Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Theresia van Avila (geboren in Ávila, Spanje, 28 maart 1515, gestorven te Alba, 4 oktober 1582) leviteerde ongeveer 30 centimeter boven de grond voor een periode van iets minder dan een uur in mystische extase. Ze noemde de ervaring een 'spirituele visitatie'. Catharina van Siena (1347-1380) leviteerde in extase. Hadewijch van Antwerpen ; Vlaamse katholieke mystica (eerste helft dertiende eeuw) leviteerde in trance. Filippus Neri (geboren te Florence, Italië, 22 juli 1515; gestorven 27 mei 1595) leviteerde verschillende meters hoog in gebed, zelfs tot aan het plafond op bepaalde momenten. Ignatius van Loyola (geboren in 1491 in het kasteel van Loyola boven Azpeitia in Gipuzkoa; gestorven te Rome, 31 juli 1556) leviteerde een paar voet hoog en werd zelfs lumineus gedurende het proces. Robert de Palentin leviteerde 40 tot 50 centimeter De heilige Dunstan (vroege tiende eeuw) leviteerde een beetje boven de grond vlak voor zijn dood. Johannes van het Kruis (geboren te Hontoveros, 24 juni 1542; gestorven te Ubeda, Andalusië, 14 december 1591) Gemma Galgani (non uit begin van de twintigste eeuw) leviteerde in extase. De heilige Martinus van Porres (Lima, 9 december 1579 - 3 november 1639) was een Peruaanse Dominicaan. Om Martin te helpen met zijn goede werken voor de armen en behoeftigen, zegende God hem met de miraculeuze gaven van bilocatie, de gave om door gesloten deuren te passeren en de gave van de levitatie zoals Alban Butler vermeld in zijn 'Lives of the Saints'. Aldus de eerste de beste link; http://nl.wikipedia.org/wiki/Metafysische_levitatie Of wilde je bewijs dat de honden in die tijd met hun kont blaften? Sorry, daar kan ik je niet aan helpen. Citaat:
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Valt je niet op dat al die zaken stammen uit de kerk, waarvan bekend is dat ze liegen over mystieke zaken om hun macht en aanzien te vergroten, en dat de zaken verdwijnen zodra er wetenschappelijke toetsing ontstaat en mensen die daadwerkelijk gaan toepassen? Citaat:
||||
Citaat:
![]() Je begrijpt niet dat ik het nogal opvallend vindt dat dit filmpje zo vaak is bekeken? De opmerking ''Het geeft in ieder geval aan dat dinosaurussen niet verzonnen zijn.'' klopt natuurlijk niet. Citaat:
![]() Derhalve onwaar? Zeg dan; onverklaarbaar. Citaat:
[...]een bovennatuurlijk fenomeen, namelijk het omhoog zweven zonder dat daar een afdoende wetenschappelijke verklaring (zoals elektromagnetisme, luchtdruk of zwaartekracht) voor te geven is. Zodoende géén wetenschappelijke verklaring, maar derhalve nog niet per definitie onwaar.
|
Verwijderd
|
Niet per definitie onwaar nee, maar ook niet per definitie waar, zoals het spaghettimonster. Tot er fatsoenlijke reproduceerbaarheid en een fatsoenlijke verklaring is, is er geen reden om aan te nemen dat er zoiets bestaat als levitatie. En je hebt mijn pragmatische redenering ook nog niet onderuit gehaald: hoe komt het dat als levitatie mogelijk is, het niet wordt toegepast voor de vele praktische toepassingen die er denkbaar zijn voor levitatie?
|
![]() |
|
Tja, ik kan me vóórstellen dat dit niet onbeperkt kan; levitatie vergt een bepaalde energie (magma), en er is uiterste concentratie voor vereist.
Aan welke toepassingen dacht je dan zoal? Overigens worden er vandaag de dag wel meer van deze bovennatuurlijke middelen gebruik gemaakt; denk aan de verhalen van telepathisten met bepaalde misdaden worden ingeschakeld.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zal thuis eens kijken of ik at bronnen kan vinden.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() In Is It Real (naast het wanstaltige Psychic Witness, tevens van Discovery) stelde men een test op voor zo'n figuur, waarvan met veel tamtam was aangekondig dat zelfs de CIA hem had ingezet om m.b.v. zijn 'psychisch oog' kaarten van Sovjet installaties te tekenen. Niet geheel verrassend viel de man volstrekt door de mand.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik mist het subforum Mystiek. :')
Serieus, vind je het raar dat veel mensen kijken naar trucjes? Ga eens naar Las Vegas. Het is entertainment... Mensen kijken naar trucjes niet omdat het echt is. Maar omdat het echt lijkt. Het is mooi om naar te kijken en af te vragen: "Hoe doen ze dát nou weer?!" Maar het blijft allemaal trucage. Hans Kazan en Hans Klok zijn vast ook mystieke figuren plotseling. ![]() Trouwens, ik neem je niet meer serieus, volgens mij probeer je iedereen maar wat op de kast te jagen. Welk zinnig persoon meent dit nou. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
CaptainCaveman, wat een fuckin douche ben jij. Als die sjaak kon leviteren steeg hij wel op terwijl iedereen zat te kijken, zonder dat doek.
||
Citaat:
Verklaar mij dan eens hoe deze 'sjaak' op kon stijgen ![]()
||
Citaat:
Al moet ik eerlijk zeggen dat dit ook de truck zou zijn die Ramana gebruikt, het kleed ónder hem ligt óver de plaat hout die hem in evenwicht houdt.
||
Citaat:
Maar gast, kóm ňp. Stel jezelf de vraag: wat was er eerder: de bedrieger of de levitatie? Van de levitatie weten we het niet, maar de bedrieger bestaat al milenia, liet het tweede filmpje zien. Het is ronduit dom om te geloven dat er wel eenhoorns moeten hebben bestaan, omdat er zoveel verhalen over geschreven zijn. welke reden hebben we nu om aan te nemen dat er waarlijke levitatie bestaat? Nergens in de gehele formele kennis van de mensheid (Natuurkunde, biologie, geschiedenis, media-archieven you name it) vinden we enige aanleiding om te geloven dan mensen kunnen leviteren op wilskracht, behalve de aanleiding dat er zoveel mensen zijn die beweren dat ze het kunnen.
||
Citaat:
Begrijp je nog steeds niet dat ik a) er niet stellig van overtuigd ben dat paranormaliteit niet bestaat en b) paranormaliteit simpelweg niet wetenschappelijk te verklaren is? M.i. is het niet simpelweg af te wimpelen met; 'er is geen verklaring > onwaar'.
||
Citaat:
om precies te zijn: wetenschap verklaart niks, het beschrijft slechts. Paranormaliteit is voor mij - onder andere - dan ook onzin omdat het niet wetenschappelijk beschreven is. Als het om levitatie gaat, gaat het altijd om levitatie van een persoon die slecht zichtbaar is, gehuld in wijde kleren en doeken bij wijze van spreken, of nog erger: gefilmd, zodat ik helemaal geen invloed op het systeem kan uitoefenen. Die paranormale dingen van jou zijn van die dingen die echt nooit in de supermarkt zullen voorkomen, waar iedereen het kan zien. hoe zou dat toch komen, vraag je je af. om de vergelijking met van gogh door te trekken. stel nu dat ik in van goghs stijl een schilderij verzin van een autotje. vervolgens concludeert iemand dat dat een vervalsing is, en daarna blijft de hele wereld met de vraag zitten: "waar is het originele autotje van van gogh gebleven?" zo is het ook met levitatie: er zijn zoveel mensen die ons bedrogen hebben, dat we ons afvragen wie het dan eigenlijk wél kan. het verschil zit hem natuurlijk in de periode waarover dit speelt. Ik wimpel het dus niet af omdat niemand het ooit verklaard heeft. ik wimpel het af omdat niemand die ik vertrouw of kan vertrouwen of enige autoriteit het ooit gezien heeft. Ik ben gewoon nog nooit dichter bij een paranormale situatie geweest dan een vriend die me verteld dat hij gelezen heeft over...
Laatst gewijzigd op 15-11-2007 om 08:29. |
![]() |
||
Citaat:
Wie naar de feiten kijkt kan geen andere conclusie dan dat trekken.
||
Citaat:
het is dus beschrijvend, verklarend en voorspellend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Sprong in het diepe - verhaal - deel 1 GH927911 | 1 | 08-01-2014 09:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Onbestemd Verwijderd | 30 | 07-11-2012 14:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dag uit het leven van mezelf dark_poetry | 1 | 31-03-2004 17:10 | |
Verhalen & Gedichten |
In het midden van de macht... Woodstock | 2 | 25-06-2003 19:00 | |
Liefde & Relatie |
Een verhaal. Ik ben verliefd zonder het te willen GRRR | 20 | 24-04-2003 16:52 |