Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2008, 00:37
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
@ sagana sterkte.
Dankjewel... Jij ook!

Goh wat een liefdesintriges toch in onze vriendengroep. Gelukkig ben ik niet de enige.

Ik ben bang voor morgen, bang om mijn opa weer zo ziek en zwak te zien...
Oud 02-04-2008, 06:30
Neko*
Neko* is offline
Alles is even een beetje teveel. Ik móet naar school, maar heb al 3 nachten nauwelijks geslapen. Zie eruit als een spook, en zo voel ik me ook. (wat een dicht talent). Maar dit proefwerk moet ik al 3 weken inhalen, dus ik móet. En eigenlijk moet ik Engels ook volgen, want ik wil morgen dat pw ook inhalen. En ik moet ook eigenlijk wel weer n keer in de les zijn.. Ik zie wel of ik het trek of niet. Misschien dat ik na bio naar huis ga, dat ik enkel Engels leraar opzoek. Want ik ben bang dat ik anders wiskunde morgen ook niet kan. Moet écht even bijslapen en leren. Waarom raak ik dan ook altijd zo uit m'n hum van tijdverzetten?

En gisteren ging het voor het eerst sinds héle lange tijd weer eens mis. Pff, ik word zo moedeloos van mezelf, gaat het dan nooit over?

[edit] Kom ik op school voor natuurkunde, (ik had me er net bij neer gelegd dat ik daarna ook weer naar huis kon/na bio naar huis) is die verekte gast er niet! Ben ik daarvoor m'n bed uitgekomen, en heb ik mezelf naar shcool gesleept! Nu ben ik écht boos op hem.
heb een vriendin gevraagd of ze Engels wil regelen voor mij, en dan ga ik straks na bio (lees: wiskunde maken) wel naar huis, ik trek dit echt niet.. Bah, wat een gedoe. Ik wil een knuffel.

[edit2] EN NU VALT BIO OOK OPEENS UIT. Godver, het kon oko niet veel slechter vandaag he?...

[edit3(ikblijfbezigzo)]uiteindelijk toch nog kunnen regelen dat ik natuurkunde kon maken. maar ging niet al te geweldig, omdat ik nog steeds boos was in mijn hoofd. naja, we zien wel wat ervan komt. En nu, hup! Aan het werk. Ga leren jij. *schopt zichzelf aan het werk*

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 10:05. Reden: lul^39176506720376
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 08:19
Verwijderd
Ik werd om 5 uur al wakker en ben pas weer rond 7 uur in slaap gevallen. En nu ben ik moe .
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 09:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Roos: Tof dat het werkte! Wel jammer dat je toch niet zo'n goed gevoel hebt over je scheikunde-tentamen, maar niet miepen. Een 7 is ook best goed en je kunt niet in elk onderdeel sterk zijn.

Gister was echt een debiele dag. Eerst breekt de sleutel van m'n ene kettingslot af en kwam ik erachter dat m'n andere kettingslot was verrost. Gelukkig is de fietsenkelder van Diergeneeskunde wel veilig geloof ik. Toen had ik acht uur practicum en ik moest alles zelf doen en het was saai en suf. Daarna kwam ik een half uur te laat bij m'n vergadering, en ze zaten allemaal op me te wachten. Gelukkig volgde op de vergadering een heerlijk maal en was het best gezellig. Vervolgens ging ik naar huis, ketting van een huisgenootje lenen en toen weer naar de Oudegracht voor de borrel. Daar heb ik vier uur met allerlei mensen gepraat en ik ging zo voor het eerst naar de kroeg met een bril op en iedereen vond het me tof staan. Jeej. Ook werden tijdens het practicum de cijfers voor het afgelopen tentamen bekend gemaakt. Fucking hell. Ik had een 7,7!! Ik had voor organische en fysische chemie een 7,8 en voor biochemie een 7,6. Whaaa. Voor m'n practica heb ik denk ik wel een 7,3 gemiddeld Aaah, voor het aanstaande tentamen mag ik een 2,5 ofzo. Dus ik heb het al bijna gehaald.

Ik haal wel heel constante cijfers. Zelfs in het tentamen, maar ook gezien de rest van m'n cijfers. Wat tof... Ik vind mezelf wel goed dat ik zulke cijfers haal, maar ook in de kroeg hang en feestbeest speel en andere leuke dingen doe, terwijl alle ubernerds niets van dat alles doen. Wel een 9 hebben, maar geen studentenleven. Puh, wat saai.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 10:41
Verwijderd
Haha een 9.7 voor de gezamelijke opdracht
"Ik geef geen tienen uit principe"
- "Wel een 9.7?"
"Ja da's goed"

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 10:46
metallica
metallica is offline
Nee, het is niet slim twee dagen voor de deadline aan je artikel te beginnen. Maarja, met een beetje geluk schiet het wel een beetje op. Ik ben blij als deze week om is, dan komt alles weer in wat rustiger vaarwater Ben benieuwd wat ik voor mn toets heb, hopelijk staat dat snel online. We zullen zien. Ben benieuwd of het hem gelukt is op tijd op te staan... morgen maar even bellen dan <3
Oud 02-04-2008, 10:48
Verwijderd
ik heb geen idee hoe ik vandaag door ga komen. dus ik zit nu al 1,5u met een dekentje op de bank en ik denk dat ik hier maar blijf zitten tot ik een beter plan heb.
verder stel ik me aan, voel ik me alleen, heb ik daar geen reden toe en moet ik niet zo zeuren
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 10:50
Roosje
Roosje is offline
@ Duif: Ja weet ik wel, ik maak me er ook maar niet al te druk om. (a) En wat een supergoede cijfers, gaat wel lekker of niet?

Ot: ja cadeautje voor mn zus gekocht. en het is grijs buiten en biologie was veel makkelijker dan ik verwacht had. Morgen natuurkunde. -_-
Oud 02-04-2008, 11:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
@ Duif: Ja weet ik wel, ik maak me er ook maar niet al te druk om. (a) En wat een supergoede cijfers, gaat wel lekker of niet?

Ot: ja cadeautje voor mn zus gekocht. en het is grijs buiten en biologie was veel makkelijker dan ik verwacht had. Morgen natuurkunde. -_-
Ja het gaat wel lekker geloof ik. Ik geloof dat ik hier wel op m'n plekje zit, want tot nu toe sta ik een 8 gemiddeld. W00t.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:34
Verwijderd
Ik heb kut geslapen. om 2 uur wakker, om 3 uur wakker, half 4 wakker. Met als gevolg dat je de hele nacht De Wereld Draait Door luistert. God nou. En nu heb ik weer een dag alleen. En daar gaat het elke keer mis. Helemaal omdat het ook nog es een woensdag is. En ik hoor maar niks. En daar hou ik niet van.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:59
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
2 bussen, 3 treinen en 2 vertragingen later, ben ik eindelijk thuis aangekomen.
En ik hoop dat ik zo afgebeld word voor werk, ik heb écht geen zin en ik kan m'n tijd wel beter besteden momenteel. Zul je zien dat ik nu niét afgebeld word natuurlijk Ik wil eigenlijk nog het laatste hoofdstuk van het boek dat ik voor m'n scriptie aan het lezen ben, uitlezen. Morgen gesprek over scriptie en dan heb ik wat meer actergrond en lijkt het alsof ik nog wat gelezen heb.

Vanavond repetitie, dus dan kan ik ook niks meer lezen en ik moet morgen om 7:45 weg om op tijd op de uni te zijn, dus heb alleen nog ruim een uur in de trein en dat ga ik niet redden. Nu nog maar een uurtje wat lezen dan en duimen dat ik nog word afgebeld, dat kan nog steeds, soms bellen ze een uur voordat ik weg moet nog.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:03
Nijn*
Nijn* is offline
Eindelijk. Een tentamen dat goed ging. Het was echt superspannend en heb nog geen definitief cijfer maar mijn docent gaf wel al een indicatie: zo rond de 7! Ben er echt z. blij mee want kon voor frans wel een dikke voldoende gebruiken. En nu ben ik dood- en doodmoe. Maar moet me nog volledig storten op wiskunde van morgen, hoe moet ik dat nou weer voor elkaar krijgen? Ik vind het echt supermoeilijke stof en ben nu pas begonnen met leren,, veel te laat dus. Ik zou echt wel in slaap kunnen vallen aan m'n bureau hier.. Bah, wat zal ik blij zijn als deze week eindelijk voor bij is, heb zin om met m'n pyjama aan op de bank te liggen en dvd-tjes te kijken. Waarom voel ik me steeds zo verrot? Zelfs als vandaag goed gaat door een goed tentamen.. jezus ik word gewoon gek van mezelf.
Oud 02-04-2008, 12:11
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik maak m'n naam nogal waar atm... Ik lig gigantisch ver achter met leren en ik krijg het deze week ook niet bijgewerkt. Ik kan sowieso niet de concentratie vinden, op de een of andere manier. Ik heb nu wel werk, vanavond de eerste keer bij die supermarkt, dus dat is wel spannend, vooral ook, omdat ik achter de kassa moet. En nouja, ik verdien nu wel geld, dus kan ik geld apart leggen voor een goede computer, zodat ik mijn laptop op school kan gebruiken. =)

Mja, de tentamens, die ga ik helemaal verneuken.
Oud 02-04-2008, 12:43
Sagana
Sagana is offline
De dokter denkt niet dat mijn opa de zomer haalt.
Oud 02-04-2008, 12:52
Verwijderd
ai *knuft sagana*

Ik ben toch maar gaan werken en het gaat redelijk. En ik heb de eerste kast doorgewerkt (vanaf januari al mee bezig...) nog 7 te gaan!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:36
Verwijderd
oh help oh help oh help oh help wat heb ik nou weer gedaan. ik ook altijd met mn impulsieve acties: voor volgende week donderdag afspraak gemaakt met de studie-adviseur. oh help oh help. wat moet ik zeggen? wat moet ik vertellen? oh help.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 14:33
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
oh help oh help oh help oh help wat heb ik nou weer gedaan. ik ook altijd met mn impulsieve acties: voor volgende week donderdag afspraak gemaakt met de studie-adviseur. oh help oh help. wat moet ik zeggen? wat moet ik vertellen? oh help.
Alles wat je dwars zit, wat in de weg zit, waar je tegen aan loopt? Zeg eens een keer alles tegen iemand, misschien kan diegene je een beetje helpen.

Nog bedankt voor de knuffels van mensen!

Gister mailde een huisgenoot dat hij de beheerder van ons pand had gesproken, en het verkocht bleek te zijn. Over een maand moesten we eruit zijn. Mijn huisgenootje en ik flipten helemaal. We gingen kijken of het pand juridisch verkocht mocht worden zonder ons medeweten, wilden een advocaat bellen die veel voor krakers doet om te kijken wat onze rechten zijn en hoe hij ons kon helpen en besloten dat we er niet zo maar uitgingen als het op zo'n manier moet. Dan maar barricaderen en laten ontruimen door de politie of ME, is er ook eens een keer een beetje actie. Daarnaast wilde ik dan ondertussen maar wat met K. gaan kraken, hij wilde toch al iets nieuws, konden we dat mooi samen doen. Ja, ik begin een beetje verliefd te worden, denk ik. Als K. in de stad of bij vrienden die in de stad wonen is zet hij zijn bus op ons plein neer. Steeds als ik die bus zie staan word ik blij en hoop ik dat hij ook nog even bij mij langs komt.
Maar toen mijn huisgenoot hoorde dat wij de advocaat gingen bellen, zei hij dat we moesten wachten tot morgen, want dan was het geen 1 april meer. Ooh, ik kon wel janken zeg, wat een opluchting. Mijn mooie huis, mijn geweldige kamer, waar we nog anderhalf jaar mochten blijven, ik wilde die niet plotseling in een maand afstaan. Het hele huis is er ingetrapt, wat een grap.
Oud 02-04-2008, 14:37
Verwijderd
haha mooie grap redhair, wel schrikken
de studie-adviseur is er met name voor zaken die echt studie-gerelateerd zijn. dus ik ga wel even overleggen hoe ik kan zorgen dat ik uiteindelijk toch nog bereik wat ik wil bereiken, of ik minder vakken moet gaan volgen, of ik alle vakken halfhalf moet doen. mja, als ik het nu niet aangeef, kan ik ook ook niet achteraf zeggen dat ik problemen had. maar ik kan haar niet helemaal uit de doeken doen hoe het verder allemaal gaat (durf ik niet eens), omdat dat niet haar taak is.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 14:52
Redhair
Redhair is offline
Je zal dan een klein deel moeten vertellen. Het is misschien niet echt studiegerelateerd, maar wat jou nu bezig houdt heeft wel grote invloed op je studie. Wat je zegt, je kan niet achteraf zeggen dat je problemen had, dat moet je nu aangeven.

Edit:
Oke, dat was even raar. C. en H. zijn vorige week de stad uit gegaan, nadat ze het iets te bont hadden gemaakt en gezocht werden. Ik had ze tweede paasdag nog gezien, niet lang daarna zijn ze dus vertrokken, had ze niet meer gesproken. Hoorde van K. dat de exvriendin van N. nu in het pandje van C. en H. zat.

Net liep ik naar de winkel, ik hoorde iemand roepen. Keek op, H. kwam langs fietsen. Verrast groette ik hem, maar schrok toen ik zag dat N.'s ex achterop zat. Dit was de eerste keer dat we elkaar weer zagen, sinds ze me twee maanden geleden in elkaar trapte. Heel even keken we elkaar aan, toen keek ik weer voor me. Ze keek niet intimiderend, het was niet bedreigend. Ze keek vooral een beetje triestig. Toch reageerde ik alsof er een dreiging was. Ik voelde direct mijn hart kloppen, er kwam adrenaline vrij, ik was klaar voor een spurt, bang dat zij van de fiets af zou springen. Maar er gebeurde niets, natuurlijk niet. Twee maanden geleden was alles anders. Toen had iedereen het er nog over, was haar gevoel nog vers, het hele gedoe was vers. Gek gemaakt door de leugens van N. en de waarheid, woedend op mij. Maar ze heeft gedaan wat ze wilde, mij pijn doen, en nu is het goed. Ze brengt zichzelf ook in de problemen als ze weer iets zou doen, want dat zouden wederzijdse vrienden als C. of K. niet pikken en dat weet ze.
Ja, ze keek een beetje triestig. Sorry meisje, dat N. en ik je dit hebben aangedaan, dat ik je pijn heb gedaan, dat door mij je relatie is geeindigd. Sorry dat ik zo zwak en zielig, dat ik niet nog beter en nog meer nadacht over de gevolgen, de gevolgen voor jou. Sorry.

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 15:44. Reden: Scheelt weer een post
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 15:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo, het is woensdagmiddag. En ik leef nog. Het ging eigenlijk best aardig, en doordat ik het nu echt zelf moest doen, heb ik ook een heleboel dingen bewust en onbewust uit kunnen proberen. Heel leerzaam dus.
Ik heb op de terugweg van stage naar huis mijn nieuwe paspoort opgehaald en even een tussenstop gemaakt bij de 2 bibliotheken. Helaas ben ik ook 2 keer natgeregend op dat fietstochtje van 55 minuten, maar ja. Nu schijnt het zonnetje (even dan).
Morgen moet ik echt veel aan mijn scriptie gaan doen, dus nu ga ik nog maar even de foto's op de computer zetten en mijn logboek schrijven. En genoeg drinken; hopelijk helpt dat tegen het krijgen van die vreselijke kramp.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 16:40
Verwijderd
Ja, wat moet ik hier nu weer mee?!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 17:20
darkfairy
darkfairy is offline
.
kutzooi.
we kregen vandaag een rouwkaart binnen.
dat een kennis die we al jaren niet meer hebben gezien.
op 1ste paasdag overleden is.
en ik voel me nou best wel leeg en verdrietig.
maar heb ik daar het recht toe?.
om me leeg en verdrietig te voelen?.
het is tenslotte een kennis die ik jaren niet meer heb gezien.
ik denk dat ik me nou alleen maar aanstel.
door me leeg en verdrietig te voelen.
ik denk dat me moeder ook vind dat ik me aanstel.
en ik denk dat andere mensen veel meer het recht hebben.
om zich leeg en verdrietig te voelen hierdoor.
hij is ergens in de 70.
een paar jaar ouder dan me opa.
die er nog wel is gelukkig,
dit zet me wel aan het denken ja.
en ik ben best wel bang nou me kennis er niet meer is.
want hij was zo aardig.
en okal heb ik hem jaren niet gezien.
ik laat hier thuis maar niks merken.
.
Oud 02-04-2008, 17:36
Roosje
Roosje is offline
Mijn zusjes zijn liefjes en natuurkunde is stom. Maar metro station is echt lief, haha.
Oud 02-04-2008, 17:37
Verwijderd
Citaat:
*verhaal*
Het is heus niet erg hoor dat je verdrietig bent, dat mag best. Ik moest ook huilen bij de begrafenis van de oma van mijn vriend, ook al had ik haar geloof ik nog maar 1x eerder gezien(was samen met mijn vriend in de vakantie daar wezen logeren). Als iemand dood gaat is dat toch best een ingrijpende gebeurtenis en dan schrik je wel even denk ik. Veel sterkte ermee.*knuf*
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 17:41
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Het is heus niet erg hoor dat je verdrietig bent, dat mag best. Ik moest ook huilen bij de begrafenis van de oma van mijn vriend, ook al had ik haar geloof ik nog maar 1x eerder gezien(was samen met mijn vriend in de vakantie daar wezen logeren). Als iemand dood gaat is dat toch best een ingrijpende gebeurtenis en dan schrik je wel even denk ik. Veel sterkte ermee.*knuf*
het leek me alleen zo raar.
we hebben elkaar lang niet gezien.
omdat hij verhuisde ver weg.
ja dat is iets ingrijpends ja.
en je hebt wel gelijk.
het voelt alleen zo raar.
dankje .
en een knuf terug ook voor jou.

en ik snap jou ook wel .
Oud 02-04-2008, 17:57
darkfairy
darkfairy is offline
*zucht*.
en verder weet ik nou niks.
*leeg*.
Oud 02-04-2008, 18:34
Verwijderd
Eigenlijk moet ik zo bellen naar de mevrouw van wie de hond was die ervoor zorgde dat ik gisteren onderuit ging. Ze was gister heel aardig en ik kreeg haar telefoonnummer en adres om mijn schade te kunnen verhalen zeg maar. Mijn broek was helemaal aan flarden dus eigenlijk moet ik nu bellen en vertellen hoe duur die broek was en vragen of ze het geld wil overmaken, maar ik durf niet . Ik heb er recht op, maar ik houd niet van bedelen. Bovendien heb ik nog steeds angst om onbekende mensen te bellen. Argh... Maar mijn vader vond dat ik vanavond moest bellen en dat is ook wel zo netjes om dat niet te lang uit te stellen...

Ik kruip eerst maar even mijn bed in. Ik bel over en uur ofzo wel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 18:45
metallica
metallica is offline
@Lentekriebel: Uhu, en dan val je in slaap en wordt je te laat wakker om nog te bellen. En dan moet je dat morgen doen en dan doe je het ook niet en op een gegeven moment ga je dan niet meer bellen omdat het toch al te laat is...
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, dat niet. Maar als jij een nieuwe broek wil zal je toch moeten bellen
Oud 02-04-2008, 19:00
Heksjuh
Heksjuh is offline
Sorry, ik heb geen tijd om alles mee te lezen. Maar knuffel voor jullie allemaal (})!

Ik ben gestresst en gespannen. Heel erg. En dat gaat niet meer tot dinsdag over een week.
Ik loop zo onwijs achter, ik snap niet hoe dat kan. Of wel: ik heb twee weken nauwelijks iets gedaan en vervolgens blijf ik te lang hangen bij de hoorcolleges waardoor ik twee weken bezig ben met drie hoorcolleges.
Ik ben nu dus bij hoorcolelge 9, van de 26. En dinsdag over een week heb ik tentamen.

Ik weet dat het veel sneller gaat als ik gewoon lees zonder samenvattingen te maken, maar dat lukt me niet. Ik ben heel onzeker in mijn manier van leren. Als ik het alleen lees, denk ik de hele tijd of het wel goed genoeg is of niet. Als ik het samenvat trouwens ook. Dus ik kan het niet 1 keer lezen, ik moet het van mezelf wel samenvatten. Ook al kost het teveel tijd. Ik heb van de eerste paar dingen zelfs een samenvatting van mijn samenvatting gemaakt, zodat ik de belangrijke dingen echt goed ken.

Het leert heel vervelend, elke keer zo twijfelen. Het schiet en niet op, en ik word er alleen maar meer gestresst door. En het schiet ook niet op doordat het hoorcollege en het boek totaal niet aansluiten.
Vandaag te moe om me goed te kunnen concentreren met leren. Maar vanaf morgen ga ik elke dag twee hoorcolleges doen (ik moet alleen maandag nog naar school, voor de rest niet meer tot tentamen). Dat moet wel lukken, zeker als ik een hoorcollege doe met weinig stof uit het boek en eentje met veel stof uit het boek (dus niet twee met veel stof. Dan lukt het niet en word ik boos en dat schiet niet op).
Ik ben nu dus al gespannen voor een tentamen dat over bijna twee weken is. Belachelijk. Volgende vak hou ik alles vanaf het begin bij.

En het is oneerlijk. Een studiegenootje leest bijna nooit de stof uit het boek, maar leert alleen de hoorcolleges en werkcolleges. En zij heeft alles gehaald met zevens. En een ander studievriendinnetje leert nauwelijks en haalt ook bijna alles. Mijn zus heeft nog nooit een boek open gehad. Oke, beetje overdreven. Maar zij leert alleen samenvattingen, die ze koopt van de studievereniging.

En ik moet er zo hard voor werken. Nouja, ik moet er van mezelf zo hard aan werken.
Elke dag twee hoorcolleges. Gaat wel lukken. En anders is het niet erg, want als ik elke dag twee hoorcolleges doe ben ik vrijdag klaar. Drie dagen uitloop. In die drie dagen wil ik de practica en werkcolleges doen. Maar dat lukt ook wel in twee dagen, en anders laat ik de practica zitten.

Het komt wel goed. En straks ga ik House van de video kijken en morgen mag ik een beetje uitslapen.
Naast mijn studiegezeur ben ik een beetje ziekig sinds zondag. Niet uit eten geweest. Ik was/ben moe, heb hoofdpijn, beetje last van mijn oren.

In het kort: zucht, gaap, zeur, stress.
Oud 02-04-2008, 19:03
Gabb
Gabb is offline
Het valt me op zeg.. hoeveel er hier geschreven wordt.

Nou mijn dag zag er weer heel wisselend uit.
Ik klapte vandaag een beetje dicht toen ik een tussenuur had omdat de onderwerpen weer nergens over gingen. En een paar klasgenoten van mij gingen serieus "stemmetjes" nadoen..
Ik wist me echt geen houding te geven en hoe ik daarop moest reageren dus ik dacht "ach ik staar gewoon even voor me uit, want ik hoef er ook geen aandacht te geven hoor".
Dat is iets wat mij altijd in paniek bracht, namelijk de vraag "hoe moet ik hierop reageren?". Maar nu begin ik het snappen.

En dat had ik ook naar mijn moeder toe heel vaak.
Maar ik zal blij zijn als ik op kamers zit in een studentenhuis ofzo.
Van school heb ik wel iets geleerd, sinds de laatste tijd.
Er bestaat een engelse uitdrukking "Down to earth" zijn ofzo.
En ik begin te snappen van mezelf dat als ik heel enthiousiast meedoe met dingen die ik niet leuk vind, dat het lijkt op alsof ik aan het vliegen ben. En alsof ik alleen maar keihard op mijn smoel val als ik dan daarna naar huis ga. Weer zo'n act. Het hoeft helemaal niet denk ik bij mezelf. Ik kan beter laag aan de grond blijven en bij mezelf blijven, ook al ziet die grond er niet echt mooi uit.
Dan klapt die terugslag er tenminste niet de hele tijd zo hard in wanneer ik weer naar huis ga.

Qua meisjes zit het wel goed.
Ik zag vandaag wel een paar leuke meisjes, en 1 daarvan in het bijzonder had echt zo'n super leuke vrolijke uitstraling in haar ogen staan.
Ze keek mij meteen aan toen ze me zag fietsen. Dat was wel echt leuk maar ik fietse gewoon lekker door.
Ik was al blij zat dat ik dus blijkbaar weer meisjes begon te zien die ik echt leuk vindt. En ik was blij zat met dat momentje van oogcontact.
En sinds het uit is met mijn vorige vriendin heb ik dat heel lang al niet meer gehad.

Heel veel mensen hier lijken van dag tot dag te leven. Maar ik vond dit een hele geslaagde dag, en dat kan ik best naar morgen meenemen ipv morgen als een aparte dag te zien.

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:18
punkstar
punkstar is offline
knuffel voor ave en neko.

vandaag in de trein zitten janken. gelukkig was de coupe zo goed als leeg.
Oud 02-04-2008, 19:29
Verwijderd
ik haat het als mensen niet tegen confrontaties kunnen( hier in 'onze' woongroep), ik ben momenteel geen leuk persoon
maar gelukkig zijn er een paar mensen op de wereld die me aankunnen qua verbale stoomwals. die gewoon helemaal niks zeggen, of precies de juiste dingen, of hélemaal de foute dingen maar gewoon omdat ik van ze houd
ik ben alweer vrolijker
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:46
Verwijderd
@ Heksjuh: is het misschien een idee om meteen dingen te onderstrepen als je leest? Dan kan je alle belangrijke dingen makkelijk terugvinden en heb je op die manier al een samenvatting gemaakt, terwijl het wel tijd scheelt.

OT: ik ga maar eens even moed verzamelen en bellen... *zucht* *zenuw zenuw*
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:49
Verwijderd
Niet bereikbaar
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 20:17
Verwijderd
Ik heb haar nog een keer gebeld en haar nu wel bereikt. Ik kan de rekening opsturen en dan wordt het geregeld . pfieuw. De hond had gelukkig nog steeds nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 20:24
Nienna*
Nienna* is offline
Ik ben doodop. Van al dat gedoe, denk ik. Ik moet me niet zo druk maken, maar het lukt me niet.
Morgen Tacitus. Ik heb het nauwelijks geleerd, ja wel een keer eerder, maar dat komt omdat ik zó moe ben, zó moe en zo gedemotiveerd. Ik kán niet meer. Mijn hele rug doet pijn, mijn hoofd en ik ben zo moe...
en dan moet ik mijn examens nog krijgen. Help?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 20:38
Verwijderd
@Heksjuh: Het gaat er niet zo zeer om hoeveel tijd je er aan besteed, het gaat er meer om hoe je leert. Misschien leren dat studiegenootje en je zus efficienter? Of nemen ze met minder leren genoegen en zou jij daar ook gewoon voldoende aan hebben. Misschien zou je eens kunnen kijken of je een cursus over hoe je moet studeren kunt doen bij de universiteit, wie weet heb je daar wat aan en/of voel je je er zekerder door.

Samenvatten terwijl je leest stoort trouwens erg in het 'verhaal', vind ik...lezen en markeren en daarna samenvatten vind ik zelf beter werken. Al vat ik maar zelden samen, wat ik wel doe is vragen maken van alles wat ik gemarkeerd heb (dus van alle belangrijke dingen). Die vragen beantwoord ik zo kort mogelijk en vervolgens leer ik de vragen + antwoorden. Ik vind dat fijn werken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 20:42
Redhair
Redhair is offline
Darkfairy, tuurlijk mag jij je leeg en verdrietig voelen, dan stel je je echt niet aan hoor meis. Als je moeder dat denkt laat je haar dat lekker denken, jij kan niets aan je gevoel doen. Ook al heb je hem al jaren niet gezien, je hebt wel fijne herinneringen en het is gewoon raar dat degene waar je die herinneringen van hebt nu overleden is. Knuffel.

Ik moet het gewoon proberen, vind ik. Gewoon iets met K. beginnen. Of wil ik altijd relaties blijven ontlopen? Het lijkt wel alsof ik, nu ik hier in het topic eens eindelijk gezegd heb wat me tegenhoud, nog meer voor hem voel. Misschien ben ik wat bewuster geworden wat het probleem is, waardoor mijn gevoel minder wordt geblokkeerd. We zijn nu al bijna een stelletje, alleen dan platonisch. Ik moet gewoon eens goed met hem praten. Vragen wat hij eigenlijk precies voor mij voelt, wat hij ermee wil. Vertellen dat ik hem echt leuk vind en geen spelletje met hem speel, vertellen van vroeger, mijn angsten uitleggen, zeggen dat het best zwaar kan worden mocht er iets tussen ons komen, dat er veel van hem gevraagd zal worden.
Maar dat praten stel ik weer uit, want daar open ik misschien een deur mee. Dan wordt terugkrabbelen en op huidige voet verder gegaan moeilijker. Maar hoelang trekt hij dit nog? Ik moet me niet zo laten tegen houden en er voor gaan, godverdomme. Wat heb ik liever? Zo doorgaan, uiteindelijk stopt het, en dan teleurgesteld achter blijven. Dan heb ik iets wat mooi kan zijn geen kans gegeven, heb ik hem en mezelf geen kans gegeven, het voorbij laten gaan. Of wil ik het proberen, ervoor gaan, een leuke relatie krijgen? Want ik weet bijna zeker dat hij genoeg geduld en begrip kan opbrengen, ik weet dat hij me zou steunen. Ik weet dat ik uiteindelijk ook gewoon seks kan hebben en er zelfs van kan genieten. Als dat met J. kon, kan dat zeker met hem.
Pff, ik zie het zo vaak voor me. Het wordt langzaam lente en warmer, lekker samen in zijn bus overal in het land naar feestjes gegaan, in de zomer misschien naar een teknofestival in het buitenland. Hij en ik.
Vlucht niet steeds, ga er gewoon voor. Jaja.

Open this window, just let the wind blow in
And let it grab you and calm you down.
And if there is no way then find a way,
Don’t go down the easy way,
And don’t let any of them bastards hold you down.
Oud 02-04-2008, 20:44
Verwijderd
Stress. Ik zag d'r online komen bij hyves dus ik belde d'r. Ze neemt niet op, nee dat dacht ik al. Ik snap er gewoon helemaal niks van. We waren toch vriendinnen, waarom laat ze me nu zo in de steek? En waarom laat ik het niet gewoon los, waarom ben ik niet boos op d'r, waarom stop ik niet met contact zoeken? Waarom kan ik dat niet?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 20:53
Verwijderd
Redhair: ja ja ja ja ja! eens! ga ervoor! Ik gun het je zo.

OT:
ik blijf bij mijn stelling dat ik echt zou moeten lachen om mezelf. ik haal hier niets uit, en daar lijkt het om te gaan. ik eet, om niets anders te hoeven voelen dan verachting. ik help mezelf naar de klote, omdat ik niet weet wat ik anders moet. ik ga achteloos met mezelf om, omdat iedereen dat doet. omdat ik niets ben, als ik alleen ben, als er niemand is om iemand voor te zijn. Ik leef op de aandacht van anderen, op wat ze van me willen. Ik geef en ik geef, maar ik geef nooit iets wat echt van mij is. Wat ik geef, heb ik al afgeschreven. Hier, hier heb je mijn lijf. Hier, hier heb je mijn hulp, mijn schouder, mijn alles wat je hebben wil. Hier, ik hoef het niet. Ik hoef mij niet.

Men zegt 'ik snap niet dat jij jezelf niet mooi vindt.' Dat is het niet. Ik weet heus wel dat ik niet lelijk ben. Dat ik best een leuk gezicht heb, een vrouwelijk lijf. Ik weet het heus wel, zeker nu ik xx kilo lichter ben. Ik weet dat mensen dat vinden. Maar ik walg er van. Ik walg van mijn heupen, van mijn buik, van mijn borsten, van alles wat mij vrouwelijk maakt. Ik veracht de mannen die naar me kijken, maar kan niet zonder. Ik haat de meisjes die zeggen dat ze mijn wimpers/ogen/lippen willen, maar wil niet zonder. Ik zie het niet, maar het zal wel zo zijn als ze het zeggen.
Dat meisje dat naar me kijkt in de spiegel, dat ben ik niet. Ze is zo achteloos, zo onverschillig. Het maakt haar niet uit wat ze haar lijf aandoet, het kan haar niet schelen wie ze pijn doet; dat ik dat ben. Het interesseert haar niet. Ze kijkt kil en hard en ik ken haar niet. Ik wil haar niet kennen, zo was ik nooit.

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 20:58
punkstar
punkstar is offline
Citaat:
Ik hoef mij niet.
Oud 02-04-2008, 21:26
darkfairy
darkfairy is offline
@redhair.
je hebt wel gelijk eigenlijk.
ik moet het alleen nog allemaal een beetje beseffen.
en dat gaat morgen gebeuren denk ik.
en ik ben bang dat ik morgen op het werk.
in tranen uitbarst en dat moet niet gebeuren.
en redhair ook een knuffel voor jou dankje .
Oud 02-04-2008, 21:31
darkfairy
darkfairy is offline
.
ik ga maar eens proberen te slapen.
hopelijk gaan de beelden dan dan ook weg.
van toen ik hem nog zag.
van een paar jaar geleden.
.
Oud 02-04-2008, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Wel een 9 hebben, maar geen studentenleven. Puh, wat saai.[/size]
Oh ja, want een 'echt' studentenleven hebben is de utopische droom van elke student...

Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 22:07
Verwijderd
Ik ga zo maar slapen. Ik ben echt hartstikke moe. Normaal ga ik nooit zo vroeg naar bed, maar al die verkrampte spieren vreten energie. Ik weet alleen niet hoe ik moet liggen. Ik lig normaal altijd op mijn rechterzij maar dat doet nu pijn in mijn been en arm. En als ik op mijn linkerzij lig, ligt de deken op mijn knie en dat doet ook pijn. Maar goed, mijn nek en schouders vinden het in ieder geval wel prettig om te liggen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 22:23
Verwijderd
Citaat:
@redhair.
je hebt wel gelijk eigenlijk.
ik moet het alleen nog allemaal een beetje beseffen.
en dat gaat morgen gebeuren denk ik.
en ik ben bang dat ik morgen op het werk.
in tranen uitbarst en dat moet niet gebeuren.
en redhair ook een knuffel voor jou dankje .
Als je moet huilen op het werk lucht dat misschien op, dan kunnen zij met je erover praten en je troosten. Ik weet niet of het aardige mensen zijn op je werk, maar als ze dat zijn dan troosten ze je.

Ik heb mijn begeleider en iemand van het zorgteam op school maar gemaild omdat ik me echt totaal niet lekker voel.

E-mail: De laatste tijd voel ik me niet zo goed. Ik heb het idee dat ik het voor mijn gevoel veel te druk heb. 4 volle dagen school, vrijdag begeleider, nog met de trein naar huis, zaterdag hele dag werk enz. Ook voel ik me eenzaam omdat het contact met vrienden van “vroeger” verwaterd en ik ze niet echt vaak meer spreek. Ik voel me overbelast. Ik heb nergens zin meer in. Ik voel me gespannen. Ik kan ook niet tegen alleen zijn en al helemaal niet tegen vervelen. Als ik alleen ben voel ik me ook wel angstig. Ook huil ik meer.

Ook ben ik steeds vaker “schoolziek”, terwijl ik dat vorig jaar volgens mij nooit deed, hoogstens paar uurtjes eerder naar huis, of gewoon ietsje eerder.

Ook vind ik de thuissituatie niet echt leuk meer, want mijn broer en zus wonen op kamers en hebben het heel erg druk, dus die zie ik niet zo vaak en mijn moeder heeft een café waardoor ze bijna geen tijd meer voor me heeft.

Ik had dit nog niet eerder verteld omdat ik er niet aan denk als ik vrolijk ben of dat ik het niet nodig vind om het te vertellen als ik me vrolijk voel. Sowieso ben ik iemand die lang met iets wacht en iets pas verteld als het erger is. Ik weet niet echt goed wat ik hiermee aanmoet en daarom e-mail ik het naar jou omdat ik me niet echt prettig voel zo. Ik wilde vragen of je het misschien herkend bij andere mensen die je begeleid en misschien advies hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 22:32
kroot
kroot is offline
Ik voel me een wrak en ik weet niet hoe het komt. Ik ben kapot. Tover elke dag weer ergens energie van tevoorschijn. Ik weet het even niet meer.....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 22:51
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Vandaag was echt een rampdag.. maar daar ga ik het niet over hebben..
Ik heb wel een super mooi vest gekocht.. vindt hem echt zoooo mooi...
En morgen ga ik een neuspiercing laten zetten, en nu gelijk zo'n kleintje.. iets wat ik al jaren wil.. Ik vindt dat echt zooo mooi... dus morgen misschien wel weer een foto van mij met neuspiercing...

Morgenochtend naar de psychiater... dat is echt eng... wegen, beslissen voor bloedprikken...en morgen of vrijdag hoor ik of ik echt naar de deeltijd in Apeldoorn kan...Ik hoop t zo...

knuffel voor iedereen...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 23:26
Rob
Rob is offline
Morgen Paganfest en ik heb er ongelofelijk veel zin in. Ga alleen niet zat worden wat concertbier is f0kking duur dus da's een no-go. XD
Oud 03-04-2008, 00:14
Verwijderd
*knuf voor dolce*
Ik heb ook een neuspiercing en ik ben er nog steeds heel blij mee (al 6 jaar ). En ik ga voor je duimen dat je naar Apeldoorn mag!

OT: ARGH . Ja ik ben nog wakker, want ik had opeens de geest gekregen en wilde nu eindelijk mijn breiwerk afmaken. Het breiwerk was al heel lang af, lag al een half jaar in de kast, ik moest het alleen nog afwerken en aan elkaar mazen. Maar verdomme! Als ik het niet dacht... Het patroon klopt niet . Ik had moeten vertrouwen op mijn ruimtelijk inzicht... Ik hoop maar dat het wel lukt als ik het doe zoals het in mijn hoofd wel zou moeten kloppen maar anders word ik echt héél kwaad. Maanden werk voor niks .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten