Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik was vroeger veel onzekerder en vond t allemaal héél ingewikkeld, wist echt niet zo goed wat ik met jongens aanmoest. Pas op mijn 17e/18e begon ik echt van de aandacht te genieten en me ook zekerder te voelen; het is allemaal niet zo moeilijk.
Ik merk wel dat ik flirten en dergelijke als ik in een relatie zit bijna een beetje 'afleer', dat m'n mojo een beetje uitgaat ![]()
|
Verwijderd
|
Zie hoe-voel-je-je-topic
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kan ik nog wel eens proberen, trouwens. "Mee naar huis? Nee sorry, mijn vader komt me zo ophalen!" ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hmm, sorry maar ik ben nog maar 15 dus geen idee!
Alleen nu vind ik het vrij makkelijk om op iemand af te stappen, zo heb ik mijn vriendin ook ontmoet, ik denk niet dat dat moeilijker gaat worden ofzo=) Maar ik ben blij dat jij nu makkelijker op mensen afstapt want ik denk dat het wel zal helpen als je op zoek bent naar de ware.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() OT: Het is voor mij nu veel makkelijker om op iemand af te stappen. 'Vroeger' was ik ontzettend verlegen en durfde ik het sowieso bijna niet ![]() Denk dat het iig veel met zelfverzekerdheid te maken heeft en ook wel met ervaring. Ik heb geen problemen om op iemand af te stappen om of bijvoorbeeld met een wildvreemde in de trein een praatje te maken. Eeder zou ik net doen alsof ik half doof was en diegene gengeerd hebben ![]()
|
Ik vind het ook makkelijker om op iemand af te stappen naarmate ik ouder word. Vroeger was ik veel te bang om afgewezen te worden en nu stap ik meer met een 'care-attitude' op mensen af. He, vind jij me niet leuk? Jammer dan voor je!
Ik weet wel zeker dat dit met bepaalde ervaring en zekerheden te maken heeft. Je maakt mee dat mensen je echt interessant en leuk vinden, dus wat maakt het dan allemaal nog uit? Kijk nu maar naar me, ik versier mannen in cd-winkels.. ![]() |
![]() |
|
Ik stap nu makkelijker op jongens af met het idee om ze te versieren, omdat ik nu beter weethoe het werkt. En toen had ik toch ook andere ideeen, ik wilde eerst iemand die ik echt leuk vond versieren en daten enzo, en niet zomaar met iemand zoenen. Nu ben ik een heel stuk ervaneren en speelt dat helemaal niet meer.
|
Voor mij is het nu makkelijker om op iemand af te stappen dan toen ik een jaar of 14 was. Ik weet niet zozeer of het écht met het ouder worden te maken heeft, maar voor mij is de periode tussen mijn 13e en 17e wel een periode geweest waarin ik veel ben veranderd en ook ben gegroeid (vind ik). Mijn valkuil, toen ik jonger was, was om heel erg voor anderen te denken (en dan vooral in een voor mij negatieve zin) sinds ik heb ontdekt dat mijn gedachten meestal niet bleken te kloppen ben ik meer op gaan letten niet voor anderen te denken en gewoon af te wachten wat iemands reactie ergens voor is. Dat is een stuk makkelijker voor mij en ook voor mn omgeving ;-) dus met mijn huidige vriend kreeg ik ruim 2 jaar gelden (op mn 18e) een relatie door idd.... gewoon op het af te stappen en te vragen of hij met me uit wilde! ;-)
|
Het is voor mij eenvoudiger geworden, mede door een stevige boost in self-esteem en een betere kennis over sociale dynamieken. Je vriendin zegt dat er op jongere leeftijd niet zo moeilijk over gedaan wordt; ik ervaar net het tegenovergestelde. Denk maar aan een bende giechelende meiden van 12 jaar oud die een vriendin uitvragen over de jongen die haar aansprak en vergelijk met de gemiddelde groep jongeren van 18-23 jaar die geregeld nieuwe mensen ontmoeten op fuiven, in de kroeg etc. en daar niets speciaals aan vinden.
|
![]() |
|
Op m'n 14e durfde ik 't absoluut niet te laten merken als ik iemand leuk vond. En nu ik 22 ben durf ik 't nog steeds niet. Ik denk dat 't komt omdat ik de verkeerde mensen leuk vind. Mensen die te dichtbij staan en waarbij het fout af zou kunnen lopen. (Denk aan klasgenoten/vrienden/collega's)
Bij het uitgaan ben ik nog nooit op iemand afgestapt. De weinige keren dat ik iemand zie die ik appetijtelijk vind heeft die persoon meestal een vriendin bij zich of hij is zo 'hawt' dat ik toch geen schijn van kans maak. Maw, ik ben nog steeds een onzekere puber.
||
Citaat:
![]() Ach, vroeger kon ik niet eens tegen een meisje praten zonder rood te worden. Toen dacht ik nog dat meisjes anders waren dan jongens. Wat een primitieve notie. Nu maakt dat me dus weinig uit. Ik ben dus in ieder geval èrgens er op vooruit gegaan. ![]()
||
Citaat:
Sommige mensen denken daarom volgens mij dat ik een pot ben en de rest vind me wrs gewoon raar. Ookal probeer ik nog zo verlegen met m'n wimpers te flapperen.Meh.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik stap niet snel op iemand af, vroeger niet en nu nog steeds niet. Dat vind ik echt doodeng ![]()
|
Ik heb t nooit makkelijk gevonden en vind het nog steeds heel moeilijk
Zelfvertrouwen? moh dat heb ik wel op zich. Geen reden om t niet te hebben... desondanks, 1 relatie gehad in mijn leven 1 meisje gezoend. Voordat ik iemand benader weet ik gewoon niet wat ik kan verwachten. Gebrek aan ervaring denk ik. En dat is gewoon een hele zware drempel om mij overheen te zetten. Ik denk dat een v/d andere redenen is dat meisjes op mijn middelbare school met jongens uit mijn klas weddenschappen hadden oid over mij versieren, het gevoel geven dat ze me leuk vonden en vervolgens keihard laten vallen. Daarom weet ik gevoelsmatig niet meer of ik signalen die ik lees kan vertrouwen. Als een meisje en ik leuk oogcontact hebben in een bar is de eerste gedachte die ik krijg "ze is vast gewoon aan het testen of ze me kan versieren, ze heeft geen interesse" en dan laat ik het maar zitten. want dan wordt ik opeens heel erg onzeker... Ik weet echt niet goed wat ik er aan kan doen. Erg frustrerend.... Op lange termijn doet het wel pijn. Ondanks dat ik er wel aan "gewend" ben.... ohja ondanks dat heb ik laatste tijd wel steeds meer meisjes die op mij afstappen en kletsen gezellig, vermaak me dan altijd wel. Alleen de verlegenheid blokkeert ook dan t zetten van een volgende stap ![]()
|
Ik heb toch zeker wel veel zelfvertrouwen, maar het aanspreekmoment blijft voor mij echt een probleem om de een of andere reden. Heb nog altijd een via-via excuus nodig of ik spreek mensen gewoon niet aan.
Dus nee, leeftijd heeft weinig invloed op me gehad ![]()
|
vroeger was ik onzeker (en stiekem wel wat arrogant) daardoor werd ik schattig gevonden, en kreeg k toch wel de nodige aandacht en bevestiging.
nu ben ik meer zelfverzekerd/arrogant (en stiekem wel wat onzeker) waardoor meiden snel wel meer van me willen weten. dat levert meer flirten enzo op, maar uiteindelijk zet ik toch niet door. dr is sowieso maar één meid waar ik heel veel voor over heb/had. (maar toch uiteindelijk ook niet, omdat k bang was dat k haar te leuk vond.. k kon amper nadenken als ze vlakbij me was) dat moet nog geevenaard worden door een ander voordat bij mij de echte gevoelens weer naar boven komen.
|
![]() |
Vroeger was daar gewoon niet echt sprake van.
Tegenwoordig is het niet echt nodig, zijn ze me wel voor. Ik spreek wel mensen aan als er iets van m'n hart moet. Maar hoe knapper, hoe moeilijker. Eerst bleef ik daar juist het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt. Daar komt nu wel wat verandering in. Maar inderdaad voor mijn gevoel krijgt aanspreken met intenties steeds minder zin, omdat het percentage bezette figuren met de leeftijd stijgt, vooral als ze aantrekkelijk zijn natuurlijk. |
![]() |
|
Het is makkelijker geworden in de zin dat ik veel meer zelfvertrouwen heb. Jongens/mannen zijn niet meer Enge Wezens die mij toch wel afwijzen of mij lelijk vinden. Als ik écht onder de indruk ben van iemand, stap ik daar echter niet op af, maar probeer ik maar heel subtiel te doen of verzin ik allemaal smoesjes om langs hem heen te moeten
![]() ![]() Ik spreek wel veel makkelijker mensen in het algemeen aan. Dat gaat tegenwoordig meer vanzelf. En dat is best fijn!
||
Citaat:
![]() ![]() Jouw sig. <3.14 Echt één van de meest geweldige zinnen in 't hele boek.
||
Citaat:
![]() Ik vind dat er lijfstraffen ingevoerd moeten worden voor mensen die op school zulk soort geintjes uithalen. Stelletje ******lijers.
|
![]() |
Ik sprak vroeger nooit iemand aan, en zal dit nu ook niet snel doen. In een café zie ik voldoende leuke meisjes, maar heb ik zelf het idee van 'wat moet zij nu met mij'. Zeker als ik me bedenk dat er eerder die avond al meerdere jongens een poging gewaagd te hebben om een praatje te maken, dan denk ik dat ze liever met rust gelaten wordt, of dat ze denkt van 'daar heb je er wéér één'.
Een kwestie van zelfvertrouwen is het natuurlijk. In mijn werk is mijn 'rol' bekend en heb ik zelfvertrouwen en straal ik dat uit, in een kroeg niet. Daar ben ik nog steeds een jongetje van14, helaas. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: Okee soms wel om iemand te versieren, maar dan is het niet zo'n punt omdat ik het ook doe als ik níet van tevoren al echt geïnteresseerd ben ![]() |
![]() |
|
voor mij is het wel wat makkerlijker geworden,vroeger was ik onzeker en nu doe ik alsof ik niet meer onzeker ben en kan het me allemaal niet veel schelen. Maar als ik weer es dronken hebben zitten praten met iemand en twas leuk heb ik wel moeite om de volgende keer (nuchter) normaal te doen tegen sommige mensen.(maar misschien is dat eerder uit schaamte)
||
Citaat:
Ik kan wel iemand aansrpeken gewoon voor een praatje, maar gezien het uitgaanleven, laten we heel eerlijk zijn, voor veel mensen toch als een "versiertijd/locatie" wordt gezien wekt het gewoon iemand aanspreken en een praatje maken als gauw de indruk dat je iemand probeert te versieren...... En veel arrogante vrouwen gaan er maar vanuit dat als een man haar aanspreekt in het uitgaansleven hij haar probeert te versieren. En dan gaan ze maar meteen verleidingsspelletjes spelen. En aan die spelletjes heb ik dus een godsgruwelijke hekel. Ik hou er van om open en eerlijk tegen mensen te zijn en dat die personen ook open en eerlijk tegen mij zijn. Van de display van geschapen persona met als einddoel het profiteren van iemand op wat voor manier dan ook heb ik een godgruwelijke hekel. Dat voel ik in mijn geweten. En mannen die een slecht geweten hebben en dus graag een potje toneel spelen en "de trucendoos van de versierartiest" gebruiken om een vrouw in bed te krijgen krijgen een hoop meer aandacht van vrouwen.... De wereld is zo scheef ![]()
|
Bij mij is het jammer genoeg niet veranderd. Toen ik 15 was, moest ik er niet aan denken en nu nog steeds niet. Ik ben wel zelfzekerder geworden maar wat jongens betreft, blijf ik echt verlegen en wantrouwig
![]()
|
Ik ben raar. Ik stap op onbekenden af. Niet op relatiemateriaal want die ken ik en dat is dus geen op af stappen maar samenkomen. (Ik vind het idee dat onbekenden relatiemateriaal zouden kunnen zijn maar raar) Ik heb er absoluut geen moeite mee om op onbekenden af te stappen, ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en er gezellig mee te kletsen. Mochten ze niet willen kletsen is dat ook prima, het is niet erg want ik ken ze toch niet. Dat dacht ik vroeger, dat denk ik nu en ik heb er nooit echt moeite mee gehad. En dat terwijl ik stiekem kei verlegen ben, maar dat is goed te camoufleren als je eenmaal door hebt hoe
|
![]() |
|
Ja ehm ik vind het nu ook een stuk makkelijker om op iemand af te stappen...toen ik jonger was, was ik erg onzeker over mijn uiterlijk en was ik erg bang om afgewezen te worden, maar dat is nu helemaal anders...ik weet dat de mensen met wie ik omga me erg aantrekkelijk vinden en dat geeft me echt superveel zelfvertrouwen...als ik nu iemand leuk vind, durf ik zonder problemen op hem af te stappen...of zeg ik dat ook gewoon. Terwijl ik als ik een paar jaar geleden een jongen leuk vond dat nauwelijks liet merken omdat ik toch dacht van ja hij vindt me sowieso toch niet leuk...In ieder geval ik denk dat lol het nog makkelijker gaat worden als ik nog wat ouder word, ook omdat je dan al meer ervaring hebt en een beetje begint te begrijpen hoe jongens en relaties en al die dingen in elkaar zitten.
|
Ik vind het nu makkelijker. Ik heb nu meer zelfvertrouwen dan toen en ook meer levenservaring. Ik kom nu ook makkelijker in de *goede situaties* Ik bedoel dus dat je bijvoorbeeld iets gaat drinken met de jongen in kwestie of dat je hem ontmoet met vrienden. Kan natuurlijk ook op je 14e, maar bij mij was het zo dat ik altijd die onbereikbare guy leuk vond die bij me in de klas zat en dat ik dus toeleefde naar de maandagen zodat ik m kon zien. En dan hopen dat er een gesprek kwam. Dat heb ik nu zelden meer
|
![]() |
|
Ik stap nog steeds op niemand af maar ik kan me wel eerder indenken dat het makkelijker wordt naarmate je ouder wordt (of je moet op een gegeven moment weer op een leeftijd zijn dat 90% bezet is), want idd. puberteit = onzekerheid en wisselende emoties enzovoorts, en dat kan alleen maar minder worden naarmate je ouder wordt. Ik voel me dan ook eerder op mijn gemak bij vreemde mensen of mensen die ik aantrekkelijk vind dan een paar jaar terug.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik heb zojuist de bijbel verbannen uit mijn leven Verwijderd | 266 | 25-07-2015 00:25 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[CIDI & Ayaan Hirsi Ali] Naftaniel: 'Joden besnijden is geen leed' Gatara | 403 | 11-10-2004 08:36 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |