Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2008, 17:25
DanielC
DanielC is offline
Ik vond de digitale oorvijg dit keer wel op zijn plaats.
Oud 25-03-2008, 17:36
Uice
Uice is offline
Ik niet. Arronofsky zo ver boven Hitchcock zetten is gewoon onzin. Ik zal niet ontkennen dat hij één van de beste regisseurs van het moment is en ook wel een plaats in de top 200 aller tijden verdient, maar kom nou.
Oud 25-03-2008, 18:02
Rooster
Rooster is offline
The Simpsons movie:
Leuk, maar eigenlijk een lange aflevering
4/5
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:07
Uice
Uice is offline
Ik snap die kritiek nooit zo. Wat had je meer van de film verwacht dan een lange aflevering? Bovendien, wat is er beter dan een lange aflevering van The Simpsons?
Oud 25-03-2008, 19:07
botulismf
botulismf is offline
Uhm, Hitchcock?
Oud 25-03-2008, 19:47
Verwijderd
No Reservations
Zeer vermakelijk, al weet je natuurlijk dat het goed af gaat lopen. Maar erg leuk gedaan: je wordt er vrolijk van!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 20:00
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Ik snap die kritiek nooit zo. Wat had je meer van de film verwacht dan een lange aflevering? Bovendien, wat is er beter dan een lange aflevering van The Simpsons?
nou, ik had inderdaad meer van de film verwacht dan van een lange aflevering. Meer tijd om meer te doen leek mij (wat ze ook wel doen, maar eigenlijk ongemerkt) en eigenlijk relatief weinig hoogtepunten. En een Simpsonsfilm die gebruik maakt van alle mogelijkheden die een film biedt boven een aflevering, zou ik beter vinden dan een lange aflevering.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 20:01
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Uhm, Hitchcock?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 21:33
DanielC
DanielC is offline
Gadverdamme. Ik heb het helemaal gehad met die vreselijke disfuntionele figuren. Bah, bah, bah. Net terug van Margot at the wedding. Baumbach: Flikker op met je depressieve gezeik! Ga er iemand anders mee lastig vallen, of hou het lekker voor jezelf. Ik ben er gewoon chagerijnig van geworden. Wat een onuitstaanbare film, die werkelijkwaar vol zit met de cliche's. En wat ik hier in hemelsnaam uit moet halen? Volwassenen zijn net kinderen? Kinderen zijn net volwassenen? Het maakt eigenlijk niet zo uit? Wat een ongein.
Oud 25-03-2008, 21:36
MILLENIUMFALC0N
MILLENIUMFALC0N is offline
ik zag paranoid park, mooie shots geniale soundtrack
Oud 25-03-2008, 22:42
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:

Whut? Ja oké dat is niet verantwoord i.v.m. de rest van het topic .
Best leuke film though, alleen wát een slap einde enzo. Maar vermakelijk. Vrees wel dat de rest van dit forum het vreselijk vindt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:47
Rooster
Rooster is offline
Scary Movie:
nog best te doen, flauw, maar niet superslecht
3/5

Silence of the Hams:
net te flauw en te slecht
2/5
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:12
BendeBen
BendeBen is offline
the band's visit

ja goed. ik had er niet zo veel over gelezen alleen dat het ging om een egyptische band die verdwaald in israel dus ik zag de bui al weer hangen. bleek het opeens te gaan om menselijkheid en was het nog grappig ook. en wat een aantrekkelijke dame ook.
Oud 26-03-2008, 09:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
El Ofanato - 6/10

Goed geacteerd en mooi vormgegeven, maar ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd. Volgens mij heb ik in totaal zo'n 50% van de film écht gezien. Nog maar eens proberen.
Oud 26-03-2008, 09:23
DanielC
DanielC is offline
Eergister avond wilde ik vroeg gaan slapen. Maar dat lukte niet, dus heb ik nog een film gekeken. Dat was I Know Pronounce you Chuck and Larry en die was erg cool! Aanrader.
Oud 26-03-2008, 11:53
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
The Hunting Party.
Ik zou dit niet snel een goede film noemen maar hij was wel vermakelijk. Door de balans tussen actie, komedie en drama is het zo'n ieder wat wils film geworden.

The Royal Tenenbaums.
Viel een beetje tegen. Ik hou wel van dit soort films maar het concept had beter uitgewerkt kunnen worden denk ik.
Oud 26-03-2008, 15:53
Verwijderd
TBS

Goede film. Misschien af en toe wat over de top en onrealistisch (voor zover ik dat kan beoordelen). Ik vind Theo Maassen ook echt perfect voor de rol, die kop!
Spoiler

Vreemd was ook dat er af en toe gebruik wordt gemaakt van jumpcuts, die verder niks toevoegen aan het geheel. Ik dacht zelfs dat het gewoon een fout was in de film.

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 16:02
Verwijderd
Ik vond die jumpcuts juist wel wat toevoegen.

Paris
Wel aardig, maar niets nieuws onder de zon. Binoche blijft een schoonheid, verder is de openhartigheid van de personages nu en dan tenenkrommend.

Funny Games US
Over tenenkrommend gesproken: Haneke maakte een remake van zijn eigen film die shot voor shot hetzelfde is - zelfs het huis waarin de film zich afspeelt is nagebouwd naar de set van de eerste Funny Games. Hoewel je er net als ik van kunt balen dat het dus allemaal oude sannie is blijft het origineel goed, en deze exacte remake is dus ook goed te pruimen, mits je niet de dag ervoor het origineel hebt bekeken. Kortom: een aanrader als je er nog niet bekend bent met de film.

Citaat:
El Ofanato - 6/10

Goed geacteerd en mooi vormgegeven, maar ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd. Volgens mij heb ik in totaal zo'n 50% van de film écht gezien. Nog maar eens proberen.
Hm, daar moet ik nog over schrijven, en ik weet echt niets te bedenken. Vond het allemaal nogal slap ><

Citaat:
Ik niet. Arronofsky zo ver boven Hitchcock zetten is gewoon onzin. Ik zal niet ontkennen dat hij één van de beste regisseurs van het moment is en ook wel een plaats in de top 200 aller tijden verdient, maar kom nou.
Over een paar jaar ben je waarschijnlijk wel genezen van die Hitchcock-adoratie.

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:16
MILLENIUMFALC0N
in the mood for love

subliem camerawerk, goeie acteurs, sfeer was ook perfect
einde kwam een beetje alien over vergeleken met de rest van de film, maar stoorde niet afgezien van dat spaanse nummer opeens :WACKO:
Oud 26-03-2008, 17:25
Uice
Uice is offline
TBS

Spannend en goed gecast en gespeeld (behalve Sacha Bulthuis met haar getheateracteer, maar dat was gelukkig een kleine rol), maar onrealistisch en te gestilleerd, met al die bombastische geluiden de hele tijd. Het moet ook eens afgelopen zijn met die trend om
Spoiler
Pretentieus en in dit geval overbodig. Die jumpcuts vond ik soms ook wel storend.
Oud 26-03-2008, 17:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Over een paar jaar ben je waarschijnlijk wel genezen van die Hitchcock-adoratie.
Ach,
Oud 26-03-2008, 17:31
MILLENIUMFALC0N
het moet sowieso een keer afgelopen zijn met die pretentieuze tijdlijnen, 9 van de 10 keer voegt het niks toe
Oud 26-03-2008, 19:26
DanielC
DanielC is offline
Ja, vreselijk hé, die pretentieuze tijdlijnen.
Oud 26-03-2008, 19:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Die pretentieuze tijdslijnen mogen er inderdaad niet zijn!
Oud 26-03-2008, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Funny Games US
Over tenenkrommend gesproken: Haneke maakte een remake van zijn eigen film die shot voor shot hetzelfde is - zelfs het huis waarin de film zich afspeelt is nagebouwd naar de set van de eerste Funny Games. Hoewel je er net als ik van kunt balen dat het dus allemaal oude sannie is blijft het origineel goed, en deze exacte remake is dus ook goed te pruimen, mits je niet de dag ervoor het origineel hebt bekeken. Kortom: een aanrader als je er nog niet bekend bent met de film.
Ja, dat dacht ik dus ook, toen ik op imdb las: shot-voor-shot remake. Ik ken beide films nog niet, maar ik ben nu dus op zoek naar het origineel ;o En als de remake zo'n soort Psycho-remake wordt, laat ik dat maar links liggen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mja, de Amerikaanse remake heeft op zich nog wel enig bestaansrecht, omdat het origineel toch al bedoeld was als boodschap aan het Amerikaanse publiek. Maar ja, Amerikanen en foreign movies gaan niet echt samen, dus proberen ze het nu zo.

Mja.
Oud 26-03-2008, 20:09
Verwijderd
De psycho-remake had tenminste nog een paar gekke shots van wolken en een weiland met koeien, maar Funny Games U.S. is echt een letterlijke kopie.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 20:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, maar dat was natuurlijk geen verrassing. Ze zijn er altijd heel open in geweest, vooral Haneke zelf.
Oud 26-03-2008, 20:14
Verwijderd
Zoals je zelf al zegt:

Mja.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 23:22
BendeBen
BendeBen is offline
irreversible

niet voor de mensen met een zwakke maag.
maar dan niet zozeer vanwege het gratuite geweld (welgeteld 2 scenes) maar vanwege de constant bewegende, draaiende en twistende camera. tevens een goeie test om te kijken of je epileptisch bent. mocht je in de laatste scene geen aanval krijgen dan zul je m nooit krijgen.

maar wel erg sterk verder. verteld in omgedraaide chronologie dus begint heavy en bouwt dan af als het ware.
Oud 27-03-2008, 19:47
Verwijderd
Fitna

Short van een debuterende regisseur genaamd Geert Wilders, die met bestaande filmbeelden een geheel eigen visie geeft op de Koran.
Duidelijk is dat Wilders op het gebied van cinematografie nog veel te leren heeft. Ook zit er totaal geen duidelijk plot in, om van spannende plotontwikkelingen en -twists nog maar te spreken.

2/10, omdat er wel een kern van waarheid inzit maar ik 10 van de 15 minuten iets anders heb zitten doen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 20:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Verdomme, ik wilde net iets soortgelijks gaan doen
Oud 27-03-2008, 20:25
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Verdomme, ik wilde net iets soortgelijks gaan doen
lol wie niet

ik heb m ook gezien. tsja, kon ook alleen maar meevallen qua schokkendheid natuurlijk na die hype.

jammer dat links nederland zich natuurlijk zal verschuilen achter de woorden "maar dat zijn alleen maar de rotte appels, je mag niet generaliseren hoorrr!!1"
Oud 27-03-2008, 21:24
botulismf
botulismf is offline
Ja, idem, idem, idem.
Oud 27-03-2008, 21:49
Verwijderd
Citaat:
jammer dat links nederland zich natuurlijk zal verschuilen achter de woorden "maar dat zijn alleen maar de rotte appels, je mag niet generaliseren hoorrr!!1"
:')

- - -
Neco z Alenky. (Internationale titel: Alice.) Reg. Jan Svankmajer. Channel Four Films, 1988.

Ik wil schrijven van 'wat een meesterwerkje', want dat is het gevoel dat ik er bij heb, maar ik heb het idee dat ik exact hetzelfde bij Otesánek geschreven heb. Ik had al delen van deze film gezien toen ik Svankmajer slechts enkele uren ontdekt had en gretig al het beschikbare beeldmateriaal op YouTube aan het verslinden was. Aan de ene kant is dat jammer, want zo kun je nauwelijks verrast worden door een film. Aan de andere kant is het goed, want als ik die fragmentjes niet bekeken had, wist ik Svankmajer vast niet op volle grootheid te waarderen en belandde hij op de hoop regisseurs waar het bordje 'moet ik eens naar gaan kijken' bij staat.

En nu ga ik verder met mijn onderzoeksverslag/paper/whatever over deze film, want dat is een gepastere plaats voor mijn lof. Niet omdat ik jullie niet in mijn enthousiasme wil laten delen, maar omdat de deadline morgenmiddag om 15:00 is en ik tot zo ver enkel in stoffige bibliotheken heb gezeten in plaats van achter het toetsenbord.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 09:49
Verwijderd
Shouf Shouf Habibi

Half gekeken, vond er weinig aan.

4/10

The Fountain

Al die symbolieke, pretentieuze rommel, bleh. Een film die probeert heel groots en episch en over te komen en door al die zogenaamde complexiteit uiteindelijk heel simplistisch is. Dat is al gauw de valkuil van zulke oversymbolieke, zweverige films: dat ze van gedoseerde diepgang vervallen in een soort alomvattende brij van licht en kosmische taferelen. Sja. Het pakte mij in ieder geval niet, dat moge duidelijk zijn. Ik bleef er een beetje afstandelijk naar kijken met het idee 'jaja, wat een gezwam allemaal'.

Ook wel apart: Aronofsky heeft voor de special effects geen gebruik gemaakt van CGI maar van microfotografie van chemische reacties op petrischaaltjes, om de film tijdloos aan te doen voelen. Nou, leuke gedachte, maar het kwam op mij over als CGI, dus om nou te zeggen dat het nut heeft gehad...?

5/10
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 14:44
DJ_Eddy
DJ_Eddy is offline
Lars and the real girl **** (4/5)

Fantastische film met Ryan Gosling in de hoofdrol over een eenzame jongeman die een sekspop aanziet voor een echte vrouw. Het hele dorp doet alsof dit waanidee de gewoonste zaak van de wereld is, wat natuurlijk de nodige komische momenten oplevert. Niet alleen een erg ontroerende, maar ook (vooral in het begin) bijzonder grappige film.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 15:30
Verwijderd
Weer wat Planet Earth episodes

Ah, dit blijft gewoon geweldig...Leeuwen die met zijn dertigen een olifant aanvallen, vossen die ganzen met hun eieren belagen, kleurrijke kikkers die paren in de jungle, planten die in timelapse groeien, dode mieren waar parasitaire paddestoelen uit groeien, oef Natuurdocumentaire op zijn best.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
:')

- - -
Neco z Alenky. (Internationale titel: Alice.) Reg. Jan Svankmajer. Channel Four Films, 1988.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 16:38
Verwijderd
Beavis and Butthead do America
Moet kunnen op z'n tijd. Film duurt bijna een uur en een kwartier, en dat is precies genoeg.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 16:43
Uice
Uice is offline
Ha, die had ik een tijdje tussen mijn favorieten staan.
Oud 28-03-2008, 18:21
Verwijderd
Hallo, niet lachen. Zo moest het van mijn docente mediarepertoire en die stamt regelrecht af van Hitler.

(Maar hoe moet het dan volgens jou? Of doel je niet op fouten in de bronvermelding maar gaat het je om die hele opsomming? Want die heb ik gecopypaste.)
Citaat:
Ha, die had ik een tijdje tussen mijn favorieten staan.
Ik heb 'm op VIDEO.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 19:42
Dexter_M
Dexter_M is offline
Sarariiman Kintarô (aka. White Collar Worker Kintaro)
Kôshônin (aka. Negotiator)
SILVER - shirubaa.JAPAN
Ley Lines

Takashi Miike dagje gehouden, de eerste was erg saai en te langdradig.
De andere 3 ja gewoon absurd ergveel bloed en actie, zoals we van hem gewend zijn.
Nog 2 en dan alle Miike films gezien die er zijn
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 19:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb 'm op VIDEO.
Anders ik wel.
Oud 28-03-2008, 22:09
Signy
Signy is offline
The Accused, net gezien op tv.
Aangrijpende film, al ben ik niet zo'n Jodie fan.
Elke vrouw gruwelt denk ik wanneer ze de laatste 15 minuten ziet.
Oud 29-03-2008, 00:58
Verwijderd
The blair witch project

Tja, als je al weet dat het niet echt is en dat er geen hol gebeurd is er weinig aan, als in: niet eng. Het is wel beklemmend, het is naar dat ze verdwalen in het bos, en ze acteren goed "echt".
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 01:17
Darko
Darko is offline
Vantage Point
Vooral hier drinking games bij houden. De intense blikken van Quaid zijn niet op twee handen te tellen.
7.4/10

Harold and Kumar go to White Castle
Daarna deze film opzetten.
8/10

The Other Boleyn Girl
Mja, interessant, mooie beelden, maar ik vond Bana vies tegenvallen.
7.5/10

Hitman
bwhahahaha.
5/10
Oud 29-03-2008, 16:31
Dexter_M
Dexter_M is offline
Hellsing Ultimate OVA 1,2,3,4

Heel anders dan de orginele serie, maar veel vermakelijker en ook erg grappig op ze tijd.
Personen worden veel meer uitgediept, en het bloed vloeit rijkelijk. Hoop dat de andere delen ook snel komen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 19:40
Verwijderd
Untraceable
Niet spannend, voorspelbaar en niet eens echt smerig of bloederig. Maar ja, what do you expect?

Horton hears a Who
Leuker dan verwacht

En ik heb geprobeerd El Topo te kijken, maar viel na 25 minuten al in slaap.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 19:54
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Untraceable
Niet spannend, voorspelbaar en niet eens echt smerig of bloederig. Maar ja, what do you expect?

Horton hears a Who
Leuker dan verwacht

En ik heb geprobeerd El Topo te kijken, maar viel na 25 minuten al in slaap.
Huh, jij was toch zo'n Jodorowsky-fetisjist, of is dit de tiende keer dat je hem hebt willen zien?

-

Ik heb in de afgelopen 24 uur zes films bekeken en aangezien ik nu te lui voor woorden ben, geef ik een nietszeggende waardering in de vorm van cijfers:

79. Fitna (2008) 2.5
80. Into the Wild (2007) 8.4
81. Repulsion (1965) 7.5
82. C'est arrivé près de chez vous (1992) 7.9
83. The Circus (1928) 7.8
84. The Treasure of the Sierra Madre (1948) 6.0
Reageren

Regels voor berichten