![]() |
||
Citaat:
Hm, ik heb zojuist een website gevonden die wel interessant is. (Teminste, voor mij wel.) http://www.sign2god.com/folders/hel/hel.html Ik vond altijd al het hele concept van de eeuwige hel á la eeuwige martelkamer nergens op slaan, vooral niet omdat god een god van liefde (onder andere) zou zijn. Maar nu zou ik nog steeds wel antwoord willen op mijn andere vragen. ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De protestanten (dat ben ik) geloven dat ze in de hemel komen als de Heere hen bekeerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
daaraan wil ik toevoegen:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Verder zijn je reacties grootdeels gestoeld op onwetendheid, dan wel zeer partijdige voorlichting. (de protestantse gemeenschap schijnt een soort propagandamachine te hebben voortgebracht die voor zijn leden de geschiedenis herschrijft, niets anders kan het bestaan van dergelijke hardnekkige mythen verklaren) Wie gaat kijken naar hoe het echt zit, zal wellicht constateren dat het katholieke geloof verschrikkelijk veel zaken heeft overgenomen, en dus feitelijk niet origineel meer is. Maar desondanks zijn ze wel de oudste van het stel, en heeft geen enkele protestantse stroming ooit de invloeden van de censuur en concurrentiestrijd uit het eerste christendom ongedaan kunnen maken. Daarom is het simpelweg lariekoek als willekeurig welke geloofsstroming claimt de enige echte te zijn; alles is verzonnen en later beïnvloed. We leven in een verkeerd jaartal om de mogelijkheid te hebben daar aan te ontkomen. De enigen die nog enigsinds aanspraak kunnen maken op die titel, zijn ietsjisten met christelijke inslag, omdat die grote delen van het door priesters gemaakte dogma (wat jij het katholicisme zojuist verweet) verwerpen of negeren, hoewel hun persoonlijke interpretatie desondanks niet meer dan een interpretatie blijft.
||
Citaat:
||
Is scholieren.com nog steeds het blaat-forum voor zelfvervulde atheïstische sofisten? Mensen mensen, er zijn ook hier genoeg christenen die een normaal gesprek willen aangaan. Afzeiken heeft nog nooit iemand overtuigd.
Citaat:
Als diehard-grefo ![]() (kijken of hier ook katholieken actief zijn ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben protestant en heb hier geen verstand van |
![]() |
||
Citaat:
Of korter door de bocht: zanik niet en discussieer.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Wat is de betekenis van een bloed huilende maria (ik was vanplan om het te laten tatoeeren omdat het beeld bij mij een bepaald gevoel oproept, maar vroeg me af of het ook nog een religieuze betekenis had, dat is wel handig om te weten
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Edit: Sorry dat ik hier zo off-topic ga, maar zulke reacties plaatst T_ID echt overal op religie. Daar erger ik me behoorlijk aan. Ik weet niet of het bedoeld is om mensen te ergeren, maar het komt niet echt vriendelijk over in de richting van gelovigen.
Laatst gewijzigd op 03-12-2007 om 11:10. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik had een vraag:
Iedereen kent Genesis wel, de schepping en daarna de zondeval. De mens heeft het voor zichzelf verpest is de boodschap die gegeven wordt. Maar waarom moest God in eerste instantie die boom van Goed en Kwaad daar überhaupt neerzetten, als hij toch al wist wat er ging gebeuren(alwetend) had hij zijn net nieuwe creatie ook met rust kunnen laten en in een perfecte wereld laten leven. Is god hiermee niet erg sadistisch bezig?
|
Verwijderd
|
Bijbel en Koran op één internetsite
Uitgegeven: 6 december 2007 09:03 HILVERSUM - De volledige tekst van de Bijbel en de Koran staat sinds donderdag in het Nederlands, Engels en Arabisch op één website. Een zoekfunctie maakt het mogelijk aan de hand van een zoekwoord de teksten uit beide heilige boeken met elkaar te vergelijken. De site bijbelenkoran.nl is een initiatief van de interkerkelijke omroep IKON en Radio Nederland Wereldomroep. Zij spreken van een wereldprimeur. De twee omroepen willen een brug slaan tussen moslims en christenen en de dialoog tussen de aanhangers van beide wereldgodsdiensten bevorderen. Zo zal het vele Nederlanders verrassen dat het woord 'slaan' in de Bijbel zestig keer vaker voorkomt (69 maal) dan in de Koran (negen maal). Vertaling De site maakt gebruik van De Nieuwe Bijbelvertaling, die ruim drie jaar geleden verscheen. De vertaling van de Koran in het Nederlands is van Fred Leemhuis. Zijn boek verscheen in 1989. Het Amerikaanse en het Egyptische Bijbelgenootschap leverden de vertaling van het heilige boek van de christenen in respectievelijk het Engels en het Arabisch. De islamitische uitgeverij Tahrike Tarsile Our'an in New York stelde de door haar uitgegeven vertaling van de Koran in het Engels voor de website beschikbaar. Verrassingen Om de lezer op weg te helpen in zijn speurtocht door de twee boeken hebben de initiatiefnemers achttien verhalen op de site gezet die in zowel de Koran als de Bijbel voorkomen. Ook dat levert verrassingen op: figuren als Jezus/Isa, Noach/Noeh, Maria/Marjam komen in beide boeken voor. De verhalen zijn ontleend aan het boek 'Koran en Bijbel in verhalen', dat Marlies ter Borg en Karima Bisschop dit najaar publiceerden. (c) ANP www.bijbelenkoran.nl |
![]() |
||
Citaat:
god plaatste de boom voor de keuzevrijheid, de vrije wil van de mens. volgens mij viel satan na de schepping van de mens. de duivel en zijn volgelingen proberen de mens (uit jaloezie, ik weet niet hoe bijbels dat onderbouwd is) nu te verleiden voor het kwaad, beter gezegd door hun ogen gezien: tegen god te kiezen (voor henzelf, eigenlijk). daar was dus de (verkregen) vrije keuze van de mens satan binnen te laten dringen in deze wereld. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En zelfs voor wie die uitleg niet wil accepteren is het qua tijd en instelling op geen manier met de eerste paar bijbelboeken vergelijkbaar.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() als we er vanuit gaan dat het kwaad satan heet, dan is de conclusie niet moeilijk. en in vers 15: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
sommige mensen gaan er vanuit dat god satan een kans wilde geven, maar. god zal in ieder geval de mens een kans hebben willen geven, en waarom, dat is nog een vraag. om de mens zelf voor hem te laten kiezen is een mogelijkheid inderdaad. ik denk dat in de islam bijvoorbeeld er vanuit gegaan wordt dat god dit toeliet om een voorselectie te maken voor het eeuwige leven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vragen over geloven topic #2 Verwijderd | 102 | 21-08-2013 17:36 | |
Ik geloof! Lekker-chickie | 220 | 24-09-2010 16:04 | |
Kunnen niet-Joden ook in de hemel komen? floortje613 | 28 | 18-09-2009 18:16 | |
voel me leeg tjappie | 183 | 03-03-2007 15:53 | |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 | |
Hoe weet je dat jouw religie de juiste is? akumabito | 98 | 29-11-2005 02:24 |