal een beetje te vaag, theorie dit, theorie dat zonder dat het echt een duidelijke structuur heeft. Dus ik denk dat het vrij weinig toegevoegde waarde heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 22:24
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Yep. En tja, ik weet niet. Het is vooral dat ik de stof leuk vind als het richting het recht gaat en anders maar zo-zo. Daarnaast vind ik het allemaal een beetje te vaag, theorie dit, theorie dat zonder dat het echt een duidelijke structuur heeft. Dus ik denk dat het vrij weinig toegevoegde waarde heeft.
Dat lijkt me best zwaar, twee studies tegelijk. En al helemaal als je misschien toch niet volledig achter een van de twee staat. Succes in ieder geval.
Oud 29-09-2007, 00:07
rensd
rensd is offline
Het is even afwachten tot de eerste tentamenperiode maar ik heb nu wel het gevoel dat mijn studie wel echt mijn ding is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me best zwaar, twee studies tegelijk. En al helemaal als je misschien toch niet volledig achter een van de twee staat. Succes in ieder geval.
Ja, aangezien ik er dus niet volledig achter sta ga ik waarschijnlijk ook stoppen. Twee studies is prima te doen, maar als ik het niet leuk/interessant vind houdt het op. Dan studeer ik liever cum laude af met 1 studie oid.
Bijkomend voordeel is dat dit toch wel de ultieme bevestiging is dat mijn eerste studiekeuze toch wel de perfecte was .
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:42
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ja, aangezien ik er dus niet volledig achter sta ga ik waarschijnlijk ook stoppen. Twee studies is prima te doen, maar als ik het niet leuk/interessant vind houdt het op. Dan studeer ik liever cum laude af met 1 studie oid.
Bijkomend voordeel is dat dit toch wel de ultieme bevestiging is dat mijn eerste studiekeuze toch wel de perfecte was .
Ik hoop dat dat bij mij ook zo zal zijn! Tot nu toe ben ik nog steeds blij dat ik rechten gekozen heb in ieder geval. Maar ja, ik ben pas een maandje bezig. Over twee weken heb ik drie tentamens (van alledrie de grondslagen-vakken dus) en dat vind ik best spannend Weet jij daar nog iets van van vorig jaar?
Oud 30-09-2007, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Weet jij daar nog iets van van vorig jaar?
MCT toetsen toch? Zijn wel goed te doen als je normaal leert.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 18:18
Lethe
Lethe is offline
Ik ga naar alle hoorcolleges, coachcolleges en werkgroepen, hou de stof per week redelijk goed bij (voor publiekrecht lees ik niet altijd alles ) enne.. ik maak alle opdrachten. En ook niet geheel onbelangrijk: ik heb het idee dat ik het snap
Idd MC toetsen. Daar ben ik nooit echt goed in geweest, en volgens de docenten is dat ook moeilijker dan open toetsen.
Oud 30-09-2007, 19:05
Verwijderd
Dan heb je meer gedaan dan ik destijds (ga bijna nooit naar hoorcolleges) en ik zat met alles >8. . Ik vind MCT toetsen wel goed te doen, maar denk wel dat je daarvoor beter geleerd moet hebben dan voor open vragen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:41
5803
5803 is offline
Die eerste toetsen bij rechten aan de UU zijn prima te doen. Vooral veel kennisvraagjes, als je gewoon even leert komt het goed.
Oud 30-09-2007, 20:02
Lethe
Lethe is offline
Oke, thanks!
Oud 01-10-2007, 20:30
Sushii
Sushii is offline
de inhoud van de studie is erg leuk, maar aan de organisatie ontbreekt nog het een en ander en daar irriteer ik me mateloos aan.
Reageren

Regels voor berichten