Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
een paar maanden geleden zei een van de officieren van de landmacht in afghanistan nog: aan hulp bieden komen we niet tot nauwelijks toe door de gevechten, erger nog het ligt nu zelfs geheel stil
|||
Citaat:
Aanwijzingen dat het humanitair is, zijn er genoeg gezien de wandaden van zowel de Taliban als Saddam Hoessein. Citaat:
||
Citaat:
dat klopt en daaruit blijkt voor een welnadenkend persoon dus dat vechten de prioriteit geniet boven humanitaire acties en wel zodanige dat de laatste zelfs compleet opzij word gezet ik ben altijd al voor uitzending naar irak en afghanistan geweest maar niet om de redenen die onze oppersmurf ons wil laten geloven, en als jij 3 tellen nadenkt realiseer je je dat ook
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En dat de zon vandaag opgekomen is betekent uiteraard niet dat dat morgen ook weer gebeurt dus daarmee is T_ID's mooie bron onderuit gehaald. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
doel je nu op die 2 en een halve geplaatste baksteen die nu alweer verrot zijn geschoten en op corrupte geplaatste regeringen die bush zijn reet kussen wat ben jij goed op de hoogte gast ![]()
||
Citaat:
beetje vreemd alleen dat in nederland een ongekozen premier zit en in amerika stevast met votes gekloot word in bepaalde staten
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb je nu tot tweemaal gevraagd om bronnenmateriaal, en je beperkt je tot zover tot anti-Amerikaanse leuzen. Voor je eerste confrontatie met informatie over de operatie in Afghanistan kan ik je verwijzen naar de site van het Ministerie van Defensie, waar met doorklikken zelfs direct al een aantal dingen kunt vinden die het Provincial Reconstruction Team hebben opgezet: http://www.mindef.nl/missies/afghani...gan/index.aspx De NOS heeft een dossier over de missie. Met name de links naar externe bronnen zijn interessant: http://www.nos.nl/nosjournaal/dossie...tan/index.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet dat ik geloof dat het ook echt slechter is. |
![]() |
||
Citaat:
Als de NAVO daar echt zat puur om de mensen in dat gebied te helpen zou dat nogal vreemd zijn, waarom dan wel daar en niet in AL die andere gebieden waar mensenrechten structureel geschonden worden? Olie zal er mee te maken hebben, maar het zal vooral geo (machts)politiek zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
En omdat het vrije westen superieur is ja ^^
||
Citaat:
Wel vraag ik me af wanneer je het over de zionisten over vrijmetselaars zult beginnen..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Allerlei andere overwegingen zoals een dictator verdrijven en een vijandig regime in een uithoek van de wereld vol vijandige regimes omver werpen, kwamen daar bovenop. Hoewel het natuurlijk onzin is om te zeggen 'hier komt het door', aangezien het niet gaat om een besluit door een enkel persoon genomen. Iedereen die ermee te maken had, had andere motivaties.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Van Wikipedia (toegegeven, niet erg objectief als het om dit soort onderwerpen gaat): Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb dan ook nooit beweerd dat 9/11 / the war on terror niet deels de reden is, het is een halve waarheid geformuleerd nadat het: "saddam has MWD's" niet meer opging
wel weet ik dat je een oorlog voert om er beter van te worden en nogmaals dit kan gaan over: gewin in de financiële sfeer; hetzij grondstoffen, hetzij een eind maken aan de indirecte kosten voortvloeiend uit het feit dat daar een instabiel regime zit (aanslagen op infrastructuur, ambasades etc) of Het land of de staat ligt op een strategische positie met het oog op de toekomst, ook dit is zowel in irak als in afghanistan mogelijk gezien de positie ten opzichte van israel/palestina en iran of Het gaat om een binnenlands probleem over grenzen waar de internationale gemeenschap belang bij heeft, bv. de balkan (en iets specifieker in de nasleep van het verbrokkellen van de sovjetunie; kosovo) op de vraag waarom niet tibet bevrijden: simpelweg omdat niemand zin heeft om china aan te vallen, na de vs. toch wel de staat met het meeste militaire potentieel Op het moment is alleen europa echt oorlogsmoe, we hebben er 2 grote gehad in de laatste 100 jaar, maar dit wil niet zeggen dat dat overal op de wereld zo is: zowel china als rusland zijn ondanks de handelsbelangen in de huidige globale vrije markteconomie nog steeds erg argwanend tegenover "het westen" zo ben ik ook van mening dat de zowel de war on terror als het feit dat er eventueel grondstoffen (zoals olie ivm. de onzekerheid in bv. nigeria) te verkrijgen zijn beide logische en m.i. goede redenen zijn om er energie en geld in te steken, dat het europees collectief daarbij wil helpen en dus de VS bijstaat is wederom een logische zet. voor T_ID een bron:
Spoiler
PSA:
Spoiler
resolutie 1483:
Spoiler
Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 21:17. |
![]() |
||
Citaat:
Over dat boek: Wat voor een apenlogica is het om uit het feit dat Irak olie exporteerd naar het westen (doh, wie neemt het meeste af in zo ongeveer de halve wereld?) er een samenzwering gaande is. Om nog maar te zwijgen van het volstrekt ontbreken van de link tussen die volstrekt willekeurige beweringen, constateringen en het beleid van het witte huis volgens conspiracy nuts. Ik kan hun debiele verband tussen staatseigendom en olie zo weerleggen: naar wie exporteren Saoudi-Arabië en Iran hun olie? Wie zijn de bondgenoten van Saoudi-Arabië? Goed, dat boek is dus prachtig aanmaakpapier voor de kachel, maar verder niet zoveel soeps. Daar kan geen honderdmaal grote lappen tekst kopiëren van halliburtonwatch.org iets aan veranderen. Kijk, laten we bijvoorbeeld eens kijken naar hoeveel olie Irak exporteerd, over de jaren.. De BBC trok dezelfde conclusie en is wat feiten op gaan duikelen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_ea...9360.stm#graph De export voor en na de oorlog zijn gelijk, maar de productie is nog lang niet op het niveau dat het onder Saddam was, ondanks grote investeringen in vervangen en verbeteren van de infrastructuur. Ai, daar gaat je samenzwering. Als Irak om de olie was is het mogelijk de meest lompe samenzwering ooit, want men is vergeten te zorgen voor een exportstijging of een stijging van de productie. Sterker nog, het westen krijgt alleen maar minder olie uit Irak door het omver werpen van Saddam Hoessein.
Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 23:16. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens ben ik het ook niet eens met Wilders hoor. Ja, vrijheid van meningsuiting ja. Maar ik vergelijk het gewoon met een stel kleine kinderen. Als ik mijn broertje expres liep te jennen omdat ik aan de beurt was om te praten liep ik ook de kans op een klap. Het zou mij nix verbazen als er ooit een bommetje op Nederland valt vanwege die uitspattingen van Wilders. Waarom moet je nou weer een film maken?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
het is een artikel uit de independer on sunday waarin gerefereerd word naar een wetsvoorstel dat onderschept is, de referentie blood for oil is slechts een bekende term die als titel word gebruikt en het heeft derhalve niets met het boek te maken Voorlopig ben jij de enige die het over een samenswering heeft, ik stel alleen maar dat olie ook een reden is, naast het volk bevrijden van saddam die ruim baan kreeg van bush sr. en de "war on terror" en inderdaad er word inderdaad gesteld dat de productie gedaalt is, maar we hebben het nu natuurlijk niet over een termijn van 5 jaar maar eerder over een termijn van 30-50 jaar deze termijn van 30 jaar wordt onderlegt door het feit dat er PSA's worden gebruikt met eenzelfde vervaltermijn (die vrijwel nergens anders worden gebruikt zeker niet in het midden oosten). het boek blood for oil zou ik (evenals bv. de film van gore) inderdaad direct weggooien als ik ze al aan zou raken, echter wederom heeft niemand m.u.v. yours truly het over een samenzwering. verder staat er over de productie en export hetzelfde als in de conclusie van de bbc. echter waarom mogen oliebedrijven in irak 20% winstmarge inhouden terwijl het in de rest van de wereld 10% is. Citaat:
![]() ik onderschrijf btw ook jouw punt van persoonlijk financieel gewin maar dat gebeurt m.i. in elk land.
Laatst gewijzigd op 15-03-2008 om 13:50. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Oh, ja, en een bron voor dergelijke wilde beweringen natuurlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|