Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2008, 13:47
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nederland is betrokken bij deze 'oorlog'. Dus wel een 'Nederlandse' 'oorlog'.

Ik denk dat elk stukje winst op de taliban, hoe klein ook, belangrijk is. Voor de veiligheid in dat land. Dus nutteloos zou ik het niet willen noemen.

Wat is volgens jou dan de werkelijke reden? Graag met bron erbij., want ik hou niet zo van die conspiracy verhalen...
er zijn geen bronnen juist omdat ze er zo geheimzinnig erover doen, je hoort het alleen als er een nederlander gewond of gestorven is.

bij afghanistan is de reden mijn inziens een reactie op de islamitische jihad door de amerikanen, en goede bondgenoten als wij zijn helpen we me, ik denk dat we in darfur meer verschil kunnen maken

Citaat:
Dat zal ik maar als een @ random opmerking beschouwen omdat men in dit geval geen strategisch belang had. Ik vroeg natuurlijk, samen met anderen blijkt nu, naar een onderbouwing.

Onderbouwing zou ik kunnen zijn als "Ik heb de hand weten te legen op memorandum nr x van het Witte Huis, hierin schrijft Bush aan de fractieleiders van Democraten en Republikeinen dat hij een land wil bezetten voor olie, en of ze hem hierin steunen."

Zonder dat soort dingen wordt je verhaal vrijwel onbewijsbaar.
snap je nu echt niet dat dat geen kut uitmaakt, ze zullen de echte reden in strategisch belang nooit aan het volk geven, verder maakt dat ook niet uit omdat het simpelweg overduidelijk is

Citaat:
Nee, want je hebt ook nog zoiets als beoordelen op basis van belangen en het verleden wat waarschijnlijk is.

Laatst gewijzigd op 10-03-2008 om 15:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2008, 13:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
verder maakt dat ook niet uit omdat het simpelweg overduidelijk is
Het enige dat overduidelijk is, is dat je ongelijk hebt. Als we toch zonder onderbouwing beweringen gaan herhalen...
Oud 10-03-2008, 15:12
arPos
arPos is offline
Citaat:
Het enige dat overduidelijk is, is dat je ongelijk hebt. Als we toch zonder onderbouwing beweringen gaan herhalen...
er is ook geen enkele onderbouwing dat het humanitair is, beter nog daar is zelfs geen aanwijzing of reden voor, je voert alleen oorlog om er beter van te worden.

een paar maanden geleden zei een van de officieren van de landmacht in afghanistan nog: aan hulp bieden komen we niet tot nauwelijks toe door de gevechten, erger nog het ligt nu zelfs geheel stil
Oud 10-03-2008, 15:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
er is ook geen enkele onderbouwing dat het humanitair is, beter nog daar is zelfs geen aanwijzing of reden voor, je voert alleen oorlog om er beter van te worden.
Waaruit blijkt dat?

Aanwijzingen dat het humanitair is, zijn er genoeg gezien de wandaden van zowel de Taliban als Saddam Hoessein.
Citaat:
een paar maanden geleden zei een van de officieren van de landmacht in afghanistan nog: aan hulp bieden komen we niet tot nauwelijks toe door de gevechten, erger nog het ligt nu zelfs geheel stil
Dat is geen onderbouwing, dat is slechts een constatering van dat er vaak gevochten wordt.
Oud 10-03-2008, 16:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waaruit blijkt dat?

Aanwijzingen dat het humanitair is, zijn er genoeg gezien de wandaden van zowel de Taliban als Saddam Hoessein.
Dat is geen onderbouwing, dat is slechts een constatering van dat er vaak gevochten wordt.
Aanwijzingen dat het niet humanitair is zijn er genoeg gezien de wandaden van zowel bush als de respectievelijke regeringen van zijn bondgenoten.

dat klopt en daaruit blijkt voor een welnadenkend persoon dus dat vechten de prioriteit geniet boven humanitaire acties en wel zodanige dat de laatste zelfs compleet opzij word gezet

ik ben altijd al voor uitzending naar irak en afghanistan geweest maar niet om de redenen die onze oppersmurf ons wil laten geloven, en als jij 3 tellen nadenkt realiseer je je dat ook
Oud 10-03-2008, 16:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Aanwijzingen dat het niet humanitair is zijn er genoeg gezien de wandaden van zowel bush als de respectievelijke regeringen van zijn bondgenoten.
Oh? Kunnen we daar een bron, en met name een beschrijving van wat precies die daden zijn van zien? Zonder dat is het gewoon nog een extra kreet.
Oud 10-03-2008, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Oh? Kunnen we daar een bron, en met name een beschrijving van wat precies die daden zijn van zien? Zonder dat is het gewoon nog een extra kreet.
Mag ik van jou dan een bron dat morgen de zon opkomt?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 17:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mag ik van jou dan een bron dat morgen de zon opkomt?
http://www.nos.nl/nosjournaal/weer/index.html
Oud 10-03-2008, 17:02
Verwijderd
Dat is de (s)linkse media!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 17:15
arPos
arPos is offline
Citaat:
net zoals jouw uitroep dat het humanitair is slechts een holle kreet is zonder bewijs
Oud 10-03-2008, 19:17
Verwijderd
Citaat:
net zoals jouw uitroep dat het humanitair is slechts een holle kreet is zonder bewijs
Nee hoor! Want hij hoeft geen bronnen naar voren te halen. Wat hij zegt wordt door alles wat je om je heen ziet bewezen, en waterboarding gebeurt alleen om humanitaire redenen! De Iraki's hadden het onder Saddam Hoessein minder slecht dan nu, goeie humanitaire actie

En dat de zon vandaag opgekomen is betekent uiteraard niet dat dat morgen ook weer gebeurt dus daarmee is T_ID's mooie bron onderuit gehaald.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 19:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik verwijs naar opbouwwerk in Uruzgan en het aantreden van minder tirannieke regeringen in zowel Irak als Afghanistan.
Oud 10-03-2008, 22:14
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik verwijs naar opbouwwerk in Uruzgan en het aantreden van minder tirannieke regeringen in zowel Irak als Afghanistan.
ik weet niet of ik nu moet lachen of janken om je

doel je nu op die 2 en een halve geplaatste baksteen die nu alweer verrot zijn geschoten en op corrupte geplaatste regeringen die bush zijn reet kussen

wat ben jij goed op de hoogte gast
Oud 11-03-2008, 03:15
Verwijderd
Citaat:
Hoe meet je tirannie?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 09:18
Joostje
Joostje is offline
Kijken in welke mate persvrijheid, vrije verkiezingen, en politieke tegenstanders worden gerespecteerd, lijkt me.
Oud 11-03-2008, 10:14
Verwijderd
Waarom die elementen?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 10:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom die elementen?
waarschijnlijk omdat dat 'normaal' is bij ons überras van het vrije westen

beetje vreemd alleen dat in nederland een ongekozen premier zit
en in amerika stevast met votes gekloot word in bepaalde staten
Oud 11-03-2008, 11:04
Verwijderd
Waarom zou de premier gekozen moeten worden dan?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 11:43
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom zou de premier gekozen moeten worden dan?
omdat je anders 4 kabinetten met dezelfde stumper zit
Oud 11-03-2008, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat komt doordat veel mensen op het CDA hebben gestemd.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 12:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik weet niet of ik nu moet lachen of janken om je

doel je nu op die 2 en een halve geplaatste baksteen die nu alweer verrot zijn geschoten en op corrupte geplaatste regeringen die bush zijn reet kussen

wat ben jij goed op de hoogte gast
Nee, daarentegen ben jij het toppunt van geleerdheid met wat holle kreten van de site van een stereotype xenofobe actievoerder, die geen enkele basis in de realiteit hebben.

Ik heb je nu tot tweemaal gevraagd om bronnenmateriaal, en je beperkt je tot zover tot anti-Amerikaanse leuzen.

Voor je eerste confrontatie met informatie over de operatie in Afghanistan kan ik je verwijzen naar de site van het Ministerie van Defensie, waar met doorklikken zelfs direct al een aantal dingen kunt vinden die het Provincial Reconstruction Team hebben opgezet:
http://www.mindef.nl/missies/afghani...gan/index.aspx

De NOS heeft een dossier over de missie. Met name de links naar externe bronnen zijn interessant:
http://www.nos.nl/nosjournaal/dossie...tan/index.html
Oud 11-03-2008, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Nederland heeft daar zelf voor gekozen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 16:25
juno
juno is offline
Eerlijk gezegd boeit het mij niet wat de werkelijke huidige en historische strategische reden is dat het westen zich beknort om Afghanistan. Ze zitten er, en slechter dan onder het Taliban-regime kan het voor de gewone bevolking niet worden daar, dus ze doen iets goeds.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Eerlijk gezegd boeit het mij niet wat de werkelijke huidige en historische strategische reden is dat het westen zich beknort om Afghanistan. Ze zitten er, en slechter dan onder het Taliban-regime kan het voor de gewone bevolking niet worden daar, dus ze doen iets goeds.
Natuurlijk kan het slechter dan onder het Taliban-regime.

Niet dat ik geloof dat het ook echt slechter is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 12:34
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Nee, niet geheel, maar ik zal nooit of te nimmer achter even wilde overdrijvingen aanlopen.

Tussen "Irak was om olie" en "de vrijmetselaars sproeien chemicaliën uit vliegtuigen voor mind control" zit vrijwel niets. Schrik voor beide dus terug zonder feitenmateriaal.
Irak om olie is ook wel erg kortzichtig, maar dat staten over het algemeen puur handelen uit eigenbelang (statenanarchie) is ondertussen toch wel algemeen bekend. Dat je dat in een mooi jasje moet plaatsen om het te verkopen aan je volk, hetzelfde verhaal.

Als de NAVO daar echt zat puur om de mensen in dat gebied te helpen zou dat nogal vreemd zijn, waarom dan wel daar en niet in AL die andere gebieden waar mensenrechten structureel geschonden worden? Olie zal er mee te maken hebben, maar het zal vooral geo (machts)politiek zijn.
Oud 13-03-2008, 13:05
arPos
arPos is offline
Citaat:
Irak om olie is ook wel erg kortzichtig, maar dat staten over het algemeen puur handelen uit eigenbelang (statenanarchie) is ondertussen toch wel algemeen bekend. Dat je dat in een mooi jasje moet plaatsen om het te verkopen aan je volk, hetzelfde verhaal.

Als de NAVO daar echt zat puur om de mensen in dat gebied te helpen zou dat nogal vreemd zijn, waarom dan wel daar en niet in AL die andere gebieden waar mensenrechten structureel geschonden worden? Olie zal er mee te maken hebben, maar het zal vooral geo (machts)politiek zijn.
mja, het zal idd ook wel niet toevallig zijn dat zowel iraq als afghanistan aan iran grenzen
Oud 13-03-2008, 15:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Waarom die elementen?
Omdat Tirannie de politieke onderdrukking van de bevolking inhoudt. Het best lijkt me dus om te meten in welke maten verschillende methodes met die doeleinden gebruikt worden.

En omdat het vrije westen superieur is ja ^^
Oud 13-03-2008, 16:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mja, het zal idd ook wel niet toevallig zijn dat zowel iraq als afghanistan aan iran grenzen
Ik zal maar niet zo naief zijn om bronnen of argumentatie te vragen..

Wel vraag ik me af wanneer je het over de zionisten over vrijmetselaars zult beginnen..
Oud 13-03-2008, 16:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Of gewoon voor een tkaart.
Oud 13-03-2008, 17:04
arPos
arPos is offline
Citaat:

Wel vraag ik me af wanneer je het over de zionisten over vrijmetselaars zult beginnen..
niet
Oud 13-03-2008, 17:10
Verwijderd
Citaat:

De zionisten en vrijmetselaars zorgen ervoor dat bij iedere kritiek op de VS jij meteen begint over zionisten en vrijmetselaars.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 06:46
arPos
arPos is offline
ik zie niet hoe zionisten, maar vooral niet hoe vrijmetselaars betrekking hebben op dit topic
Oud 14-03-2008, 07:47
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik zie niet hoe zionisten, maar vooral niet hoe vrijmetselaars betrekking hebben op dit topic
It's a world-wide comspiracy. Nothing evil happens in this world unless there's a freemason at the helm!

Yah... ehm... ik ga maar aan't werk
Oud 14-03-2008, 10:42
Joostje
Joostje is offline
Ts, jullie weten toch allemaal dat vrijmetselaars en zionisten passé zijn - het zijn tegenwoordig de rozenkruisers en de illuminati die, samen met de annunaki de wereld hebben overgenomen.
Oud 14-03-2008, 10:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die zitten achter de inval van Irak. Je weet toch?
Oud 14-03-2008, 10:45
Verwijderd
Wat ik me nu afvraag hè T_ID, waarom denk jij dat de VS Irak is binnengevallen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 10:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat ik me nu afvraag hè T_ID, waarom denk jij dat de VS Irak is binnengevallen?
Hoofdzakelijk dadendrang na 11-9 natuurlijk. De wil bestond al jaren, maar toen in de eerste golfoorlog gebeurde er niets omdat dat teveel zou kosten in verliezen en geld.

Allerlei andere overwegingen zoals een dictator verdrijven en een vijandig regime in een uithoek van de wereld vol vijandige regimes omver werpen, kwamen daar bovenop.

Hoewel het natuurlijk onzin is om te zeggen 'hier komt het door', aangezien het niet gaat om een besluit door een enkel persoon genomen. Iedereen die ermee te maken had, had andere motivaties.
Oud 14-03-2008, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Hoofdzakelijk dadendrang na 11-9 natuurlijk. De wil bestond al jaren, maar toen in de eerste golfoorlog gebeurde er niets omdat dat teveel zou kosten in verliezen en geld.
Dit kan een motivatie zijn voor de Afghanistan-oorlog, maar niet voor de Irak-oorlog. 9/11 was toen al een tijdje geleden, en bovendien was Saddam juist één van de grootste vijanden van Al-Qaeda.
Citaat:
Allerlei andere overwegingen zoals een dictator verdrijven en een vijandig regime in een uithoek van de wereld vol vijandige regimes omver werpen, kwamen daar bovenop.

Hoewel het natuurlijk onzin is om te zeggen 'hier komt het door', aangezien het niet gaat om een besluit door een enkel persoon genomen. Iedereen die ermee te maken had, had andere motivaties.
Maar waarom dan juist Irak en niet bijv. Syrië of Iran?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 11:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit kan een motivatie zijn voor de Afghanistan-oorlog, maar niet voor de Irak-oorlog. 9/11 was toen al een tijdje geleden, en bovendien was Saddam juist één van de grootste vijanden van Al-Qaeda.
Geen vriend van, okay, maar grote vijand is iets dat om een bron vraagt, en dan dus geen bron van 'Saddam was niet bepaald een geestelijke'
Citaat:
Maar waarom dan juist Irak en niet bijv. Syrië of Iran?
Waarom denk jij?
Oud 14-03-2008, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Geen vriend van, okay, maar grote vijand is iets dat om een bron vraagt, en dan dus geen bron van 'Saddam was niet bepaald een geestelijke'
Al-Qaeda houdt zich voornamelijk bezig met het tegenwerken van seculiere leiders en pro-westerse leiders in moslimlanden.

Van Wikipedia (toegegeven, niet erg objectief als het om dit soort onderwerpen gaat):
Citaat:
Al-Qaeda's objectives include the end of foreign influence in Muslim countries and the creation of a new Islamic caliphate.
Citaat:
Waarom denk jij?
Persoonlijke vete van George W. (Saddam heeft een aanslag gepleegd op George H.W.) en persoonlijk financieel gewin van vrienden van Bush en Bush zelf (veel beleggingen in defensie-onderdelen, betrokkenheid bij Halliburton).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 13:32
arPos
arPos is offline
Ik heb dan ook nooit beweerd dat 9/11 / the war on terror niet deels de reden is, het is een halve waarheid geformuleerd nadat het: "saddam has MWD's" niet meer opging

wel weet ik dat je een oorlog voert om er beter van te worden en nogmaals dit kan gaan over:

gewin in de financiële sfeer; hetzij grondstoffen, hetzij een eind maken aan de indirecte kosten voortvloeiend uit het feit dat daar een instabiel regime zit (aanslagen op infrastructuur, ambasades etc)

of

Het land of de staat ligt op een strategische positie met het oog op de toekomst, ook dit is zowel in irak als in afghanistan mogelijk gezien de positie ten opzichte van israel/palestina en iran

of

Het gaat om een binnenlands probleem over grenzen waar de internationale gemeenschap belang bij heeft, bv. de balkan (en iets specifieker in de nasleep van het verbrokkellen van de sovjetunie; kosovo)

op de vraag waarom niet tibet bevrijden: simpelweg omdat niemand zin heeft om china aan te vallen, na de vs. toch wel de staat met het meeste militaire potentieel

Op het moment is alleen europa echt oorlogsmoe, we hebben er 2 grote gehad in de laatste 100 jaar, maar dit wil niet zeggen dat dat overal op de wereld zo is: zowel china als rusland zijn ondanks de handelsbelangen in de huidige globale vrije markteconomie nog steeds erg argwanend tegenover "het westen"

zo ben ik ook van mening dat de zowel de war on terror als het feit dat er eventueel grondstoffen (zoals olie ivm. de onzekerheid in bv. nigeria) te verkrijgen zijn beide logische en m.i. goede redenen zijn om er energie en geld in te steken, dat het europees collectief daarbij wil helpen en dus de VS bijstaat is wederom een logische zet.

voor T_ID een bron:
Spoiler

PSA:

resolutie 1483:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 23:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Voor T_ID een bron:
[spoiler]Blood and oil: How the West will profit from Iraq's most precious commodity
Een boek van conspiracy nuts dat ondeugdelijke verbanden legt, om het maar in één zin af te doen.

Over dat boek: Wat voor een apenlogica is het om uit het feit dat Irak olie exporteerd naar het westen (doh, wie neemt het meeste af in zo ongeveer de halve wereld?) er een samenzwering gaande is.

Om nog maar te zwijgen van het volstrekt ontbreken van de link tussen die volstrekt willekeurige beweringen, constateringen en het beleid van het witte huis volgens conspiracy nuts.

Ik kan hun debiele verband tussen staatseigendom en olie zo weerleggen: naar wie exporteren Saoudi-Arabië en Iran hun olie? Wie zijn de bondgenoten van Saoudi-Arabië?

Goed, dat boek is dus prachtig aanmaakpapier voor de kachel, maar verder niet zoveel soeps. Daar kan geen honderdmaal grote lappen tekst kopiëren van halliburtonwatch.org iets aan veranderen.

Kijk, laten we bijvoorbeeld eens kijken naar hoeveel olie Irak exporteerd, over de jaren..
De BBC trok dezelfde conclusie en is wat feiten op gaan duikelen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_ea...9360.stm#graph

De export voor en na de oorlog zijn gelijk, maar de productie is nog lang niet op het niveau dat het onder Saddam was, ondanks grote investeringen in vervangen en verbeteren van de infrastructuur.

Ai, daar gaat je samenzwering. Als Irak om de olie was is het mogelijk de meest lompe samenzwering ooit, want men is vergeten te zorgen voor een exportstijging of een stijging van de productie. Sterker nog, het westen krijgt alleen maar minder olie uit Irak door het omver werpen van Saddam Hoessein.

Laatst gewijzigd op 14-03-2008 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 02:04
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Nederlandse Moslims die totaal geen relativeringsvermogen, hyperlange tenen en monsterlijk grote religieuze ego's hebben zijn ook geen nieuw fenomeen. Uiteraard zijn ze op geen enkele manier serieus te nemen.
Ik bedoel, als een lid van de Jostiband een tekst schrijft dat Bach geen talent had en niks wist van muziek, schenken we daar toch ook geen aandacht aan?
Eensheid.

Overigens ben ik het ook niet eens met Wilders hoor. Ja, vrijheid van meningsuiting ja. Maar ik vergelijk het gewoon met een stel kleine kinderen. Als ik mijn broertje expres liep te jennen omdat ik aan de beurt was om te praten liep ik ook de kans op een klap. Het zou mij nix verbazen als er ooit een bommetje op Nederland valt vanwege die uitspattingen van Wilders. Waarom moet je nou weer een film maken?
Oud 15-03-2008, 08:56
Verwijderd
Zijn hobby. Hij kan totdat hij in zijn graf ligt niet meer zonder bewaking de deur uit.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Een boek van conspiracy nuts dat ondeugdelijke verbanden legt, om het maar in één zin af te doen.

Over dat boek: Wat voor een apenlogica is het om uit het feit dat Irak olie exporteerd naar het westen (doh, wie neemt het meeste af in zo ongeveer de halve wereld?) er een samenzwering gaande is.

Om nog maar te zwijgen van het volstrekt ontbreken van de link tussen die volstrekt willekeurige beweringen, constateringen en het beleid van het witte huis volgens conspiracy nuts.

Ik kan hun debiele verband tussen staatseigendom en olie zo weerleggen: naar wie exporteren Saoudi-Arabië en Iran hun olie? Wie zijn de bondgenoten van Saoudi-Arabië?

Goed, dat boek is dus prachtig aanmaakpapier voor de kachel, maar verder niet zoveel soeps. Daar kan geen honderdmaal grote lappen tekst kopiëren van halliburtonwatch.org iets aan veranderen.
Boek? Ik kom niet eens aan met een boek, noch haal ik uit dergelijke boeken mijn ideeën.
Citaat:
Kijk, laten we bijvoorbeeld eens kijken naar hoeveel olie Irak exporteerd, over de jaren..

De export voor en na de oorlog zijn gelijk, maar de productie is nog lang niet op het niveau dat het onder Saddam was, ondanks grote investeringen in vervangen en verbeteren van de infrastructuur.

Ai, daar gaat je samenzwering. Als Irak om de olie was is het mogelijk de meest lompe samenzwering ooit, want men is vergeten te zorgen voor een exportstijging of een stijging van de productie. Sterker nog, het westen krijgt alleen maar minder olie uit Irak door het omver werpen van Saddam Hoessein.
Als je gelezen zou hebben wat ik schreef, dan zou je gezien hebben dat ik het specifiek had over persoonlijk financieel gewin. Ze gaan uiteraard Irak niet binnenvallen voor olie, omdat een oorlog zo duur is dat ze dat nooit terug gaan verdienen met olie.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 13:42
arPos
arPos is offline
Citaat:

is dat selectief lezen of ben je gewoon dwaas?
het is een artikel uit de independer on sunday waarin gerefereerd word naar een wetsvoorstel dat onderschept is, de referentie blood for oil is slechts een bekende term die als titel word gebruikt en het heeft derhalve niets met het boek te maken

Voorlopig ben jij de enige die het over een samenswering heeft, ik stel alleen maar dat olie ook een reden is, naast het volk bevrijden van saddam die ruim baan kreeg van bush sr. en de "war on terror"

en inderdaad er word inderdaad gesteld dat de productie gedaalt is, maar we hebben het nu natuurlijk niet over een termijn van 5 jaar maar eerder over een termijn van 30-50 jaar
deze termijn van 30 jaar wordt onderlegt door het feit dat er PSA's worden gebruikt met eenzelfde vervaltermijn (die vrijwel nergens anders worden gebruikt zeker niet in het midden oosten).

het boek blood for oil zou ik (evenals bv. de film van gore) inderdaad direct weggooien als ik ze al aan zou raken,
echter wederom heeft niemand m.u.v. yours truly het over een samenzwering.

verder staat er over de productie en export hetzelfde als in de conclusie van de bbc.
echter waarom mogen oliebedrijven in irak 20% winstmarge inhouden terwijl het in de rest van de wereld 10% is.

Citaat:
Boek? Ik kom niet eens aan met een boek, noch haal ik uit dergelijke boeken mijn ideeën.Als je gelezen zou hebben wat ik schreef, dan zou je gezien hebben dat ik het specifiek had over persoonlijk financieel gewin. Ze gaan uiteraard Irak niet binnenvallen voor olie, omdat een oorlog zo duur is dat ze dat nooit terug gaan verdienen met olie.
volgens mij was die reactie voor mij
ik onderschrijf btw ook jouw punt van persoonlijk financieel gewin maar dat gebeurt m.i. in elk land.

Laatst gewijzigd op 15-03-2008 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 18:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
is dat selectief lezen of ben je gewoon dwaas?
het is een artikel uit de independer on sunday waarin gerefereerd word naar een wetsvoorstel dat onderschept is, de referentie blood for oil is slechts een bekende term die als titel word gebruikt en het heeft derhalve niets met het boek te maken
Dan heb ik duidelijk meer gegoogled dan jij. Zowel artikel als boek kwamen op hun beurt weer deels elders vandaan.
Citaat:
Voorlopig ben jij de enige die het over een samenswering heeft, ik stel alleen maar dat olie ook een reden is, naast het volk bevrijden van saddam die ruim baan kreeg van bush sr. en de "war on terror"
Je stelde dat Irak om olie was. Uit het feit dat je je standpunt veranderd mag ik dus concluderen dat die stellingname inderdaad fout was.
Citaat:
en inderdaad er word inderdaad gesteld dat de productie gedaalt is, maar we hebben het nu natuurlijk niet over een termijn van 5 jaar maar eerder over een termijn van 30-50 jaar
Uhm.. kun je me uitleggen waarom men zou plannen op een termijn waarop de olie al lang en breed op zal zijn?

Oh, ja, en een bron voor dergelijke wilde beweringen natuurlijk.
Oud 15-03-2008, 18:51
Verwijderd
De olie raakt nooit "op", beste T_ID.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 18:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De olie raakt nooit "op", beste T_ID.
Ik zal maar niet vragen om onderbouwing van deze contradictie van alles dat in resource management bekend is..
Oud 15-03-2008, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ik zal maar niet vragen om onderbouwing van deze contradictie van alles dat in resource management bekend is..
Dan is er niet veel bekend in resource management. De olie raakt niet op, de olie wordt gewoon zo duur om uit de grond te halen dat het niet meer loont.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten