Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2007, 17:44
palindrome
palindrome is offline
Is gewoon standaard 'Mexicaans', wel lekker ja. Je vergeet alleen de kidneybonen.
Advertentie
Oud 09-08-2007, 08:32
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
palindrome schreef op 05-08-2007 @ 18:44 :
Is gewoon standaard 'Mexicaans', wel lekker ja. Je vergeet alleen de kidneybonen.
nee bah die hoef ik er niet bij en idd standaard nacho's recept, maar daarom niet minder lekker, en mensen voor wie ik t maak zijn er meestal toch nog best van onder de indruk
Oud 03-09-2007, 12:05
Verwijderd
Ik zoek gerechten die ik heel makkelijk in kan vriezen.
Omdat ik elke dat tot 8 uur moet werken, of 's avonds op het werk moet eten, heb ik maar 2 dagen in de week tijd om te koken.
Ik zoek dus dingen die ik heel makkelijk in kan vriezen, om het vervolgens in de magnentron te stoppen en dat het ook nog lekker is.

Lasagne, hartige taart, wereldgerechten, rijst met een prutje heb ik allemaal wel gezien.
Wie weet er iets nieuws?

Spaghetti uit de vriezer vind ik niet lekker
Bami en nassi heb ik een tijdje terug teveel gegeten, waardoor ik daar nu geen zin meer in heb.
Oud 03-09-2007, 14:35
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
de macaroni van mn oma <3
*recept*

Dank!
Oud 03-09-2007, 15:51
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ik zoek gerechten die ik heel makkelijk in kan vriezen.
Omdat ik elke dat tot 8 uur moet werken, of 's avonds op het werk moet eten, heb ik maar 2 dagen in de week tijd om te koken.
Ik zoek dus dingen die ik heel makkelijk in kan vriezen, om het vervolgens in de magnentron te stoppen en dat het ook nog lekker is.

Lasagne, hartige taart, wereldgerechten, rijst met een prutje heb ik allemaal wel gezien.
Wie weet er iets nieuws?

Spaghetti uit de vriezer vind ik niet lekker
Bami en nassi heb ik een tijdje terug teveel gegeten, waardoor ik daar nu geen zin meer in heb.
Vries dan alleen spaghettisaus in, spaghetti koken is in 8 minuten vers gebeurd en dan is het wel lekker.

Met couscous kun je ook veel variëren en dat is ook goed in te vriezen. Moet je even op www.ah.nl/recepten kijken voor precieze recepten.
Oud 03-09-2007, 15:55
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Heeft iemand nog een goed recept voor zuurkool (zonder vlees)?
Stamppot of zuurkool op alle mogelijke manieren die je kunt bedenken? Ik vind kruidenzuurkool met aardappelpuree en vegetarisch gehakt uit de oven wel lekker.
Oud 04-09-2007, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Vries dan alleen spaghettisaus in, spaghetti koken is in 8 minuten vers gebeurd en dan is het wel lekker.

Met couscous kun je ook veel variëren en dat is ook goed in te vriezen. Moet je even op www.ah.nl/recepten kijken voor precieze recepten.
ja, dat heb ik ook geprobeerd, maar de saus wordt er ook niet lekkerder op, vind ik
couscous heb ik nu ook in de vriezer staan Zonder vlees zelfs, ben je niet trots op me
Oud 04-09-2007, 20:07
Verwijderd
Stamppotten kun je ook invriezen. En stoofpotjes, die zou je dan ná het eten kunnen maken. Of curry (maar niet met rijst en al, vind ik).
Oud 10-09-2007, 10:12
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Heeft iemand nog een goed recept voor zuurkool (zonder vlees)?
Zuurkoolschotel
Kook de zuurkool
Maak aardappelpuree
Schil bananen (of ananas)

Pak ovenschaal.
Onderin de zuurkool (evt gehaktvervanger eronder)
Dan de bananen in plakjes
dan de puree erboven
dan wat paneermeel
kwartiertje in oven; klaar!

(wel oppassen met eten want de banaan wordt heeeeel heet)
Oud 10-09-2007, 15:27
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Zuurkoolschotel
Kook de zuurkool
Maak aardappelpuree
Schil bananen (of ananas)

Pak ovenschaal.
Onderin de zuurkool (evt gehaktvervanger eronder)
Dan de bananen in plakjes
dan de puree erboven
dan wat paneermeel
kwartiertje in oven; klaar!

(wel oppassen met eten want de banaan wordt heeeeel heet)
oooh lekkerrr!!
Dat ga ik gauw proberen, dankjewel!
Oud 12-09-2007, 16:04
FisseEmma
FisseEmma is offline
Citaat:
heeft iemand goede ideeen voor als je wilt avond eten in het park/op het strand?

en ik kan niet met broodjes aankomen, mn vriendje topsport en heeft dus echt een voedzame maaltijd nodig enzo

Quiche!
Oud 13-09-2007, 20:00
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
heeft iemand goede ideeen voor als je wilt avond eten in het park/op het strand?

en ik kan niet met broodjes aankomen, mn vriendje topsport en heeft dus echt een voedzame maaltijd nodig enzo
Koude pasta-salades zijn erg lekker Kun je echt werkelijk op allerlei manieren maken
Oud 18-09-2007, 19:24
Gothic
Gothic is offline
heeft iemand ervaring met bakken van cake of bv appeltaart zonder melk of eieren (eigeel)?
Oud 19-09-2007, 15:09
Bloem
Bloem is offline
In mijn cake en taart gaat nooit melk dus dat is sowieso makkelijk weg te laten, zonder ei kan ik zo snel even niks bedenken. Natuurvoedingswinkel kijken?
Oud 19-09-2007, 15:18
Black Soul
Black Soul is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou eventueel kunnen zoeken op veganistische recepten
Oud 19-09-2007, 15:40
Verwijderd
Als je wel het eiwit mag kun je gewoon het eigeel weglaten en alleen het wit gebruiken. Heb je wel wat meer eieren nodig.
Oud 22-09-2007, 14:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
heeft iemand ervaring met bakken van cake of bv appeltaart zonder melk of eieren (eigeel)?
Cakemix van Atlanta waar alleen nog water bij moet is echt prima, krijg je hele lekkere cake van. Ik heb zelf altijd de chocoladecakemix.
Oud 22-09-2007, 16:39
Alessia
Alessia is offline
Citaat:
Cakemix van Atlanta waar alleen nog water bij moet is echt prima, krijg je hele lekkere cake van. Ik heb zelf altijd de chocoladecakemix.
zit daar dan geen melkpoeder of eipoeder in?
Oud 23-09-2007, 22:30
Briseïs
Briseïs is offline
Heeft iemand nog leuke ideeën voor een vegetarische ovenschotel met aardappelpuree?

En maaltijdsalades en een beetje bijzonder belegde broodjes met avocado? Ook vegetarisch?
Oud 24-09-2007, 13:37
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Heeft iemand nog leuke ideeën voor een vegetarische ovenschotel met aardappelpuree?

En maaltijdsalades en een beetje bijzonder belegde broodjes met avocado? Ook vegetarisch?
geen ervaring met overschotel met aardappelpuree, wel met aardappelschijfjes maar neem aan dat je daarvoor verder dezelfde dingen kunt gebruiken? met vega gehakt, witlof, champignons, ui, paprika en veeeeel geraspte kaas is lekker .
Oud 24-09-2007, 16:43
gewoonik
gewoonik is offline
zuurkool, ananas, banaan en aardappelpuree en geraspte kaas.

prei, vegetarisch gehakt, aardappelpuree.

ik heb ook een keer rode kool met appel, gekruide tofu blokjes, aardappelpuree en walnoten op.

deze vond ik allemaal lekker!
(oventijden enzo weet ik niet)
Oud 27-09-2007, 22:35
Spammie
Spammie is offline
Een goede avond allemaal!
We zijn binnenkort (volgende week) 1 jaar getrouwd () en we hebben onze ouders uitgenodigd om gezellig die avond bij ons te komen. (In totaal zijn we dan met z'n 5en.) Maar nu willen we iets aparts doen. Gezellig wat eten ofzo. We zaten zelf te denken aan steengrillen/gourmetten maar dan wordt alles zo vet en vies in huis en aangezien we net een nieuw huis hebben... En iets buiten doen is ook al niet zo geschikt in verband met het weer.

Dus mijn vraag is, wat zouden jullie doen?
Oud 28-09-2007, 08:48
PV
PV is offline
Citaat:
Dus mijn vraag is, wat zouden jullie doen?
Een zoveel-gangen-diner in elkaar zetten? Met mooi servies, bestek, kaarsen etc
Oud 28-09-2007, 16:31
Spammie
Spammie is offline
Citaat:
Een zoveel-gangen-diner in elkaar zetten? Met mooi servies, bestek, kaarsen etc
Da's een heel leuk idee! Alleen wordt dat wel aardig duur, of niet?
Oud 28-09-2007, 19:04
PV
PV is offline
Citaat:
Da's een heel leuk idee! Alleen wordt dat wel aardig duur, of niet?
Je bepaalt zelf toch wat je eet... je kunt het zo goedkoop/duur maken als jouw budget het toelaat. Alle ingredienten vers en luxe, of iets goedkoper en kant-en-klaar dingen.
Als je het over het servies/bestek hebt, daar doe je natuurlijk langer mee dan één keer, kun je nog járen gebruiken.
Oud 28-09-2007, 22:29
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
geen ervaring met overschotel met aardappelpuree, wel met aardappelschijfjes maar neem aan dat je daarvoor verder dezelfde dingen kunt gebruiken? met vega gehakt, witlof, champignons, ui, paprika en veeeeel geraspte kaas is lekker .
Klinkt goed, jammer alleen dat ik witlof echt heel erg vies vind
Oud 29-09-2007, 15:12
Yana
Yana is offline
Citaat:
Klinkt goed, jammer alleen dat ik witlof echt heel erg vies vind
Dan gooi je die er toch uit?
Oud 13-10-2007, 13:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
weet iemand iets wat geen vlees is voor in de hutspot wat de ik-mis-de-saucijsjes gevoelens compenseert? veel verder dan kruiden en gebakken uitjes kom ik zo snel niet.
Oud 13-10-2007, 16:36
Verwijderd
Ik doe vaak kleine stukjes oude kaas door de hutspot en spiegeleieren met veel paprikapoeder erbij.
Oud 13-10-2007, 17:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij hutspot bak ik vaak de uienringen in plaats van dat ik ze er zo doorheen doe
Oud 15-10-2007, 07:12
Verwijderd
Citaat:
weet iemand iets wat geen vlees is voor in de hutspot wat de ik-mis-de-saucijsjes gevoelens compenseert? veel verder dan kruiden en gebakken uitjes kom ik zo snel niet.
Seitan. Te krijgen bij zweefteefvoedingwinkeltjes en natuurwinkels enzo.
Oud 17-10-2007, 20:02
Verwijderd
Ik zoek een lekkere variatie op sla of salade. Voor een keer iets anders....
Ideeen?
Oud 17-10-2007, 20:14
Yana
Yana is offline
Citaat:
Ideeen?
Ik weet niet wat je normaal doet,maarrr dit is simpel doch lekker:
- sla (neem eens een ander zakje dan normaal, gemengd, ruccola, veldsla.. er is veel!) - vleestomaat (of gewone, net wat je wilt)
- huttenkäse
- stukjes augurk

Eventueel op smaak brengen met wat Italiaanse kruiden en/of chillipoeder. (of met whatever jij wil)

En verder kan er nog eindeloos veel in. Walnoten, nog meer kaas, paprika, zilveruitjes, amandelen etc etc etc.
Oud 18-10-2007, 20:00
Anuz
Anuz is offline
Wie weet er nog gezonde recepten met havermout als basis. Dus kan bijv havermout+ei+rozijnen+noten zijn, maar deze gebruik ik al om een koek te bakken. Is wel de bedoeling dat ze een beetje eiwitrijk zijn ook..
Oud 18-10-2007, 21:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ideeen?
Ik vind appel, croutons, zongedroogde tomaatjes of kaasblokjes erin erg lekker
Oud 19-10-2007, 17:08
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:
Ik weet niet wat je normaal doet,maarrr dit is simpel doch lekker:
- sla (neem eens een ander zakje dan normaal, gemengd, ruccola, veldsla.. er is veel!) - vleestomaat (of gewone, net wat je wilt)
- huttenkäse
- stukjes augurk

Eventueel op smaak brengen met wat Italiaanse kruiden en/of chillipoeder. (of met whatever jij wil)

En verder kan er nog eindeloos veel in. Walnoten, nog meer kaas, paprika, zilveruitjes, amandelen etc etc etc.
Nog meer add-ideetjes: pijnboompitten, gekookt in blokjes gesneden ei, hamblokjes, (rode) ui (in blokjes of ringen), lente-uitjes, (zelfgemaakte) croutons, *denkt na*
Oud 19-10-2007, 17:08
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
*wist, foutje*
Oud 24-10-2007, 15:28
Verwijderd
help wat is dit?

