![]() |
|
Ik heb me altijd al 1 ding afgevraagd en dat kwam terug opzetten toendat ik deze topic las (mocht linken naar een ander forum niet toegestaan zijn dan kun je de link verwijderen).
#1 Samenvatting: Man verdenkt vriendin en logged haar pc (betekent dat je alle msn/icq/etc. gesprekken en e-mails kan lezen via een andere pc dan de gelog'de pc), vriendin is vreemdgegaan en heeft dit niet verteld. Nou gaat het me niet zozeer om dit specifieke scenario. Ik zal nog een (albeit verzonnen) scenario geven: #2 Man vertelt een hoop leugens (bijvoorbeeld dat hij kampioen [x] is, hoeveel vriendinnen hij heeft gehad etc.) en vriendin neukt een ander. Paar maanden verder biecht man op. Vervolgens biecht vriendin op. Bij #2 is de man dus begonnen met iets fouts. De vriendin heeft echter ook iets fouts gedaan zonder de fout van de man te weten. De man biecht als eerste op. ![]() ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
de wereld zou weer progressie moeten maken en herstransformeren tot een aangepast matriarchaal stelsel.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
k hecht er niet veel waarde aan. alleen als k van de persoon in kwestie onvoorwaardelijk veel hou. meer dan wie dan ook. maarja je bent ook gek als je dan vreemd gaat, das alleen weggelegd voor imbecielen lijkt me.
|
de vrouw gaf de man aanleiding om te gaan wantrouwen, dit wantrouwen bleek nog eens terecht ook, alle schuld is voor rekening van de vrouw.
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast gaat ze echter niet alleen vreemd, ze verzwijgt het ook nog eens, wat dus juist weer dubbel zo kwalijk is in kwestie van vertrouwen. En dat is in situatie 2 net eender, de man liegt alleen, maar de vrouw gaat vreemd en liegt daarover. |
![]() |
|
Ze zitten allebei (alle vier?) fout. Bij verhaal 1 schendt de man de privacy van de vrouw. De vrouw gaat vreemd. Bij verhaal 2 liegt de man over zichzelf (is misschien het minst fout, maar waarom zou je over dat soort simpele dingen liegen?) en de vrouw gaat vreemd. Allemaal dingen die in mijn ogen niet echt kunnen
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me dat een relatie waarin beide partners dingen doen die eigenlijk niet kunnen gewoon niet goed zit. Klaar. Zet er dan een punt achter. Of Piet nu begon of Klaartje, dat doet er gewoon niet toe. Het lijkt me niet dat er zoiets bestaat als quitte spelen in dit geval, de relatie is gewoon niets waard. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je zo intelligent bent als jij je jezelf ziet, zou je dat toch zelf ook wel kunnen bedenken? Of is dit bedoeld als een vraag stellen en dan tegen iedereen die wat post ingaan? 'Meest fout' bestaat niet, of je privacy schenden of vreemdgaan als erger ziet is puur subjectief en inderdaad persoons- en cultuursgebonden. In welke volgorde je opbiecht of de fout in gaat, of niet-vertrouwen gegrond was en dat dat privacy schenden zou verantwoorden, liegen of vreemdgaan verzwijgen; .... Dat doet er allemaal niet toe bij het ethisch bekijken wie er fout zit, en net als bij iedereen hierboven zitten ze in mijn ogen ook gewoon alle 4 heel erg fout. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom stel je de vraag eigenlijk als je antwoorden af gaat kraken?
Ik vind dat de vraag wie er meer schuld heeft er compleet niet toe doet; wat schiet je met die vraag op? Degene met de meeste schuld moet worden gestraft? Die heeft de relatie werkelijk kapot gemaakt? Wat een onzin. Ze waren allebei fout bezig, 't maakt niet uit of er iemand 'fouter' bezig was. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie is de mol? #2.1 Biertank 52 | 4 | 19-04-2009 22:42 | |
De Kantine |
Wie is de mol? Verwijderd | 500 | 22-02-2009 22:33 | |
De Kantine |
[spel]Wie is de mol? Verwijderd | 122 | 30-01-2009 13:07 | |
Liefde & Relatie |
Wie is er fout? Optima | 26 | 01-04-2002 22:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
wat is er mis met het"eigen volk eerst" denkbeeld??? Verwijderd | 34 | 20-02-2002 18:37 |