Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2008, 11:43
Verwijderd
Door te bewegen kun je afhankelijk van hoe intensief het is wel degelijk een grote hoeveelheid caloriën verbranden. Veel belangrijker is dat je basaal metabolisme op een andere stand komt als je een goede conditie hebt. Je verbrand dan ook in rust meer dan je zou doen als je een slechte conditie hebt.

Over dat vet: het is belangrijk om te zorgen dat je niet te veel vet kríjgt, dan hóef je het ook niet te verbranden. Gewicht verliezen kan bijna niet op een gezonde manier. Echter, als je op een gezond gewicht zit is het véél belangrijker om je spijsvertering op gang te houden dan om van kolydratenverbranding op vetverbranding over te gaan en zijn gezonde tussendoortjes dus wel degelijk aan te raden.

Overigens van je van minder caloriën eten ook niet per definitie af. Je lichaam slaat veel meer op als je minder/te weinig eet. Pas als je echt drastisch minder eet zul je zonder te bewegen afvallen, maar iedereen weet dat dat heel ongezond is en bovendien geen oplossing.

Verder ben ik het met Bloem eens.
Oud 21-02-2008, 17:49
Black Soul
Black Soul is offline
[QUOTE=Quis;27073691]...Gewicht verliezen kan bijna niet op een gezonde manier....[QUOTE]

verklaar je nader?
Als je zorgt dat je al je vitaminen en mineralen binnen krijgt en niet een gigantisch tekort aan kcal creëert, lijkt me dat niet ongezond. Zeker als je overgewicht hebt niet.

Verder ben ik het met Bloem eens dat je soms gewoon niet weet wat nou waar is. Probleem met de hele voedsel-wetenschap is dat iedereen iets anders beweert! (en niemand precies weet hoe het nou werkelijk zit)

verder had ik zelf nog een vraagje: ik weet dat je lichaam niet in dagen denkt qua kcaloriën (dus als je de ene dag 1500 kcal consumeert en de volgende 2500 je alsnog op 0 staat als je verbranding 2000 kcal per dag is), maar is dit eigenlijk ook zo met betrekking tot vitaminen/mineralen zo? Want men hamert wel op dat iedere dag 2 stuks fruit en 200g groente, maar als je nou de ene dag 1 stuk fruit en de volgende dag 3 eet, dan zou het toch ook wel goed zijn? (tenzij je echt extreem gaat doen natuurlijk)
Oud 21-02-2008, 17:53
Verwijderd
Je hoeft heus niet krampachtig iedere dag exact hetzelfde binnen te krijgen. De getallen en alles wat genoemd wordt zijn ook maar richtlijnen. Als je iedere dag min of meer de aanbevolen dingen binnen krijgt, dan lijkt mij dat allemaal prima.

@Quis: Waarom kan gewicht verliezen bijna niet op een gezonde manier? Dat lijkt me er aan liggen of je overgewicht hebt of niet en aan de oorzaak van dat overgewicht.
Oud 21-02-2008, 21:10
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Overigens van je van minder caloriën eten ook niet per definitie af. Je lichaam slaat veel meer op als je minder/te weinig eet. Pas als je echt drastisch minder eet zul je zonder te bewegen afvallen
Ben ik het niet met je eens. Ik heb anorexia en ben bezig te herstellen maar ik merkte dat in de periode dat ik vrijwel niets at, ik veel langzamer afviel dan toen ik meer ging eten. Ik bewoog niet meer en niet minder.
Oud 21-02-2008, 22:57
Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat Quis bedoelt dat het in principe niet gezond is om minder te eten dan je nodig hebt, ook al kom je wel aan je voedingsstoffen. Dat je door gewichtsverlies bij overgewicht gezondheidswinst behaalt weegt daar natuurlijk weer tegenop.
Oud 22-02-2008, 09:42
Black Soul
Black Soul is offline
En daar durf ik dus aan te twijfelen. Wat is er zo ongezond aan minder kcal binnen krijgen dan je verbrand? Je lichaam haalt deze energie uit je vetreserves, het is niet zo dat je in een keer met een probleem zit. Dus zolang je geen ondergewicht creëert lijkt mij dat niet ongezond.
Oud 22-02-2008, 17:58
Caps
Caps is offline
Hey iedereen,

Ik wil binnen afzienbare tijd flink wat kilo's AANKOMEN. Klinkt misschien raar, maar m'n lichaamsgewicht moet gewoon flink wat hoger komen te liggen. Velen zullen nu denken; 'Ja dan ga je toch gewoon meer eten', dat is leuk maar dan 'poep' ik het net zo snel weer uit. Welke producten moet ik gaan nemen om toch een hoger gewicht te bereiken?

Alvast bedankt,

De Baas
Oud 22-02-2008, 18:22
Mara
Mara is offline
Er zijn geen producten die 'het' verschil maken. Post 's wat je eet, dat is nuttiger.
Oud 22-02-2008, 18:41
Caps
Caps is offline
Ok, niet veel bijzonders;

Bij t opstaan:
- glas melk/yogi
- 1 booteram met pindakaas
- soms een appel

Verspreid over de ochtend/middag:
- 4 booteram met pindakaas
- 4 booteram met kaas
- paar tussendoortjes( sultana's/evergreen)
- liter water / aanmaak
- 4 koppen thee
- soms een kop soep

Avondeten:
- altijd verschillend, stuk vlees + groente
- volle schaal 'gele' vla + 3 vitamine pillen

Avond:
- Paar glazen cola / sinas
- koek / cake / ...
- 3 booteram met pindakaas

Dit was het wel in grote lijnen...
Oud 22-02-2008, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat Quis bedoelt dat het in principe niet gezond is om minder te eten dan je nodig hebt, ook al kom je wel aan je voedingsstoffen. Dat je door gewichtsverlies bij overgewicht gezondheidswinst behaalt weegt daar natuurlijk weer tegenop.
Veel mensen zijn te zwaar omdat ze meer eten dan ze nodig hebben, als die gaan eten wat ze nodig hebben dan zullen ze afvallen tot ze een gezond gewicht bereikt hebben, lijkt me?
Oud 22-02-2008, 19:14
Bloem
Bloem is offline
Nee, dan zullen ze niet verder aankomen. Je valt toch pas af als je minder eet dan je nodig hebt zodat je energie uit lichaamsvet gaat halen? Als je aankomt met 2500 kcal en je gaat er 2000 eten blijf je volgens mij even zwaar, word je alleen niet nog zwaarder.
Oud 22-02-2008, 19:32
Verwijderd
Ik weet het ook niet, maar ik heb het idee dat je als je te veel eet sowieso afvalt als je minder gaat eten...maar misschien is dat niet terecht.
Oud 22-02-2008, 19:33
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Nee, dan zullen ze niet verder aankomen. Je valt toch pas af als je minder eet dan je nodig hebt zodat je energie uit lichaamsvet gaat halen? Als je aankomt met 2500 kcal en je gaat er 2000 eten blijf je volgens mij even zwaar, word je alleen niet nog zwaarder.
Precies, wanneer ze de hoeveelheid zouden eten die nodig zouden zijn voor het behouden van hun streefgewicht, zullen ze pas (langzaam) richting dat gewicht gaan. Bijvoorbeeld je weegt 80 kilo en wil naar 65, en wanneer je 65 kilo zou wegen zal je lichaam 2000 kcal nodig hebben om op dat gewicht te blijven en je gaat 2000 kcal bij 80 kilo eten, zul je langzaam naar de 65 gaan
Oud 22-02-2008, 19:34
Mara
Mara is offline
Als je te zwaar bent verbrand je meer om 't in leven te houden, ga je dus eten wat een gemiddeld persoon eet val je wel af.

@Caps:
Ten eerste, waarom in vredesnaam 3 vitaminepillen?
Daarnaast mag je ontbijt wel wat groter.

Verder eet je wel voldoende.

Mag ik vragen wat je leeftijd is? Daar kan het namelijk ook aan liggen.
Oud 22-02-2008, 19:41
Caps
Caps is offline
Citaat:
Als je te zwaar bent verbrand je meer om 't in leven te houden, ga je dus eten wat een gemiddeld persoon eet val je wel af.

@Caps:
Ten eerste, waarom in vredesnaam 3 vitaminepillen?
Daarnaast mag je ontbijt wel wat groter.

Verder eet je wel voldoende.

Mag ik vragen wat je leeftijd is? Daar kan het namelijk ook aan liggen.
aantal vitaminepillen maakt niet zoveel uit. Al neem je er 10, al het overbodige (lees hetgeen je lichaam toch al genoeg heeft) pis gewoon weer uit. Dat doe ik dus meer onder het mom; baadt het niet, dan schaadt het niet. Ik ben trouwens 18
Oud 22-02-2008, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Precies, wanneer ze de hoeveelheid zouden eten die nodig zouden zijn voor het behouden van hun streefgewicht, zullen ze pas (langzaam) richting dat gewicht gaan. Bijvoorbeeld je weegt 80 kilo en wil naar 65, en wanneer je 65 kilo zou wegen zal je lichaam 2000 kcal nodig hebben om op dat gewicht te blijven en je gaat 2000 kcal bij 80 kilo eten, zul je langzaam naar de 65 gaan
Dan val je toch af met wat je nodig hebt...?
Oud 22-02-2008, 20:18
Verwijderd
Citaat:
aantal vitaminepillen maakt niet zoveel uit. Al neem je er 10, al het overbodige (lees hetgeen je lichaam toch al genoeg heeft) pis gewoon weer uit. Dat doe ik dus meer onder het mom; baadt het niet, dan schaadt het niet. Ik ben trouwens 18
Dat is niet waar. Dat geldt alleen voor vitamine C (en misschien nog één of twee, maar iig niet voor alle). Van te veel vitaminen/mineralen kun je bv. nierstenen krijgen. Je kunt beter niet meer dan de maximaal voorgeschreven dosering slikken.
Oud 22-02-2008, 20:29
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Dat is niet waar. Dat geldt alleen voor vitamine C (en misschien nog één of twee, maar iig niet voor alle). Van te veel vitaminen/mineralen kun je bv. nierstenen krijgen. Je kunt beter niet meer dan de maximaal voorgeschreven dosering slikken.
Nee, dat geldt voor alle vitaminen behalve A,D,E en K, deze zijn namelijk vetoplosbaar en daar moet je voor uitkijken: een overdosis kan schadelijk zijn. Alle andere vitaminen zijn wateroplosbaar en die plas je dus gewoon uit als je er teveel van hebt.
Oud 22-02-2008, 20:31
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Dan val je toch af met wat je nodig hebt...?
Nee, want op dat moment heb je meer nodig. Zodra die gene eet wat hij of zij nodig heeft (dus bij dit voorbeeld als die eet wat je nodig hebt om een gewicht van 65 kg te behouden) zal zijn gewicht hetzelfde blijven.
Oud 22-02-2008, 20:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Omdat ik vind dat de slechte gewoonte om tussendoor (veel) te snoepen er weer eens ingeslopen is, heb ik vorige week met mezelf afgesproken dat ik per dag max. 1 koekje of snoepje mag en alleen in het weekend iets van een grotere koek of een klein bakje chips. Dit betekent meteen ook dat ik 'automatisch' meer fruit ga eten (dan haal ik de 2 stuks per dag).
Ik vul sinds november een aantal dagen per maand de Caloriechecker van het Voedingscentrum in. Ik zat vandaag de maanden eens te vergelijken, en kom per hele ingevulde dag aan een aantal kcal tussen de 1600 en 2450 (al ligt het vaak tussen de 1800 en 2300).

Hoe 'gezond' of 'ongezond' is dit als:
- ik 6 dagen in de week minstens een half uur, maar meestal ruim een uur intensief sport of (hard) fiets (naar mijn stage)
- ik best nog een paar kilo kwijt zou mogen raken, maar op zich ben ik nu ook tevreden (bmi 20,9)
Oud 22-02-2008, 22:57
xxChange
xxChange is offline
Ik denk dat het zeker niet teveel is wat je dan eet, daarnaast, een bmi van 20-21 is hardstikke mooi, houden zo! Als ik jou was zou ik dan ook niet minder gaan eten, maar gewoon gezonder als je je daar beter bij voelt
Oud 23-02-2008, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat geldt voor alle vitaminen behalve A,D,E en K, deze zijn namelijk vetoplosbaar en daar moet je voor uitkijken: een overdosis kan schadelijk zijn. Alle andere vitaminen zijn wateroplosbaar en die plas je dus gewoon uit als je er teveel van hebt.
Dan is het 'minder erg' dan ik dacht, maar ook dan blijven er nog altijd vier achter.
Oud 23-02-2008, 12:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nee, want op dat moment heb je meer nodig. Zodra die gene eet wat hij of zij nodig heeft (dus bij dit voorbeeld als die eet wat je nodig hebt om een gewicht van 65 kg te behouden) zal zijn gewicht hetzelfde blijven.
Je vergeet dat je lichaam zich op een spaarstand kan zetten als er te weinig binnenkomt...
Oud 23-02-2008, 18:07
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Je vergeet dat je lichaam zich op een spaarstand kan zetten als er te weinig binnenkomt...
dat was ik niet vergeten, aangezien ik er (stilzwijgend) vanuit was gegaan dat het tekort niet zo groot was dat je lichaam op spaarstand gaat. Had ik er misschien bij moeten zeggen.
Oud 23-02-2008, 18:07
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Dan is het 'minder erg' dan ik dacht, maar ook dan blijven er nog altijd vier achter.
veel multivitaminepillen bevatten deze vitamines dan ook niet
Oud 23-02-2008, 19:27
Verwijderd
Citaat:
veel multivitaminepillen bevatten deze vitamines dan ook niet
Ik heb hier een pot multivitamine van de Etos staan, daar zitten ze alle vier in. Ik heb ook even op de site van Centrum gekeken, daar zitten ze ook alle vier in. Dit lijken me geen twee heel uitzonderlijke 'merken'...ik denk dus dat ze in aardig wat, zo niet de meeste, multivitaminepillen zitten...
Oud 23-02-2008, 23:03
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Ik heb hier een pot multivitamine van de Etos staan, daar zitten ze alle vier in. Ik heb ook even op de site van Centrum gekeken, daar zitten ze ook alle vier in. Dit lijken me geen twee heel uitzonderlijke 'merken'...ik denk dus dat ze in aardig wat, zo niet de meeste, multivitaminepillen zitten...

dan heb ik op de verkeerde gekeken. en te snel geconcludeerd.
Oud 27-02-2008, 08:42
Verwijderd
Heef een van jullie een idee waar het aan kan liggen als je vrij ''ineens'' veel meer honger hebt dan normaal? Ik heb een gezond gewicht en een gezond en verzadigend voedingspatroon ( als ik ongesteld ben snoep ik wel maar over het algemeen niet echt). De laatste paar dagen/week heb ik echter merkbaar meer honger. Ik kan brood en peperkoek blíjven eten en ook na het avondeten krijg ik nog makkelijk een bakje griekse yoghurt naar binnen (wat ik normaal nooit doe, hoogstens veel later op de avond). Ik probeer dit onverzadigde gevoel niet te compenseren met snoepen maar moeilijk is dat wel. ál het eten is ineens veel aantrekkelijker dan het normaal al is. Hoe kan dit? En hoe kom ik er van af?
Oud 27-02-2008, 11:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Heef een van jullie een idee waar het aan kan liggen als je vrij ''ineens'' veel meer honger hebt dan normaal? Ik heb een gezond gewicht en een gezond en verzadigend voedingspatroon ( als ik ongesteld ben snoep ik wel maar over het algemeen niet echt). De laatste paar dagen/week heb ik echter merkbaar meer honger. Ik kan brood en peperkoek blíjven eten en ook na het avondeten krijg ik nog makkelijk een bakje griekse yoghurt naar binnen (wat ik normaal nooit doe, hoogstens veel later op de avond). Ik probeer dit onverzadigde gevoel niet te compenseren met snoepen maar moeilijk is dat wel. ál het eten is ineens veel aantrekkelijker dan het normaal al is. Hoe kan dit? En hoe kom ik er van af?
kennelijk heeft je lichaam het nodig of krijg je toch niet genoeg binnen... niet ieder lichaam heeft precies 2000 cal nodig...

en hoe je eraf komt, geen idee. Ik heb ook een gigantische honger elke dag, eet 10 boterhammen per dag en dan hou ik me nog in...
Oud 27-02-2008, 16:41
Verwijderd
Citaat:
kennelijk heeft je lichaam het nodig of krijg je toch niet genoeg binnen... niet ieder lichaam heeft precies 2000 cal nodig...

en hoe je eraf komt, geen idee. Ik heb ook een gigantische honger elke dag, eet 10 boterhammen per dag en dan hou ik me nog in...
Ik eet echt genoeg (normaal dus al), dat weet ik zeker. En ik heb normaal gesproken ook helemaal geen last van dat hongergevoel. Dus ik vind het vooral raar dat het inééns zo is. Het kan toch niet dat ik van de een op de andere dag veel meer kaloriën nodig heb? Mijn levensstijl is niet veranderd verder, ik sport niet meer of minder bijvoorbeeld.
Oud 27-02-2008, 17:56
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Misschien iets dat te maken heeft met hormonen ofzo? Ik zou het eerlijk gezegt niet weten. Gewoon naar je lichaam luisteren en proberen zo gezond mogelijk te eten lijkt me het beste.
Oud 29-02-2008, 21:25
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik vraag me af, is een bmi van 19 nou een gezond gewicht, of niet? En dus ook goed genoeg om te menstrueren en gewoon een gezond lichaam te hebben enzo..?
Tjee, waarom zeggen ze niet gewoon overal bmi 18,5 als minimum, of overal bmi 20 als minimum
Wat is jullie mening hierover..?
Oud 29-02-2008, 21:36
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
ik vraag me af, is een bmi van 19 nou een gezond gewicht, of niet? En dus ook goed genoeg om te menstrueren en gewoon een gezond lichaam te hebben enzo..?
Tjee, waarom zeggen ze niet gewoon overal bmi 18,5 als minimum, of overal bmi 20 als minimum
Het is wat aan de lage kant. Volgens mij is het dat je beter een bmi van 20 dan van 19 kunt hebben, en is 18,5 echt het minimum.

Hmm, meer dan drie kilo wil er niet af... Moet maar weer meer gaan sporten, maar daar heb ik toch zo'n tyfuspleures hekel aan
Oud 29-02-2008, 22:25
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Ligt vooral aan je bouw. Als je licht gebouwd bent dan kan een bmi van 18,5-20 nog wel, maar anders zou ik 20 toch echt als minimum nemen.
Gebruik het vooral niet als smoes om af te vallen
Oud 01-03-2008, 08:20
Water
Water is offline
@ikkuh: is het niet je eetstoornis die je wilt laten geloven dat 19 ook wel goed is? Als ik jou was zou ik gewoon 20 aanhouden!! Het ideale bmi voor iemand van onze leeftijd is eigenlijk zelfs 22,5!
Oud 01-03-2008, 08:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
zolang je nog niet menstrueert, ben je nog niet gezond, of je eet te weinig, of je gewicht is te laag, of je vetpercentage te laag (of er is iets op hoger niveau, maar deze dingen veroorzaken stoornissen in je hormoonhuishouding)
Oud 01-03-2008, 09:18
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Tja, het is juist zo dat het 3 keer regelmatig was, toen ben ik wat af gaan vallen en nu is 't alweer 3 maanden weg
Ik eet volgens mij genoeg en qua gewicht zit ik dus boven bmi 18,5 (18,8 namelijk). Misschien moet ik gewoon nog even afwachten. (en tja, dat weet ik dus niet; afwachten of toch naar bmi 20)

En idd is het denk ik wel vanuit m'n eetstoornis dat ik wil dat bmi 18,5/19 ook goed is...maarja, als het ook gezond is, dan wil ik liever op dit gewicht blijven
Wist niet dat het ideale bmi 22,5 is! Dacht dat dat wel ongeveer het gemiddelde is idd...

Ik gebruik het niet als smoes om af te vallen, omdat ik al wel iets onder de 19 zit...meer omdat ik me afvraag of het nu beter zou zijn om weer naar de 20 te gaan. (vooral gezien qua menstruatie en lichamelijk enzo)
Oud 01-03-2008, 09:18
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Het ideale bmi voor iemand van onze leeftijd is eigenlijk zelfs 22,5!
Bron? Want ik hoor zo verschillende dingen daarover dat ik niet meer weet wat ik moet geloven. Volgens mij ligt het gewoon aan je bouw.

Ikkuh: hoe kan het dat je afvalt als je genoeg eet? Als ik het zo lees denk ik dat je beter naar bmi 20 kan gaan, zeker omdat je nu niet meer ongesteld wordt. Daarnaast is het ook "saver": als je door ziekte of wat dan ook afvalt dan zit je nog steeds ok, maar met een bmi van 18,5 niet.

Laatst gewijzigd op 01-03-2008 om 09:24.
Oud 01-03-2008, 12:49
Calyx
Calyx is offline
Ik ben zo'n 1,5 week ziek geweest, waarvan een week lang elke dag overgeven/buikgriep en niet veel kunnen eten. Nu hoef ik gelukkig al een paar dagen niet meer over te geven, maar m'n buik doet nog wel raar. Door dit alles ben ik dus afgevallen en ik vind mezelf veelste dun.
Ik vroeg me af of het uitmaakt waarmee ik nu aankom (ja natuurlijk gezond enzo) maar meer brood, meer zuivelproducten of meer avondeten of..?
Misschien hele stomme vraag, maar ik wil heel graag 'normaal' aankomen en me snel weer fit voelen..
Oud 01-03-2008, 13:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tja, het is juist zo dat het 3 keer regelmatig was, toen ben ik wat af gaan vallen en nu is 't alweer 3 maanden weg
Ik eet volgens mij genoeg en qua gewicht zit ik dus boven bmi 18,5 (18,8 namelijk). Misschien moet ik gewoon nog even afwachten. (en tja, dat weet ik dus niet; afwachten of toch naar bmi 20)

En idd is het denk ik wel vanuit m'n eetstoornis dat ik wil dat bmi 18,5/19 ook goed is...maarja, als het ook gezond is, dan wil ik liever op dit gewicht blijven
Wist niet dat het ideale bmi 22,5 is! Dacht dat dat wel ongeveer het gemiddelde is idd...

Ik gebruik het niet als smoes om af te vallen, omdat ik al wel iets onder de 19 zit...meer omdat ik me afvraag of het nu beter zou zijn om weer naar de 20 te gaan. (vooral gezien qua menstruatie en lichamelijk enzo)
Dat zit je met dit bmi duidelijk niet op het gewicht dat bij je past. Ze zeggen niet voor niets dan bmi 20 het minimum is (in het ziekenhuis / eetstoornisklinieken) en het absolute minimum 18.5. Maar dat verschilt idd per bouw. En niet of je op dat bmi kan komen, want dat kan iedereen.

Als jij eet wat je nodig hebt (2000 cal ongeveer bij niet sporten), dan zul je stabiliseren op een gewicht. En als je dan ook weer menstrueert, is het prima. Maar kennelijk was het gewicht waarop je weer 3x menstrueerde, nog te weinig, zeker omdat het zo gemakkelijk wegblijft. Dus ik zou iets boven dat gewicht proberen te blijven op z'n minst. Het is zo slecht als je lichaam besluit dat je gewoon niet genoeg energie hebt om fatsoenlijk te functioneren en dan maar besluit dat je geen kinderen moet krijgen. Dat moet je zelf toch ook wel kunnen bedenken? Ga alsjeblieft beter voor jezelf zorgen en nog meer aan je zelfvertrouwen werken...
Oud 01-03-2008, 13:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik ben zo'n 1,5 week ziek geweest, waarvan een week lang elke dag overgeven/buikgriep en niet veel kunnen eten. Nu hoef ik gelukkig al een paar dagen niet meer over te geven, maar m'n buik doet nog wel raar. Door dit alles ben ik dus afgevallen en ik vind mezelf veelste dun.
Ik vroeg me af of het uitmaakt waarmee ik nu aankom (ja natuurlijk gezond enzo) maar meer brood, meer zuivelproducten of meer avondeten of..?
Misschien hele stomme vraag, maar ik wil heel graag 'normaal' aankomen en me snel weer fit voelen..
Nee maakt niet uit. Gewoon kijken hoe je het gemakkelijkste aankomt...
Oud 01-03-2008, 14:48
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Dat zit je met dit bmi duidelijk niet op het gewicht dat bij je past. Ze zeggen niet voor niets dan bmi 20 het minimum is (in het ziekenhuis / eetstoornisklinieken) en het absolute minimum 18.5. Maar dat verschilt idd per bouw. En niet of je op dat bmi kan komen, want dat kan iedereen.

Als jij eet wat je nodig hebt (2000 cal ongeveer bij niet sporten), dan zul je stabiliseren op een gewicht. En als je dan ook weer menstrueert, is het prima. Maar kennelijk was het gewicht waarop je weer 3x menstrueerde, nog te weinig, zeker omdat het zo gemakkelijk wegblijft. Dus ik zou iets boven dat gewicht proberen te blijven op z'n minst. Het is zo slecht als je lichaam besluit dat je gewoon niet genoeg energie hebt om fatsoenlijk te functioneren en dan maar besluit dat je geen kinderen moet krijgen. Dat moet je zelf toch ook wel kunnen bedenken? Ga alsjeblieft beter voor jezelf zorgen en nog meer aan je zelfvertrouwen werken...
Thanx voor je reactie!!
Ik heb eens gekeken en ik eet ongeveer 1800/1900 kcal op een dag. Dus opzig goed, dacht ik. (maarja, als ik ermee afval, dan dus blijkbaar toch net iets te weinig)
Het gewicht waarop ik 3x menstrueerde, dat was bmi 20. Maarja, toen ben ik weer gaan afvallen en zit ik nu dus ongeveer op 19. Waarschijnlijk zal bmi 20 dan toch het minimum voor mij zijn ofzo...
Hm, als je het zo zegt idd zal ik toch moeten kiezen voor een gezond lichaam!
(eerlijk gezegd loop ik al een week na te denken; wel bmi 20 + gezond zijn, of toch op dit bmi blijven en dus kans dat het niet meer terugkomt )
dann, zit er denk ik niks anders op dan leren accepteren dat ik toch op bmi 20 moet zitten..
Oud 01-03-2008, 16:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Thanx voor je reactie!!
dann, zit er denk ik niks anders op dan leren accepteren dat ik toch op bmi 20 moet zitten..
Idd. En het zal vervelend en kut zijn in het begin, maar naar mate je ouder wordt en meer zelfvertrouwen krijgt, wordt het allemaal zoveel minder belangrijk... ik merk dat ook aan mezelf...
Oud 01-03-2008, 17:49
Bloem
Bloem is offline
Ik vind trouwens wel dat je goed bezig bent ikkuh. Dat wilde ik op E&D ook wel eens tegen je zeggen maar dat is niet echt de plek ervoor. Als ik het goed heb woon je inmiddels op jezelf? Knap dat je dan geen terugval hebt gekregen maar nog steeds goed eet
Oud 01-03-2008, 18:31
Verwijderd
ik ben het met bloem eens! ik volg je lijstjes hier en ergens anders en ik vind het wel een complimentje waard. nou nog richting bmi 20
Oud 01-03-2008, 19:00
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Gothic: Dat hoop ik dan ook maar idd...Wel goed dat jij het steeds minder belangrijk vind!
Bloem & Ave: Wat lief, thanx!!!
Woon nu idd op kamers
Oud 02-03-2008, 07:03
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Nee maakt niet uit. Gewoon kijken hoe je het gemakkelijkste aankomt...
Hm.. oke
Oud 02-03-2008, 08:10
ogendicht
ogendicht is offline
@ ikkuh16... dat wou ik ook even kwijt. Ik vind echt dat je het zo enorm goed doet, ik heb er heel veel respect voor *neemt dr petje voor je af*
Oud 02-03-2008, 19:28
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Ik vind trouwens wel dat je goed bezig bent ikkuh. Dat wilde ik op E&D ook wel eens tegen je zeggen maar dat is niet echt de plek ervoor. Als ik het goed heb woon je inmiddels op jezelf? Knap dat je dan geen terugval hebt gekregen maar nog steeds goed eet
vind ik ook!!
Oud 03-03-2008, 12:11
Verwijderd
Ik heb al heel lang niet meer gepost hier, maar ik wilde jullie toch even vertellen dat ik sinds vandaag op een gezond gewicht zit . Ik hoop er nog een paar kilo vanaf te halen, maar ik ben allang blij dat ik geen overgewicht meer heb .
Topic gesloten

Regels voor berichten