![]() |
|
Verwijderd
|
Soms hoor je een nr waarvan je weet dat je het altijd een mooi liedje zal blijven vinden. Omdat het je aan bepaalde tijden doet denken, of gewoon omdat het een prachtig nr is.
Ik ben wel benieuwd bij welke muziek andere mensen dit hebben. Welk nr maakt bij jou heel veel emoties los? Bij mij is dat Hurt van NIN. Ik vind dat gewoon zo prachtig hoe de sfeer omslaat gedurende het liedje. En ik hoorde als eerst de versie van Johnny Cash, die vind ik ook prachtig. Voor mij symboliseert het een einde en een nieuw begin. Dus, welk nr is voor jou het meest ontroerend? En waarom? Ik ben benieuwd! http://www.youtube.com/watch?v=iFx2TmQfM-o |
Advertentie | |
|
![]() |
|
http://www.youtube.com/watch?v=IrZUf...eature=related
En het eerste of tweede nummer van John Zorn - Kristallnacht |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Er zijn echt veel nummers, maar als ik erover na ga denken lijken ze zich juist te verstoppen. In ieder geval, het Klein Orkest - Over de muur weet bij mij altijd een gevoelige snaar te raken. De tekst, maar vooral ook de instrumentatie. Heel sober, maar toch ook aangrijpend op een mooie manier.
|
Nou, ik vind 13 Ghosts Standing Guard Round The Side Of Your Bed van A Silver Mt. Zion wel behoorlijk ontroerend, maar ook Get Out Of My House van Kate Bush en onlangs nog The Future According To Yesterday van Redhooker. En van Never Is A Promise van Fiona Apple krijg ik ook altijd weer een brokje in mijn keel. En verder nog een triljard andere nummers. En er zijn ook nummers die het soms wel lukt en andere keren niet om mij te ontroeren. Maar gelukkig ook veel nummers waarvan ik exact weet op welke momenten ik kippenvel ga krijgen. Prachtig. Ik word een beetje emo, jongens.
||
Citaat:
En Antigone, idd, Eits. Als ik een nummer als Memorial hoor (vooral die climax aan het einde, episch) kruipen de rillingen over mijn rug. Hoop ook echt dat ik ze in mei dan eindelijk eens live kan aanschouwen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap alleen niet dat iemand die zo links is, mooie herinneringen krijgt van een artiest die overtuigd white supremacist is. Of luister je het omdat je kippenvel krijgt van de slecht geproduceerde, krakerige en onheilspellende ambiance?
(dit is overigens geen aanval, maar oprechte interesse) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik luister het omdat het goede muziek is. Vikernes' ideeën zijn belachelijk. Als ik het eens zou moeten zijn met alle artiesten die ik beluister kan ik 99% van mijn collectie wel weggooien, van overtuigd katholiek Messiaen tot libertariër Frank Zappa. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Eerste nummers zijn het sterkst trouwens, productie is typisch black, als dat je niet aanspreekt moet je het ook niet opzetten. edit: Shining - [V - Halmstad #03] Lat Oss Ta Allt Fran Varandra moet natuurlijk niet ontbreken met dat jankstukje ![]() edit: Oh en soms vind ik die desintegration loops wel ontroerend, van Basinski
Laatst gewijzigd op 05-03-2008 om 08:02. Reden: basinski |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
beweer je dat je ze al die jaren steeds bent misgelopen? dat lijkt me een behoorlijk moeilijke opgave. ![]()
|
|