![]() |
||
Citaat:
![]() Even een lieve baby ter illustratie. --------- Wat vind jij een geschikte leeftijd om kinderen te krijgen.?Als een vrouw van 45 getrouwd is en nog heel graag een kind wil; vind jij dan dat ze te oud is om een kind te krijgen? Een vrouw wil eerst een carriere opbouwen en dan pas aan kinderen beginnen, hoor ik ook wel is af en toe. Vind jij het dan nodig om je kind alle dagen in de creche te dumpen? Of heb je iets van: het is mijn kind, ik hoor er voor te zorgen? Laatst las ik ook ergens dat werkende vrouwen een betere moeder zou zijn huisvrouwen die alleen voor hun kinderen zorgen. Vind jij dat ook? Laatst gewijzigd op 18-10-2007 om 15:57. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Trouwens..vieze profiteur is geen nuance ![]()
|
Tot de menopauze mogen ze alle kinderen krijgen die ze willen wat mij betreft. Maar ik vind wel dat in elk geval een van de ouders wel voor het kind moet zorgen tot het een beetje groter is, en een beetje voor zichzelf kan zorgen. Ik vind niet dat ze kinderen altijd maar op de crêche moeten dumpen, je moet wel voor je eigen kind zorgen.
Dus, vrouwen mogen ook wel eerst carrière maken en dan pas een kind, maar als ze dan niet zo veel tijd hebben om dat kind op te voeden, dan vind ik dat in elk geval een van de ouders die verantwoordelijkheid moet nemen.
|
Verwijderd
|
Ik vind het 'normaal' om rond je 30ste kinderen te krijgen als vrouw, laten we zeggen +/-4 jaar ofzo, dus 26-34. Maar daarbuiten is het niet meteen te vroeg of te laat, voor mijn gevoel. Het is wél te laat ná de menopauze, en ik zou zeggen dat het voor je 20ste zeker te vroeg is.
Zelf hou ik er absoluut niet van wanneer kleine kinderen 's ochtends vroeg in hun pyjama naar de opvang gaan en 's avonds als ze thuis komen meteen in bed worden gestopt. Er moet wel 1 op 1 tijd zijn tussen ouder en kind, anders is er geen sprake van opvoeding. Zelf zou ik zeker het eerste jaar fulltime bij mijn kinderen willen zijn, ik geloof dat ook uit onderzoek is gebleken dat dat eerste jaar heel belangrijk is voor de moeder/kind-band. Maar stiekem blijf ik 't liefste thuis tot ze op school zitten, en ook dan wil ik niet fulltime werken. (En ik zie dat niet als profiteren.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
hoe ouder de vrouw, hoe groter de kans op afwijkingen aan het kind. Het gezondste is voor je 30e baby's. Dan trek je het ook veel beter als vrouw. Zelf wil ik voor mn 30e kinderen. Puur uit gezondheidsoverwegingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed. Wat mij betreft mogen vrouwen kinderen krijgen wanneer ze willen met welke reden dan ook. Zelf denk ik dat als ik een kind wil, dat dat dan wel voor mijn 35e moet omdat het me niets lijkt om een 'oude moeder' te zijn en ik ook geen zin heb om extra moeilijk te moeten gaan doen door verminderde vruchtbaarheid en een vergrote kans op kinderen met een genetische afwijking te hebben enzovoort. Maar voor m'n 30e red ik denk ik niet qua opleiding. En ik vind niets mis met creches, maar als je geen tijd doorbrengt met je kind kun je er natuurlijk net zo goed geen nemen. Dus het is wel handig als minstens 1 van de ouders in deeltijd gaat werken zo lang het kind nog niet naar school gaat. Laatst gewijzigd op 19-10-2007 om 10:05. |
![]() |
|
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wanneer hij of zij kinderen krijgt, maar qua gezondheid zou ik het wel voor je dertigste willen doen. Ik zelf wil geen oude moeder worden, ik ga echt niet wachten tot mijn dertigste. En ik zou mijn kinderen niet naar een crêche willen doen, die gaan lekker naar opa en oma en tante's enzo. Geen vreemde mensen aan mijn kind.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je kind alleen maar bij jezelf houden is ook niet goed voor de ontwikkeling. Peuterspeelzaal etc. zijn juist ook goed voor de sociale ontwikkeling. Dat betekent niet dat het plaatsen zijn waar je je kind moet dumpen, maar een paar dagen in de week kan zeker geen kwaad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zou zeggen: tussen de 20 en de 30. daaronder ben je meestal te jong en daarboven vind ik mensen te oud om nog een leuke mama te zijn. na zo veel verschil denk ik dat je gewoon echt een te groot verschil hebt, generatiekloof en dat gezeik, stukje egoisme, nog wat slechte argumenten, bla. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Tot 40 vind ik het kunnen, vanaf 40 eigenlijk niet meer. Vanaf die leeftijd neemt de kans op een ongezond kindje enorm toe. Bovendien neemt de lichamelijke gezondheid van de ouders ook af met de jaren. Ik vraag me af of het meerendeel van de mensen van 50 nog genoeg energie heeft om een kind van 10 (of jonger) op te voeden. Daarnaast vraag ik me af of het inzicht in zo'n jong kind dan nog voldoende aanwezig is (opa-oma relatie ipv papa-mama) en komt het kind ook in een uitzonderingspositie met zulke oude ouders.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vraag me af of je nog wel zo makkelijk wordt aangenomen als je geen werkervaring hebt en je studie al jaren geleden is. Maargoed, ik vind het sowieso niet logisch als één van de ouders thuis blijft en de ander fulltime werkt. 't Is toch het kind van allebei. Als de een een ontzettende huismus is en de ander een erge werktijger dan snap ik het wel, maar vaker is het zo dat beiden ongeveer huis/werkgericht zijn maar dat de vrouw maar gewoon thuisblijft omdat dat nu eenmaal zo gaat.
|
![]() |
|
Als je kind 4 is gaat het naar school, dan heb je ook niet echt een excuses meer om niet te gaan werken. En vier jaar uit de roulatie zijn is niet zo erg. Moet je alleen net geen beroep hebben waar je niet bij hoeft te blijven(artsen,advocaten en ingenieurs enzo).
Vrouwen zijn verzorgender dus die zullen wel eerder thuisblijven.
||
Citaat:
En die huisvesting komt er wel, ik wil het allemaal natuurlijk niet vaststellen maar ik denk dat ik na mijn studie meteen een kind wil. Ik ga niet echt iets studeren waar je carrière in kunt maken ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Dus dan kun je toch twee volle dagen werken, en misschien nog een paar halve dagen ook. KLAAR. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Gezien worden als "beste vriend" Praganonut | 278 | 05-09-2007 12:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands boekverslag ard16slot | 2 | 22-05-2003 18:51 | |
ARTistiek |
Dit is wel heel erg. Internationalist | 10 | 04-08-2002 16:21 |