Yoghurt bavarois
Ingrediënten:
1 l yoghurt
3 el Amaretto
15 bl gelatine
200 gr suiker
200 gr eiwitten
30 gr poedersuiker
1 cl citroensap

Bereiding:
Week de gelatineblaadjes in ruim koud water
Verwarm de amaretto (niet laten koken) en los hierin de gelatineblaadjes in op
Voeg nu de de amaretto bij de yoghurt
Maak een bekken vetvrij met de citroensap en sla hierin de eiwitten met de poedersuiker tot zich pieken gaan vormen
Spatel de eiwitten door de yoghurt-compositie
Doe de compositie in natgemaakte vormen en laat de bavarois minimaal 6 uur opstijven
Presentatie:
Stort de bavarois op een gekoeld bord
Garneer met een fruitcoulis (naar eigen smaak) en garneer met een takje mint

kom ik wel vaker tegen bij recepten, maar heb geen idee wat voor maat het is? (ja inhoud, maar hoeveel? dl? cl? help!)
Oud 24-10-2007, 15:40
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
help wat is dit?
el = eetlepel, 15 ml dacht ik

Laatst gewijzigd op 24-10-2007 om 15:49.
Oud 25-10-2007, 00:42
Verwijderd
Citaat:
el = eetlepel, 15 ml dacht ik
dankje

had ik eigenlijk wel kunnen verwachten xD

Laatst gewijzigd op 25-10-2007 om 00:43. Reden: spelvout
Oud 27-10-2007, 20:20
Kleedje
Kleedje is offline
Ik heb kaas gekregen met fenegriek.
Iemand een lekker recept?
Oud 15-11-2007, 16:48
Calyx
Calyx is offline
Ik heb 2 blikjes artisjokharten gekregen van m'n huisgenoot.
Nu vind ik artisjokken erg lekker maar heeft iemand een recept of een idee?
Oud 16-11-2007, 16:15
Black Soul
Black Soul is offline
Ik heb dat dus nog nooit gehad (volgens mij). Is dat lekker? Waar smaakt het naar?
Oud 17-11-2007, 14:32
Calyx
Calyx is offline
Hm ja het is niet echt vergelijkbaar met iets vind ik..
Koop het eens en doe het op je pizza .. Dat is het enige 'recept' wat ik heb ermee haha
Oud 17-11-2007, 15:00
ogendicht
ogendicht is offline
Je kan er een salade mee maken ?
Ik heb een recept op Ah voor je gevonden.. zal hem even hier zetten (is overigens voor 4 personen)
Maaltijdsalade met gebakken aardappels, cashewnoten en feta
Ingrediënten
150 g haricots verts
zout
3 eetlepels olie
750 g pomrissolies (diepvries aardappelblokjes)
1 blik artisjokharten (400 g)
300 g fetakaas in kruidenolie (pot)
100 g cashewnoten
1 1/2 eetlepel witte-wijnazijn
2 theelepels mosterd
1 eetlepel walnotenolie
peper
1 zak friséesla (200 g gemengd)
Materialen
keukenpapier
Bereiden
Haricots verts schoonmaken, halveren, wassen en in kokend water met zout in ca. 5 minuten beetgaar koken. Boontjes in vergiet met koud water afspoelen en laten uitlekken. In koekenpan 2 eetlepels 'gewone' olie verhitten en aardappelblokjes in ca. 20 minuten al omscheppend bruin en gaar bakken. Artisjokharten laten uitlekken en in vieren snijden. Fetablokjes laten uitlekken, gekruide olie bewaren. In koekenpan rest van 'gewone' olie verhitten en cashewnoten snel lichtbruin bakken, op keukenpapier scheppen. In kom dressing roeren van wijnazijn, mosterd, walnotenolie, 3 eetlepels gekruide olie van feta, zout en peper. In grote kom 1/2 deel van sla, boontjes, dressing, helft van artisjokken, helft van feta en helft van cashewnoten mengen. Salade op grote schaal scheppen. Gebakken aardappels hierover verdelen. Garneren met rest van sla, artisjokken, feta en noten.

óf met pasta?
Penne met tuinboontjes en artisjok (ook voor 4 personen)
Ingrediënten
300 g penne (pasta)
1 kleine ui
1 blikje tuinbonen extra fijn (200 g)
1 bakje kerstomaatjes (250 g)
1 pot gemarineerde artisjokharten (285 g)
1 mespunt tijm
50 g Formaggio da Pasta (grofgeraspt zakje à 100 g)
Bereiden
Penne koken volgens gebruiksaanwijzing. Ui en knoflook pellen en snipperen. In braadpan olie verhitten. Ui en knoflook ca. 2 minuten fruiten. Bonen laten uitlekken. Kerstomaatjes wassen en halveren. Artisjokken laten uitlekken, olie opvangen en artisjokken in stukjes snijden. Bonen, artisjokken en kerstomaatjes door ui scheppen en even meeverwarmen. Penne afgieten en samen met tijm en 3 eetlepels opgevangen olie door groentemengsel scheppen. Op smaak brengen met zout en peper. Goed doorwarmen. Serveren met geraspte kaas. Lekker met tomatensalade.
Oud 18-11-2007, 17:27
Calyx
Calyx is offline
dankje!
Ik ga het proberen binnenkort!
- trouwens de ah site is vernieuwd ofniet-
Oud 18-11-2007, 17:31
ogendicht
ogendicht is offline
Citaat:
dankje!
Ik ga het proberen binnenkort!
- trouwens de ah site is vernieuwd ofniet-
ik weet niet of die vernieuwd is.. maar er staan volgens mij wel meer recepten op
van mij mogen ze nog meer vegetarische recepten erop doen

edit: ik ging meteen even kijken op de ah site.. en hij is drastisch veranderd ja..!
Oud 20-11-2007, 12:53
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik heb 2 blikjes artisjokharten gekregen van m'n huisgenoot.
Nu vind ik artisjokken erg lekker maar heeft iemand een recept of een idee?
Jaaa heerlijk in een uitgeholde tomaat!
Oud 22-11-2007, 18:08
Verwijderd
Ik weet niet of je vegetariër bent, maar dit is echt ene heerlijk recept met artisjokharten:

Ingrediënten

* 8 eetlepels olijfolie
* 1 duopak krieltjes (700 g)
* 1 courgette
* 2 teentjes knoflook
* 6 tasty tom trostomaten
* 1 potje gemarineerde artisjokharten (carciofi, 190 g)
* 1 zakje botersla (100 g)
* 250 g gesneden rosbief (vleeswaren)

Bereiden

In grote koekenpan 5 el olie verhitten en krieltjes volgens gebruiksaanwijzing bakken. Courgette wassen en in plakjes snijden. Knoflook pellen en snipperen. In koekenpan 3 el olie verhitten en knoflook en courgette 5 min. zachtjes bakken. Tomaten wassen en in partjes snijden. In kom courgette, artisjokharten met 3 el marinadevocht, tomaten en zout en peper naar smaak door elkaar scheppen. Sla over vier borden verdelen, salade erop scheppen en rosbief erover verdelen. Gerecht met peper bestrooien en met gebakken krieltjes serveren.
Wijnadvies

Ronde, fruitige, soms wat kruidige witte wijnen
Oud 25-11-2007, 14:54
Yana
Yana is offline
Ik vroeg me af... Mijn "schoonmama" mag geen chocola, omdat ze daar migraine van krijgt. Witte chocolade kan wel. Ik vroeg me af of je ook een brownie kan maken van witte chocolade? Ik heb al een beetje gegoogled, maar de recepten die ik tegenkom zijn allemaal met gewone donkere chocolade. Kan ik dat gewoon vervangen door een reep witte? Of zou ik daarmee iets heeel vies maken ofzo?

Regels voor berichten