| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Als ik nou es weiger om in die hoek te gaan staan? Als ik nou es continu met jou in discussie ga over waarom dit, waarom dat? Als ik nou es m'n oren bedek en ga staan schreeuwen als je me iets probeert uit te leggen? Aan je broekspijp ga hangen als je van me wegloopt?
Hoe lang hou je dat vol?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Jullie bedoelen het allemaal heel goed, maar misschien dat de meesten toch wat naïef zijn. Een kind kan je zo kwaad/gefrustreerd maken dat je soms per ongeluk slaat, hoe erg je jezelf ook voorhoud dat je nooit zou slaan.
Daarnaast weet ik niet of af en toe fysiek corrigeren zo dramatisch is als jullie doen geloven. Als je daarnaast gewoon een goede normale ouder bent is er denk ik weinig aan de hand. Zoals mijn oude grootvader altijd zei: Wie is er niet groot geworden van billenkoek?! |
|
|
|
Verwijderd
|
Een beetje een tik moet kunnen, maar dat moet dan meer gaan om het schrikeffect; het moet geen pijn doen. En als het even anders kan, dan ook liever geen tik. Een tik geef je bv. op de hand, gewoon even duidelijk maken dat iets niet de bedoeling is (bv. proberen hete kopjes koffie aan te raken).
Mijn ouders gaven tikken, pakken slaag (op de billen) en sleurden me soms ook de hele kamer door. Mijn moeder heeft me een keer in m'n gezicht geslagen, dat is iets wat ik nooit meer zal vergeten. Ze sloeg met vlakke hand tegen m'n wang, ik geloof dat ze er zelf ook van schrok. Wat het misschien erger maakt is dat ik niets fout deed; mijn zus en ik waren aan het spelen en we maakten misschien een beetje veel lawaai, m'n moeder kwam naar boven en sloeg me direct. Mijn kinderen zullen dus wel een tik krijgen af en toe, maar echt slaan zal niet gebeuren als het aan mij ligt. Voor dat soort gevallen stuur ik ze naar de gang, raken ze tijdelijk een stuk speelgoed kwijt of krijgen ze huisarrest bijvoorbeeld. |
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik heb wel een paarflinke meppen gehad, koude douches en billekoek.
Ik ben er niet slechter van geworden, en ik was dan ook strontvervelend op dat moment.In Canada mag je je kind niet aanraken, en kun je daarvoor opgepakt worden... zelf ben ik NIET van plan mijn kinderen met fluwelen handschoentjes aan te pakken en als ze een tik uitlokken, dan krijgen ze die. (Binnen beperkingen, uiteraard) |
|
|
|
Verwijderd
|
Kinderen die zo vreselijk kwaad zijn dat ze niet meer luisteren kun je best laten afkoelen. Als ze niet op de gang blijven staan, dan gaan ze naar boven naar een kamer waar niets te spelen valt. Net zo lang tot ze rustig zijn. Als je dat vanaf het begin doet, dan blijven ze echt gewoon staan; ik stond er echt van te kijken toen mijn neefje in de hoek werd gezet en daar gewoon bleef, hij stond natuurlijk te mokken, maar hij verzette geen stap. Ik kan me voorstellen dat het soms niet makkelijk is een kind op de gang te krijgen, maar daar hoef je nog niet voor te gaan slaan.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat betreft het tweede: dat zal best maar wat ik zelf zie is dat ouders weinig tijd hebben voor hun kinderen (wat jij ook zegt) waardoor ze in de tijd dat ze bij het kind zijn vooral lief willen doen en lief gevonden willen worden en het kind meer cadeautjes geven dan straffen. Dit geldt natuurlijk neit voor alle ouders maar ik zie het wel erg veel. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
1 een stoffelijke vergelding voor diensten of verdiensten geven aan Eigenlijk moeten we er dus een ander woord voor hebben. Toegeven zou beter zijn.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Als alleen mensen die weten hoe het is om een kind op te voeden recht van spreken zouden hebben, zou het maar een dooie boel zijn.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat mensen liever niet willen slaan wil niet zeggen dat ze het ook niet zullen gaan doen, maar er zullen veel ouders zijn die bewust ervoor kiezen wél te slaan. Ik kies er voor m'n uiterste best te zullen doen niet gaan slaan. Misschien dat het een keer mis gaat, maar ik zal er alles aan doen dat te voorkomen. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Dat klinkt alsof jij wéét dat het niet zo makkelijk is als wij denken. Maar goed, daar gaat het dus niet om. Het aantal mensen met kinderen hier is aardig beperkt, geloof ik, dus laten we daar niet over beginnen. Momenteel is het vooral hoe we denken dat opvoeden zou moeten zijn. Tuurlijk, in de praktijk is alles anders. Het ontzeggen van aandacht lijkt me veel effectiever dan het geven van een tik, maar, als het niet regelmatig gebeurt en niet te ernstig, zal het echt niet zo'n drama zijn als mensen soms denken.
|
|
|
|
Kinderen even negeren is vaak inderdaad ook wel effectief. Ouders kiezen er soms alleen het verkeerde moment voor. In plaats van thuis, als zo'n kind een kutbui heeft, gewoon hem even volledig te negeren, doen ze dat in een supermarkt als dat kind een huilbui heeft. Ja, het kind stopt uiteindelijk heus wel, maar zo val je nog tig mensen last met jouw probleem.
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Verhalen & Gedichten |
"Rupert, amongst others." - Kritiek gewild! Bacterial-Ash | 9 | 01-11-2012 09:35 | |
| Verhalen & Gedichten |
Een decembersprookje in drie delen Verwijderd | 9 | 20-12-2008 19:59 | |
| Verhalen & Gedichten |
Triest kerstverhaal Hans Berger | 4 | 07-12-2008 22:54 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 01:04 | |
| Liefde & Relatie |
toen ik sliep... Oktober | 83 | 27-10-2004 15:33 | |
| ARTistiek |
JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!) An | 5 | 02-09-2001 17:35 | |