Advertentie | |
|
![]() |
|
Enchanted
Heerlijke Disney film. Leuke muziek, verhaal zit goed in elkaar en ik vond de overgang van animatie naar live action erg geloofwaardig gedaan ![]() 8/10. Vooral omdat ik gewoon heel erg van dit genre, en Disney, hou <3 Als ik wat 'objectiever' kijk, zou ik zeggen 7/10 ![]()
||
Citaat:
|
The Golden Compass
Wat teleurstellend, rommelig, geen karakterverdieping wel leuk kind en verhaal op zich ook en nicole kidman was heel mooi en speelde decent maar het deed me niet zoveel. het had zoveel vetter kunnen zijn Enchanted Geweldig! werd er helemaal gelukkig van, Amy Adams vond ik al leuk en nu was ze super, er zaten heel wat grappige momenten in (heerlijk een beetje zelfspot). Hou normaal niet zo van disney films maar deze was heel leuk ![]() My Blueberry Nights Erg pretentieus, en het verhaal heeft zó weinig om het lijf, en de personages zijn gewoon saai en eendimensionaal. Toch slagen ze erin om de film bijna 2 uur te laten duren. Norah Jones was erg slecht, Jude Law was ook niet al te best. Slechte dialogen en voice over. Die shots waren erg 'oooh look what i can do' en ook heel vervelend dat ze eindeloos doorgingen. Wat ik wel mooi vond aan de films van Wong Kar Wai die ik heb gezien waren de kleuren maar nu deden zelfs die nep en overdreven aan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Duska
Ik vond het een heel rare film. ![]() ![]() Toch boeide de film me wel op de een of andere manier. De hoofdrolspeler (Gène Bervoets) vond ik fascinerend, echt zo'n man met een mooie kop voor film, en hij speelde ook erg goed. Duska was zeer aandoenlijk, het idee was aardig, Sylvia Hoeks vond ik niet veel soeps. Snap niet wat haar rol zo bijzonder maakt dat ze er zoveel lof voor heeft gekregen. Al met al weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van de film vond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
28 Weeks Later Slappe hap. Nergens zo sfeervol of spannend als deel 1. Mijden. Verder ben ik diep teleurgesteld; nog steeds geen recensie van The Fountain... ![]() |
![]() |
|
Mannen van de Wereld - 7/10
Aardig wat diepgang en een leuk thema geven het de perfecte sfeer. Helaas is het niet altijd even grappig, soms té opzichtig in zijn politieke beladenheid en is die Diederik van Vleuten stiekem een enorme hondenlul. Toch is het verder een zeer sterk geschreven en redelijk uniek programma dat vooral als sociaal-cultureel pamflet wel blijft boeien. En gisteravond in de sneak: Saw IV - 4/10 Tja, het is Saw. Ik vond deeltje 3 nog wel vermakelijk, maar het acteerwerk (behalve Tobin Bell) is dit keer gewoon té slecht. De vormgeving, met name de cinematografie en art direction, is uiteraard prima in orde, hoewel de quick cuts en andere Saw-foefjes nu toch wel een beetje op de zenuwen gaan werken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, een vriendin van mij vond hem juist schitterend en was er helemaal stil van... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vond 'm zelf ook heel erg tegenvallen, maar vooral qua plot. Had er echt een jaar naar uitgekeken en zat met zweethandjes in de bioscoop; de film kon niet op tegen mijn verwachtingen. Cinematografisch wel dik in orde met al die graphic matches. Kan wel begrijpen dat je het kitscherig vond, maar had er zelf geen last van. Kijk maar eens naar iets van Jodorowsky, dat is pas kitscherig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb geen zin om reviews te schrijven, dus druk ik bij deze mijn waardering danwel afgrijzen met cijfers uit.
Ivanovo Detstvo: 8.4. Offret: 6.7. Vormittagsspuk: 7.8. The Fellowship of the Ring: 9.1. 4 Luni, 3 Saptamani si 2 Zile: 6.4. Ordet: 5.4.
|
Finding Neverland
Hmmmmm *kruipt nog wat dieper in haar dikke wintertrui* Vond alleen dat jongste kind irritant wijs voor zijn leeftijd. En bovendien kon hij niet acteren (naja het joch is ook iets van 5, maar toch). 7/10
|
The Brave One 8.5/10
wow, jodie foster is fantastisch in deze film. ongelooflijke sterk, zelden krijgen actrices de kans om een film in hun eentje te dragen, jodie foster doet dat wel (ze is vrijwel konstant in beeld) en ze is briljant! terecht genomineerd voor golden globes. Ga hem zien! genieten! Eastern Promises 7.5/10 vette film, hele sterke sfeer en ik werd echt meegetrokken door de karakters, het heeft alleen een beetje te veel glazuur op het einde als alles weer goed komt. Gansterfilms met een disney einde?
|
Planet Earth: Mountains - 8/10
Verbluffende beelden, vooral in HD. Er zit verder niet echt een vernieuwende lijn in, maar het commentaar van Attenborough is zowel informatief als sterk getimed. Hij weet als geen ander wanneer hij z'n kop dicht moet houden. Zeer sterke docu, maar nog niet eens de beste uit de reeks.
|
Le Notti di Cabiria: een aangename verrassing. Normaal heb ik het niet zo op het theatrale van Fellini en ook het begin beloofde niet veel goeds. Dat schreeuwerige van de clownesk uitziende Masina werkte op m'n zenuwen, maar gaandeweg, naarmate ik er aan gewend raakte, vorderde het verhaal op interessante wijze met een ontluisterend einde - Cabiria die de camera in kijkt en de kijker in al haar hoop op betere tijden bij de keel grijpt.
Maar toch blijft het gedub in veel films uit die tijd fucked up.
|
Bordertown
Tja...wat zal ik ervan zeggen? Het verhaal is natuurlijk heel interessant, omdat het is gebaseerd op feiten. Jammer dat er toch weer Hollywood drama omheen wordt gebouwd, van een gecompliceerde man/vrouw relatie tot en met het tragische verleden van de hoofdrolspeelster. Had veel beter kunnen zijn imo. Positief vind ik wel dat deze film überhaupt het onderwerp van de verdwenen/vermoordde vrouwen in Juarez aansnijdt. 6/10
||
Verwijderd
|
Citaat:
Control. ![]() 8,5/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ladri di Biciclette
Mwah, vanwege de erbarmelijke geluidskwaliteit en dito beeld was de ervaring niet zo geweldig. Ondanks dat het einde wel sterk was, was het plot verder flinterdun. Ik snap dus niet hoe deze film zo'n belachelijk hoge waardering heeft gekregen. En ik blijf die verschrikkelijke nasynchronisering van stemmen en geluidseffecten strontvervelend vinden. Lipbewegingen die niet matchen met de spraak leiden af van de scène en wekken bij mij alleen maar irritatie op. 6/10 |
![]() |
||
Citaat:
Dat van het flinterdunne plot is vooral te wijten aan de tendens van het neorealisme dat het sowieso niet zo nauw neemt met goed uitgewerkte verhaallijnen, maar veeleer op zoek is naar de alledaagse belevingen van paupers en ander gespuis.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 |