Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2002, 20:52
HoñeY
HoñeY is offline
Sinds 2 weken zit ik hier veel over te denken, maar ik twijfel best nog wel. Ik ben niet gelovig ofzo, maar toch zegt iets diep in me dat ik het niet moet doen ofzo. Maar iets anders in me vind dat ik het wel moet doen. En verder als ik het al zou doen...Ik denk dat het niet goed is om me hart en ogen ervoor op te geven, waarom weet ik niet precies. Maar zijn er nog meer hier die zich al hebben opgegeven, er nog over twijfelen of er juist fel tegen zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:40
lottuuu
lottuuu is offline
Ik zit er inderdaad ook wel over te twijfelen. Ik heb heel lang gehad dat ik m'n hart niet zou willen afstaan omdat dat toch meer van je zelf is op de een of andere manier. Maar eigenlijk is dat onzin. En er zijn juist heel veel mensen die een hart nodig hebben. Ook wil ik niet verplicht in het ziekenhuis sterven, en als je je hart doneert (t of d?) dan moet dat wel. dus... ik ben er nog steeds niet uit.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 22:02
Verwijderd
ik ben wel donor.
Wat heb ik eraan wanneer ik dood ben?
Ze mogen me ook wel in plakjes snijden voor wetenschappelijk onderzoek en de andere bijbehorendheden...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 23:04
HoñeY
HoñeY is offline
ja dat heb ik dus ook, mijn hart is van mezelf, me hersens moeten ze btw ook van afblijven en me ogen ook, en de rest weet ik nog niet zeker, ik twijfel heel erg
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 23:27
kittyme
kittyme is offline
Ik ben donor. Ikzelf heb deze keuze gemaakt, omdat ik het helemaal verschrikkelijk zou vinden wanneer iemand in mijn omgeving zou overlijden, alleen maar omdat er geen geschikte donor voor hem/haar is... Dus vind ik ook dat ik die 'plicht' heb t.o.v. anderen. En daarbij: een leven redden (of een heel stuk draaglijker maken) na je dood is toch eigenlijk best wel iets moois vind ik. Ik heb niks meer aan mijn organen als ik dood ben, dus waarom zou ik er dan niet een ander (en zijn naasten) gelukkig mee maken?
Heb liever dat mijn organen een goede bestemming hebben, dan dat ze onder de grond liggen weg te rotten...

Maar goed: dit is mijn mening. Maak voor jezelf de keuze die voor jou het beste is en waar jij je gelukkig bij voelt. Veel succes!
Oud 01-04-2002, 09:53
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ben donor, keuze 1, ik beslis niet mijn nabestaanden, ik ben niet beschikbaar voor wetenschappelijk onderzoek omdat je niet weet voor wat voor onderzoek. Ik wil best door studenten medicijnen uit elkaar worden gesneden, maar ik wil niet beschikbaar zijn voor onderzoek voor klonen bijvoorbeeld.

ik vind dat je de plicht hebt tegenover andere mensen om donor te zijn.
Oud 01-04-2002, 13:55
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ik wil wel donor worden .....later.....
vind ik een goede zaak.
Oud 01-04-2002, 14:40
Unexplained
Unexplained is offline
Ik heb toevallig van de week m'n formulier opgestuurd.

Ze mogen alles van mij hebben, behalve mijn huid en mijn hoornvliezen.

[Dit bericht is aangepast door Unexplained (01-04-2002).]
Oud 01-04-2002, 14:51
ESCO
ESCO is offline
Ik heb vorrige week zo'n blaadje gehad,iheb aangekruisd mogen me nabestaande over belissen.
Als ik dood ben boeit t niet meer daarvoor heb ik t aangekruisd,zelf weet ik t niet dus daarvoor mogen zij er over beslissen
Oud 01-04-2002, 16:59
HoñeY
HoñeY is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ze mogen alles van mij hebben, behalve mijn huid en mijn hoornvliezen.
Waarom dat dan niet?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:39
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
HoñeY schreef:
Waarom dat dan niet?
Huid omdat ik daar geen levens mee red.
En mijn hoornvliezen omdat ik alleen al ril bij de gedachte.
Oud 01-04-2002, 19:45
Breg
Breg is offline
van mij mogen ze later alles hebben. Vroeger vond ik het een eng idee. Maar als ik dood ben, ben ik toch dood en merk ik er niks van. Ookal halen ze me helemaal uit elkaar, als het voor een goed doel is vind ik het best.
Oud 01-04-2002, 20:36
HoñeY
HoñeY is offline
Mjah ik denk dat ik het wel ga doen, maar alleen voor mensen zelf, geen onderzoeken. Ze krijgen alles behalve wat bij me gezicht zit (ogen, hersens enzo)en dan me hart ook niet, dat moet mee gecremeert worden, I guess
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:08
Kat
Kat is offline
Ik wil beswel donor worden hoor. Als ik dood ben heb ik zelf toch nix meer aan die organen, en als ik andere mensen daar nou mee kan helpen.
Mijn huid mogen ze ook beswel hebben, ik zit er niet zo mee. Als er nou een of ander iemand met bijv. allemaal brandwonden nog iets aan mijn huid heeft, nou, waarom niet?
Hoppa.
Oud 02-04-2002, 15:15
Koen_S
Koen_S is offline
Waar ik beetje bang voor ben, is dat als Willem-Alexander later in ziekenhuis ligt en dringend nieuwe lever nodig heeft, en ik lig dernaast in coma, dat de dokters de hoop zullen opgeven omdat WillemAlexander nu eenmaal een veel belangrijker persoon is...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten