Advertentie | |
|
![]() |
|
Gadverdamme. Ik heb het helemaal gehad met die vreselijke disfuntionele figuren. Bah, bah, bah. Net terug van Margot at the wedding. Baumbach: Flikker op met je depressieve gezeik! Ga er iemand anders mee lastig vallen, of hou het lekker voor jezelf. Ik ben er gewoon chagerijnig van geworden. Wat een onuitstaanbare film, die werkelijkwaar vol zit met de cliche's. En wat ik hier in hemelsnaam uit moet halen? Volwassenen zijn net kinderen? Kinderen zijn net volwassenen? Het maakt eigenlijk niet zo uit? Wat een ongein.
![]()
|
the band's visit
ja goed. ik had er niet zo veel over gelezen alleen dat het ging om een egyptische band die verdwaald in israel dus ik zag de bui al weer hangen. bleek het opeens te gaan om menselijkheid en was het nog grappig ook. en wat een aantrekkelijke dame ook.
|
El Ofanato - 6/10
Goed geacteerd en mooi vormgegeven, maar ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd. Volgens mij heb ik in totaal zo'n 50% van de film écht gezien. Nog maar eens proberen.
|
The Hunting Party.
Ik zou dit niet snel een goede film noemen maar hij was wel vermakelijk. Door de balans tussen actie, komedie en drama is het zo'n ieder wat wils film geworden. The Royal Tenenbaums. Viel een beetje tegen. Ik hou wel van dit soort films maar het concept had beter uitgewerkt kunnen worden denk ik.
|
Verwijderd
|
TBS
Goede film. Misschien af en toe wat over de top en onrealistisch (voor zover ik dat kan beoordelen). Ik vind Theo Maassen ook echt perfect voor de rol, die kop!
Spoiler
Vreemd was ook dat er af en toe gebruik wordt gemaakt van jumpcuts, die verder niks toevoegen aan het geheel. Ik dacht zelfs dat het gewoon een fout was in de film. ![]() Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 16:02. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Ik vond die jumpcuts juist wel wat toevoegen.
Paris Wel aardig, maar niets nieuws onder de zon. Binoche blijft een schoonheid, verder is de openhartigheid van de personages nu en dan tenenkrommend. Funny Games US Over tenenkrommend gesproken: Haneke maakte een remake van zijn eigen film die shot voor shot hetzelfde is - zelfs het huis waarin de film zich afspeelt is nagebouwd naar de set van de eerste Funny Games. Hoewel je er net als ik van kunt balen dat het dus allemaal oude sannie is blijft het origineel goed, en deze exacte remake is dus ook goed te pruimen, mits je niet de dag ervoor het origineel hebt bekeken. Kortom: een aanrader als je er nog niet bekend bent met de film. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 16:51. |
![]() |
|
TBS
Spannend en goed gecast en gespeeld (behalve Sacha Bulthuis met haar getheateracteer, maar dat was gelukkig een kleine rol), maar onrealistisch en te gestilleerd, met al die bombastische geluiden de hele tijd. Het moet ook eens afgelopen zijn met die trend om
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mja, de Amerikaanse remake heeft op zich nog wel enig bestaansrecht, omdat het origineel toch al bedoeld was als boodschap aan het Amerikaanse publiek. Maar ja, Amerikanen en foreign movies gaan niet echt samen, dus proberen ze het nu zo.
Mja.
|
irreversible
niet voor de mensen met een zwakke maag. maar dan niet zozeer vanwege het gratuite geweld (welgeteld 2 scenes) maar vanwege de constant bewegende, draaiende en twistende camera. tevens een goeie test om te kijken of je epileptisch bent. mocht je in de laatste scene geen aanval krijgen dan zul je m nooit krijgen. maar wel erg sterk verder. verteld in omgedraaide chronologie dus begint heavy en bouwt dan af als het ware.
|
Verwijderd
|
Fitna
Short van een debuterende regisseur genaamd Geert Wilders, die met bestaande filmbeelden een geheel eigen visie geeft op de Koran. Duidelijk is dat Wilders op het gebied van cinematografie nog veel te leren heeft. Ook zit er totaal geen duidelijk plot in, om van spannende plotontwikkelingen en -twists nog maar te spreken. 2/10, omdat er wel een kern van waarheid inzit maar ik 10 van de 15 minuten iets anders heb zitten doen |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb m ook gezien. tsja, kon ook alleen maar meevallen qua schokkendheid natuurlijk na die hype. jammer dat links nederland zich natuurlijk zal verschuilen achter de woorden "maar dat zijn alleen maar de rotte appels, je mag niet generaliseren hoorrr!!1" ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
- - - Neco z Alenky. (Internationale titel: Alice.) Reg. Jan Svankmajer. Channel Four Films, 1988. Ik wil schrijven van 'wat een meesterwerkje', want dat is het gevoel dat ik er bij heb, maar ik heb het idee dat ik exact hetzelfde bij Otesánek geschreven heb. Ik had al delen van deze film gezien toen ik Svankmajer slechts enkele uren ontdekt had en gretig al het beschikbare beeldmateriaal op YouTube aan het verslinden was. Aan de ene kant is dat jammer, want zo kun je nauwelijks verrast worden door een film. Aan de andere kant is het goed, want als ik die fragmentjes niet bekeken had, wist ik Svankmajer vast niet op volle grootheid te waarderen en belandde hij op de hoop regisseurs waar het bordje 'moet ik eens naar gaan kijken' bij staat. En nu ga ik verder met mijn onderzoeksverslag/paper/whatever over deze film, want dat is een gepastere plaats voor mijn lof. Niet omdat ik jullie niet in mijn enthousiasme wil laten delen, maar omdat de deadline morgenmiddag om 15:00 is en ik tot zo ver enkel in stoffige bibliotheken heb gezeten in plaats van achter het toetsenbord. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Shouf Shouf Habibi
Half gekeken, vond er weinig aan. 4/10 The Fountain Al die symbolieke, pretentieuze rommel, bleh. Een film die probeert heel groots en episch en over te komen en door al die zogenaamde complexiteit uiteindelijk heel simplistisch is. Dat is al gauw de valkuil van zulke oversymbolieke, zweverige films: dat ze van gedoseerde diepgang vervallen in een soort alomvattende brij van licht en kosmische taferelen. Sja. Het pakte mij in ieder geval niet, dat moge duidelijk zijn. Ik bleef er een beetje afstandelijk naar kijken met het idee 'jaja, wat een gezwam allemaal'. Ook wel apart: Aronofsky heeft voor de special effects geen gebruik gemaakt van CGI maar van microfotografie van chemische reacties op petrischaaltjes, om de film tijdloos aan te doen voelen. Nou, leuke gedachte, maar het kwam op mij over als CGI, dus om nou te zeggen dat het nut heeft gehad...? 5/10 |
![]() |
|
Lars and the real girl **** (4/5)
Fantastische film met Ryan Gosling in de hoofdrol over een eenzame jongeman die een sekspop aanziet voor een echte vrouw. Het hele dorp doet alsof dit waanidee de gewoonste zaak van de wereld is, wat natuurlijk de nodige komische momenten oplevert. Niet alleen een erg ontroerende, maar ook (vooral in het begin) bijzonder grappige film. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Weer wat Planet Earth episodes
Ah, dit blijft gewoon geweldig...Leeuwen die met zijn dertigen een olifant aanvallen, vossen die ganzen met hun eieren belagen, kleurrijke kikkers die paren in de jungle, planten die in timelapse groeien, dode mieren waar parasitaire paddestoelen uit groeien, oef ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
(Maar hoe moet het dan volgens jou? ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Sarariiman Kintarô (aka. White Collar Worker Kintaro)
Kôshônin (aka. Negotiator) SILVER - shirubaa.JAPAN Ley Lines Takashi Miike dagje gehouden, de eerste was erg saai en te langdradig. De andere 3 ja gewoon absurd ergveel bloed en actie, zoals we van hem gewend zijn. Nog 2 en dan alle Miike films gezien die er zijn ![]() |
![]() |
|
The Accused, net gezien op tv.
Aangrijpende film, al ben ik niet zo'n Jodie fan. Elke vrouw gruwelt denk ik wanneer ze de laatste 15 minuten ziet. ![]()
|
Vantage Point
Vooral hier drinking games bij houden. De intense blikken van Quaid zijn niet op twee handen te tellen. 7.4/10 Harold and Kumar go to White Castle Daarna deze film opzetten. 8/10 The Other Boleyn Girl Mja, interessant, mooie beelden, maar ik vond Bana vies tegenvallen. 7.5/10 Hitman bwhahahaha. 5/10
||
Citaat:
- Ik heb in de afgelopen 24 uur zes films bekeken en aangezien ik nu te lui voor woorden ben, geef ik een nietszeggende waardering in de vorm van cijfers: 79. ![]() 80. ![]() 81. ![]() 82. ![]() 83. ![]() 84. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me. Verwijderd | 500 | 11-02-2013 11:28 |