Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Met couscous kun je ook veel variëren en dat is ook goed in te vriezen. Moet je even op www.ah.nl/recepten kijken voor precieze recepten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() couscous heb ik nu ook in de vriezer staan ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat ga ik gauw proberen, dankjewel! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Een goede avond allemaal!
We zijn binnenkort (volgende week) 1 jaar getrouwd ( ![]() ![]() Dus mijn vraag is, wat zouden jullie doen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je het over het servies/bestek hebt, daar doe je natuurlijk langer mee dan één keer, kun je nog járen gebruiken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
- sla (neem eens een ander zakje dan normaal, gemengd, ruccola, veldsla.. er is veel!) - vleestomaat (of gewone, net wat je wilt) - huttenkäse ![]() - stukjes augurk Eventueel op smaak brengen met wat Italiaanse kruiden en/of chillipoeder. (of met whatever jij wil) En verder kan er nog eindeloos veel in. Walnoten, nog meer kaas, paprika, zilveruitjes, amandelen etc etc etc.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
help wat is dit?
Yoghurt bavarois Ingrediënten: 1 l yoghurt 3 el Amaretto 15 bl gelatine 200 gr suiker 200 gr eiwitten 30 gr poedersuiker 1 cl citroensap Bereiding: Week de gelatineblaadjes in ruim koud water Verwarm de amaretto (niet laten koken) en los hierin de gelatineblaadjes in op Voeg nu de de amaretto bij de yoghurt Maak een bekken vetvrij met de citroensap en sla hierin de eiwitten met de poedersuiker tot zich pieken gaan vormen Spatel de eiwitten door de yoghurt-compositie Doe de compositie in natgemaakte vormen en laat de bavarois minimaal 6 uur opstijven Presentatie: Stort de bavarois op een gekoeld bord Garneer met een fruitcoulis (naar eigen smaak) en garneer met een takje mint kom ik wel vaker tegen bij recepten, maar heb geen idee wat voor maat het is? (ja inhoud, maar hoeveel? dl? cl? help!) |
![]() |
|
Je kan er een salade mee maken ?
Ik heb een recept op Ah voor je gevonden.. zal hem even hier zetten ![]() Maaltijdsalade met gebakken aardappels, cashewnoten en feta Ingrediënten 150 g haricots verts zout 3 eetlepels olie 750 g pomrissolies (diepvries aardappelblokjes) 1 blik artisjokharten (400 g) 300 g fetakaas in kruidenolie (pot) 100 g cashewnoten 1 1/2 eetlepel witte-wijnazijn 2 theelepels mosterd 1 eetlepel walnotenolie peper 1 zak friséesla (200 g gemengd) Materialen keukenpapier Bereiden Haricots verts schoonmaken, halveren, wassen en in kokend water met zout in ca. 5 minuten beetgaar koken. Boontjes in vergiet met koud water afspoelen en laten uitlekken. In koekenpan 2 eetlepels 'gewone' olie verhitten en aardappelblokjes in ca. 20 minuten al omscheppend bruin en gaar bakken. Artisjokharten laten uitlekken en in vieren snijden. Fetablokjes laten uitlekken, gekruide olie bewaren. In koekenpan rest van 'gewone' olie verhitten en cashewnoten snel lichtbruin bakken, op keukenpapier scheppen. In kom dressing roeren van wijnazijn, mosterd, walnotenolie, 3 eetlepels gekruide olie van feta, zout en peper. In grote kom 1/2 deel van sla, boontjes, dressing, helft van artisjokken, helft van feta en helft van cashewnoten mengen. Salade op grote schaal scheppen. Gebakken aardappels hierover verdelen. Garneren met rest van sla, artisjokken, feta en noten. óf met pasta? Penne met tuinboontjes en artisjok (ook voor 4 personen) Ingrediënten 300 g penne (pasta) 1 kleine ui 1 blikje tuinbonen extra fijn (200 g) 1 bakje kerstomaatjes (250 g) 1 pot gemarineerde artisjokharten (285 g) 1 mespunt tijm 50 g Formaggio da Pasta (grofgeraspt zakje à 100 g) Bereiden Penne koken volgens gebruiksaanwijzing. Ui en knoflook pellen en snipperen. In braadpan olie verhitten. Ui en knoflook ca. 2 minuten fruiten. Bonen laten uitlekken. Kerstomaatjes wassen en halveren. Artisjokken laten uitlekken, olie opvangen en artisjokken in stukjes snijden. Bonen, artisjokken en kerstomaatjes door ui scheppen en even meeverwarmen. Penne afgieten en samen met tijm en 3 eetlepels opgevangen olie door groentemengsel scheppen. Op smaak brengen met zout en peper. Goed doorwarmen. Serveren met geraspte kaas. Lekker met tomatensalade. |
![]() |
||
Citaat:
van mij mogen ze nog meer vegetarische recepten erop doen ![]() edit: ik ging meteen even kijken op de ah site.. en hij is drastisch veranderd ja..! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of je vegetariër bent, maar dit is echt ene heerlijk recept met artisjokharten:
Ingrediënten * 8 eetlepels olijfolie * 1 duopak krieltjes (700 g) * 1 courgette * 2 teentjes knoflook * 6 tasty tom trostomaten * 1 potje gemarineerde artisjokharten (carciofi, 190 g) * 1 zakje botersla (100 g) * 250 g gesneden rosbief (vleeswaren) Bereiden In grote koekenpan 5 el olie verhitten en krieltjes volgens gebruiksaanwijzing bakken. Courgette wassen en in plakjes snijden. Knoflook pellen en snipperen. In koekenpan 3 el olie verhitten en knoflook en courgette 5 min. zachtjes bakken. Tomaten wassen en in partjes snijden. In kom courgette, artisjokharten met 3 el marinadevocht, tomaten en zout en peper naar smaak door elkaar scheppen. Sla over vier borden verdelen, salade erop scheppen en rosbief erover verdelen. Gerecht met peper bestrooien en met gebakken krieltjes serveren. Wijnadvies Ronde, fruitige, soms wat kruidige witte wijnen |
![]() |
|
Ik vroeg me af... Mijn "schoonmama" mag geen chocola, omdat ze daar migraine van krijgt. Witte chocolade kan wel. Ik vroeg me af of je ook een brownie kan maken van witte chocolade? Ik heb al een beetje gegoogled, maar de recepten die ik tegenkom zijn allemaal met gewone donkere chocolade. Kan ik dat gewoon vervangen door een reep witte? Of zou ik daarmee iets heeel vies maken ofzo?
![]()
|
![]() |
|
|