Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2007, 16:00
Malossi
Malossi is offline
Hij zit er weer aan te komen, en ik merk gewoon aan mezelf dat ik er nog niet genoeg, zegmaar voorbereid op ben...
Relatie gaat wat minder, na een half jaar toch onze eerste echte ruzie gehad, en volgens mij zit mijn lief ook wat in die dip... Het wilt gewoon wat minder.
Een poosje lang zagen we elkaar elke dag wel even, na die eerste ruzie niet meer, misschien maar beter enzo, maargoed...

Nu vraag ik mij af, zijn er meer mensen die hier last van hebben? En dan niet alleen in relationele sfeer, maar ook met studie/werk, en eigenlijk een beetje nergens zin in hebben?

En wat is nou het allerbeste middel hiertegen? De drank is wel een werkend middel, maar niet het allerbeste natuurlijk...
Oud 09-11-2007, 16:22
Osmoian
Osmoian is offline
Heb er totaal geen last van, vind deze maanden juist altijd de mooiste van het hele jaar.

Wat je er tegen kan doen, ik denk dat bezig zijn met iets wat je leuk vind of interesseert het beste is hier tegen. Ook je concentreren op juist de leuke dingen in deze periode kan helpen (zoals kerstmis, de bladeren die van de bomen vallen etc.)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:23
Verwijderd
*steekt hand op* Maar ik doe aan de echte winterdepressie, olee. Middel ertegen? Ik heb een daglichtlamp, maar ik kan nog niet echt bepalen of die werkt of niet. Zullen zien of het deze winter kalmer is dan de vorige twee. En verder veel slapen, maar niet té veel, gezond eten, beetje rustig aan doen met jezelf...

Op relationeel gebied was het voor ons echt elke keer nogal een aanslag - ene jaar gedroeg ik me er zwaar kut door, waar hij niet tegen kon, het jaar erna heb ik juist alles voor mezelf gehouden omdat ik bang was hem weer weg te jagen. Nu is er geen vriendje meer dus dat scheelt weer Het is denk ik belangrijk om goed duidelijk te maken wat je voelt enzo, maar ook allebei te beseffen dat emoties heftiger zijn en reacties nogal eens overtrokken. En niet te lang blijven hangen in ruzies/ergernissen/moeilijke gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:25
metallica
metallica is offline
Citaat:
De drank is wel een werkend middel, maar niet het allerbeste natuurlijk...
Als we op die toer gaan, weet ik ook nog wel wat dingetjes
Maar nee sorry, anders dan "chemisch geluk" heb ik geen idee wat nou zou helpen...

Maarja, ik heb er ook last van en ben hard bezig dingen te verneuken dus als iemand een wondermiddeltje heeft graag... Voor mezelf werken verplichtingen wel heel erg mee, maar zodra iets geen verplichting is zorg ik er ook voor dat ik eronderuit kom. Veel gaan werken dus...

En daarnaast ga iets leuks doen met je vriendinnetje als je haar ziet, doe onverwachts iets liefs, breng leven in de brouwerij.. Maar ga niet allebei de hele tijd wat duf naast elkaar op de bank zitten, want dan gaat de winter nog heel lang duren... Terwijl het net zo fijn zou moeten zijn dat jullie elkaar iig hebben
Oud 09-11-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
En wat is nou het allerbeste middel hiertegen?
Prozac?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Prozac?
Ik denk niet dat dat echt helpt. Dat vlakt alleen maar af, het maakt niet blij. Als je nou zwaar depressief bent, is afvlakken een verbetering. Maar voor zo'n onbestemd niet echt lekker gevoel is het denk ik geen goed plan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:43
Verwijderd
Hallo, hiero, nog iemand die zich meldt. Ik weet dat ik hier erg gevoelig voor ben en probeer dan ook heel alert te blijven op de 'verschijnselen'
Ik gebruik veel vitamientjes op niet ziek te worden en energie te houden. Eigenlijk wilde ik ook st. Janskruid gaan gebruiken, maar dat is niet zo handig met anticonceptie.
Verder vooral uit blijven kijken naar de leuke dingen en het gesprek open houden. It works for me so far, hopelijk blijft het zich op deze manier voortzetten. Maar goed, we zullen zien wat er gebeurt als het echt winter is. Het gebeurt me namelijk niet ieder jaar.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:45
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik denk niet dat dat echt helpt. Dat vlakt alleen maar af, het maakt niet blij. Als je nou zwaar depressief bent, is afvlakken een verbetering. Maar voor zo'n onbestemd niet echt lekker gevoel is het denk ik geen goed plan.
Ja idd. Wat mij betreft kan je dan net zogoed de fles pakken (sorry, ik mag het niet zeggen, maar ik ben gewoon echt fel tegen antidepressiva, geen goede ervaringen mee )
Oud 09-11-2007, 16:48
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik gebruik veel vitamientjes op niet ziek te worden en energie te houden.
Werkt dat nou echt? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het werkt van die multivitamine dingen. Misschien heel stom, maar voor mij voelt het altijd zo zinloos om die dingen te eten... Maar wat slik je dan en werkt t voor jou dan wel?
Oud 09-11-2007, 16:51
Osmoian
Osmoian is offline
Kan iemand mij trouwens vertellen wat er zo deprimerend is aan deze periode? Het enige wat veel verschilt met de andere seizoenen is dat het wat kouder is en dat het overdag minder lang licht is. Ik wil jullie niet betichten van aanstellerij maar ik zie niet echt in wat deze periode zo anders maakt dan andere?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:53
Dott
Dott is offline
present, mar bij mij komt het omdat ik voor het eerst sinds 3 jaar geen aanhang heb met sinterklaas/kerst althans, not planning to, het was altijd zo dat we sinterklaas en eerste kerstdag bij mijn familie waren en 2e kerstdag en de 30e bij zijn familie, en het geeft toch een leeg idee dat dat dit jar niet zo zal zijn..
dat ik 2e kerstdag zal werken..
Oud 09-11-2007, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand mij trouwens vertellen wat er zo deprimerend is aan deze periode? Het enige wat veel verschilt met de andere seizoenen is dat het wat kouder is en dat het overdag minder lang licht is. Ik wil jullie niet betichten van aanstellerij maar ik zie niet echt in wat deze periode zo anders maakt dan andere?
Vrouwen stellen zich gewoon graag aan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 17:09
Dott
Dott is offline
Citaat:
Vrouwen stellen zich gewoon graag aan.
hahaha.. nee, het is gewoon een leegte om na een relatie van 2 jaar opeens alleen te zijn met de feestdagen
Oud 09-11-2007, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Het heeft niks met de periode zelf te maken. Ik houd juist van de herfst, geniet van de kleuren en geuren en daarna vind ik het ook prima, de feesten (allemaal verjaardagen naast de gewone feesten hiero), gezellig binnen zitten met thee en boek terwijl buiten stormen razen, wandelen in de kou... Prrr, geweldig, helemaal als het ook nog echt gaat sneeuwen/vriezen.

Helaas houdt mijn lichaam daar alleen geen rekening mee Ze weten niet precies waardoor een winterdepressie veroorzaakt wordt, maar het heeft hoogstwaarschijnlijk vooral te maken met een gebrek aan daglicht. Vandaar dat die daglichtlampen bij 80% van de mensen helpen. Het heeft er bij mij dus niks mee te maken met dat ik de periode vervelend vind; ik heb domweg véél minder energie, trek me alles veel meer aan dan normaal is voor mij. 't Is strontirritant. Ik wou dat het aanstellen was, want dan kon het tenminste over gaan

http://en.wikipedia.org/wiki/Seasona...ctive_disorder
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 19:36
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
V - Lid.

Malossi liegt gewoon.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 19:47
Neith
Neith is offline
Ik hou niet zo van de winter. Die kou, veel donker etc. Tot en met December vind ik het nog wel uit te houden, maar daarna duurt het me veel te lang etc. Behalve de eerste sneeuwdag, daar kan ik ook zo van genieten, maar verder vind ik met name de kou heel naar. (ik ben ook een echt warmtemens, mijn huis is ook erg warm, de meesten die bij mij op bezoek komen vinden het te warm) Het beste wat ik kan doen is halverwege de winter een weekje naar de zon. Daar knap ik enorm van op en breekt de winter. Weer fijn in korte dingen lopen, zon, warmte <3 Verder vind ik naar de sauna gaan ook heerlijk.
Het is niet dat ik depri word, maar de winter duurt me gewoon te lang omdat ik gewoon een echt zomermens ben.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
winterdip vind ik echt voor attentiehoeren en buitenlanders.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:18
Verwijderd
ik werk gewoon veel, dan heb je nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Doe even heel erg normaal, alsjeblieft, ik kan niet tegen dit soort opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:21
Luna
Luna is offline
herfstdip ja heel erg, gewoon het feit dat de zomer voorbij is vind ik stom en studie weer beginnen, ziek zijn, door de regen fietsen. nee niet echt dingen waar ik blij van word. maar ik ben geen depri persoon dus echt doorslaan zal het niet.
Oud 09-11-2007, 20:26
Verwijderd
Ik heb er dus ook last van. Zodra de dagen korter worden, is mijn lichaam eerder moe. Het is echt heel fysiek; ik merk dat ik (véél) meer slaap nodig heb. Vorig jaar sliep ik op een gegeven moment 12 uur per dag en was ik daarna nog steeds móe. Dat is echt niet iets waar ik voor kies ofzo, het is vreselijk irritant. De overige 12 uur van de dag was vorig jaar ook niet nuttig te besteden; mijn concentratie was gewoon erg slecht en ik voelde me ook gewoon heel erg vervelend (depressief wil ik het niet noemen, maar fijn is echt anders). De huisarts raadde me een daglichtlamp aan (want waarschijnlijk is een winterdepressie niets anders dan een hormonale 'afwijking' in je lichaam, door te weinig daglicht loop je rond met te veel melatonine (hormoon dat wordt aangemaakt wanneer het donker wordt, zodat je vanzelf moe wordt wanneer dat logisch is), die lamp gaat die aanmaak dus tegen) en dat heeft volgens mij wel geholpen vorig jaar, ik kreeg in ieder geval meer energie.
Dit jaar zit ik weer braaf voor die lamp en slik ik ook extra vitamines voor de zekerheid.

Het heeft voor mij niets met een afkeer van herfst/winter te maken; ja, ik vind dat energieloze echt 10x niets, in de zomer zit ik vól energie en dat wil ik natuurlijk veel liever. Maar ik vind de herfst heel mooi, ik hou van de feestdagen, ik hou van lekker knus binnen zitten met de verwarming aan. Dat staat er echt los van.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:56
Rob
Rob is offline
Citaat:
Ik heb een daglichtlamp, maar ik kan nog niet echt bepalen of die werkt of niet. Zullen zien of het deze winter kalmer is dan de vorige twee.
Citaat:
Helaas houdt mijn lichaam daar alleen geen rekening mee Ze weten niet precies waardoor een winterdepressie veroorzaakt wordt, maar het heeft hoogstwaarschijnlijk vooral te maken met een gebrek aan daglicht. Vandaar dat die daglichtlampen bij 80% van de mensen helpen. Het heeft er bij mij dus niks mee te maken met dat ik de periode vervelend vind; ik heb domweg véél minder energie, trek me alles veel meer aan dan normaal is voor mij. 't Is strontirritant. Ik wou dat het aanstellen was, want dan kon het tenminste over gaan

http://en.wikipedia.org/wiki/Seasona...ctive_disorder
Double quote.

Anyway, die lampen schijnen daadwerkelijk te helpen. Lichttherapie schijn ook hele goede resultaten te leveren voor mensen met winterdepressies.
Het is ook zo dat de slechte zomer van dit jaar (met weinig zonlicht) voor een extra vroege depressie zorgt want licht laadt ons op. Or so I've heard.

Zelf heb ik er nog nooit last van gehad. Ik ben een winterpersoon en geniet altijd van deze seizoenen. Ze laden mij juist op.
Ik heb eerder het tegenovergestelde. De zomer is veel te warm en uitputtend.
Oud 09-11-2007, 20:58
Verwijderd
Nee, licht "laadt" je niet op, maar licht heeft wel invloed op ons dagritme. Je wordt eerder slaperig als het donker is, dat zou er wel mee te maken kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 21:04
Rob
Rob is offline
Die gratis dagkrantjes zijn ook niet alles hoor. Vooral niet als je ze om 6 uur 's ochtends leest.
Maar klopt. Sinds de invoering van het kunstmatige licht, slapen we veel minder.

Citaat:
Laten ze er nog een naam voor hebben, ook.

Citaat:
The condition in the summer is often referred to as Reverse Seasonal Affective Disorder.
Oud 09-11-2007, 21:09
Verwijderd
De afkorting van winterdepressie is ook echt SAD he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2007, 21:09
Verwijderd
Ik heb er in Nederland geen last van, maar ik heb een jaar in Finland gewoond en daar heb ik toen in de wintermaanden 3 maanden lang geen ENKEL zonnestraaltje gezien en dat had wel heel erg veel invloed.

Het werd daar sowieso midwinter niet meer echt licht, alleen een soort grijze schemering.. Waardoor ik veeeel minder energie had, veel sneller moe was en zoals altijd als ik moe ben, ook een stuk emotioneler. Ik vond het heel bijzonder om mee te maken, maar ook een erg zware tijd. Daar was ook alle kleur uit de wereld verdwenen.. het was iedere dag bewolkt, er was toen nog geen sneeuw (de sneeuw reflecteert het licht en dan is het al beter), er was geen groen te bekennen op wat dennenbomen na.. Echt, zo grauw allemaal. Om 20:30 lag iedereen ook al doodmoe in bed, veeeeel meer slaap nodig.

En sommige mensen kunnen hier dus veel gevoeliger voor zijn dan anderen. Ik denk ook dat je zoveel mogelijk naar buiten moet gaan wanneer het wel licht is en dat je vooral moet leren ermee om te gaan, want DE oplossing bestaat denk ik niet. Ook in je relatie is het belangrijk dat te vinden, denk ik..

Bij ons zijn de wintermaanden juist heel positief voor de relatie, vooral omdat we allebei heel erg van de knusheid en alle feestdagen houden. We trekken heel erg naar elkaar toe en worden allebei wat opener en delen meer met elkaar. Mja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 21:14
Verwijderd
Citaat:
De afkorting van winterdepressie is ook echt SAD he
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 22:55
Jochemska
Jochemska is offline
Hier heb ik ook iedere winter last van. Gelukkig is het nog niet begonnen bij mij, dit komt waarschijnlijk ook doordat het zo gezellig is met m'n studievrienden en andere vrienden waar ik veel mee doe.
Maar ik verwacht wel dat er nog een dipje aankomt zo rond december/januari.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 23:03
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hier heb ik ook iedere winter last van. Gelukkig is het nog niet begonnen bij mij, dit komt waarschijnlijk ook doordat het zo gezellig is met m'n studievrienden en andere vrienden waar ik veel mee doe.
Maar ik verwacht wel dat er nog een dipje aankomt zo rond december/januari.
M - Lid

???
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 23:05
Jochemska
Jochemska is offline
Onmogelijk? of ben ik nu een aansteller? Tja, ik raak ook gewoon erg down zodra de zon minder aanwezig is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 23:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
Onmogelijk? of ben ik nu een aansteller? Tja, ik raak ook gewoon erg down zodra de zon minder aanwezig is.
Er zijn genoeg mensen de er last van hebben. Aanstellerij zou ik het niet noemen.
Oud 10-11-2007, 01:35
igfy
igfy is offline
Ik heb het ook en het lijkt dit jaar wel eerder te beginnen dan anders. Ik voel me vaak nutteloos, ben niet tevreden met mijn leven of iets dergelijks en op relationeel gebied loop ik constant te piekeren. Verder gewoon moe en minder vaak vrolijk, ik vind het heel vervelend
Oud 10-11-2007, 07:46
Verwijderd
Ik heb er niet zoveel last van eigenlijk.. het enige gevoelige bij mij zijn de feestdagen en oud en nieuw. Die heb ik jaren lang eenzaam verbracht, totdat ik mijn vriendin leerde kennen. Misschien omdat ik het zo gewend ben ofzo, maar ik ben in die tijd altijd wat vaker bezig met waar ik sta in het leven en wat ik allemaal mee heb gemaakt.

En dat is toch best emotioneel..

Maar ja, ik heb geen winterdip verder ofzo. In januari is alles weer okee

Ik heb meer een eindejaarsdip
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 08:19
stout!
stout! is offline
Ik vind herfst en december leuk, maar januari tm maart vind ik saai en deprimerend, hoewel het er wel heel erg aan ligt hoe mijn leven gaat.
2 jaar geleden ging mijn relatie uit op 3 januari en toen waren de maanden daarna ook echt vervelend grijs en troosteloos, begon me precies beter te voelen toen de zon weer ging schijnen.
En vorig jaar ging dezelfde relatie weer aan op 5 januari en waren de eerste maanden van het jaar fantastisch en fijn, hoewel ik ook toen weer meer energie kreeg richting de zomer.

Dat het donker is beïnvloedt dus wel mijn energieniveau, wat zijn weerslag kan hebben op m'n geluksgevoel maar niet doorslaggevend hoeft te zijn.
Oud 10-11-2007, 08:57
WolterB
WolterB is offline
Ik merk nu ik een paar dagen per week met donker weg ga van huis en thuiskom als het alweer donker is, dat dat toch wel invloed heeft op hoe ik me voel. Winter is een geweldig seizoen, maar om allemaalgelukkig stelletjes in de stad te zien, je meestal de einge bent die alleen is wanneer je met kerst iets met de familie gaat doen, dat daar dan vervolgens aandacht aan wordt besteedt door iedereen etc. is behoorlijk deprimerend
Oud 10-11-2007, 09:50
stout!
stout! is offline
Ik snap echt niet wat er zo raar is aan mensen van rond de 20 die vrijgezel zijn?
Oud 10-11-2007, 10:49
WolterB
WolterB is offline
Ik ook niet. Misschien komt het omdat zo goed als al mijn ooms en tantes al van voor hun 20e bij elkaar zijn en het apart vinden dat ik niet zo ben
Oud 10-11-2007, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Double quote.

Anyway, die lampen schijnen daadwerkelijk te helpen. Lichttherapie schijn ook hele goede resultaten te leveren voor mensen met winterdepressies.
Het is ook zo dat de slechte zomer van dit jaar (met weinig zonlicht) voor een extra vroege depressie zorgt want licht laadt ons op. Or so I've heard.

Zelf heb ik er nog nooit last van gehad. Ik ben een winterpersoon en geniet altijd van deze seizoenen. Ze laden mij juist op.
Jawel, dat zeg ik, bij ongeveer 80% van de mensen verminderen de klachten. Maar dan kan ik nog heel goed bij die 20% horen die er weinig aan heeft.

En ik vind het ook irritant als mensen doen alsof het een vrouwending is of aanstellerij. Ik ben juist degene die depressies altijd onzin vond, ik kon me altijd zó gemakkelijk over dingen heen zetten... God straft onmiddelijk, zullen we maar zeggen, ik heb wel geleerd om niet meer zo snel te oordelen over dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 13:22
Yolcu
Yolcu is offline
Heeft iemand van jullie de Wake up light van Philips al geprobeerd?
Daglichtlampen helpen bij mij wel een beetje, maar niet genoeg.
Oud 10-11-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Jawel, dat zeg ik, bij ongeveer 80% van de mensen verminderen de klachten. Maar dan kan ik nog heel goed bij die 20% horen die er weinig aan heeft.

En ik vind het ook irritant als mensen doen alsof het een vrouwending is of aanstellerij. Ik ben juist degene die depressies altijd onzin vond, ik kon me altijd zó gemakkelijk over dingen heen zetten... God straft onmiddelijk, zullen we maar zeggen, ik heb wel geleerd om niet meer zo snel te oordelen over dat soort dingen.
Ja, jij bent voor mij eigenlijk wel het bewijs dat het geen onzin is, stiekem. Als ik vind dat er IEMAND is die kan relativeren, die genoeg zelfkennis heeft om een "dipje" op te kunnen lossen e.d. ben jij het wel! Niet dat ik je zo goed ken, maar in de jaaaaren (toch inmiddels wel he?) dat ik jou al lees, heb je je echt nog NOOIT aangesteld over iets. Het is zelfs in je posts terug te lezen eigenlijk, het verschil tussen je zomerstemming en je winterstemming.

Echt serieus hoor, als Morgan winterdepressies heeft kan echt iedereen het krijgen en is het echt geen aanstellerij
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand van jullie de Wake up light van Philips al geprobeerd?
Daglichtlampen helpen bij mij wel een beetje, maar niet genoeg.
Ik ben er wel heel benieuwd naar.. maar ik denk dat dat alleen goed werkt als je 's avonds dan ook goed naar je "natuurlijke" ritme luistert en bij vroeg donker dus ook echt vroeg naar bed gaat. Als je tot 2 uur 's nachts doorgaat en je laat wekken door die wake-up light om 8 uur 's morgens, word je denk ik alsnog superbrak waker.. (het claimt toch dat je er rustiger en frisser van wakker wordt of zit ik helemaal op een verkeerd spoor nou?)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, jij bent voor mij eigenlijk wel het bewijs dat het geen onzin is, stiekem. Als ik vind dat er IEMAND is die kan relativeren, die genoeg zelfkennis heeft om een "dipje" op te kunnen lossen e.d. ben jij het wel! Niet dat ik je zo goed ken, maar in de jaaaaren (toch inmiddels wel he?) dat ik jou al lees, heb je je echt nog NOOIT aangesteld over iets. Het is zelfs in je posts terug te lezen eigenlijk, het verschil tussen je zomerstemming en je winterstemming.

Echt serieus hoor, als Morgan winterdepressies heeft kan echt iedereen het krijgen en is het echt geen aanstellerij
Hahaha, dank je. En jaaaren ja, makkelijk.

Edit: En ik stel me stiekem vaak genoeg aan hoor Alleen niet op deze schaal.

Laatst gewijzigd op 10-11-2007 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Werkt dat nou echt? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het werkt van die multivitamine dingen. Misschien heel stom, maar voor mij voelt het altijd zo zinloos om die dingen te eten... Maar wat slik je dan en werkt t voor jou dan wel?
Ik heb het idee dat ik er wel wat gevoeliger voor ben. Heb dit echt gekregen van mijn moeder, die is er ook wel gevoelig voor. Zij raadde het me aan. Zodra ik veel onregelmatige diensten moet werken, veel moet leren en dus ook als het winter wordt heb ik van die vitamine C bruistabletten en die kauwtabletten voor extra weerstand. En ik heb zelf het idee dat het voor mij wel werkt. Ik merk dat ik minder snel dingetjes oppik op het werk zoals verkoudheid, griepjes en dat soort dingen en ik ben minder snel moe. En aangezien ziek zijn en moe zijn nou niet echt bevorderend is, zeker als je wat gevoeliger voor dipjes bent, is dat wel heel fijn.
Ik gebruik het meer als een extraatje. Alleen dat nemen werkt niet echt, ik probeer ook wel goed te ontbijten s'ochtends, regelmatig een stukje fruit eten, dat soort dingen.

Citaat:
Is een buitenlander voor jou dan hetzelfde als een allochtoon? Dan gooi ik het mooi daar op

Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 21:59
Marcade
Marcade is offline
*ziet verband tussen winterdip en liefde & relatie niet zo*
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Doe even heel erg normaal, alsjeblieft, ik kan niet tegen dit soort opmerkingen
Een doosje van 15 jaar, neem het maar niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:

Is een buitenlander voor jou dan hetzelfde als een allochtoon? Dan gooi ik het mooi daar op

Hmm leg jij het verschil eens uit?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 22:23
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 20:17
Verwijderd
Herkenbaar, maar heeft misschien ook te maken met dat een half jaar (voor mij iig) de periode is dat het duidelijk wordt dat een relatie ook écht niet meer werkt?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Hmm leg jij het verschil eens uit?
Allochtoon is iemand van buitenlandse geboorte (of diens {klein-}kind) die in Nederland woont, een Buitenlander is iemand die in het Buitenland woont.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 22:02
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb het echt heel erg. Nu al. Ik ben emotioneler, vermoeider, chagrijniger, ik heb het de hele tijd koud en ik wil alleen maar in bed liggen. Grr.

@ Optima: Als je een vriendje hebt om dat mee te delen ben ik het met je eens. Maar die heb ik dus niet .

Edit: Maar ik ben van mezelf al redelijk labiel en stressgevoelig en kleuren en ruimte e.d. heb op mij een grote invloed (met grote ramen word ik al gauw vrolijker dan met donkere ruimtes). En ik heb ook een achtergrond met depressie, heeft dat er ook mee te maken, dat je het dan sneller kunt krijgen? Want ik heb dat ooit ergens gehoord, weet niet of het waar is.

Oh en ik heb geen winterdepréssie trouwens. Ik kan nog functioneren. Ik ben alleen nog labieler dan normaal .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten