![]() |
|
Vrienden!
Het is mij een waar genoegen om, nu de Paasdagen voorbij zijn, de winnaar van deze historisch georiënteerde wedstrijd bekend te maken. Slechts drie van jullie mogen plaatsnemen op de felbegeerde verhogingen in het midden van het DOrPsplein, de rest gaat direct door naar het schavot, daar wij aannemen dat zij na deze schandalige nederlaag toch niet door willen leven en hen bij wijze van troostprijs een gratis onthoofding aanbieden door internationaal ToPbeul Geert Bulders, geen dank jongens, geen dank. Met twee stemmen is op nummer 3 terechtgekomen en heeft daarmee de titel van haar gedicht waargemaakt: ‘Onder Groten’ geschreven door Elysea! Op de tweede plaats, met vier stemmen: ‘geen geschiedenis’ van den vos Reynaerde! En dan nu die felbegeerde roodfluwelen stoel op dat met bladgoud ingelegde denkbeeldige hoog boven de normale DoPpers (uitgezonderd natuurlijk de forumbazen, die zelfs te goddelijk zijn om zich aan jullie te tonen) verheven podium. Met een minieme meerderheid van vijf stemmen op het allerlaatste moment, mag ik een applausje voor: ‘Bekentenis’ geschreven door Elfe! Gefeliciteerd! De poll + Einduitslag, schrijvers en gedichten bij elkaar: Gedicht 1: Nostalgie - Sporadica - 0 stemmen Gedicht 2: Onder Groten - Elysea - 2 stemmen Gedicht 3: Bij een uitvinder op zolder - Alwien - 1 stem Gedicht 4: geen geschiedenis - Reynaert - 4 stemmen Gedicht 5: Lady afarensis - Elysea - 1 stem Gedicht 6: Eugène - Sketch - 1 stem Gedicht 7: Bekentenis - Elfe - 5 stemmen Gedicht 8: ‘In spin, de bocht..’ - Vogelvrij - 1 stem p.s. Wat een verschrikkelijke speculaties heb ik gedaan ![]() Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 19:01. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja natuurlijk heb ik gelezen wat men ervan vond, en er waren wel dingen die ik verwonderlijk vond. Zoals dat Vogelvrij niet doorhad dat de titel ook de beginregel was, dat Sporadica het aantal keer 'maar' ging tellen, dat de functie van 'maar' i.r.t. het onderwerp dus niet duidelijk was, dat het afbreken van regels zo moeizaam was voor sommigen, dat elysea en jij het heel graag concreet wilde hebben, welke valerie en welke en welke en dat je dat zelfs ging opzoeken... Maar wel leuk dat de meningen zo verdeeld waren! En wat betreft dat essentiële moet je het zelf maar even uitzoeken vrees ik, ik ga niet alles uitleggen
![]() Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 20:02. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar eigenlijk schrijf ik ook nooit zoiets, het was nogal een 5-minuten-probeersel omdat ik perse aan deze wedstrijd mee zou doen. ![]()
||
Citaat:
Ooit - heel lang geleden - had ik iets met elfjes. Maar nu al heel lang niet meer. Elef is een anagram van Elfe, net zoals Leef. Alleen daarom.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat komt omdat ik Regina Spektor op de achtergrond hoorde toen ik schreef en toen bleef het maar in mijn Hooft. 10 punten en een troostprijs voor degene die het liedje raadt Ohja GEFELICITEERD Elfe en Reynaert en mijn marloes! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() In ieder geval, leuk dat jij het (ook) mooi vond.
|
Elfe, elk verhaal is natuurlijk in zekere zin een 'geschiedenis', was dat echt de enige link met het thema?
elysea, jammer dat het zo vaag bleef voor je, maar dat is ook wel iets dat intrinsiek is aan postmodernisme denk ik. Als het helpt mag je mijn stem trouwens hebben Sporadica, ik heb er toch niks mee gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar over jouw maar-en ![]()
|
Het zou ook best dom zijn om te zeggen met wie je dan bent. 'ik ben al met iemand anders' is toch al voldoende.
Maar het aantal gedichten is inderdaad een probleem. Je zou dan vooraf een topic moeten openen waar mensen zich kunnen aanmelden, tot je genoeg hebt voor een redelijke wedstrijd. oid |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Overzicht Wedstrijden Porcelain | 0 | 27-08-2007 15:35 |