Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2007, 22:29
niña
niña is offline
Short Pixar Films: volume one

of hoe het ook heet. Echt liev&sagt geheel allemaal <3
Oud 15-12-2007, 00:17
Dexter_M
Dexter_M is offline
August underground pennance

De laatste in de serie jah camerawerk is vervelend. voor de rest niet zo boeiend zelfde soort verhaaltje. Paar zieke stukjes maar houdt het ook wel mee op
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 01:02
BendeBen
BendeBen is offline
When Nietzsche Wept

erg goed.
ik werd wel behoorlijk afgeleid door veel te knap vrouwtje A en B
Oud 15-12-2007, 18:33
Verwijderd
Eastern Promises

Hm, hier en daar wel grappig, maar teveel cliché's en een mager plot verknallen het wel een klein beetje. Viggo Mortensen doet het wel aardig, Vincent Cassel overacteert een beetje, Naomi Watts is irritant als naieve voedvrouw.
Het einde is onbevredigend en de film had wel een half uur langer mogen duren om de losse eindjes beter op te knopen.
Wat grafisch geweld betreft viel het ook reuze mee (of tegen). Het is niet zo gory als Cronenbergs eerdere werk (The Fly/Videodrome).
Spoiler

6/10
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 20:39
niña
niña is offline
The Nanny Diaries. Jeetje wat tam en tegenvallend.
Oud 16-12-2007, 01:01
Verwijderd
Noi Albinoi, aardig maar wat standaard filmpje. Zaten een paar mooie scenes tussen en Tómas Lemarquis is een toffe acteur, maar it didnt impress me much. 3/5

City of violence: erg toffe zuid koreaanse martial arts film. Mooi muziek, toffe personages en coole HK style gevechten. 4/5
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 01:11
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
It's in the Air (1938) - 6/10
Days of Heaven - 5/10

Prachtige beelden, dat wel. Malick is hier gelukkig niet zo tenenkrommend bezig als in The Thin Red Line en, nog erger, The New World.
Gast, wat loop te je toch telkens te zeiken op Malick. Beleef jij uberhaupt wel iets?
Oud 16-12-2007, 03:41
Blubje
Blubje is offline
Enchanted
Heerlijke Disney film. Leuke muziek, verhaal zit goed in elkaar en ik vond de overgang van animatie naar live action erg geloofwaardig gedaan
8/10. Vooral omdat ik gewoon heel erg van dit genre, en Disney, hou <3 Als ik wat 'objectiever' kijk, zou ik zeggen 7/10
Oud 16-12-2007, 13:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gast, wat loop te je toch telkens te zeiken op Malick. Beleef jij uberhaupt wel iets?
Ik zeik op Malick omdat hij een waardeloze hack is. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen?
Oud 16-12-2007, 16:55
kiek
kiek is offline
The Golden Compass
Wat teleurstellend, rommelig, geen karakterverdieping
wel leuk kind en verhaal op zich ook en nicole kidman was heel mooi en speelde decent maar het deed me niet zoveel. het had zoveel vetter kunnen zijn

Enchanted
Geweldig! werd er helemaal gelukkig van, Amy Adams vond ik al leuk en nu was ze super, er zaten heel wat grappige momenten in (heerlijk een beetje zelfspot). Hou normaal niet zo van disney films maar deze was heel leuk ga morgen weer denk ik

My Blueberry Nights
Erg pretentieus, en het verhaal heeft zó weinig om het lijf, en de personages zijn gewoon saai en eendimensionaal. Toch slagen ze erin om de film bijna 2 uur te laten duren. Norah Jones was erg slecht, Jude Law was ook niet al te best. Slechte dialogen en voice over. Die shots waren erg 'oooh look what i can do' en ook heel vervelend dat ze eindeloos doorgingen. Wat ik wel mooi vond aan de films van Wong Kar Wai die ik heb gezien waren de kleuren maar nu deden zelfs die nep en overdreven aan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 17:12
Verwijderd
Duska
Ik vond het een heel rare film. En ik was benieuwd naar het vele stille spel dat er in voor zou komen, ik houd van stil spel. Maar dit was soms echt geforceerd gebarentaal/hints-achtig gedoe dat helemaal nergens op sloeg.
Toch boeide de film me wel op de een of andere manier. De hoofdrolspeler (Gène Bervoets) vond ik fascinerend, echt zo'n man met een mooie kop voor film, en hij speelde ook erg goed. Duska was zeer aandoenlijk, het idee was aardig, Sylvia Hoeks vond ik niet veel soeps. Snap niet wat haar rol zo bijzonder maakt dat ze er zoveel lof voor heeft gekregen.
Al met al weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van de film vond.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 21:52
niña
niña is offline
Superbad

Zaten wel leuke dingen in en Seths taalgebruik was soms wel lachwekkend.
Oud 17-12-2007, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Die shots waren erg 'oooh look what i can do' en ook heel vervelend dat ze eindeloos doorgingen. Wat ik wel mooi vond aan de films van Wong Kar Wai die ik heb gezien waren de kleuren maar nu deden zelfs die nep en overdreven aan.
Vond alle fotografie juist zwaar onder de maat eigenlijk, ook die shots. Na vijf keer een shot door een raam met letters erop gezien te hebben weet ik het wel.

28 Weeks Later

Slappe hap. Nergens zo sfeervol of spannend als deel 1. Mijden.

Verder ben ik diep teleurgesteld; nog steeds geen recensie van The Fountain...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 11:31
Verwijderd
Superbad *Gniffel* 7/10

American Gangster Verrassend sterk acteerwerk in een redelijk goede misdaadfilm. Ik heb genoten maar vindt het niet het meesterwerk waar ik op gehoopt had, zeker de moeite waard om te kijken. 8.5/10
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 11:42
DanielC
DanielC is offline
Ik heb gisteren ook American Gangster gekeken. En ik vond 'm ook erg sterk. Goed spel, en de film was een lust voor het oog. Maar goed, het is dan ook een Ridley Scott film.
Oud 17-12-2007, 13:44
~SmG~
~SmG~ is offline
Love and Suicide
Leuke film. De relatie tussen de twee hoofdrolspelers is schattig
Alleen het einde is wel wat deprimerend. Maar ja dat kun je ook verwachten met zo'n titel he..

7/10
Oud 17-12-2007, 13:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mannen van de Wereld - 7/10

Aardig wat diepgang en een leuk thema geven het de perfecte sfeer. Helaas is het niet altijd even grappig, soms té opzichtig in zijn politieke beladenheid en is die Diederik van Vleuten stiekem een enorme hondenlul. Toch is het verder een zeer sterk geschreven en redelijk uniek programma dat vooral als sociaal-cultureel pamflet wel blijft boeien.

En gisteravond in de sneak:

Saw IV - 4/10

Tja, het is Saw. Ik vond deeltje 3 nog wel vermakelijk, maar het acteerwerk (behalve Tobin Bell) is dit keer gewoon té slecht. De vormgeving, met name de cinematografie en art direction, is uiteraard prima in orde, hoewel de quick cuts en andere Saw-foefjes nu toch wel een beetje op de zenuwen gaan werken.
Oud 17-12-2007, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Verder ben ik diep teleurgesteld; nog steeds geen recensie van The Fountain...
The Fountain vond ik pretentieuze troep. Overdramatisch en kitscherig en ongeloofwaardig (zelfs als science fiction!). Ook kan ik de naam Tommy niet meer verdragen, omdat t stomme mens zo nodig de film lang hopeloos ''Tommy, Tommy!'' moest zuchten/fluisteren.
Maar goed, een vriendin van mij vond hem juist schitterend en was er helemaal stil van...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
The Fountain vond ik pretentieuze troep. Overdramatisch en kitscherig en ongeloofwaardig (zelfs als science fiction!). Ook kan ik de naam Tommy niet meer verdragen, omdat t stomme mens zo nodig de film lang hopeloos ''Tommy, Tommy!'' moest zuchten/fluisteren.
Maar goed, een vriendin van mij vond hem juist schitterend en was er helemaal stil van...
Ah, leuk om te lezen wat jij ervan vond, maar ik doelde eigenlijk op een recensie van Ralph, die beloofd had om een uitgebreide recensie te schrijven waarin hij al zijn kennis over films zou gebruiken. Maar tot nu toe heb ik nog niets gelezen...

Ik vond 'm zelf ook heel erg tegenvallen, maar vooral qua plot. Had er echt een jaar naar uitgekeken en zat met zweethandjes in de bioscoop; de film kon niet op tegen mijn verwachtingen. Cinematografisch wel dik in orde met al die graphic matches. Kan wel begrijpen dat je het kitscherig vond, maar had er zelf geen last van. Kijk maar eens naar iets van Jodorowsky, dat is pas kitscherig.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 16:48
Uice
Uice is offline
Jodorowsky, Jodorowsky, Jodorowsky, alles is altijd maar Jodorowsky met jou!
Oud 17-12-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Jodorowsky, Jodorowsky, Jodorowsky, alles is altijd maar Jodorowsky met jou!
Je bent gewoon jaloers.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 17:15
Uice
Uice is offline
Ja.
Oud 17-12-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Ah, leuk om te lezen wat jij ervan vond, maar ik doelde eigenlijk op een recensie van Ralph, die beloofd had om een uitgebreide recensie te schrijven waarin hij al zijn kennis over films zou gebruiken. Maar tot nu toe heb ik nog niets gelezen...
Volgende keer misschien even erbij zetten of zo, voor overijverige forummers allerhande extra recensies gaan typen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 18:32
HenkMul
HenkMul is offline
Ik heb geen zin om reviews te schrijven, dus druk ik bij deze mijn waardering danwel afgrijzen met cijfers uit.

Ivanovo Detstvo: 8.4.
Offret: 6.7.
Vormittagsspuk: 7.8.
The Fellowship of the Ring: 9.1.
4 Luni, 3 Saptamani si 2 Zile: 6.4.
Ordet: 5.4.
Oud 17-12-2007, 19:00
Dexter_M
Dexter_M is offline
saw 4

erg matig, en er komen nog 2 tot 3 delen minimaal
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 20:26
Verwijderd
Zoveel? Ik had toch echt gedacht dat het met de 3e toen wel afgelopen moest zijn.
Of krijgen we weer een Jason/Freddy/Michael complex?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 20:32
DanielC
DanielC is offline
Als HenkMul het doet, dan mag ik het ook. Mijn kennismaking met King Vidor heeft veel indruk gemaakt.

The Fountainhead 10/10.

Ik denk dat ik nu Duel in the Sun maar ga kijken.
Oud 17-12-2007, 23:12
Verwijderd
Nu The Green Mile aan het (af)kijken.
Al een paar keer gezien, maar het blijft gewoon een erg mooie film met een aantal touching moments. 9/10
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 00:26
BendeBen
BendeBen is offline
the kingdom

wel aardig.
de gunfights waren, hoewel tikkeltje over the top, erg tof.
ik merkte opeens dat ik hardop zei "schiet, n00b!!"
Oud 19-12-2007, 00:11
Verwijderd
TUYA'S MARRIAGE, leuke film, wat ik wel miste was de Mongoolse taal. Mooie shots en puik acteerwerk, 3.5/5
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 00:21
BendeBen
BendeBen is offline
Shoot em up

BESTE FILM OOIT.
Oud 19-12-2007, 07:52
Verwijderd
Hehe, iig beste actiefilm van 2007
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 09:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
anchorman

ik verwachte echt een kutfilm, dus misschien komt het door de verwachtingen, maar vond het allemaal erg grappig

the pick of destiny

is eigenlijk gewoon een cd bekijken met wat beelden voor vermaak, maar dan wel een erg vette cd
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 10:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Finding Neverland

Hmmmmm *kruipt nog wat dieper in haar dikke wintertrui*
Vond alleen dat jongste kind irritant wijs voor zijn leeftijd. En bovendien kon hij niet acteren (naja het joch is ook iets van 5, maar toch).

7/10
Oud 19-12-2007, 17:27
Whappie
Whappie is offline
The Brave One 8.5/10

wow, jodie foster is fantastisch in deze film. ongelooflijke sterk, zelden krijgen actrices de kans om een film in hun eentje te dragen, jodie foster doet dat wel (ze is vrijwel konstant in beeld) en ze is briljant! terecht genomineerd voor golden globes. Ga hem zien! genieten!

Eastern Promises 7.5/10

vette film, hele sterke sfeer en ik werd echt meegetrokken door de karakters, het heeft alleen een beetje te veel glazuur op het einde als alles weer goed komt. Gansterfilms met een disney einde?
Oud 19-12-2007, 17:30
Verwijderd
Iklimler. Heerlijk. Indringend, je voelt de frustratie die er tussen de karakters hangt. Hele mooie (landschaps)beelden.
9/10
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 18:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Planet Earth: Mountains - 8/10

Verbluffende beelden, vooral in HD. Er zit verder niet echt een vernieuwende lijn in, maar het commentaar van Attenborough is zowel informatief als sterk getimed. Hij weet als geen ander wanneer hij z'n kop dicht moet houden. Zeer sterke docu, maar nog niet eens de beste uit de reeks.
Oud 19-12-2007, 20:14
HenkMul
HenkMul is offline
Le Notti di Cabiria: een aangename verrassing. Normaal heb ik het niet zo op het theatrale van Fellini en ook het begin beloofde niet veel goeds. Dat schreeuwerige van de clownesk uitziende Masina werkte op m'n zenuwen, maar gaandeweg, naarmate ik er aan gewend raakte, vorderde het verhaal op interessante wijze met een ontluisterend einde - Cabiria die de camera in kijkt en de kijker in al haar hoop op betere tijden bij de keel grijpt.

Maar toch blijft het gedub in veel films uit die tijd fucked up.
Oud 19-12-2007, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Iklimler. Heerlijk. Indringend, je voelt de frustratie die er tussen de karakters hangt. Hele mooie (landschaps)beelden.
9/10
Wil ik ook zien! Trailer zag er goed uit.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 23:21
Blubje
Blubje is offline
Bordertown
Tja...wat zal ik ervan zeggen? Het verhaal is natuurlijk heel interessant, omdat het is gebaseerd op feiten. Jammer dat er toch weer Hollywood drama omheen wordt gebouwd, van een gecompliceerde man/vrouw relatie tot en met het tragische verleden van de hoofdrolspeelster. Had veel beter kunnen zijn imo. Positief vind ik wel dat deze film überhaupt het onderwerp van de verdwenen/vermoordde vrouwen in Juarez aansnijdt.
6/10
Oud 20-12-2007, 00:15
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
X files the movie
Ben nu dik in de serie dus was leuk om deze weer eens te zien. Leuk om Locke uit Lost in de 2e scene zichzelf te zien laten opblazen. Verder heerlijk typische X files shit met de cancer man. Vermakelijk.
Oud 20-12-2007, 00:53
BendeBen
BendeBen is offline
point break

meh. reeves lijkt net een wijf en zn vriendinnetje net een gast. raar.
en de actie was ook niet echt heel vet

maar ja, everything pales in comparison to de film die ik hiervoor heb gezien
Oud 20-12-2007, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Wil ik ook zien! Trailer zag er goed uit.
Zeker doen!

Control. voor Anton Corbijn. Jee wat een mooie composities. Ik had meer drank drugs & rock 'n roll verwacht want ik kende het levensverhaal van Ian Curtis helemaal niet, dus het was verrassend psychologisch. Mooi mooi.
8,5/10
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 03:20
Verwijderd
Ladri di Biciclette

Mwah, vanwege de erbarmelijke geluidskwaliteit en dito beeld was de ervaring niet zo geweldig. Ondanks dat het einde wel sterk was, was het plot verder flinterdun. Ik snap dus niet hoe deze film zo'n belachelijk hoge waardering heeft gekregen.

En ik blijf die verschrikkelijke nasynchronisering van stemmen en geluidseffecten strontvervelend vinden. Lipbewegingen die niet matchen met de spraak leiden af van de scène en wekken bij mij alleen maar irritatie op.

6/10
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 08:14
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Ladri di Biciclette

Mwah, vanwege de erbarmelijke geluidskwaliteit en dito beeld was de ervaring niet zo geweldig. Ondanks dat het einde wel sterk was, was het plot verder flinterdun. Ik snap dus niet hoe deze film zo'n belachelijk hoge waardering heeft gekregen.

En ik blijf die verschrikkelijke nasynchronisering van stemmen en geluidseffecten strontvervelend vinden. Lipbewegingen die niet matchen met de spraak leiden af van de scène en wekken bij mij alleen maar irritatie op.

6/10
Hehe.

Dat van het flinterdunne plot is vooral te wijten aan de tendens van het neorealisme dat het sowieso niet zo nauw neemt met goed uitgewerkte verhaallijnen, maar veeleer op zoek is naar de alledaagse belevingen van paupers en ander gespuis.
Oud 20-12-2007, 14:04
Magican
Magican is offline
Superbad

Viel me zwaar tegen, toch nog een paar keer gelachen

6/10
Oud 20-12-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Hehe.

Dat van het flinterdunne plot is vooral te wijten aan de tendens van het neorealisme dat het sowieso niet zo nauw neemt met goed uitgewerkte verhaallijnen, maar veeleer op zoek is naar de alledaagse belevingen van paupers en ander gespuis.
Nouja, ik vind neorealisme an sich niet suf, het kan wel mooie verhalen opleveren die lekker rauw en realistisch zijn. En ook hier werd het wel op een mooie manier duidelijk hoe een man met vrouw en kind zichzelf uit de armoede probeert te werken, wat op zich wel vermakelijk is. Maar aan de andere kant, het stelt nu ook weer niet zoveel voor dat het gelijk als topfilm aangeprezen zou moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 18:14
Swlabr
Swlabr is offline
Cidade de Deus

Wat een prachtige film. Erg goed verhaal en goed geacteerd.

9.5/10
Oud 21-12-2007, 11:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ratatouille

Tja. Ach. Ik vond het zeker wel vermakelijk, maar het had echt beter gekund.

6,5/10
Oud 21-12-2007, 11:49
menniej
menniej is offline
Citaat:
Ratatouille

Tja. Ach. Ik vond het zeker wel vermakelijk, maar het had echt beter gekund.

6,5/10
Ik vond hem juist geweldig maar dat is natuurlijk eigen mening, smaken verschillen
Reageren

Regels voor berichten