Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel succes met dr hoor. Ik ben blij dat ik dat allemaal nog niet hoef mee te maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begreep ook dat baby's voor 6 maanden geen koemelk mogen, omdat ze anders in veel gevallen allergisch of intolerant worden (als ze dat niet al zijn)..
Ik was vroeger ook een huilbaby en ik reageerde vrij goed op inbakeren, misschien een tip? Daarnaast roept mijn moeder nu altijd dat ze naar een baby-chiropractor was gegaan wanneer ze daar 22 jaar geleden van gehoord had, dat klinkt veel enger dan het is, maar men gelooft dat er een zenuw wat knel zit in de nek bij (sommige) huilbaby's, dat ontstaat bij de bevalling en geeft veel last. Zo'n chiropractor 'kraakt' de nek van het kindje heel voorzichtig en probeert ook met behulp van massage wat ontspanning te geven. Ik heb het een keer op tv gezien, en moeders waren er echt verbaasd van. Je hebt ook mensen die dat kraken niet doen, maar wel voorzichtig de nek en het hoofdje masseren, dat effect schijnt ook heel goed te zijn. Een huilbaby lijkt me echt heel erg moeilijk. Mijn nichtje moest laatst heel hard en zielig huilen, maar toen wisten we precies wat er aan de hand was en konden we er dus iets aan doen. Als je geen duidelijke oorzaak hebt moet dat echt heel frustrerend en moeilijk zijn. Veel succes! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
en egoisme.. we zijn inderdaad egoistische wezens, niet dat dat een kwaad iets is opzich, zo kan het in het sociale leven wel ervaren worden. en k vind dat jullie gewoon kinderen mogen maken, ik wil alleen om o.a. die reden inderdaad nooit kinderen 'krijgen'. daar voel ik me beter bij, eigenbelang dus. (zo heerlijk egoistisch) als k toch vader zou worden in een toekomst moet k heel mijn wereldvisie en principes omgooien om goed die rol te vervullen. wat er dan van me overblijft..
|
Verwijderd
|
Volgens mij kun je geboren worden met een (koemelk)allergie? En volgens mij kan een baby die allergisch is voor koemelk ook last hebben van de 'moedermelk'? (Er zit wel weinig lactose in, maar soms toch genoeg om een allergische reactie te veroorzaken.)
Ik geloof trouwens dat wij (=mijn man en ik) ook meer kans hebben op een huilbaby...dit ook ivm allergien ed. Daarnaast hoop ik dat het zwanger worden niet al te veel problemen oplevert... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder is in september peettante geworden van Iggy, een jongetje, het zoontje van het peetkind van mijn vader, daarmee is het peetkind van mijn vader ook peettante van mijn zusje. Volgen jullie het nog?
In ieder geval, ze is weer helemaal verliefd. Het is zo leuk om te zien hoe ze helemaal gelukkig kan zijn van een avondje oppassen (en Iggy dus helemaal voor zich alleen hebben) en hoe ze over hem vertelt. Ik moet ook wel zeggen dat ik tegen mijn moeder opkijk, want ze heeft er gewoon heel veel verstand van. Maar dat heeft vast elke moeder. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het punt is dat het nog niet zeker is dat het koemelkallergie is, het kan wat anders zijn. Anders was ik wel gestopt met borstvoeding en op sojavoeding overgegaan, maar stel ik doe dat en het is geen koemelkallergie is er geen weg meer terug. We zijn er nu idd achter dat inbakenen ook wel wat helpt we doen het nu gewoon zelf met een doek, maar maandag wordt ik gebeld door het consultatiebureau en dan moeten ze ons toch maar eens gaan vertellen hoe het precies moet enzo. bedankt voor de tips iig!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de manier waarop de dingen hier neergezet worden vind ik nog wel smaakvol. Ben ook blij dat er niet met die rare dingen gewerkt wordt als wegstemmen ofzo. En het raakt me soms best wel. Dat je inderdaad mensen hebt die aangekeken worden en zwanger zijn en anderen echt al jaren met veel pijn, moeite en verlangen bezig zijn. Citaat:
En het lijkt me inderdaad heel erg leuk om er samen, heel bewust voor te gaan. Dus zolang als ik het voor het kiezen heb, kiezen we zelf wanneer we de anticonceptie de deur uit doen. Samen die test, die spanning, wetende dat je het allebei wilt en het gevoel hebt dat je er klaar voor bent ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vond het heel pijnlijk toen Cindy (die vrouw van die zanger die zo bekend is in Polen) te horen kreeg dat ze niet zwanger was. Pff, dat hakte er echt in. Het verhaal van die twee Ajax-fans vind ik ook heel moeilijk, echt vreselijk zwaar... Knap dat die man toch zo positief blijft. (En ik vond het heel leuk om te zien dat hij met kinderen werkt, dat had ik niet verwacht eigenlijk. Echt een leuke man! ) Leuk programma. De eerste aflevering was iets te sensationeel, maar nu is het echt gewoon heel interessant. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb net iets meer dan een maand borstvoeding gehad, maar omdat ik dat ook niet kon hebben... zijn ze overgeschakeld naar soya... wat ik als baby al smerig vond en dus nog meer jankte. Die allergie was dus aangeboren bij mij, heb nog steeds allergien,maar gelukkig niet zo serieus. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Dit is onze slaapkamer, daar is de actie" ![]() Gek stel.
|
Verwijderd
|
Ik had eigenlijk het idee dat ze allebei een beetje... hoe zeg je dat netjes?.. verstandelijk wat 'achter' zijn. Ook omdat ze die pop hadden, in Nederland krijgen verstandelijk gehandicapten zo'n pop om mee te oefenen (in de VS zijn dat ook tieners, misschien hier ook wel). Kitty's moeder sprak ook een beetje moederlijk over Kitty, alsof ze nog echt een kind is, zeg maar. En zo komen ze soms in mijn ogen ook wel een beetje over. (Mijn oom heeft ook een verstandelijke handicap, ik moest echt aan hem denken toen ik Kitty en Marinjo zag. Hij heeft ook af en toe iets heel... kinderlijks ofzo. Maar hij is een uitstekende vader verder.)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Netjes gezegd LVG denk ik? (Licht Verstandelijk Gehandicapt)
Ik was vroeger trouwens ook erg moeilijk voor mijn ouders, heeeel veel ziek. Bronchitis, longontstekingen, astma.. en het hoogtepunt was vaak 4 uur 's nachts, dan had ik het heel benauwd en begon te huilen. Arme ouders. Ik hoop toch niet zoveel angstige uurtjes door te hoeven maken hoor. Al heb je met kinderen altijd angstige uurtjes denk ik.. |
![]() |
|
Het zusje van mijn vriend is vanmorgen/vannacht bevallen.
![]() ![]() ![]() Morgen als het meezit even langs. Vriendje had vandaag al gebeld, maar haar man zei dat ze te moe was. Morgen bel ik nog eens, iedereen denkt dat hij eerder ja tegen mij zegt. ![]()
|
Verwijderd
|
@Kruimel: Gefeliciteerd! Hoe heet ze?
ot: Mijn nicht is vorig jaar bevallen van een jongen, zonder dat ze wist dat ze zwanger was. Op valentijnsdag bleef ze thuis, buikgriep dacht ze. Haar vriend heeft rond 11 uur nog even naar huis gebeld, en toen had ze de huisarts al gebeld, want ze had heel erge buikkrampen. De huisarts had gezegd: Ik kom rond een uur of vijf wel even kijken. Rond twee uur had ze bloed bij haar urine zitten en toen werd de pijn ook wel heel erg heftig. Ze heeft toen de huisarts gebeld: 'je moet NU komen, want dit en dit is er aan de hand.' Een half uurtje later was de huisarts er, drie kwartier later de verloskundige. Maar toen was Jules al geboren. Nu is mijn nichtje altijd stevig geweest, maar de laatste tijd was ze wel veel aangekomen. Ze was net met haar vriend aan het lijnen geslagen. Ook heeft ze altijd last van haar darmen gehad, dus daar schoof ze het op af als ze iets voelde 'rommelen' in haar buik. Bovendien zat de baarmoederkoek tegen de voorkant van de buik aan, dus dan voel je sowieso al minder. Ze was net gestopt met de pil, daar schoof ze haar onregelmatige menstruatie op af. Dat was wel echt heel erg freaky, dat je eigen lijf je zo voor de gek kan houden. Mijn oma was twee weken van te voren jarig, en daar hebben we nog foto's van haar gemaakt. Als je daar op terug kijkt, zie je écht geen hoogzwangere vrouw. Nu gaat het heel erg goed met Jules, en haar ouders zijn ook oké. Ze hadden niks in huis, nog geen luier. Helemaal niks. Heel erg raar, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan. Mijn nichtje en haar vriend zijn mentaal gezien heel sterke mensen, maar ik kan me voorstellen dat, wanneer je niet zo sterk in je schoenen staat, je een tijd lang danig van je normale doen af bent. Ik moet er niet aan denken zeg. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wow! Dat is wel zo'n verhaal dat je soms hoort... maar dan denk je echt... ja dat kan toch niet? Maar ze was net gestopt met de pil dus een kindje zat wel een beetje in de planning? En ja wow, dat zal wel ff aanpassen zijn geweest met werken en gauw dingen als luiers enzo ophalen.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
T was inderdaad wel even schrikken... Haar moeder werd ook opgebeld met de mededeling: 'Mam, zit je?' Ga even ergens zitten, want je bent oma geworden.' Mijn tante had in het begin zoiets van: 'Ja hallo, doe even normaal! Dat kan helemaal niet.' Ook haar vriend, achteraf gezien heel onverstandig, is opgebeld met de mededeling dattie vader was geworden en daarna zelf nog naar huis gereden...
Mijn zus is een paar dagen ook flink van de kaart geweest, door dat hele gedoe. Ze kon er niet bij, en vond het heel eng dat je eigen lichaam je zo kan misleiden. Ze waren wel al bezig met kinderen, maar wilden eerst rustig aan proberen en wat meer dingen op een rijtje zetten enzo. Ook op het gemeentehuis is er moeilijk over gedaan. Gelukkig werd er bij mijn nichtje op hte werk niet moeilijk over gedaan. Er werd meteen vervanging geregeld en zwangerschapsverlof was geen probleem. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn tante heeft 2 van haar 3 kinderen onverwacht gekregen, ook heel bizar. Maar in beide gevallen was ze ook nog lang geen 9 maanden zwanger. Zo zit je thuis op de bank en zo krijg je ineens te horen dat je een dochter hebt gekregen en dat ze met spoed naar een ander ziekenhuis wordt gevlogen. Heel bizar. Ze menstrueerde ook tijdens die zwangerschappen nog volledig normaal, dus ze had echt compleet niets door.
Hele bizare verhalen ![]() ![]() (Mijn tante vertelde helemaal hoe veel te vroeg de kinderen geboren waren, hoe ze met spoed naar het ziekenhuis werden gevlogen, hoe ze bijna overleden waren... En mijn zus zat er naast, 5 maanden zwanger, helemaal te trillen. Beetje een slecht verhaal in het bijzijn van een zwangere vrouw ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ai, ja dat wel... maar zo gaat het niet altijd heh, dus als je zus een beetje een nuchter iemand is dan realiseerd ze zich dat wel denk ik.
Was jou tante dan ook aan de mollige kant? Dat speelt toch wel behoorlijk factor, of niet... als je al wat overgewicht hebt... want bij iemand met een gezond bmi bv zou je toch die zwelling wel gaan zien toch tijdens een zwangerschap? ![]() En ja OT: Gisteravond werken, en ik moest natuurlijk stofzuigen bij de babykleertjes langs, en toen had ik wel zoèn gevoel van... ja zou het zo erg zijn als wij een oeps hadden. ![]() We waren vorig weekend samen in de Disney winkel, hij (vriend) wou helemaaaal niet naar binnen, maar toen we een leuke grote knuffel zagen wel ff staan lachen en rondgekeken.. hij keek ook wel een beetje rond maar ik denkdat hij de gedachte ook nog heel eng vind, en ook omdat onze relatienog heel wankel is enzo... Mjah. Wel leuk om te zien dat hij er toch, al is het maar een heeeeeeeeeeeeel klein beetje, meer voor die gedachte openstaat nu... dat hij later, in een verre toekomst, kinderen en trouwen wil. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn tante is extreem mager, en haar kinderen waren ook allemaal enorm klein toen ze geboren werden; haar buik zag er uit alsof ze gewoon een beetje opgeblazen was, compleet niet zwanger (maar bij mijn zus zag je ook pas vanaf 6 maanden dat ze zwanger was, daarvoor kon het nog gewoon een beetje een dikkige buik zijn, niet per sé een zwanger-buik).
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou, bij haar was het wel te zien hoor. Niet buitenproportioneel, maar je kon er echt niet omheen dat ze hoogzwanger was. Nu heeft ze de zwangerschap ook helemaal uitgedragen (en dat had ze niet zo verwacht) en is het kind kerngezond, dus dat scheelt wel. En we hebben haar vanmorgen gezien. Ze is zo lief!!! :love: Kon niet te dichtbij komen, want ik ben heel erg verkouden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
hoezo kinderachtig? Ik vind die wens van 'kinderen hebben ' kinderachtig. zo egoistisch ook, trouwens. de wereld is al overbevolkt, en om dan je eigen kinderwens te vervullen is gewoon asociaal. er is al te weinig eten, er is al te weinig scholing, etc etc, en om dan je eigen gerimpelde kleibint te werpen vind ik niet kunnen. daarnaast: je mist je hele eigen LEVEN. nala zei 't een paar posts geleden ook al. je hele leven draait om die koter. je bent je eigen leven kwijt van 't moment dat je zwanger raakt, tot je je kist invliegt...
ik weet een goeie: als je kinderen wilt, neem dan baby born! en voor de heren onder ons die de ONWEERSTAAAAANBARE drang hebben om hun vriendin te bezwangeren, voor hen hebben we een baby born, in de vorm van barbie!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die hele discussie hebben we al gehad ![]() Oh nobele Orpheo, wars van den uiterst egoistische wens kinderen neer te zetten op deze vergiftigde aardkloot.. ga alsjeblieft ergens anders een reeds uitgekauwd punt maken. Niemand hier heeft een boodschap aan jouw verlichtende woorden. Laten we het er maar gewoon over eens zijn, dat we het niet eens zijn. Ik ga lekker verder met heel gelukkig zijn in mijn leven inclusief kinderwens, ga jij lekker verder met heel ongelukkig zijn in jouw leven zonder kinderwens. |
![]() |
||
Citaat:
ben ik al geweest, en ze vond toch wel dat ik gelijk had. het hebben van kinderen is en blijft een asociaal en gestoord iets. het is een aanslag op de planeet, en een nog ergere verloedering van de mensheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja, een kinderstop voor een paar jaar. scheelt een hoop aan kinderbijslag, voedsel, naschoolse opvang, etc etc. ik was trouwens niet 'gepland' of 'gewenst'. Ik kwam, en abortus was out of the question. en ik heb dat moeten ervaren tot eigenlijk... de dag van vandaag. en om een einde te maken aan mijn eigen leven... Mijn vriendin zou daar niet gelukkig van worden, evenals de rest van mijn familie, minus mijn oma, oudtante en ma (en ja, ik houd dan nog genoeg familie over; stuk of 20 (achter)ooms en tantes, en nog meer neefjes en nichtjes, en m'n andere oma).
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #7 snoopy | 1 | 06-05-2009 20:38 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #3 Verwijderd | 500 | 15-07-2008 18:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
8 weken zwanger Vuur_Sterretje | 156 | 19-09-2007 21:04 | |
Lichaam & Gezondheid |