Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2008, 20:12
Nijn*
Nijn* is offline
The Notebook: beste romantische/zwijfel/huilfilm die ik in tijden heb gezien Mooi verhaal, prachtige muziek ook en leuk om Rachel McAdams en Ryan Gosling in een andere context te zien dan ik van ze gewend ben.
Oud 29-01-2008, 20:46
punkstar
punkstar is offline
Citaat:
The Notebook: beste romantische/zwijfel/huilfilm die ik in tijden heb gezien Mooi verhaal, prachtige muziek ook en leuk om Rachel McAdams en Ryan Gosling in een andere context te zien dan ik van ze gewend ben.

<333 oooh ja echt heerlijk als je in een romantische bui bent
Oud 29-01-2008, 21:34
Magican
Magican is offline
Citaat:
Ik heb me al die tijd maar ingehouden maar gast, wat is je probleem? Waarom moet je constant mensen verbeteren/op dingen wijzen?
Haha
Oud 30-01-2008, 00:35
BendeBen
BendeBen is offline
the hunting party

op een grappige manier het "zoeken" naar oorlogsmisdadigers aan de kaak stellen.
tieten binnen 5 minuten dus goeie film
Oud 30-01-2008, 02:09
Uice
Uice is offline
Mio Fratello E Figlio Unico

Met mijn smatje in de sneak (je hoorde de mensen 'oh nee' zeggen toen de Italiaanse titels verschenen). Onderhoudende film over twee broers in de jaren '60, de een een communist, de ander een fascist.
Spoiler
Bijna tieten, maar niet helemaal.

En halverwege was er pauze en kwam er opeens een quiz over de film. Zo gaat dat soms.

Laatst gewijzigd op 30-01-2008 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 09:15
Verwijderd
Citaat:

Met mijn smatje in de sneak (je hoorde de mensen 'oh nee' zeggen toen de Italiaanse titels verschenen). Onderhoudende film over twee broers in de jaren '60, de een een communist, de ander een fascist.
Spoiler
Bijna tieten, maar niet helemaal.
In de Munt? Ik was er gisteren ook maar het was uvk

Shorts: Alienation
Op het iffr. Niet alle filmpjes pasten even goed bij het thema, maar wel een paar mooie dingen gezien.

Dagen Zonder Lief

Zwarte Kelly keert vanuit New York terug naar het dorp waar ze is opgegroeid en ontmoet haar oude vrienden. Platte, flauwe humor afgewisseld met fijne sfeer en goede muziek (Jef Neve). Ben erg te spreken over het geheel, jammer dat er geen officiele soundtrack van bestaat.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 12:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
In de Munt? Ik was er gisteren ook maar het was uvk
Nee, in Utrecht.
Oud 30-01-2008, 13:10
Verwijderd
Gone baby gone. Ik had er juist wel meer verwacht, na de verhalen die ik had gehoord. Heb me wel vermaakt maar vond het geheel niet fantastisch, vooral de eerste helft niet.
7,5/10

@ Uice: Maar wat vónd je van Mio Fratello E Figlio Unico? Aanrader?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 13:30
JanDeVries
JanDeVries is offline
Cloverfield
Stompzinnig verhaal, onsympathieke characters en nogal wat gaten in het plot. Maar dat wordt geweldig verborgen door het camerawerk.
Tja.
Oud 30-01-2008, 15:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
@ Uice: Maar wat vónd je van Mio Fratello E Figlio Unico? Aanrader?
Onderhoudend, heb ik erbij geschreven. Verder geen film die me heel lang bijblijft.
Oud 30-01-2008, 17:02
menniej
menniej is offline
Memoirs of a Geisha

Had die nog eens uit de kast gehaald, het blijft een mooie film! :-)
Oud 30-01-2008, 17:26
Verwijderd
Zwartboek
Nou ja, ik vind het best een goede film.

Blade Runner (Final Cut)
Zeergewaardeerd.
Het verschil tussen de Director's Cut en de Final Cut is miniem. Wel eindelijk 5.1-geluid.
Inclusief een kort shot van robot android-tieten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 21:51
AlopiA
AlopiA is offline
United 93
Indrukwekkende film, zeker die telefoongesprekken naar de familie en vrienden vond ik heftig, stiekem wel moeten huilen

Elizabethtown
Vrouwenfilm, best leuk, zo nu en dan een beetje traag. Maar prima te doen en heerlijk voor een luie avond.
Oud 30-01-2008, 21:58
BendeBen
BendeBen is offline
Undefeatable

mijn god haha. het kan altijd slechter, maar het wordt na deze film toch wel erg lastig

aziaten in leren jacks, blanken in martial arts pakjes en mullets van heb ik jou daar. cumulerend in the best fight scene ever:

Oud 30-01-2008, 22:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Cynthia Rothrock <3
Oud 31-01-2008, 04:26
Rooster
Rooster is offline
Evan Almighty:
nog niet eens zo slecht als verwacht,
best te doen zelfs,
maar niet vergelijkbaar in wat dan ook met Bruce.
en tietloos.
3/5
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 14:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nicholas Nickleby Ik moest wel even wennen aan Charlie Hunman, maar kon het uiteindelijk best goed aan. Anne Hathaway was ook wel leuk eigenlijk, maar stiekem vind ik haar ook gewoon tof (héél stiekem). Ja, ik heb me wel vermaakt.
Oud 31-01-2008, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Undefeatable

mijn god haha. het kan altijd slechter, maar het wordt na deze film toch wel erg lastig

aziaten in leren jacks, blanken in martial arts pakjes en mullets van heb ik jou daar. cumulerend in the best fight scene ever:

[filmpje]
Prachtfilm idd :'D
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 16:24
Metal
Metal is offline
"she did a back handspring with a broken arm?!"

:') Mooi man.
Oud 01-02-2008, 00:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
No Country For Old Men.

Mooie beelden, veel spanning, droge dialogen, veel bloed en Javier Bardem is een coole ubercreep.

En ik heb me de hele film af zitten vragen waar ik die vrouw nou van kende, maar dat was dus Kelly MacDonald aka schoolmeisje Diane uit Trainspotting. Dat Texaanse accent bracht me in de war!

Nu een 8/10 maar ik wil 'm nog wel vaker zien.
Oud 01-02-2008, 02:28
TopDrop
TopDrop is offline
Queen Elizabeth The Golden Age
Mooie film Vooral mooie kostuums. Ondanks dat er niet zo heel veel gebeurde, zat er toch 'tempo' in en wisten ze de film zeker boeiend te houden.

Gone Baby Gone
Mwah, ik vond het een beetje suffe film. Ik ergerde me wel aan wat dingen. Die vrouwelijke detective hing er een beetje bij zonder echt iets te doen. De twists in het verhaal hielden het nog wel levendig.

Rendition
Sprak mij niet zo erg aan. Het kwam ook een beetje onrealistisch over. Ik kon me ook niet zo inleven in de personages.

The Assassination of Jesse James
Een zeer lange film, 2,5 uur, waardoor het tempo laag ligt. Ik kende het verhaal een beetje, dus ik wilde hem wel zien. Ik denk dat als ze wat meer durven te knippen, en de film bijvoorbeeld 2 uur maken, dat het een stuk kijkbaarder wordt. Ik vond het in ieder geval een hele zit. Verder vond ik het een goede film.

The Hunting Party
Een vermakelijke film. In eerste instantie niet komisch bedoeld, maar door het lichte karakter toch best leuk. Ik vond het een interessante film en ook zeker een interessante manier om zo'n onderwerp te belichten.

Trade
Een zeer boeiende film over mensenhandel in Mexico. Het zet je wel aan het denken na afloop.

We Own the Night
Dit vond ik een goede film. Ik had af en toe wel Johnny Cash flashbacks, omdat hij ook door Joaquin Phoenix wordt gespeeld. Mooi verhaal ook.

The Simpsons Movie
Mwah. Wel ok. Ik had er iets meer van verwacht na alle verhalen van iedereen. Het had meer iets weg van een dubbele aflevering ofzo.

Laatst gewijzigd op 01-02-2008 om 02:45.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 12:41
Verwijderd
Ja, onderhoudend inderdaad, maar verder ook niks. Ik had meer drama verwacht. Vreemd ook dat de zaal bijna uitverkocht was.
6,5/10
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 13:43
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
hero

Ik dig dit soort shit zwaar

Last hero of china

Ik dig zelfs dit soort shit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 20:26
niña
niña is offline
Hitman

Ach ja, macho macho man. Amusant.
Oud 01-02-2008, 22:10
Verwijderd
Ik ben nu (inmiddels het tweede seizoen van) Extras aan het kijken en ik moet zeggen dat ik steeds meer respect krijg voor Ricky Gervais en de typische droevig-grappige comedy die hij maakt. Brilliant.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu (inmiddels het tweede seizoen van) Extras aan het kijken en ik moet zeggen dat ik steeds meer respect krijg voor Ricky Gervais en de typische droevig-grappige comedy die hij maakt. Brilliant.
Waarom precies? Voorbeelden?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 22:20
DanielC
DanielC is offline
Zojuist terug van The man from London. En het was fantastich, fenomenaal en meer dan ik van te voor had mogen dromen. Voordat de film begon stond er namelijk een microfoon, en werd er aangekondig "The man from Budapest". Tranen schoten in de ogen. Het zou toch niet zo mogen zijn dat ik mijn held (die nog in leven is) in het echt zou mogen zien en horen. Morgen meer over de film.

Mijn stukje van moviemeter maar gekopieerd. Er zitten ook wat reacties op meningen daar in verwerkt, sorry daarvoor.

Film noir volgens Béla Tarr. Het is wel iets anders dan wat we gewend zijn. Er wordt maar weinig gerookt, geen lome jazz score, en de ‘coolheid’ is over het algemeen ver te zoeken. Al die dingen maken de klassieke noir vooral een vorm van escapisme. We willen onze saaie leventjes even verlaten voor harde criminelen waar we vreemd genoeg toch wel enige sympathie voor krijgen, mooie maar dodelijke vrouwen, en heel veel geld. Bij Tarr zijn we in de realiteit, gaan we dieper dan wat er aan de oppervlakte gebeurt en komen we bij de bron van alles. Denken we achteraf na over wat we gezien hebben. Die realiteit wordt gecreëerd door zijn lange takes. Ik begrijp de opmerkingen over Tarr zijn stijl dat het doel wordt, of Tarr-die-een-Tarr-maakt dan ook niet helemaal. Natuurlijk is het Tarr die een Tarr maakt. Wat had je dan verwacht: Tarr die een Greengrass maakt? Tarr heeft een bepaalde opvatting over het maken van films, en ook hier maakt hij de film dus vanuit die opvatting. Logisch lijkt me. Dat kan je van te voren toch ook wel bedenken? Het gaat ook helemaal niet om het verhaal of iets in die richting. Natuurlijk, het zit er in, maar meer als iets simpels om daar de grotere boodschap aan op te hangen. En aan het eind van de rit is het de bedoeling dat die boodschap goed uitgekomen is in de film. En niet dat je vol verwarring de bioscoop verlaat omdat je niets van het verhaal begrijpt. Dan kan je beter naar The Usual Suspects gaan. Wat een groot gedeelte van het publiek sowieso beter had kunnen doen volgens mij. Wat een gezucht en gesteun in de zaal, veel mensen die weglopen, en telkens als het beeld even wit of zwart was, ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Zouden die nu totaal niet kijken waar ze naartoe gaan, zich helemaal niet verdiepen in een film? De man naast ons, dat was ook een mooie. Die had vijf films die dag, maar hij wist niet eens meer waar de film voor The Man From London over ging. Tjah waarom zit je daar dan. Maargoed, dat is een ander verhaal.

De tirade van Tarr tijdens de Q&A was trouwens geniaal. Daar kreeg ik wel een glimlach van, prachtig zoals hij dat beleeft. Het was ook wel een vreemde vraag. Hoe kan je nou zoiets denken na het kijken van die film. Natuurlijk, de film is na het tonen niet meer van Tarr alleen, maar hoe het mogelijk is om er precies het tegenovergestelde er in te zien. Jammer dat er zo veel mensen om hem heen stonden met allemaal lange gesprekken, ik had hem graag een hand gegeven en bedankt voor de voorstelling. Nu bleef het bij een vriendelijke lach en een knikje in zijn richting.

Laatst gewijzigd op 02-02-2008 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 22:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Als het goed is krijg ik de DVDbox volgende week binnen.

Ik vind het ook briljant hoe je soms met plaatsvervangende schaamte zit te kijken. En je krijgt ook echt medelijden met Andy, want hij is helemaal geen slechte gozer (Mensen vergeleken 'm vaak met David Brent, maar daar klopt geen hol van.) maar hij heeft gewoon veel pech.
Serie 2 vind ik nog zieliger dan 1, want dan is hij ineens bekend, maar dan wel om iets wat iedereen (inclusief hijzelf) bagger vind. Wat dan weer resulteert in liedjes van David Bowie over hoe hij maar zelfmoord moet plegen met z'n dikke kop. achgos.

Oh ja, en Darren is geniaal en de meest ombekwame sul evah. Met z'n rekenmachientje en 'boobs' lol

Btw, ken jij The Mighty Boosh? Ik heb serie 3 gedownload en gepre-ordered en hij is weer cool. Minder dan 1 en 2, maar nog steeds lekker bizar met gekke pakjes en liedjes. Er zit oa een 'crack fox' in, heel creepy met spuiten als vingers, Een agressieve acterende krab, een hersencel in een discopakje en een liedje over springkastelen.
Ik weet zeker dat jij 't cool vind. Check het uit yo!

Laatst gewijzigd op 01-02-2008 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom precies? Voorbeelden?
Waarom ik het zo geniaal vind? Wel, naar mijn idee zijn er erg weinig films en series die over zo'n soort humor beschikken. En ik begin te vermoeden dat Gervais er de koning van is, want zowel bij The Office als bij Extras is het ontzettend duidelijk aanwezig. Een beetje tragisch, maar met een komische ondertoon. Maar het is ook weer geen tragicomédie, want het tragische is subtiel en alledaags. En geen leedvermaak, want het leed wordt niet tentoongespreid zodat je daar even met z'n allen om kan gniffelen. Maar het is moeilijk om een echt voorbeeld te noemen, want ik kan eigenlijk vooral zeggen wat het allemaal níet is. Ik zal er nog over nadenken.

Citaat:
Als het goed is krijg ik de DVDbox volgende week binnen.

Ik vind het ook briljant hoe je soms met plaatsvervangende schaamte zit te kijken. En je krijgt ook echt medelijden met Andy, want hij is helemaal geen slechte gozer (Mensen vergeleken 'm vaak met David Brent, maar daar klopt geen hol van.) maar hij heeft gewoon veel pech.
Serie 2 vind ik nog zieliger dan 1, want dan is hij ineens bekend, maar dan wel om iets wat iedereen (inclusief hijzelf) bagger vind. Wat dan weer resulteert in liedjes van David Bowie over hoe hij maar zelfmoord moet plegen met z'n dikke kop. achgos.

Oh ja, en Darren is geniaal en de meest ombekwame sul evah. Met z'n rekenmachientje en 'boobs' lol

Btw, ken jij The Mighty Boosh? Ik heb serie 3 gedownload en gepre-ordered en hij is weer cool. Minder dan 1 en 2, maar nog steeds lekker bizar met gekke pakjes en liedjes. Er zit oa een 'crack fox' in, heel creepy met spuiten als vingers, Een agressieve acterende krab, een hersencel in een discopakje en een liedje over springkastelen.
Ik weet zeker dat jij 't cool vind. Check het uit yo!
Omg, crackfox. Nja, The Mighty Boosh staat ook op m'n lijstje van britcoms die ik nog moet zien, want ik heb je er vaker over zien posten en da's wel een goede indicatie voor dat het een leuke serie is. Sterker nog, ik vind dat jij een profiel moet aanmaken bij IMDB en dan daar al je DVD's in moet zetten zodat je zo'n soort lijst krijgt en ik daar gewoon dingen uit kan plukken in plaats van kijken of jij (en overige britcom-liefhebbers hier) nog iets posten over iets wat ik nog niet ken. Dus.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 00:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik wou zo'n lijst maken, maar ik kan dan geen losse series aangeven. Klote, want ik heb niet van alles alle series.
Maar ik ga 't toch proberen...

edit: Toch gelukt! Britcoms en Films.
Het enige wat mist zijn wat muziek en cabaret DVD's....

btw, is die andere jouw lijst? Coole zooi. Dr. Katz ook! <3

Laatst gewijzigd op 02-02-2008 om 01:06.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 01:06
Verwijderd
Ha, ik heb je toegevoegd aan m'n vriendenlijst.
Het is wel gay dat je geen losse series kan doen, inderdaad. Maar goed, des te meer motivatie om meer DVD's te kopen zodat je wél alles hebt (a)

En die andere is mijn lijst, ja, hoewel niet alles er in staat. En van Dr. Katz heb ik alleen het eerste seizoen. Amazon heeft een prachtboxje met alle afleveringen, maar ik durf 'm niet te bestellen want de postbode laat hier weleens gewoon pakjes achter bij de voordeur. Ennn bovendien heb ik geen creditcard.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 09:07
Verwijderd
Gistren had ik zin on Silence of the Hams weer te kijken. Laatste keer was al weer enkele jaren geleden.

Een lekker flauwe (met som briljante grappen) parodie op films als Psycho en Silence of the Lambs.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 13:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vergeet Stephen Merchant niet. Niet alleen als schrijver en regisseur, maar ik vind zijn rol ook misschien wel het grappigste van seizoen 2. De laatste aflevering, met die pen, en hoe hij dan als een muppet achter zijn bureau zit. Fantastisch hoe ze het realisme met zulke slapstickelementen combineren zonder dat het te raar wordt.

In seizoen 1 trouwens die aflevering waarin die 'vriend' zich aan Andy opdringt, daar moet ik weer aan denken, die is ook geniaal. En herkenbaar, helaas.
Oud 02-02-2008, 14:16
Metal
Metal is offline
Citaat:
Gistren had ik zin on Silence of the Hams weer te kijken. Laatste keer was al weer enkele jaren geleden.

Een lekker flauwe (met som briljante grappen) parodie op films als Psycho en Silence of the Lambs.
Met Dom DeLouise toch? Over uitgerangeerde tv-persoonlijkheden gesproken hehe. Gast zit tegenwoordig vast aan de crack. Of hij speelt in gay porn films.
Oud 02-02-2008, 16:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Magnolia - 7/10

Wel een aardige film, met een goede rol van Cruise en m.i een nog betere rol van Seymore Hoffman. Niet alle verhaaltjes zijn even interessant, helaas.
Oud 02-02-2008, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Met Dom DeLouise toch? Over uitgerangeerde tv-persoonlijkheden gesproken hehe. Gast zit tegenwoordig vast aan de crack. Of hij speelt in gay porn films.
Inderdaad, die kerel ja. Ik heb hem sinds deze film en Candid Camera inderdaad nergens meer gezien.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 18:40
Verwijderd
romeo & juliet (baz luhrmann),
gaaf
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 19:46
Swlabr
Swlabr is offline
To Kill a Mockingbird
Atticus Finch is een echte held.

9/10
Oud 03-02-2008, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Dom DeLuise...leeft die nog?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 09:37
DanielC
DanielC is offline
The Mist lache lache humor.
Oud 03-02-2008, 10:16
Dexter_M
Dexter_M is offline
Hitman

Vermakelijke actiefilm
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 12:39
Uice
Uice is offline
Finding Nemo

Nog niet eerder gezien. Beviel goed. Disney is nog steeds goed in geestig en ontroerend escapisme. Zag er ook over het algemeen mooi uit, al vind ik 'echte' tekenfilms vaak mooier.

Minpuntje: geen tieten, helaas.

8.5/10
Oud 03-02-2008, 13:59
Metal
Metal is offline
Citaat:
Dom DeLuise...leeft die nog?
http://www.domdeluise.com/

Cooking with Dom DeLuise!
Oud 03-02-2008, 14:08
Verwijderd
Hitman
Goed vermaak opzich, maar het komt allemaal net niet over heb ik het idee.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 14:16
Trabajo
Trabajo is offline
Cloverfield
100% Ruk... Was al gewaarschuwed maar ik had niks te doen.. Maar goed ik heb idee dat mensen die de blair witch proj. bagger vonden hier zich al helemaal niet kunnen inleven.
Hitman
Biertje er bij niet na denken en knallen maar
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 15:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
http://www.domdeluise.com/

Cooking with Dom DeLuise!
Ik ken hem alleen maar uit Silence of the Hams en een aflevering van The Muppet Show waar hij te gast was.
Oud 03-02-2008, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Finding Nemo

Nog niet eerder gezien. Beviel goed. Disney is nog steeds goed in geestig en ontroerend escapisme. Zag er ook over het algemeen mooi uit, al vind ik 'echte' tekenfilms vaak mooier.

Minpuntje: geen tieten, helaas.

8.5/10
Maar wel allemaal poedelnaakte vissen!

ot:
Ik heb alleen maar films gekeken die ik al eens (of meer dan eens) eerder had gezien;
Jeux d'enfants
Geweldig natuurlijk. En twee erg mooie mensen. Geen tieten.
Amazones
Ik wilde in slaap vallen en koos daarom een makkelijke niet erg interessante film. Maar ik viel niet in slaap. En eigenlijk is de film ook best grappig maar gewoon enorm knullig met dat nep-Brabants en een niet erg interessante setting voor zo'n verhaallijn. Ook geen tieten.
Pride and prejudice
Ach, kijkt wel lekker weg. Maar geen tieten.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 17:00
Uice
Uice is offline
Wat kijken we een tietloze films tegenwoordig. Gelukkig heb ik Rosemary's Baby uitgeleend aan Stefenootje.
Oud 03-02-2008, 17:10
DanielC
DanielC is offline
Ik heb eerder deze week ergens Murnau's tabu. En daar zaten tieten in.
Oud 03-02-2008, 20:06
Verwijderd
Ik zag Thank you for smoking (2006).

Simpel en vermakelijk, maar verhaalloos: een man is woordvoerder van de gezamenlijke tabaksindustrie, en dat is het. Gelukkig ook geen pogingen om diepe lagen te maken.

Wel een of twee seksscènes, maar compleet gekleed. Een wat gezette meneer refereerde wel enkele malen naar de tieten van Katie Holmes, maar dat deed me niet zoveel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten