Advertentie | |
|
![]() |
|
Mio Fratello E Figlio Unico
Met mijn smatje in de sneak (je hoorde de mensen 'oh nee' zeggen toen de Italiaanse titels verschenen). Onderhoudende film over twee broers in de jaren '60, de een een communist, de ander een fascist.
Spoiler
En halverwege was er pauze en kwam er opeens een quiz over de film. Zo gaat dat soms.
Laatst gewijzigd op 30-01-2008 om 12:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Shorts: Alienation Op het iffr. Niet alle filmpjes pasten even goed bij het thema, maar wel een paar mooie dingen gezien. Dagen Zonder Lief Zwarte Kelly keert vanuit New York terug naar het dorp waar ze is opgegroeid en ontmoet haar oude vrienden. Platte, flauwe humor afgewisseld met fijne sfeer en goede muziek (Jef Neve). Ben erg te spreken over het geheel, jammer dat er geen officiele soundtrack van bestaat. |
![]() |
|
United 93
Indrukwekkende film, zeker die telefoongesprekken naar de familie en vrienden vond ik heftig, stiekem wel moeten huilen ![]() Elizabethtown Vrouwenfilm, best leuk, zo nu en dan een beetje traag. Maar prima te doen en heerlijk voor een luie avond.
|
Undefeatable
mijn god haha. het kan altijd slechter, maar het wordt na deze film toch wel erg lastig aziaten in leren jacks, blanken in martial arts pakjes en mullets van heb ik jou daar. cumulerend in the best fight scene ever:
|
Nicholas Nickleby Ik moest wel even wennen aan Charlie Hunman, maar kon het uiteindelijk best goed aan. Anne Hathaway was ook wel leuk eigenlijk, maar stiekem vind ik haar ook gewoon tof
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
No Country For Old Men.
Mooie beelden, veel spanning, droge dialogen, veel bloed en Javier Bardem is een coole ubercreep. En ik heb me de hele film af zitten vragen waar ik die vrouw nou van kende, maar dat was dus Kelly MacDonald aka schoolmeisje Diane uit Trainspotting. Dat Texaanse accent bracht me in de war! Nu een 8/10 maar ik wil 'm nog wel vaker zien.
|
Queen Elizabeth The Golden Age
Mooie film ![]() Gone Baby Gone Mwah, ik vond het een beetje suffe film. Ik ergerde me wel aan wat dingen. Die vrouwelijke detective hing er een beetje bij zonder echt iets te doen. De twists in het verhaal hielden het nog wel levendig. Rendition Sprak mij niet zo erg aan. Het kwam ook een beetje onrealistisch over. Ik kon me ook niet zo inleven in de personages. The Assassination of Jesse James Een zeer lange film, 2,5 uur, waardoor het tempo laag ligt. Ik kende het verhaal een beetje, dus ik wilde hem wel zien. Ik denk dat als ze wat meer durven te knippen, en de film bijvoorbeeld 2 uur maken, dat het een stuk kijkbaarder wordt. Ik vond het in ieder geval een hele zit. Verder vond ik het een goede film. The Hunting Party Een vermakelijke film. In eerste instantie niet komisch bedoeld, maar door het lichte karakter toch best leuk. Ik vond het een interessante film en ook zeker een interessante manier om zo'n onderwerp te belichten. Trade Een zeer boeiende film over mensenhandel in Mexico. Het zet je wel aan het denken na afloop. We Own the Night Dit vond ik een goede film. Ik had af en toe wel Johnny Cash flashbacks, omdat hij ook door Joaquin Phoenix wordt gespeeld. Mooi verhaal ook. The Simpsons Movie Mwah. Wel ok. Ik had er iets meer van verwacht na alle verhalen van iedereen. Het had meer iets weg van een dubbele aflevering ofzo.
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan Laatst gewijzigd op 01-02-2008 om 02:45. |
![]() |
|
Zojuist terug van The man from London. En het was fantastich, fenomenaal en meer dan ik van te voor had mogen dromen. Voordat de film begon stond er namelijk een microfoon, en werd er aangekondig "The man from Budapest". Tranen schoten in de ogen. Het zou toch niet zo mogen zijn dat ik mijn held (die nog in leven is) in het echt zou mogen zien en horen. Morgen meer over de film.
Mijn stukje van moviemeter maar gekopieerd. Er zitten ook wat reacties op meningen daar in verwerkt, sorry daarvoor. Film noir volgens Béla Tarr. Het is wel iets anders dan wat we gewend zijn. Er wordt maar weinig gerookt, geen lome jazz score, en de ‘coolheid’ is over het algemeen ver te zoeken. Al die dingen maken de klassieke noir vooral een vorm van escapisme. We willen onze saaie leventjes even verlaten voor harde criminelen waar we vreemd genoeg toch wel enige sympathie voor krijgen, mooie maar dodelijke vrouwen, en heel veel geld. Bij Tarr zijn we in de realiteit, gaan we dieper dan wat er aan de oppervlakte gebeurt en komen we bij de bron van alles. Denken we achteraf na over wat we gezien hebben. Die realiteit wordt gecreëerd door zijn lange takes. Ik begrijp de opmerkingen over Tarr zijn stijl dat het doel wordt, of Tarr-die-een-Tarr-maakt dan ook niet helemaal. Natuurlijk is het Tarr die een Tarr maakt. Wat had je dan verwacht: Tarr die een Greengrass maakt? Tarr heeft een bepaalde opvatting over het maken van films, en ook hier maakt hij de film dus vanuit die opvatting. Logisch lijkt me. Dat kan je van te voren toch ook wel bedenken? Het gaat ook helemaal niet om het verhaal of iets in die richting. Natuurlijk, het zit er in, maar meer als iets simpels om daar de grotere boodschap aan op te hangen. En aan het eind van de rit is het de bedoeling dat die boodschap goed uitgekomen is in de film. En niet dat je vol verwarring de bioscoop verlaat omdat je niets van het verhaal begrijpt. Dan kan je beter naar The Usual Suspects gaan. Wat een groot gedeelte van het publiek sowieso beter had kunnen doen volgens mij. Wat een gezucht en gesteun in de zaal, veel mensen die weglopen, en telkens als het beeld even wit of zwart was, ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Zouden die nu totaal niet kijken waar ze naartoe gaan, zich helemaal niet verdiepen in een film? De man naast ons, dat was ook een mooie. Die had vijf films die dag, maar hij wist niet eens meer waar de film voor The Man From London over ging. Tjah waarom zit je daar dan. Maargoed, dat is een ander verhaal. De tirade van Tarr tijdens de Q&A was trouwens geniaal. Daar kreeg ik wel een glimlach van, prachtig zoals hij dat beleeft. Het was ook wel een vreemde vraag. Hoe kan je nou zoiets denken na het kijken van die film. Natuurlijk, de film is na het tonen niet meer van Tarr alleen, maar hoe het mogelijk is om er precies het tegenovergestelde er in te zien. Jammer dat er zo veel mensen om hem heen stonden met allemaal lange gesprekken, ik had hem graag een hand gegeven en bedankt voor de voorstelling. Nu bleef het bij een vriendelijke lach en een knikje in zijn richting.
Laatst gewijzigd op 02-02-2008 om 11:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het ook briljant hoe je soms met plaatsvervangende schaamte zit te kijken. En je krijgt ook echt medelijden met Andy, want hij is helemaal geen slechte gozer (Mensen vergeleken 'm vaak met David Brent, maar daar klopt geen hol van.) maar hij heeft gewoon veel pech. Serie 2 vind ik nog zieliger dan 1, want dan is hij ineens bekend, maar dan wel om iets wat iedereen (inclusief hijzelf) bagger vind. Wat dan weer resulteert in liedjes van David Bowie over hoe hij maar zelfmoord moet plegen met z'n dikke kop. achgos. Oh ja, en Darren is geniaal en de meest ombekwame sul evah. Met z'n rekenmachientje en 'boobs' lol ![]() Btw, ken jij The Mighty Boosh? Ik heb serie 3 gedownload en gepre-ordered en hij is weer cool. Minder dan 1 en 2, maar nog steeds lekker bizar met gekke pakjes en liedjes. Er zit oa een 'crack fox' in, heel creepy met spuiten als vingers, Een agressieve acterende krab, een hersencel in een discopakje en een liedje over springkastelen. Ik weet zeker dat jij 't cool vind. Check het uit yo!
Laatst gewijzigd op 01-02-2008 om 22:40. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik wou zo'n lijst maken, maar ik kan dan geen losse series aangeven. Klote, want ik heb niet van alles alle series.
![]() Maar ik ga 't toch proberen... edit: Toch gelukt! Britcoms en Films. Het enige wat mist zijn wat muziek en cabaret DVD's.... btw, is die andere jouw lijst? Coole zooi. Dr. Katz ook! <3
Laatst gewijzigd op 02-02-2008 om 01:06. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ha, ik heb je toegevoegd aan m'n vriendenlijst.
![]() Het is wel gay dat je geen losse series kan doen, inderdaad. Maar goed, des te meer motivatie om meer DVD's te kopen zodat je wél alles hebt (a) En die andere is mijn lijst, ja, hoewel niet alles er in staat. En van Dr. Katz heb ik alleen het eerste seizoen. Amazon heeft een prachtboxje met alle afleveringen, maar ik durf 'm niet te bestellen want de postbode laat hier weleens gewoon pakjes achter bij de voordeur. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In seizoen 1 trouwens die aflevering waarin die 'vriend' zich aan Andy opdringt, daar moet ik weer aan denken, die is ook geniaal. En herkenbaar, helaas.
||
Citaat:
|
Finding Nemo
Nog niet eerder gezien. Beviel goed. Disney is nog steeds goed in geestig en ontroerend escapisme. Zag er ook over het algemeen mooi uit, al vind ik 'echte' tekenfilms vaak mooier. Minpuntje: geen tieten, helaas. 8.5/10
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
ot: Ik heb alleen maar films gekeken die ik al eens (of meer dan eens) eerder had gezien; Jeux d'enfants Geweldig natuurlijk. En twee erg mooie mensen. Geen tieten. Amazones Ik wilde in slaap vallen en koos daarom een makkelijke niet erg interessante film. Maar ik viel niet in slaap. En eigenlijk is de film ook best grappig maar gewoon enorm knullig met dat nep-Brabants en een niet erg interessante setting voor zo'n verhaallijn. Ook geen tieten. Pride and prejudice Ach, kijkt wel lekker weg. Maar geen tieten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zag Thank you for smoking (2006).
Simpel en vermakelijk, maar verhaalloos: een man is woordvoerder van de gezamenlijke tabaksindustrie, en dat is het. Gelukkig ook geen pogingen om diepe lagen te maken. Wel een of twee seksscènes, maar compleet gekleed. Een wat gezette meneer refereerde wel enkele malen naar de tieten van Katie Holmes, maar dat deed me niet zoveel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|