Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 20:14
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
kan iemand mij a.u.b een korte samenvatting geven over wat deze text gaat.

ajourd'hui, la majorité des femmes ont un emploi (seulement 4% des femmes de 30 ans n'ont jamais travaille)
les taches domestiques sont mieux réparties à l'intérieur de la cellule familliale, meme si les femmes passent toujours plus des temps que les hommes à la préparation des repas, au ménage et à l'entretlen du linge. les hommes s'occupent davantage des enfants qu'autrefois, en revanche ils sont encore peu nobreux à demander un congè parental pour élever leur enfant, ce que la lol leur permet de faire.

la saviez vous
les femmes ont la possibilité d'accoucher sous x c'est à dire de manière anonyme et ensuite d'abandonner leur enfant qui pourra alors etre adopté.

les enfants particepent à leur manière à la vie de famille. Ils mettent et débarrassent la table et 40% d'entre eux prépant de temps en temps les repas. ils vivent dans la famille de plus en plus longtemps, jusqu'à 25 ans en moyenne, et les parents aujourd'hui, qui sont plus tolérants qu'autrefois acceptent d'héberger occasionnellement pour la nuit le petit ami ou la petite amie de leur enfant

lesfamilles monoparentales
le nombre de familles monoparentales, c'est-à-dire composées d'un ou de plusleurs enfants et d'un adulte (le plus souvent une femme) augmente régulièrement.
Elles sont plus nombreuses à paris et dans les grandes villes. Elles sont composées en majorité de divorcés (43%) ensuite de célibatalres (21%) puls de veufs (20%). Les familles monoparentales sont celles qui ont le plus de difficultés financières. L'état leur vient en aide en leur versant une allocation de parent isolé dont le montant varie selon le revenu.

les familles recomposées
la famille recomposée est la conséquence du nombre important de divorces puisque dans 85% des cas les divorcés fondent une nouvelle famille. Les enfants doivent alors s'adapter à un beau-pére ou à une belle mère et aux enfants de ceux-ci ainsi qu'à de nouveaux grandes-parents. Souvent ils ont aussi des demi-frères et demis-sceurs. Sur 100 enfants dont les parents ont divorcé, 66 ont des demis-frères et des demi-sceurs

les plus de 65 ans représentent 20% de la population et ce chiffre devrait augmenter car aujourd'hui les seniors sont très attentifs à leur état de santé et ont une retraite souvent active. Leurs conditions matérielles sont globalement satifaisantes et ils profitent de leur temps libre pour voyager, se cultiver, faire du sport et bien souvent rendre de nombreaux services à leurs enfants. Ils bénéficient aussi de quelques avantages::
des réductions dans les trains, les cinémas, les musées
de déplacements gratuits aux heures creuses dans les transports en commun de certaines villes
une diminution d'impots partit de 70 ans

petites annonces

recontres
mme vous etes agricultrice, alors rencontrez ce sympathique gracon de 60 ans div. (sans enfants) chauffeur de profession. son reve, vivre à la campagne, vous seconder, de grands bras solides, síeux, sincère, travaleur. vous 45/60 ans, cél veuve ou div.
enfants blevenus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 20:45
skifreak
skifreak is offline
dit is al het eerste deeltje vertaald:

vandaag werkt het merendeel van de vrouwen (slechts 4% van de vrouwen van 30 jaar hebben nooit gewerkt)
de huishoudelijke taken zijn beter verdeeld in de familiale kring, zelfs als de vrouwen meer tijd dan de mannen doorbrengen met het bereiden van maaltijden, het huishouden en de was, houden de mannen zich meer met de kinderen bezig dan andere, en revanch zijn ze nog meer talrijk met het ouderschapsverlof aan te vragen voor hun kind op te voeden dan de wet het toelaat

dus ze zeggen dat de man zich meer bezighoudt met het huishouden dan vroeger, dus dat de vrouw ook buitenshuis kan werken
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:58
skifreak
skifreak is offline
les enfants particepent à leur manière à la vie de famille. Ils mettent et débarrassent la table et 40% d'entre eux prépant de temps en temps les repas. ils vivent dans la famille de plus en plus longtemps, jusqu'à 25 ans en moyenne, et les parents aujourd'hui, qui sont plus tolérants qu'autrefois acceptent d'héberger occasionnellement pour la nuit le petit ami ou la petite amie de leur enfant

de kinderen maken deel uit op hun manier in het gezinsleven. Ze dekken en ruimen de tafel af en 40% van hen maken af en toe het eten. Ze leven langer in het gezin, tot ongeveer 25 jaar, en de ouders van vandaag, die toleranter zijn dan vroeger accepteren het voor een nachtje dat de vriend of de vriendin van hun kind soms blijft slapen

de eenouder gezinnen
de aantal van eenoudergezinnen, dit wilt zeggen een of meerdere kinderen en één volwassenen (het meeste een vrouw) verhoogt regelmatig. Ze zijn het meest van aantal in parij en in de grote steden. Ze bestaan meerstal uit gescheidenen (43%), gevolgd door alleenstaanden (21%) en weduwen (20%). De éénoudergezinnen zijn diegenen, die de moeilijkste financiën heeft. De staat komt hen ten hulp en leur versant une allocation de parent isolé dont le montant varie selon le revenu. (iets van dat ze de ouders uit het isolement halen , maar ik versta het niet helemaal)

gerecomposeerde( ik weet het nederlandse woord niet meer) families
de familie is het gevolg van het grote aantal gescheidenen omdat in 85% van de gevallen de gescheidenen nieuwe gezinnen vormen. De kinderen moeten dus zich aanpassen aan een stiefvader of een stiefmoeder en aan de kinderen van hen en de nieuwe grootouders. Dikkels hebben ze ook halfbroers en halfzussen. Van de 100 kinderen waarvan de ouders gescheiden zijn, hebben 66 kinderen halfbroers en halfzussen

de 65 plusseres zijn goed voor 20% van de bevolkind en dat cijfer gaat vermeerderen omdat vandaag de volwassenen zeer aandachtig zijn op hun staat van gezondheid en vaak een zeer actieve retraite hebben.

sorry, ik moet door
ik doe morgen wel verder
alvast veel plezier
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 10:07
skifreak
skifreak is offline
Zo, ik hoop dat je het nog nodig hebt, anders heb ik al da werk voor niks gedaan. Moest de samenvatting in het frans of het nederlands? Als je dat laat weten, kan ik die nog wel maken.

Hun materiele toestand volstaan globaal gezien en ze gebruiken hun vrije tijd voor te reizen, met cultuur bezig zijn, sport doen en vaak doen ze nog veel voor hun kinderen. Ze genieten ook van enkele voordelen; korting bij de trein, bioscopen, musea, gratis verplaatsing op creuses (?) uren met het openbaar vervoer in sommige steden
een verminderen van de impots? begint vanaf 70 jaar

kleine berichtjes

ontmoetingen
mevrouw, u bent landbouwster, ontmoet dan deze sympathieke man van 60 jaar, gescheiden (zonder kinderen), chauffeur van beroep, zijn droom, leven op het platteland, u vasthouden (?) met grote, sterke armen, serieus, trouw, werker, u tussen 45/60 jaar, vrijgezel, weduwe of gescheiden
kinderen mogen (?)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 11:40
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Ik moet het eerst naar Nederlands vertalen om de tekst te begrijpen en daarna moet ik er een korte Franse samenvatting erover maken, het moet voor mijn mondeling Frans...
Alvast heeeeel erg bedankt!!!! en thx voor bovenstaande vertaling je hebt het niet niets voor niets gedaan, Thx!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:03
skifreak
skifreak is offline
't is graag gedaan hoor, vond het nog wel leuk om te doen.
Die samenvatting gaat lukken? Als er nog iets is, vraag je het maar.
Succes nog!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:03
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ajourd'hui beter te vertalen als hedentendage, in deze tijd, vandaag de dag ofzoiets in plaats van vandaag? of mag dat niet?
Oud 02-11-2002, 16:12
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Citaat:
skifreak schreef:
't is graag gedaan hoor, vond het nog wel leuk om te doen.
Die samenvatting gaat lukken? Als er nog iets is, vraag je het maar.
Succes nog!
Thx
Ik moet het eigenlijk voor Maandag af hebben, als je dit nog leest zou je dan de samenvatting voor mij willen maken zodat ik meer tijd aan het oefenen kan besteden?

Thankkks voor alles
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:41
skifreak
skifreak is offline
Parce que la plus part des femmes ont aujourd'hui un emploi, les autres membres de la famille doivent aider avec les taches domestiques. Donc ce n'est plus comme dans le passé quand les femmes devaient tout faire.
Les hommes s'occupent aussi avec les enfants et trop nombreux d'eux demandent un congè parental

la saviez vous
les femmes ont la possibilité d'accoucher sous x c'est à dire de manière anonyme et ensuite d'abandonner leur enfant qui pourra alors etre adopté.
(ik zou niet weten over wat dit stukje gaat)

Aussi les enfants aident leurs parents par faire des taches faciles.
Un autre fénomène, c'est que les enfants restent plus longtemps chez leurs parents, jusqu'a 25(vingt cinq) ans. C'est peut-être aussi parce que les parents laissent faire leur enfants de plus

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat overal belangrijk is, ik vond het al een vrij korte tekst om daar nog een samenvatting van te maken. Want ik heb eigenlijk het meeste terug gezegd, maar in een beetje andere woorden.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:48
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
heel erg bedankt voor de samenvatting, maar wil je a.u.b de n.l tekst hier beneden voor me vertalen in het frans, want het is een hele korte tekst maar de samenvatting moet zeg maar 5 minuten duren, sorry dat ik zoveel vraag, maar dit komt omdat ik heel slecht ben in het vertalen van n.l zinnen naar frans. en die vertaal machines helpen ook niet veel.
alvast heel erg bedankt
als je zelf iets nodig hebt dan kun je me altijd mailen

De tekst gaat over het leven van de gezin in Frankrijk.
het gaat over dat in deze tijd het merendeel van de vrouwen werken en slechts 4% van de vrouwen tot 30 jaar niet werkt. De mannen houden zich ook bezig met de kinderen.
Kinderen helpen ook heel veel in het gezinsleven bijvoorbeeld: ze dekken en ruimen de tafels, en sommige maken af toe ook zelf eten voor hun ouders. De kinderen in Frankrijk leven ook langer bij hun ouders, sommige tot 25 jaar!!!
Het aantal eenoudergezinnen verhoogt snel!!
dit komt doordat de meeste vrouwen gescheiden, alleenstaande of weduwen zijn.
de meeste eenoudergezinnen wonen meestal in de grote steden en het is meestal een vrouw met kinderen.
de meeste gescheiden mensen vormen altijd snel weer een nieuwe familie.
daarom heeft er in frankrijk 66 van de 100 kinderen half broers of zussen of stief broers en zussen.
Het aantal ouderen neemt nu ook toe, omdat ouderen nu een betere gezondheid hebben.
de ouderen gebruiken meestal hun vrije tijd om te reizen, sporten of om met hun kleinkinderen door te brengen.
dit was mijn samenvatting!!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 18:23
brent
brent is offline
Ce texte traite de la vie familiale en France. Il s'agit du fait qu' aujourd'hui la pluspart des femmes travaille et que seulement 4% des femmes jusqu' à l'âge de 30 ans ne travaille pas. Les hommes s' occupent aussi des enfants. Les enfants aident aussi beaucoup dans la vie familiale, par exemple: ils mettent et débarassent la table et quelques-uns préparent les repas pour leurs parents. Les enfants en France vivent plus longtemps chez leurs parents, certains jusqu' à l' âge de 25 ans. Le nombre des familles monoparentales augmente vite! C' est parce que la pluspart des femmes est divorcée, seule ou veuve. Une grande partie des familles monoparentales habitent dans les grandes villes et généralement c' est une femme avec des enfants. La pluspart des gens divorcés forme toujours vite une nouvelle famille. C' est pour cette raison qu' en France 66 des 100 enfants ont des demi- frères, des demi- soeurs, des fils du beau-père, des fils de la belle- mère, des filles de la belle- mère ou des filles du beau- père. Le nombre des personnes âgées est en augmentation car elles ont une meilleure santé. En général les plus âgés emploient leur temps libre pour voyager, faire du sport ou passer du temps avec leurs petits- enfants.
Voilà mon résumé.

Succes, Brent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten