Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2008, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Samenwonen, zwanger raken, een kind opvoeden, het huishouden doen en ook nog eens werken. Kortom, volwassen zijn. Klinkt misschien leuk, maar hoe is het als je als jong stel echt met zo'n krijsende hoop poep zit opgescheept, 's nachts vier keer je bed uit moet omdat hij huilt en 's ochtends weer okselfris op je werk moet verschijnen? Vier jonge stelletjes komen daar achter in het nieuwe BNN-programma Baby Te Huur.

De stellen zijn tussen de 17 en de 20 jaar. Zij gaan drie weken lang echt vadertje en moedertje spelen. In vogelvlucht maken ze alles even mee: ze gaan samenwonen in een eengezinswoning, worden zwanger en krijgen achtereenvolgens een baby, een kleuter, een achtjarige en een puber om voor te zorgen. De jonge stellen worden dag en nacht gevolgd met de camera.

De kinderen die meedoen aan het programma zijn door hun ouders opgegeven. Die zijn steeds in de buurt en kijken via bewakingscamera's mee hoe het gaat met hun kroost.

Vanaf zondag 20 januari zijn de jongeren acht afleveringen lang te volgen bij BNN op Nederland 3.

Eerste aflevering was gisteren.
http://www.bnn.nl/page/babytehuur/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2008, 13:13
Verwijderd
Vond het leuk gisteren en ik blijf het volgen.

Nico, is echt een verschrikkelijke kakker. Hij is ook echt lui.
Jammer van die lesbiënnes die er nu al uit zijn, ze waren een leuk stel.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 13:16
Verwijderd
Wat een dork die Nico, dat die vriendin dat respectloze gedrag maar allemaal pikt.

Ik vond het wel leuk hoe die vriend van die blonde griet reageerde toen ze die buik omdeed.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 13:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja zeg die Nico Je zou er maar me moeten leven...

En idd, die jongen reageerde zó lief! Hoe mooi hij haar er zo uit vond zien en dat hij al helemaal kriebels in zijn buik kreeg. En in het voorstukje zag je hem heel lief doen met een baby <3

Ik vond het wel grappig Heb het gekeken met mn oppaskindjes (9 en twee van 11), de jongste bleef maar de fout maken door 'hij' te zeggen tegen die twee lesbische meisjes. :') Maar then again, die kinderen zeggen ook hij tegen hun vrouwelijke hond en hamster...
Oud 21-01-2008, 13:37
Verwijderd
Over voorstukjes gesproken, die groene poep.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Over voorstukjes gesproken, die groene poep.
Ja, ik zat toen net te eten
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 14:31
Lilything
Lilything is offline
Geweldig programma, waardoor bij sommige jonge stellen toch weer nagedacht gaat worden lijkt mij tenminste

Geweldig idee, goed uitgewerkt

Wat ik dan erg jammer vind, is dat mensen op telegraaf.nl zeuren over de kinderen die voor dit programma geleend worden. Ik denk dat het juist nodig is om jonge mensen inzicht te geven in het hebben van een baby en wat er allemaal bij komt kijken. Ook leuk dat het allerlei typen mensen zijn.

Die kakker vind ik ontzettend grappig. Het is denk ik best een ok jongen, maar zo ballerig en traditioneel opgevoed. Maar daar kan hij weinig aan doen. Als hij dat leert, dat vrouwen meer zijn dan kookmutsen, dan zul je nog eens zien hoe leuk hij kan worden
Oud 21-01-2008, 14:44
niña
niña is offline
Zalig programma. Ben benieuwd hoeveel relaties sneuvelen.
Oud 21-01-2008, 15:00
Verwijderd
Zo heerlijk kinderachtig die 2 die eruit zijn 'wat zijn pannenlappen?'
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 16:19
punkstar
punkstar is offline
ik heb samen met mn vriend gekeken en we hebben smakelijk gelachen blijf het zeker kijken
Oud 21-01-2008, 19:42
Verwijderd
Wat vreselijk naief zijn sommige mensen zeg
En dom ook. Hoe kan je nou niet weten wat een pannelap is?! En die Nico is echt vreselijk bekakt

Zeer vermakelijk, ik blijf het kijken Ik ben benieuwd hoe ze op vieze luiers gaan reageren

(Altijd leuk om te zien hoe andere (naïeve) mensen leven, voel je je altijd wat beter over hoe je het zelf doet )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:22
Uice
Uice is offline
Haha, die Nico, met zijn zinnetjes.

"Die mag je houden", over de bon van het kassameisje. Alsof ze hem dan mee naar huis neemt.

"Dit gaat hem niet worden", als het niet wil lukken met het biervat.

Mensen die dat soort dingen zeggen.
Oud 21-01-2008, 21:35
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hahaha m'n vader kreeg een rolberoerte van die jongen. het was weer gezellig kakkers uitschelden in huize Hoogendoorn. wat een slecht doorgefokt inteeltras is dat. wel een ontzettend grappig programma, die twee meisjes teeering. wat een relnichten.
Oud 21-01-2008, 21:39
PV
PV is offline
ik vond het leuk
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 09:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Haha, die Nico, met zijn zinnetjes.

"Die mag je houden", over de bon van het kassameisje. Alsof ze hem dan mee naar huis neemt.

"Dit gaat hem niet worden", als het niet wil lukken met het biervat.

Mensen die dat soort dingen zeggen.
Ik zeg dat soort dingen
Oud 22-01-2008, 13:14
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik heb me helemaal slap gelachen om die Nico. Hoe hij met z'n flesje bier quasi-nonchalant tegen de deurpost aan leunt, die manier van praten tegen z'n vriendin... geweldig. Hij is echt duidelijk tof aan het doen voor de camera. De screening had beter gekund, dat met die meisjes ging echt nergens over.
Oud 22-01-2008, 13:29
Verwijderd
Citaat:
De screening had beter gekund, dat met die meisjes ging echt nergens over.
Denk dat dat juist de bedoeling was.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Denk dat dat juist de bedoeling was.
Dat denk ik ook wel ja, misschien wisten ze niet dat het zó snel zou gaan, maar wel dat die twee meiden ineens in de realiteit zouden komen te staan en zouden worden geconfronteerd met hun verwende gedrag. Alleen was het niet echt een eye-opener voor ze, geloof ik Ze gingen gewoon weer naar papa en mama toen het even flink tegen zat
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 13:50
Sultan_of_Swing
Nou ik vond het een schandelijke vertoning. Ze waren beide 17 en hadden elkaar nog nooit langer dan een weekend of een middagje gezien. Wat voor zin heeft het dan om ze mee te laten doen aan zo'n programma? Sowieso zijn die stelletjes allemaal wel erg jong.
Oud 22-01-2008, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Nou ik vond het een schandelijke vertoning. Ze waren beide 17 en hadden elkaar nog nooit langer dan een weekend of een middagje gezien. Wat voor zin heeft het dan om ze mee te laten doen aan zo'n programma? Sowieso zijn die stelletjes allemaal wel erg jong.
Ja, dat is het hele punt he. Ze mee laten doen aan dat programma is nu juist om te laten zien dat samenwonen iets heel anders is dan elkaar ieder weekend zien en alleen maar leuke dingen doen met elkaar

Ik vind het dolkomisch dat half Nederland over dat programma heen valt, terwijl het dus realiteit is dat zulke jonge stelletjes al een kind krijgen en denken dit ook echt aan te kunnen. Iedereen gilt "Oooh maar hoe kun je je kind uitlenen, onveeeiliiig" waarmee het programma dus precies de spijker op zijn kop slaat. In dit programma duurt de boel maar een paar weken en is er constant toezicht, stel je voor dat dergelijke stelletjes echt al een kind zouden krijgen? Dat kind wordt niet in de gaten gehouden en gaat niet na een paar dagen weer terug naar andere ouders en van wat ik begrijp is dat precies wat het programma wil laten zien.

Laten we met z'n allen krijsen om de veiligheid van de kinderen die echt ouders hebben die niet weten hoe of wat, in plaats van om de kinderen in dit programma..?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar de vraag blijft: wie leent zn kind nou uit
Oud 22-01-2008, 15:06
Sultan_of_Swing
Citaat:
Ja, dat is het hele punt he. Ze mee laten doen aan dat programma is nu juist om te laten zien dat samenwonen iets heel anders is dan elkaar ieder weekend zien en alleen maar leuke dingen doen met elkaar
Die andere stelletjes lieten merken dat ze er al wel redelijk mee bezig waren, het (nadenken over) krijgen van een kind. Die twee meisjes vonden het gewoon wel interessant om aan zo'n programma mee te doen volgens mij. Gelukkig hoeven we niet bang te zijn dat zij zomaar zwanger raken
Oud 22-01-2008, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Jij snapt duidelijk het programma niet.

Citaat:
Geen idee.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:17
Sultan_of_Swing
Citaat:
Jij snapt duidelijk het programma niet.
Hoezo niet
Oud 22-01-2008, 15:18
Sultan_of_Swing
Ah lees net via geenstijl dat die screening echt een grap moet zijn geweest: http://expreszo.nl/forum/viewtopic.p...68343#p1169091
Oud 22-01-2008, 15:25
Verwijderd
Ik las het.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:36
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Ik heb me helemaal slap gelachen om die Nico. Hoe hij met z'n flesje bier quasi-nonchalant tegen de deurpost aan leunt, die manier van praten tegen z'n vriendin... geweldig. Hij is echt duidelijk tof aan het doen voor de camera.
Haha echt heerlijk inderdaad! Wat een kwal die kerel
Oud 22-01-2008, 15:42
Verwijderd
Hmm, dat zou wel jammer zijn...
dat van die screening bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals; er is áltijd iemand bij om alles in de gaten te houden, ouders zijn ook in de buurt en kunnen altijd zien hoe het met hun kind gaat. Als er dus maar iets mis dreigt te gaan, is er iemand om advies te geven of de boel te redden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Ah lees net via geenstijl dat die screening echt een grap moet zijn geweest: http://expreszo.nl/forum/viewtopic.p...68343#p1169091
Wat een suf verhaal Ik hoop dat ze blij was met d'r 5 minutes of fame
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nogmaals; er is áltijd iemand bij om alles in de gaten te houden, ouders zijn ook in de buurt en kunnen altijd zien hoe het met hun kind gaat. Als er dus maar iets mis dreigt te gaan, is er iemand om advies te geven of de boel te redden.
Daar gaat het nog niet eens alleen om! Je hebt net een kind gekregen en dan ga je het toch niet uitlenen aan één of ander programma? Ook al wordt alles goed in de gaten gehouden, dan nog is een ander stel bezig met jóu kind. Waarom zou je dat doen? 5 minutes of fame?
Oud 22-01-2008, 16:21
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
omg die twee meisjes, wat een idioten. maar wie stopt nou zulke jonge kinderen in een programma... overigens waren zij wel juist het vermakelijkst, jammer dat het nep is ( of niet natuurlijk)
Oud 22-01-2008, 16:33
Verwijderd
Citaat:
omg die twee meisjes, wat een idioten. maar wie stopt nou zulke jonge kinderen in een programma...
Dat is het idee nou juist..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:36
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
nouja, ik snap het format prima, maar neem dan mensen van rond de twintig/vijfentwintig die nog niet met hun relatie samenwonen, in plaats van een stel bakvissen. nu zit er geen enkele diepere laag in het programma. alleen maar kakkergeouwehoer en een kneusje uit de goot met een spraakgebrek en omgangsprobleem en meisjes die achter hun vriendje aanhobbelen en hun bek niet open trekken.
Oud 22-01-2008, 16:41
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Citaat:
Ja allemaal prima, ik snap ook wel dat dat kind echt niets overkomt. Maar toch, welke moeder leent z'n kind uit voor zo'n tvprogramma. Kijk, dat je je puber uitleent snap ik, maar je baby...

En verder vind ik het grappig. Serieus al gezeik in de supermarkt, wat voor relatie heb je dan. Zeker als je na één dag al gek van elkaar wordt, jeetje. Oh en ik vind die ongeinteresseerde gamende jongen ook heel irritant trouwens. Maar die Nico, echt. Gaat ie Ajax kijken terwijl z'n vriendin gaat koken terwijl hij het eerst wilde doen, maar oh wacht, Ajax! En die vriendin was wel heel afhankelijk toen ie een dag weg was.

