![]() |
|
![]() |
En daar durf ik dus aan te twijfelen. Wat is er zo ongezond aan minder kcal binnen krijgen dan je verbrand? Je lichaam haalt deze energie uit je vetreserves, het is niet zo dat je in een keer met een probleem zit. Dus zolang je geen ondergewicht creëert lijkt mij dat niet ongezond.
|
![]() |
Hey iedereen,
Ik wil binnen afzienbare tijd flink wat kilo's AANKOMEN. Klinkt misschien raar, maar m'n lichaamsgewicht moet gewoon flink wat hoger komen te liggen. Velen zullen nu denken; 'Ja dan ga je toch gewoon meer eten', dat is leuk maar dan 'poep' ik het net zo snel weer uit. Welke producten moet ik gaan nemen om toch een hoger gewicht te bereiken? Alvast bedankt, De Baas
|
![]() |
Ok, niet veel bijzonders;
Bij t opstaan: - glas melk/yogi - 1 booteram met pindakaas - soms een appel Verspreid over de ochtend/middag: - 4 booteram met pindakaas - 4 booteram met kaas - paar tussendoortjes( sultana's/evergreen) - liter water / aanmaak - 4 koppen thee - soms een kop soep Avondeten: - altijd verschillend, stuk vlees + groente - volle schaal 'gele' vla + 3 vitamine pillen Avond: - Paar glazen cola / sinas - koek / cake / ... - 3 booteram met pindakaas Dit was het wel in grote lijnen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je te zwaar bent verbrand je meer om 't in leven te houden, ga je dus eten wat een gemiddeld persoon eet val je wel af.
@Caps: Ten eerste, waarom in vredesnaam 3 vitaminepillen? Daarnaast mag je ontbijt wel wat groter. Verder eet je wel voldoende. Mag ik vragen wat je leeftijd is? Daar kan het namelijk ook aan liggen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Omdat ik vind dat de slechte gewoonte om tussendoor (veel) te snoepen er weer eens ingeslopen is, heb ik vorige week met mezelf afgesproken dat ik per dag max. 1 koekje of snoepje mag en alleen in het weekend iets van een grotere koek of een klein bakje chips. Dit betekent meteen ook dat ik 'automatisch' meer fruit ga eten (dan haal ik de 2 stuks per dag).
Ik vul sinds november een aantal dagen per maand de Caloriechecker van het Voedingscentrum in. Ik zat vandaag de maanden eens te vergelijken, en kom per hele ingevulde dag aan een aantal kcal tussen de 1600 en 2450 (al ligt het vaak tussen de 1800 en 2300). Hoe 'gezond' of 'ongezond' is dit als: - ik 6 dagen in de week minstens een half uur, maar meestal ruim een uur intensief sport of (hard) fiets (naar mijn stage) - ik best nog een paar kilo kwijt zou mogen raken, maar op zich ben ik nu ook tevreden (bmi 20,9) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dan heb ik op de verkeerde gekeken. en te snel geconcludeerd.
|
Verwijderd
|
Heef een van jullie een idee waar het aan kan liggen als je vrij ''ineens'' veel meer honger hebt dan normaal? Ik heb een gezond gewicht en een gezond en verzadigend voedingspatroon ( als ik ongesteld ben snoep ik wel
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en hoe je eraf komt, geen idee. Ik heb ook een gigantische honger elke dag, eet 10 boterhammen per dag en dan hou ik me nog in...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik vraag me af, is een bmi van 19 nou een gezond gewicht, of niet? En dus ook goed genoeg om te menstrueren en gewoon een gezond lichaam te hebben enzo..?
Tjee, waarom zeggen ze niet gewoon overal bmi 18,5 als minimum, of overal bmi 20 als minimum ![]() Wat is jullie mening hierover..?
||
Citaat:
Hmm, meer dan drie kilo wil er niet af... Moet maar weer meer gaan sporten, maar daar heb ik toch zo'n tyfuspleures hekel aan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Gebruik het vooral niet als smoes om af te vallen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Tja, het is juist zo dat het 3 keer regelmatig was, toen ben ik wat af gaan vallen en nu is 't alweer 3 maanden weg
![]() Ik eet volgens mij genoeg en qua gewicht zit ik dus boven bmi 18,5 (18,8 namelijk). Misschien moet ik gewoon nog even afwachten. (en tja, dat weet ik dus niet; afwachten of toch naar bmi 20 ![]() En idd is het denk ik wel vanuit m'n eetstoornis dat ik wil dat bmi 18,5/19 ook goed is...maarja, als het ook gezond is, dan wil ik liever op dit gewicht blijven ![]() Wist niet dat het ideale bmi 22,5 is! Dacht dat dat wel ongeveer het gemiddelde is idd... Ik gebruik het niet als smoes om af te vallen, omdat ik al wel iets onder de 19 zit...meer omdat ik me afvraag of het nu beter zou zijn om weer naar de 20 te gaan. (vooral gezien qua menstruatie en lichamelijk enzo)
||
![]() |
Citaat:
Ikkuh: hoe kan het dat je afvalt als je genoeg eet? Als ik het zo lees denk ik dat je beter naar bmi 20 kan gaan, zeker omdat je nu niet meer ongesteld wordt. Daarnaast is het ook "saver": als je door ziekte of wat dan ook afvalt dan zit je nog steeds ok, maar met een bmi van 18,5 niet.
Laatst gewijzigd op 01-03-2008 om 09:24. |
![]() |
|
Ik ben zo'n 1,5 week ziek geweest, waarvan een week lang elke dag overgeven/buikgriep en niet veel kunnen eten. Nu hoef ik gelukkig al een paar dagen niet meer over te geven, maar m'n buik doet nog wel raar. Door dit alles ben ik dus afgevallen en ik vind mezelf veelste dun
![]() Ik vroeg me af of het uitmaakt waarmee ik nu aankom (ja natuurlijk gezond enzo) maar meer brood, meer zuivelproducten of meer avondeten of..? Misschien hele stomme vraag, maar ik wil heel graag 'normaal' aankomen en me snel weer fit voelen..
||
Citaat:
Als jij eet wat je nodig hebt (2000 cal ongeveer bij niet sporten), dan zul je stabiliseren op een gewicht. En als je dan ook weer menstrueert, is het prima. Maar kennelijk was het gewicht waarop je weer 3x menstrueerde, nog te weinig, zeker omdat het zo gemakkelijk wegblijft. Dus ik zou iets boven dat gewicht proberen te blijven op z'n minst. Het is zo slecht als je lichaam besluit dat je gewoon niet genoeg energie hebt om fatsoenlijk te functioneren en dan maar besluit dat je geen kinderen moet krijgen. Dat moet je zelf toch ook wel kunnen bedenken? Ga alsjeblieft beter voor jezelf zorgen en nog meer aan je zelfvertrouwen werken...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb eens gekeken en ik eet ongeveer 1800/1900 kcal op een dag. Dus opzig goed, dacht ik. (maarja, als ik ermee afval, dan dus blijkbaar toch net iets te weinig) Het gewicht waarop ik 3x menstrueerde, dat was bmi 20. Maarja, toen ben ik weer gaan afvallen en zit ik nu dus ongeveer op 19. Waarschijnlijk zal bmi 20 dan toch het minimum voor mij zijn ofzo... Hm, als je het zo zegt idd zal ik toch moeten kiezen voor een gezond lichaam! (eerlijk gezegd loop ik al een week na te denken; wel bmi 20 + gezond zijn, of toch op dit bmi blijven en dus kans dat het niet meer terugkomt ![]() dann, zit er denk ik niks anders op dan leren accepteren dat ik toch op bmi 20 moet zitten..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #22 Bloem | 500 | 14-01-2009 19:11 |