Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Nou, laat ik dan ook maar zeggen dat ik Stalker tof vond.
En hier sluit ik me bij aan: Citaat:
|
![]() |
|
Roman Holiday <3<3<3 Wat kan je anders doen dan ontzettend veel van deze film houden. Jammer dat Audrey in deze film nog niet kan koken, want Gregory heeft geen kookstel in zijn kamer. Maar dat zou later wel goedkomen. Want in Sabrina moet ze met een gebroken hart naar Parijs, waar al haar soufles verpest omdat ze de oven vergeet aan te zetten. Dat komt omdat ze verliefd is op de rijkeluiszoon David, maar die liefde is niet wederzijds. Hij heeft namelijk helemaal geen oog voor haar omdat ze de dochter van de chauffeur is. Als ze terug komt uit Parijs is ze echter helemaal het dametje, en veranderd alles in haar omgeving. Het is wederom weer een meesterwerkje van onze vriend Billy Wilder. Wellicht niet indezelfde categorie als The Apartment, of Some Like It Hot. Maar het is fantastisch om te zien hoe Wilder de high society van New York eens flink te kijk zet. Het is allemaal zo overduidelijk nep en gemaakt. Hilarisch.
|
The Last King of Scotland - 8/10
Zeer indrukwekkende drama-thriller (thrama? driller?) met een ronduit briljante rol van Forest Whitaker. De manier waarop hij de psychotische neigingen van Amin brengt is gewoon creepy. De film zelf mag er dankzij het prima script gelukkig ook zijn.
Laatst gewijzigd op 05-12-2007 om 13:41. |
![]() |
|
Verwijderd
|
en ot:
La tigre e la neve (The tiger and the snow) Opzich wel mooi. Deed me iets te veel aan La vita è bella denken, maar die film werd natuurlijk niet overtroffen. Maar érg Benigni en ook weer dezelfde vrouw en hij die alles voor haar over heeft. Maar nu in een andere oorlog, ofzo. Al met al een aardige film. Bride & Prejudice Gewoon wel vermakelijk, meer niet. Mrs Henderson presents Verrassende film. Judi Dench is echt heerlijk en Bob Hoskins is ook tof. Dat heeft de film al mee, het verhaal is aardig, de muziek is wel grappig en de beelden zijn mooi. |
![]() |
|
Friday the 13th part V
Dit deel wordt heel vaak afgekraakt En hoewel men een paar fouten maakt Zoals een irritante kinderrol en een teleurstellend eind, Blijft de film toch wel overeind Het is natuurlijk geen meesterwerk Maar de standaard slasherelementen zijn sterk Ik hou soms erg van dit soort vermaak Dus ik kijk deze film toch aardig vaak
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
The Cincinnati Kid Ooh. Ik hou helemaal niet van pokeren. Maar dit was wel heel erg cool. Het was zo cool. Dat toen ik na de film ging plassen, in de spiegel keek of ik ook zo cool kon kijken. Met als gevolg dat ik over m'n onderbroek zeek. Gelukkig moest die toch al in de was.
|
Ja, dan denkt hij terug aan hoe hij als tiener LP's van de Beatles kocht en ze onder afkeurende blikken van zijn ouders beluisterde. Die zorgeloze tijd, waarin vrije seks en experimenten met LSD aan de orde van de dag waren.
|
Wal-Mart: The High Cost of Low Price
Matig. De docu zit niet al te best in elkaar, rommelig en mist zo een beetje zijn punt ![]() En dat punt doet me zelf ook niet zo veel, hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind en de meesten dingen die fout zijn aan walmart zijn fout omdat het systeem het toelaat, en dan is het een beetje gemakkelijk een zonde bok te zoeken en niet bij de roots te gaan beginnen. Brownie koekjes zijn wel echt geweldig btw ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dare mo Shiranai (2004) (Nobody Knows)
Gebaseerd op ware gebeurtenissen, vertelt deze film het verhaal van een viertal jonge kinderen en hun moeder in een appartementje in Tokyo. De kinderen zijn niet allemaal geregistreerd bij de gemeente, gaan niet naar school, komen amper buiten en mogen geen herrie maken van hun moeder, die ze daarmee probeert ze verhullen voor de buitenwereld. Ze moeten geheel voor zichzelf leren zorgen wanneer hun moeder hen plots -voorgoed- achterlaat met een klein beetje geld. Nog te jong om te werken voor geld, komen ze al snel in de problemen wat eten en drinken betreft, met desastreuze gevolgen. Mooi gefilmd, meeslepend en dramatisch. 8/10 |
![]() |
|
Chak de India
ik ben normaal niet zo van de bollywood zooi maar deze ging over hockey dus dat leek me wel wat. prima filmpje, was eigenlijk gewoon hollywood maar dan met indiasche mensen. leuk om eens hockey te zien in een film beetje raar alleen dat het nederlandse team niet voorkomt in het wk dat ze spelen in de film
|
Verwijderd
|
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik je niet kritisch genoeg vind, Dinalfos.
Ik heb geen film gezien maar wel de laatste aflevering van seizoen 5 van Six Feet Under - de allerlaatste aflevering van de serie. En wow, kwam dat even hard aan ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Deadly is the Female/Gun Crazy Erg vet. Bart heeft sinds zijn jeugd al een obsessie voor geweren, hij wordt bij zijn familie weggestuurd naar een kostsschool, en later gaat hij het leger in. Na een aantal jaar komt hij terug en vind hij op een kermis de liefde van zijn leven; revolverheldin Annie Laurie. De openingscène schetst gelijk een perfect beeld van de jonge Bart. Een donkere, koude nacht, niemand op straat, keiharde regen, een neon-licht dat Hotel knippert. Hij heeft geen echt thuis, niemand begrijpt hem, en verklaart dan ook zijn acties later in de film. Verder kent de film vele grootse momenten. Zoals de scène waar Bart en Annie ontslagen worden bij de kermis, de overgang van vroeger naar het heden, de overval op de slagerijgroothandel. En het absolute hoogtepunt de bankoverval. Die helemaal real time in beeld gebracht wordt, en waar je alles vanuit de achterbank (en een stukje op de passagierszetel) van de auto te zien krijgt. Genieten. Prachtig einde ook, in het moeras. Aanrader. ![]()
Laatst gewijzigd op 08-12-2007 om 07:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ot: Romance & Cigarettes Hilarisch, en daarnaast ook raak en vuil en erg sterk. Brokeback Mountain Ik vond hem echt heel erg mooi, en dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of bedoel je waarom het zo'n ongelofelijk lege, nutteloze zaadfilm is? Omdat het zo ongelofelijk on-grappig is. En het "Kijkonseenslekkerdisfunctioneelenanderszijnzonderdatweonsdaarvoorscha men ha ha ha"-gehalte is véél te hoog. Nee, dit soort films moeten gemeden worden als de pest.
|
Verwijderd
|
Crna macka, beli macor (Black Cat, White Cat) 7/10
Dom za vesanje (Time of the Gypsies) 9/10 Underground 8/10 Ik heb geen zin om iedere film apart te gaan beschrijven, Time of the Gypsies is mijn favoriete Kusturica. Verder kan ik nog steeds te weinig met zijn werk om er echt over te kunnen oordelen: het is zo snel en chaotisch dat ik het gevoel krijg dat er veel betekenis aan me voorbij gaat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 |