Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Het enige dat artikel 6 vastlegd is dat je iemand niet zonder kunt dwingen zijn mythes in hun geheel op te geven. Citaat:
Hoofddoeken verbieden in overheidsfuncties vanwege de neutraliteit van de staat is een typisch voorbeeld van een bepaling die onder die restricties valt. Citaat:
Daarop een uitzondering maken zou betekenen dat er voor religieuze mensen, in dit geval moslims specifiek, andere criteria gelden dan voor andere mensen. Dat is discriminatie en bij wet verboden. Citaat:
Neutrale ambtenaren, zoals de wet vereist, krijg je uiteraard alleen wanneer men religieuze uitingen verbied.
|||||
![]() |
Citaat:
En het gaat niet alleen om neutraal functioneren. Ook een neutraal uiterlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja, het is moslimknuffelarij. Ze worden voorgetrokken om het politiek correcte multiculturele sprookje in stand te houden. |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"T_ID schreef: Neutraliteit van de overheid, representativiteit, hinderlijkheid van kleding, zijn slechts een greep uit de mogelijke bezwaren." Citaat:
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bv. een politie uniform. Moest dit echt beantwoord worden? Citaat:
Maar serieus, ik ben wel in nare conflicten gekomen met moslims. En het islamisme als een dreiging zien, daar is niks mis mee. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
1 verhouding tot de ethische norm => moraal 2 seksuele moraal Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Nu sluit de politie wel mensen uit op basis van hun geloof(indirect). Alleen maar omdat mensen bang zijn voor meisjes met een doekje op hun hoofd. Jammer dan zal het aantal moslima's bij de politie structureel gaan dalen, way to go.
![]() ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat een ambtenaar neutraliteit moet uitstralen. Daar voelen mensen zich beter bij. Ik wel in ieder geval. Dan krijg je ook de indruk dat er neutraal gehandeld word. Of niet soms? Citaat:
En gezien de inhoud van de Koran, is het niet raar om te denken dat zij (moslims) geinspireerd zijn door dat boek, en de islamcultuur in het algemeen. Lijkt mij logisch. Ik ben niet tegen alle moslims. Ik heb zelfs een paar moslims als vrienden, of kennissen waar ik niks tegen heb. Ik ben tegen de islam en zijn kwaadaardige invloed. Maar dit is off-topic. Ik zie andere levensopvattingen ook liever niet in ambtenarenfuncties. Laatst gewijzigd op 05-12-2007 om 19:25. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat mij om gelijkheid, ik ben tegen discriminatie en ongelijke behandeling. Citaat:
Bij mijn weten mag een politieman of een ambtenaar helemaal geen zwaard bij zich dragen in Nederland. Een keppeltje zie je niet als er een politiepet overheen gaat, maar als ergens de regel is dat je geen hoofddeksels op mag. Dan mag je inderdaad van mij ook geen keppeltje op. Citaat:
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
persoonlijk, daarom verder niet relevant, tenzij het uitgedragen wordt. hm. we blijven toch wel in cirkels draaien dit verdere topic. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nee, dan heeft het gewoon te maken met een overbodige wetgeving die de individuele danwel groepsvrijheid aantast. Zowel mensen die een hoeefddoekje willen dragen omdat ze het mooi vinden alswel mensen die een hoofddoekje willen dragen omdat ze geloven dat een nonexistent wezen ze anders eeuwig in de hel zal laten branden worden gelijkelijk in hun vrijheid aangetast.
|||||||||
Citaat:
![]() Waarom heb je die muts op? Moet van mijn God vandaag Waarom heb je die piercing nog in? Moet van God Waarom heb je die hoofddoek op? Moet van God etc etc Stuk voor stuk exact hetzelfde Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik snap echt het gezeur niet, seriously. Iedereen moet er vooral bij gaan lopen zoals hij/zij wil, maar je moet niet zeuren als je bepaalde reacties krijgt.
Ik kan nu mijn hele gezicht laten piercen, maar dan weet ik nú al, dat als ik voor een bepaalde baan ga soliciteren, dat ze me dan niet willen hebben. Is dat eerlijk? Misschien niet. Maar wel mijn eigen schuld, want er zijn nou eenmaal kledingvoorschriften en daar heb ik me aan te houden. Doe ik dat niet, dan zoek ik maar een andere baan. Easy as that. Zelfde geldt voor hoofddoeken. Niemand dwingt je die te dragen (en natuurlijk is een verzonnen fenomeen als God geen argument), dus als jij 'em per se niet wilt afzetten, dan heeft dat bepaalde gevolgen. Dan heb je een keuze; Zet 'em af of zoek een andere baan. Onderscheid maken op basis van geloof is pure discriminatie en daar houd ik niet van. Alsof mijn piercing voor mij als ongelovige minder waard is dan een hoofddoek voor een moslima. Mag zij die dan blijven dragen, alleen omdat ze gelovig is? Of course not. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Lerares met hoofddoek juf_hoofddoek | 106 | 16-07-2012 19:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Lerares met hoofddoek juf_hoofddoek | 6 | 21-05-2012 20:08 | |