Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Parce que la plus part des femmes ont aujourd'hui un emploi, les autres membres de la famille doivent aider avec les taches domestiques. Donc ce n'est plus comme dans le passé quand les femmes devaient tout faire.
Les hommes s'occupent aussi avec les enfants et trop nombreux d'eux demandent un congè parental la saviez vous les femmes ont la possibilité d'accoucher sous x c'est à dire de manière anonyme et ensuite d'abandonner leur enfant qui pourra alors etre adopté. (ik zou niet weten over wat dit stukje gaat) Aussi les enfants aident leurs parents par faire des taches faciles. Un autre fénomène, c'est que les enfants restent plus longtemps chez leurs parents, jusqu'a 25(vingt cinq) ans. C'est peut-être aussi parce que les parents laissent faire leur enfants de plus Eigenlijk weet ik niet zo goed wat overal belangrijk is, ik vond het al een vrij korte tekst om daar nog een samenvatting van te maken. Want ik heb eigenlijk het meeste terug gezegd, maar in een beetje andere woorden. |
![]() |
|
![]() |
heel erg bedankt voor de samenvatting, maar wil je a.u.b de n.l tekst hier beneden voor me vertalen in het frans, want het is een hele korte tekst maar de samenvatting moet zeg maar 5 minuten duren, sorry dat ik zoveel vraag, maar dit komt omdat ik heel slecht ben in het vertalen van n.l zinnen naar frans. en die vertaal machines helpen ook niet veel.
alvast heel erg bedankt als je zelf iets nodig hebt dan kun je me altijd mailen ![]() ![]() De tekst gaat over het leven van de gezin in Frankrijk. het gaat over dat in deze tijd het merendeel van de vrouwen werken en slechts 4% van de vrouwen tot 30 jaar niet werkt. De mannen houden zich ook bezig met de kinderen. Kinderen helpen ook heel veel in het gezinsleven bijvoorbeeld: ze dekken en ruimen de tafels, en sommige maken af toe ook zelf eten voor hun ouders. De kinderen in Frankrijk leven ook langer bij hun ouders, sommige tot 25 jaar!!! Het aantal eenoudergezinnen verhoogt snel!! dit komt doordat de meeste vrouwen gescheiden, alleenstaande of weduwen zijn. de meeste eenoudergezinnen wonen meestal in de grote steden en het is meestal een vrouw met kinderen. de meeste gescheiden mensen vormen altijd snel weer een nieuwe familie. daarom heeft er in frankrijk 66 van de 100 kinderen half broers of zussen of stief broers en zussen. Het aantal ouderen neemt nu ook toe, omdat ouderen nu een betere gezondheid hebben. de ouderen gebruiken meestal hun vrije tijd om te reizen, sporten of om met hun kleinkinderen door te brengen. dit was mijn samenvatting!! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ce texte traite de la vie familiale en France. Il s'agit du fait qu' aujourd'hui la pluspart des femmes travaille et que seulement 4% des femmes jusqu' à l'âge de 30 ans ne travaille pas. Les hommes s' occupent aussi des enfants. Les enfants aident aussi beaucoup dans la vie familiale, par exemple: ils mettent et débarassent la table et quelques-uns préparent les repas pour leurs parents. Les enfants en France vivent plus longtemps chez leurs parents, certains jusqu' à l' âge de 25 ans. Le nombre des familles monoparentales augmente vite! C' est parce que la pluspart des femmes est divorcée, seule ou veuve. Une grande partie des familles monoparentales habitent dans les grandes villes et généralement c' est une femme avec des enfants. La pluspart des gens divorcés forme toujours vite une nouvelle famille. C' est pour cette raison qu' en France 66 des 100 enfants ont des demi- frères, des demi- soeurs, des fils du beau-père, des fils de la belle- mère, des filles de la belle- mère ou des filles du beau- père. Le nombre des personnes âgées est en augmentation car elles ont une meilleure santé. En général les plus âgés emploient leur temps libre pour voyager, faire du sport ou passer du temps avec leurs petits- enfants.
Voilà mon résumé. Succes, Brent. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
franse tekst vertalen ditismijnnaam | 9 | 26-03-2006 11:29 | |
Algemene schoolzaken |