Advertentie | |
|
![]() |
|
Kinderen zijn wel een serieuze aanslag op je sociaal leven, daar hoeft geen twijfel over te bestaan (althans, afhankelijk van de kwaliteit van je sociale leven) Maar hoe trouwen iets aan de situatie verandert zie ik niet
![]()
||
Citaat:
Ik ben altijd blij geweest dat mijn ouders niet getrouwd zijn. Ik heb het altijd zelf ervaren als een soort 'team'-vorming die ik nooit heb gezien bij ouders van vriendjes (vroegah, toen ik nog klein was). Juist omdat mijn ouders niet onvoorwaardelijk voor elkaar hadden gekozen, blijft er altijd een zekere onafhankelijkheid en onverantwoordelijkheid voor elkaar die ik bij andere huwelijken die ik heb gezien vaak miste. Maar dit zal zeker voor een flink deel eigen interpretatie zijn. Daarnaast zijn mijn ouders volgens mij heel blij dat ze bepaalde dingen juist NIET geregeld hebben, die in een huwelijksacte automatisch wordt bijgevoegd. (wat precies moet je maar aan hen vragen).
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik denk dat het gewoon een beetje aan je achtergrond ligt. Het is net zoiets dat ik atheistisch ben opgevoed en het compleet onwerkelijk vind dat mensen een godachtig wezen nodig hebben in hun leven om dingen te verklaren, terwijl gelovigen dat andersom onwerkelijk vinden ("waar geloof je dan in?" werd mijn moeder ooit gevraagd)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik heb ook echt niet het idee dat m'n leven nu voorbij is ofzo, we hebben allebei ons eigen leven; hij werkt veel, ik studeer en ben daar graag mee bezig. Buiten die dingen om komen onze levens samen, en dat vind ik echt het fijnste dat er bestaat. Natuurlijk, dat kan je ook zonder trouwen hebben, en dat hadden we ook gewoon, maar wij hadden gewoon zin om te gaan trouwen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je vrijheid opgeven is iets wat je jezelf aan doet, dat kan een trouwboekje met wat handtekeningen niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb nog altijd hed idee dat met het kiezen voor het huwlijk je ook daadwerkelijk voor je partner kiest dat als je voor grote moeilijkheden komt te staan in je relatie je juist dat ietsje harder zal vechten (hoewel, tegenwoordig met al die scheidingen) daarnaast vind ik het kerkelijk huwelijk een belofte tegenover God (niets te maken met het verkopen van de vrouw hehe) en trouwen asocieer ik ook met een familie stichten: een vrouw, een man en kindjes
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld en ik vind ook dat er wel een verschil tussen zit en dat verschil geeft meteen aan waarom ik wel met mijn man en niet met anderen getrouwd ben. ![]() ![]() Dat je er vrijheid door kwijt raakt vind ik trouwens niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Na een relatie van 6 jaar was me wel duidelijk dat we allebei niet meer van partner wilden wisselen en dat we allebei voor de relatie zouden vechten in moeilijke tijden; dus trouwen was geen grote stap. Maar als je daar nog níet zeker van bent, dan kan ik me voorstellen dat je niet wil trouwen omdat dat gewoon niet de basis is die je voor een huwelijk wil hebben. Natuurlijk, je kan best weer scheiden, maar het is vele malen makkelijker om gewoon uit elkaar te gaan (zonder ooit getrouwd te zijn dus) dan om te scheiden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil natuurlijk wel trouwen, en ik heb idd wel graag een leeftijd dat ik dat zou willen... een jaar of 26; aangezien ik ook kinderen wil en ik niet te oud wil zijn daarvoor. (Dan ben ik nog een jaar of 45 als ze het huis uit zijn, zeg maar)
![]() Voor de rest droom ik er niet echt over oid... komt nog wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hm ja, een samenlevingscontract. Mijn vriend en ik spelen met het idee aan het einde van het jaar te gaan samenwonen. En we hadden het ook over een samenlevingscontract, gewoon om even in overweging te nemen. Wat zijn daar de voordelen van?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wij hebben toen een samenlevingscontract gedaan toen we ons huis gingen kopen. Als we gaan trouwen willen we dat góed doen en niet half om half low-budget trouwen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Notaris vonden wij te zakelijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Is jouw school goed bezig? Discussies bij Trouw Simon | 7 | 20-02-2010 18:03 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |