Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2007, 18:44
vanvugt
vanvugt is offline
Hoi, ik zou graag wat informatie willen krijgen over mensen die ook willen overstappen of het al gedaan hebben.

Ik ben 16 jaar en zit nu op de opleiding vestigingsmanager internationale groothandel niveau 4 en ik zou graag willen overstappen naar een engelse variant daarvan International business studies. Ik ben in het begin van het jaar ook al op intakegesprek geweest en heb ook alle toetsen al gehad en heb daarvoor een voldoende gehaald. Ik vind deze opleiding die ik nu doe niet echt interessant en daarom lijkt mij het interessant om in plaats van nederlands engels te gaan praten heel de dag.

wat raden jullie mij aan.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2007, 20:26
Lethe
Lethe is offline
Ik zou een hbo-opleiding overwegen.
Oud 01-10-2007, 20:32
vanvugt
vanvugt is offline
Ik heb een vmbo-t diploma dus dat gaat niet
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 10:34
Verwijderd
Na je mbo niveau 4 kun je toch altijd naar HBO? Of heb ik dat mis?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 14:39
Verwijderd
Ja na de mbo-4 opleiding, maar hij is 16 dus ik neem aan dat hij pas in het eerste jaar zit.

Ik snap je vraag niet zo goed, ts. Wat je hier zegt is: ik wil International business studies doen, ik heb er over nagedacht en ik voldoe aan de toelatingseisen, wat raden jullie aan. Nouja, waarom zou je het níet doen?
Wanneeer kun je beginnen, september volgend jaar? Dan raad ik je wel aan om eerst je jaar van vestigingsmanager etc. af te maken en het ook goed te doen. Je leert er vast dingen die nuttig zijn voor de volgende opleiding. Bovendien is het moeilijk om weer naar school te gaan als je er eerst bijna een jaar tussenuit bent geweest en krijg je zo geen 'gat in je cv'.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 17:30
vanvugt
vanvugt is offline
ja ik zit in het 1e jaar. Ik kon kiezen tussen die 2 opleidingen en heb uiteindelijk gekozen voor vestigingsmanager en daar heb ik nu spijt van want ik vind het niet echt interessant en ik vind het ook niet al te moeilijk.

Daarom lijkt het mij interessant om IBS te gaan doen.

Is het nu beter om eerst dit jaar goed aftemaken en dan goed de overstap naar de engelse opleiding. of nu meteen overstappen en de achterstand probeen goed te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Ja na de mbo-4 opleiding, maar hij is 16 dus ik neem aan dat hij pas in het eerste jaar zit.
Oeps, iets te snel gelezen.

Citaat:
Is het nu beter om eerst dit jaar goed af te maken en dan goed de overstap naar de engelse opleiding. of nu meteen overstappen en de achterstand proberen goed te maken?
Het zelfde wat Sarah al zegt. Als je pas september volgend jaar kunt beginnen dan zal ik verder gaan met je huidige opleiding en het jaar positief afsluiten. Anders heb je een jaar weg gegooid.

Maar mocht je in kunnen stromen (lijkt me sterk aangezien de scholen al een tijd bezig zijn) dan zal ik dat doen aangezien daar ook je wens ligt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 14:40
vanvugt
vanvugt is offline
ik hoorde dat je kon overstappen tot aan de herstvakantie
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 14:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ik hoorde dat je kon overstappen tot aan de herstvakantie
Dat zijn dingen die je dus op je school moet vragen. Zij weten het het beste en als dat zo is moet je er nu toch wel wat haast mee maken.
Reageren

Regels voor berichten