Grappig ook dat die moeders die kinderen allemaal aarslui vinden en dat ze allemaal niet weten hoe de was moet enzo.
Oud 22-01-2008, 16:49
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja echt wat een kutopvoeding heb je dan gehad. en hebben die kinderen nooit les daarin gehad op school? op de middelbare krijg je toch gewoon verzorging? of ben ik de enige?
Oud 22-01-2008, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Daar gaat het nog niet eens alleen om! Je hebt net een kind gekregen en dan ga je het toch niet uitlenen aan één of ander programma? Ook al wordt alles goed in de gaten gehouden, dan nog is een ander stel bezig met jóu kind. Waarom zou je dat doen? 5 minutes of fame?
Ik neem aan dat het allereerst geen pasgeboren baby's zullen zijn. En tja, er zijn ook ouders die hun kinderen na een paar weken al fulltime op de creche zetten, dit lijkt me niet wezenlijk anders.
(Ik zou het ook nooit doen hoor )
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 17:48
PV
PV is offline
Citaat:
ja echt wat een kutopvoeding heb je dan gehad. en hebben die kinderen nooit les daarin gehad op school? op de middelbare krijg je toch gewoon verzorging? of ben ik de enige?
ik heb wel verzorging gehad, maar daar leer je echt niet bij hoe je de was moet doen, of hoe je moet strijken. je hebt toch geen wasmachine in je klaslokaal
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 18:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dan gaat men juist voorbij aan het punt van het programma. Want het is nou net de bedoeling dat ze het zelf lekker oplossen, ook als het mis gaat. Als mama lief langs de zij-lijn mee staat te kijken om het kind op te vangen wanneer er iets mis gaat, dan is het imo nogal fake. (overigens hóóp ik ethisch gezien wel dat mama idd daar staat, maar het programma vind ik dus nogal nep)

Daarnaast, ook met mama aan de zij-lijn (of wie dan ook) kan zat fout gaan. Want moeders kan bijvoorbeeld niet op tijd van de zijkant komen rennen als zo'n puber vergeet de baby vast te houden als het op de commode ligt en de baby er af rolt.
Oud 22-01-2008, 18:35
Sultan_of_Swing
Citaat:
nouja, ik snap het format prima, maar neem dan mensen van rond de twintig/vijfentwintig die nog niet met hun relatie samenwonen, in plaats van een stel bakvissen. nu zit er geen enkele diepere laag in het programma. alleen maar kakkergeouwehoer en een kneusje uit de goot met een spraakgebrek en omgangsprobleem en meisjes die achter hun vriendje aanhobbelen en hun bek niet open trekken.
Juist, dat vind ik ook het vreemde. Maar BNN wil natuurlijk ook een stukje (alleen maar) vermaak door het programma met pubers te maken die hun eigen kont nog nauwelijks kunnen afvegen. Moet niet te serieus worden allemaal he...

Citaat:
ik heb wel verzorging gehad, maar daar leer je echt niet bij hoe je de was moet doen, of hoe je moet strijken. je hebt toch geen wasmachine in je klaslokaal
Haha dit hebben wij dus serieus wel gehad bij verzorging.
Oud 22-01-2008, 19:11
Verwijderd
Wij hebben maar een paar keer verzorging gehad in de jaren dat we het moesten krijgen, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 20:34
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:

ik heb op de middelbare wel leren wassen en strijken, ook koken en dergelijke. moesten we zelfs nog kleine overhoringen over maken. maarja, op zich verwacht ik van een goede ouder dat zij hun kinderen zelf hun kleren laten wassen en strijken, je ouderlijk huis is geen hotel zoals die mooie oudhollandse uitdrukking luidt.
Oud 22-01-2008, 23:40
Breg
Breg is offline
Citaat:
ik heb op de middelbare wel leren wassen en strijken, ook koken en dergelijke. moesten we zelfs nog kleine overhoringen over maken. maarja, op zich verwacht ik van een goede ouder dat zij hun kinderen zelf hun kleren laten wassen en strijken, je ouderlijk huis is geen hotel zoals die mooie oudhollandse uitdrukking luidt.
ik heb op school volgens mij wel geleerd hoe je waslabels moet ontcijferen (dus wat de symbolen op het label betekenen), maar nooit praktijk. Verder, had best kookles willen krijgen, maar vind dat meer iets wat je thuis hoort te leren, en als je ouders het je niet leren dan krijg je het vanzelf wel door als je op jezelf gaat wonen.
Oud 23-01-2008, 00:48
PV
PV is offline
Citaat:
koken? dat klinkt wel leuk maar dat hadden wij dus ook niet. bij ons was verzorging niet meer dan opdrachten uit een boek maken. ging bijvoorbeeld over veiligheid in huis, soa's enz.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 11:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik neem aan dat het allereerst geen pasgeboren baby's zullen zijn. En tja, er zijn ook ouders die hun kinderen na een paar weken al fulltime op de creche zetten, dit lijkt me niet wezenlijk anders.
(Ik zou het ook nooit doen hoor )
Het lijkt mij dus wèl wezenlijk anders. Een crèche is nooit fulltime, je haalt je kind weer op na een dag. En verder wordt je kind daar verzorgd door mensen die daar verstand van hebben. Dat lijkt me wat anders dan je kind aan de zorg overlaten van een stel dat nog niet eens 20 is, en dan wèl fulltime. Ook al is er veel toezicht. En ik bedoel niet meteen dat het gevaarlijk is (hoewel, je weet maar nooit), maar wel: wie geeft z'n kind nou zomaar op voor een tijdje? Waarom zou je dat doen? Om het geld ofzo, of zodat je kind op tv is?? Ik vind het vreemd.

Maar het programma is wel erg leuk om naar te kijken hoor!
Oud 23-01-2008, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij dus wèl wezenlijk anders. Een crèche is nooit fulltime, je haalt je kind weer op na een dag. En verder wordt je kind daar verzorgd door mensen die daar verstand van hebben. Dat lijkt me wat anders dan je kind aan de zorg overlaten van een stel dat nog niet eens 20 is, en dan wèl fulltime. Ook al is er veel toezicht. En ik bedoel niet meteen dat het gevaarlijk is (hoewel, je weet maar nooit), maar wel: wie geeft z'n kind nou zomaar op voor een tijdje? Waarom zou je dat doen? Om het geld ofzo, of zodat je kind op tv is?? Ik vind het vreemd.

Maar het programma is wel erg leuk om naar te kijken hoor!
Nu is er een professional bij die alleen op jouw kind hoeft te letten, op een creche zijn er twee verzorgers op heel veel kinderen, toch wel anders. En ik denk ook dat de ouders best even bij de kinderen mogen zijn, dus helemaal fulltime is het ook niet; ze zien de kinderen gewoon.
En ze zullen er ook wel geld voor krijgen En roem
En misschien kennen ze de stellen ook wel, zijn het neefjes of nichtjes ofzo; ook wel anders dan een compleet vreemde baby.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 11:31
Sultan_of_Swing
Nico stal weer duidelijk de show met zijn kraag omhoog en z'n "gast" tegen de camera . Verder is die Saphia best wel bitchy en ik vind het apart dat zij en Rick een baby van 3 maanden hebben terwijl de andere kinderen al bijna kunnen lopen en praten.
Oud 28-01-2008, 11:50
Verwijderd
Mja, ze konden vast niet veel baby's van 3 maanden vinden

Ik vind dat ze het nog best goed doen, alleen slepen ze telkens met die kinderen ipv ze even in de box te laten spelen of rond te laten kruipen/waggelen. Ik zou ook gaan huilen als iemand me de hele tijd zou vast houden
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 13:17
Verwijderd
Ik denk dat de relatie van Rick en Saphia dit niet echt gaat redden..

Van de nieuwelingen heb ik nog niet echt een beeld..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 13:30
Verwijderd
Saphia deed echt bitchy . En het waren toch bepaalde types die hun kinderen uitleenden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten