Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2008, 19:32
Verwijderd
Citaat:
omdat het doelloos is en slechts tot provocaties lijdt
Dat ben ik niet met je eens. Ook al is de meeste media best wel gekleurd, het wordt zo wel beter onder de aandacht gebracht. Daarnaast kan je ook stellen dat het niet in de politiek gevoerd moet worden omdat het een breed maatschappelijk issue is, dus iedereen moet er eigenlijk over mee kunnen praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2008, 19:34
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoe kan je dan mogelijkerwijs kritiek uiten op de gang van zaken? Ik sluit me overigens aan bij Deadlock: waarom?
het debat over segregatie en intergratie moet in het politieke speelveld plaatsvinden, zodat er middelen gevonden worden om zo goed mogelijk met elkaar te leven (overigens heb ik nergens last van) dan wel segregatie (ben ik geen voorstander van maar is een optie) verder hoor ik niemand met een andere aanpak dus hard blaffen helpt niets, overigens MAG iedereen van mij zo hard blaffen als hij wilt MAAR moet dan zelf de beveiliging financieren die hij nodig denkt te hebben, zo niet dan moet hij m.i. kiezen voor een zorgvuldigere formulering zodat hij net zoals ik geen beveiliging nodig heeft en toch dezelfde kritiek uit.

kies maar, intergratie of segregatie

Citaat:
Dat ben ik niet met je eens. Ook al is de meeste media best wel gekleurd, het wordt zo wel beter onder de aandacht gebracht. Daarnaast kan je ook stellen dat het niet in de politiek gevoerd moet worden omdat het een breed maatschappelijk issue is, dus iedereen moet er eigenlijk over mee kunnen praten.
uiteraard en zonder twijfel, als het niet tot provocaties zou lijden zou jami niet denken dat hij beveiliging nodig heeft, maar nogmaals hij mag die film van mij op elk mogelijk kanaal uitzenden en hij mag er in vertonen wat hij wil maar als hij denkt als gevolg daarvan beveiling nodig heeft zal hij daar als particulier dus zelf zorg voor moeten dragen
Oud 02-04-2008, 19:44
Verwijderd
Ook dat ben ik niet met je eens. Ik vind alleen dat het niet nodig zou moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 23:01
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ook dat ben ik niet met je eens. Ik vind alleen dat het niet nodig zou moeten zijn
maar kennelijk is het dat wel.
misschien wordt je morgen wakker en is de wereld perfect maar ik zou er maar niet je salaris om verwedden.
Oud 03-04-2008, 17:29
Gatara
Gatara is offline
Balkenende en Hirsch Ballin zijn pussies vergeleken met deze man in Iran:

Fire on Quran in English language

I have decided to set Quran on fire as long as Islamic dictatorship of Iran:

1. doesn't commit to Universal Declaration of Human Rights rules;
2. doesn't stop executions;
3. doesn't free students and opposition from prison;
4. doesn't bring justice in Judiciary system and society.

I believe religious disobedience is the key to save Iranian people from ruling mullahs. They preach that Islam is religion of peace and freedom which is a hypocrisy in reality.
So as long as this hypocrisy goes in Iran, this fire is on Quran and I will continue to do so for unlimited time. Also I encourage you to set fire on Quran in every corner and leave the rest of it in the city because this movement should spread itself among everyday people.

I chose this date because it's Islamic sacred month in the Islamic calendar which in this month the Hajj Pilgrimage takes place. So setting Quran on fire, I am sending this message to mullahs (clergies) who live in hypocrisy that if Islam has not brought peace and prosperity in Iran for Iranians as logic suggests, we should get rid of it like what I am doing.

Also I am asking you to support this campaign.

En:

It is so weird how Moderate Muslims are most worried about Quran and Islam than how Islamic government is violating human rights on daily basis in the name of Islam!
There are two possibilities;
1) If Islam instructions are instructing to violate human rights so we have to get rid of it because human right comes first than a cruel Islamic instruction.
2) Moderate Muslims say Islam instructions are good and peaceful but extremists hijacked Islam and minsinterpreted it in the way that serves their objectives. In this case Moderate Muslims should get upset the way that extremist use their religion and they have to react to daily human rights violations.
If moderate Muslims don't show their anger to Islamic human right violators so it means Moderate Muslims don't care how Islamic government is violating human rights in Islamic countries. That's why in current situations you will see my protest in a manner that everybody, including moderate Muslims and extremist get my message and think about my frustration which is the daily problem of me and every Iranian people.

Setting fire on Quran is a protest against a government who deals with us, people, based on Quran rules, thus, I have the right to burn the book in this protest. Based on the rules from this book, they oppress me and people in Iran and excuse us that it's Islamic law and we run country based on Quran and Islam laws so I am burning the book of Islam to protest against any human rights violations in the name of religion.

(Op eigen risico kan je die verbranding hier zien: http://www.fireonquran.com/)

Laatst gewijzigd op 03-04-2008 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 17:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Er is geen god dan Allah, en Mohammed is zijn profeet.

Zo, ik ben nu moslim
dat moet je drie keer zeggen en oprecht en met getuigen. Zo telt dat niet

Citaat:
Bij deze geef ik aan niet in Allah te geloven en niet in Mohammmed als zijn profeet. Zo, ik ben nu afvallige.

[afbeelding]

bring it on!
lol, je kan echt niet tekenen moet dat een hakenkruis op een piemel voorstellen?

Citaat:
Verder heeft Hirsch Balin ook een doel met zijn uitspraken, en moet hij als minister sowieso altijd bewust zijn van de maatschappelijke consequenties van zijn of haar uitspraken. Dat is Balin volgens mij ook, maar misbruikt juist deze macht.
Volgens mij had Jami ook dreigementen uit Iran gekregen. Of is dat slechts een gerucht?
Oud 03-04-2008, 23:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dat moet je drie keer zeggen en oprecht en met getuigen. Zo telt dat niet
Echt waar? Ik dacht dat the rule of three alleen voor wiccans gold?

Citaat:
lol, je kan echt niet tekenen moet dat een hakenkruis op een piemel voorstellen?
Dat is mijn artistieke impressie van een moskee. Of een piemelgebouw. En nee, ik kan niet tekenen

Citaat:
Volgens mij had Jami ook dreigementen uit Iran gekregen. Of is dat slechts een gerucht?
Dat wilde hij ontkennen noch bevestigen, geloof ik?
Oud 04-04-2008, 06:42
hookee
hookee is offline
Citaat:
(Op eigen risico kan je die verbranding hier zien: http://www.fireonquran.com/)
Typisch.. niet meer te zien, van beide sites (ook YouTube) verwijderd..
Nou vraag ik me meteen af, wie oh wie heeft dat gedaan? En, bungelt de kleptomaan inmiddels op het marktplein aan een koordje?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 08:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Typisch.. niet meer te zien, van beide sites (ook YouTube) verwijderd..
Nou vraag ik me meteen af, wie oh wie heeft dat gedaan? En, bungelt de kleptomaan inmiddels op het marktplein aan een koordje?
ik zie het wel nog, btw.

Dat laatste weet ik niet.
Oud 04-04-2008, 08:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dat is mijn artistieke impressie van een moskee. Of een piemelgebouw. En nee, ik kan niet tekenen
ooh een moskee. Beetje dikke minaret als je het mij vraagt En eentje maar?

Ze zijn bij dordrecht (?) 1 aan het spoor aan het bouwen. Leuk hoe je het van een paar betonblokken opgebouwd ziet. Er komt nu eindelijk wat vorm in met wat koepels erop. Ben benieuwd hoe die eruit ziet als ie af is.

Citaat:
Dat wilde hij ontkennen noch bevestigen, geloof ik?
ah. Zeker vanwege zijn familie ofzo.
Oud 04-04-2008, 16:56
Mobius
Mobius is offline
Citaat:

Ze zijn bij dordrecht (?) 1 aan het spoor aan het bouwen. Leuk hoe je het van een paar betonblokken opgebouwd ziet. Er komt nu eindelijk wat vorm in met wat koepels erop. Ben benieuwd hoe die eruit ziet als ie af is.
Waarschijnlijk als een wanstaltig gedrocht, moskeeën zijn fucking lelijk en passen niet in ons land. Net zo min als dat er molens passen in de woestijn.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk als een wanstaltig gedrocht, moskeeën zijn fucking lelijk en passen niet in ons land. Net zo min als dat er molens passen in de woestijn.
Waarom "passen" moskeeën hier niet. Ik ben het met je eens hoor, maar niet om die reden, maar om dezelfde reden dat ik ook wil dat kerken weggaan.

En waarom zouden molens niet in de woestijn passen?

staat prima.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 17:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
molens passen zeker in de woestijn.
en moskeeen passen daar waar moslims wonen.

niet zo idioot doen
Oud 04-04-2008, 17:56
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Waarom "passen" moskeeën hier niet. Ik ben het met je eens hoor, maar niet om die reden, maar om dezelfde reden dat ik ook wil dat kerken weggaan.

En waarom zouden molens niet in de woestijn passen?

[afbeelding]

staat prima.
Een volk dat anderen stelselmatig onderdrukt zou nooit zijn barbaarse tempels op ons grondgebied mogen zetten. Een land als Oostenrijk heeft het goed begrepen. Daarnaast past het niet in het cultuurbeeld. Nederland = westers. Moskeeën = oosters. De laatste maanden is bewezen dat die twee culturen niet te vermengen zijn omdat ze elkaar altijd in de weg zullen zitten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 17:58
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
molens passen zeker in de woestijn.
en moskeeen passen daar waar moslims wonen.

niet zo idioot doen
Molens passen in de woestijn? Molens passen op een vruchtbaar stuk grond, om de gewassen te vermalen. In de woestijn groeit niets, dus zijn er ook geen molens nodig. Nederland is vruchtbaar dus molens zijn door de eeuwen heen onderdeel geworden van ons landschap en cultuur.

Moskeeën passen toch echt beter bij de goud-beige achtergrond van de woestijn. Een moskee naast een Albert Heijn is geen gezicht. Als ik een homoseksuele modekoning was, zou ik spontaan last krijgen van migraine.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 18:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Molens passen in de woestijn? Molens passen op een vruchtbaar stuk grond, om de gewassen te vermalen. In de woestijn groeit niets, dus zijn er ook geen molens nodig. Nederland is vruchtbaar dus molens zijn door de eeuwen heen onderdeel geworden van ons landschap en cultuur.
als nederlander zou je moeten weten dat er verschillende soorten molens zijn, bv windmolens.
verder heb je oases in de woestijn.

Citaat:
Moskeeën passen toch echt beter bij de goud-beige achtergrond van de woestijn. Een moskee naast een Albert Heijn is geen gezicht. Als ik een homoseksuele modekoning was, zou ik spontaan last krijgen van migraine.
gelukkig krijg je bij de albert heijn paracetamolletjes
Oud 04-04-2008, 18:11
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
als nederlander zou je moeten weten dat er verschillende soorten molens zijn, bv windmolens.
verder heb je oases in de woestijn.
Nee, ik had het over molens.

Citaat:
gelukkig krijg je bij de albert heijn paracetamolletjes
Ja.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 18:47
Joostje
Joostje is offline
De woestijn is over het algemeen een kaal stuk grond. Molens passen daar makkelijk in.
Oud 04-04-2008, 18:58
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
De woestijn is over het algemeen een kaal stuk grond. Molens passen daar makkelijk in.
Je let niet goed op.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 19:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hangt er van af. Groteske protserige plannen zoals toen voor de Westermoskee passen hier niet. Maar goed, datzelfde geldt voor buitennissige kerken etc.
Oud 04-04-2008, 19:30
Mobius
Mobius is offline
Meer dan de helft van Nederland hangt geen enkele religie aan. Over een relatief korte periode (na de vergrijzingsgolf) kunnen al die kerken worden afgebroken, daar maak ik me dus absoluut niet druk om.

De Islam, however, heeft een veel grotere schare fanatisten, die maar al te graag dit land vol willen bouwen met middeleeuwse bouwwerken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 19:45
arPos
arPos is offline
moskeeën/kerken zouden gewoon binnen de al bestaande bestemmingsplannen moeten passen, zodoende een uniformiteit te bereiken in een buurt

in de huidige vorm doen ze dat niet
Oud 04-04-2008, 19:46
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
moskeeën/kerken zouden gewoon binnen de al bestaande bestemmingsplannen moeten passen, zodoende een uniformiteit te bereiken in een buurt

in de huidige vorm doen ze dat niet
Zolang er geen kerken horen in Saudi-Arabië, horen er ook geen moskeeën hier.

Kerken sterven, zoals ik al eerder zei, wel uit na de vergrijzingsgolf. Op de EO-jongeren na komt er dan niemand meer.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 20:07
arPos
arPos is offline
Citaat:

Kerken sterven, zoals ik al eerder zei, wel uit na de vergrijzingsgolf. Op de EO-jongeren na komt er dan niemand meer.
ik geloof dat ik al zei dat moskeeën in de huidige vorm niet in een bestaand bestemminsplan horen.

misschien moet moslim-nederland eens over nieuwe architectuur nadenken, en de christenen onder ons ook.
Oud 04-04-2008, 20:08
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
ik geloof dat ik al zei dat moskeeën in de huidige vorm niet in een bestaand bestemminsplan horen.

misschien moet moslim-nederland eens over nieuwe architectuur nadenken, en de christenen onder ons ook.
Misschien moet moslim-Nederland eens gaan nadenken over een gezellige remigratie.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 20:09
arPos
arPos is offline
Citaat:
Misschien moet moslim-Nederland eens gaan nadenken over een gezellige remigratie.
wat mij betreft als ze dat willen
Oud 04-04-2008, 20:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
omdat jami bewust het risico opzoekt door als ex-moslim, moslims af te fakkelen.

niet preventief...
Net als dat meisjes in kortje rokjes het opzoeken om verkracht te worden?

Citaat:
Slechte vergelijking, dan zouden hier ook geen kerken horen en in Turkije geen kerken en moskeeen.

Ik vind dat die Jami eerst maar eens goed uit moet leggen waarom hij geen film maakt, hij komt nu een beetje over als een lafaard.
Oud 04-04-2008, 20:43
Joostje
Joostje is offline
[QUOTE=Mobius;27331075]Zolang er geen kerken horen in Saudi-Arabië, horen er ook geen moskeeën hier.QUOTE]

Vind je ook dat zolang Saoudi Arabië een geloofspolitie erop let dat iedereen zich wel naar islamitische maatstaven gedragen, wij ook een christelijke geloofspolitie moeten hebben?
Oud 04-04-2008, 20:47
arPos
arPos is offline
Citaat:
Net als dat meisjes in kortje rokjes het opzoeken om verkracht te worden?

Ik vind dat die Jami eerst maar eens goed uit moet leggen waarom hij geen film maakt, hij komt nu een beetje over als een lafaard.
ik zie niet hoe meisjes met rokjes ex-verkrachters zouden moeten zijn

nee omdat hij een cultuur-maatschappelijke snaar aanraakt, wat hij zoals ik al eerder zei best mag doen, maar als hij als ontwikkelaar raamt kosten te moeten maken voor beveiling dan moet hij dat maar betalen,kan of wil hij dit niet is dat jammer dan zou hij er voor kunnen kiezen ervan af te zien zijn productie te ontwikkelen.

in het politieke arena is dat een ander verhaal
Oud 04-04-2008, 20:57
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ik zie niet hoe meisjes met rokjes ex-verkrachters zouden moeten zijn
Punt is - en ik neem aan dat je dat wel begreep - dat je de verantwoordelijkheid mi bij de verkeerde persoon legt. He had it coming is iets anders dan hij heeft het verdiend.

Ik weet ook wel dat als ik morgen hier voor de moskee ga staan en een koran in brand steek dat ik een vrij groot probleem heb, maar ik vind niet dat ik dat dan verdiend heb en het daarom maar moet laten. Ik weet ook nog niet of ik het durf.
Oud 04-04-2008, 21:00
arPos
arPos is offline
Citaat:
Punt is - en ik neem aan dat je dat wel begreep - dat je de verantwoordelijkheid mi bij de verkeerde persoon legt. He had it coming is iets anders dan hij heeft het verdiend.

Ik weet ook wel dat als ik morgen hier voor de moskee ga staan en een koran in brand steek dat ik een vrij groot probleem heb, maar ik vind niet dat ik dat dan verdiend heb en het daarom maar moet laten. Ik weet ook nog niet of ik het durf.
ja dat is dan ook mijn persoonlijke mening, dat juist hij met zijn verleden, zo mediageil moet doen, en vervolgens als een angstig haasje achter een dikke boom gaat zitten, maar geheel terzijde natuurlijk

zo laten gaat niet maar dat is een ander debat, en daar moeten ze inderdaad eens werk van maken
Oud 04-04-2008, 21:01
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Slechte vergelijking, dan zouden hier ook geen kerken horen en in Turkije geen kerken en moskeeen.
Wat mij betreft blijft dit hele land religie-vrij, inclusief hun potsierlijke, pompeuze bouwwerken. Maar zoals ik al zei zal het Christendom in Nederland grotendeels uitsterven na de vergrijzingsgolf, natuurlijk met uitzondering van Urk en Staphorst. Ik maak me het meest zorgen om de religie met de grootste schare fanatiekelingen, dus daar zal ik mezelf ook het meest tegen keren.

Citaat:
Vind je ook dat zolang Saoudi Arabië een geloofspolitie erop let dat iedereen zich wel naar islamitische maatstaven gedragen, wij ook een christelijke geloofspolitie moeten hebben?
Ik heb mezelf al vaker geërgerd geuit jegens mensen die, wanneer ik een onderwerp aansnijd waarin de Islam negatief bejegend wordt, pareren met argumenten die hoe dan ook te maken hebben met het Christendom. Alsof je die twee religies (binnen deze landsgrenzen) met elkaar kunt vergelijken. Ik ben geen Christen, kom daarom dan ook niet aan met rare vragen, zoals of we een Christelijke geloofspolitie moeten hebben of niet. Samenvattend keer ik mezelf tegen iedere vorm van religie, maar zie ik dat het Christendom op sterven na dood is (behalve in boer'n Gristendorpen en in Rouvoet) en dat de Islam hier steeds fanatieker wordt.

Vroeger was het Christendom hier fanatiek. Mijn vader vertelt me nog wel verhalen over de buurtpastoor, die drie maanden nadat zijn moeder bevallen was van haar negende, kwam vragen of ze onderhand nog niet zwanger was. Ronduit belachelijk natuurlijk, ik ben blij dat er uiteindelijk ontzuiling heeft plaatsgevonden zodat we dat domme bijgeloof achter ons kunnen laten. Maar het huidige goddeloze klimaat maakt langzaam plaats voor de Islam, een zo mogelijk nog idiotere variant van belachelijke religie. Vind je het gek dat ik het liefst wil dat ze allemaal terugkeren naar waar ze vandaan komen, en mij (en vele anderen) die niets te maken wil hebben met moskeeën, kerktorens en minaretten, gewoon met rust laten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:02
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik weet ook nog niet of ik het durf.
Er zijn weinig mensen die dat durven. Islam equals violence.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:04
arPos
arPos is offline
Citaat:
Vind je het gek dat ik het liefst wil dat ze allemaal terugkeren naar waar ze vandaan komen, en mij (en vele anderen) die niets te maken wil hebben met moskeeën, kerktorens en minaretten,
niet zozeer gek, maar wel zwart/wit

Citaat:
Er zijn weinig mensen die dat durven. Islam equals violence.
dat is dus een onjuiste bewering, een deel van de islam equals violence, ze eruit trappen levert problemen op,met zijn alle aan passen aan de huidige situatie met of zonder dichte (europese?) grenzen. ook

herrie blijven trappen en jij-spelletjes spelen is basisschoolvoer
Oud 04-04-2008, 21:14
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
niet zozeer gek, maar wel zwart/wit
Wat is er zwart-wit aan het streven naar een religie-vrije maatschappij?

Citaat:
dat is dus een onjuiste bewering, een deel van de islam equals violence, ze eruit trappen levert problemen op,met zijn alle aan passen aan de huidige situatie met of zonder dichte (europese?) grenzen. ook

herrie blijven trappen en jij-spelletjes spelen is basisschoolvoer
Hier hebben we het over gehad, het is mijn standpunt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ik heb mezelf al vaker geërgerd geuit jegens mensen die, wanneer ik een onderwerp aansnijd waarin de Islam negatief bejegend wordt, pareren met argumenten die hoe dan ook te maken hebben met het Christendom.
Jij begint zelf met het bouwen van moskeen te koppelen aan het bouwen van kerken, ik niet. Als je alle religies belachelijk vindt, waarom wil je die koppeling dan maken?
Oud 04-04-2008, 21:19
Mobius
Mobius is offline
Ik begon er niet mee, dat deed T_ID.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Een volk dat anderen stelselmatig onderdrukt zou nooit zijn barbaarse tempels op ons grondgebied mogen zetten. Een land als Oostenrijk heeft het goed begrepen. Daarnaast past het niet in het cultuurbeeld. Nederland = westers. Moskeeën = oosters. De laatste maanden is bewezen dat die twee culturen niet te vermengen zijn omdat ze elkaar altijd in de weg zullen zitten.
1. Niet alle moslims zijn verantwoordelijk voor onderdrukking die andere moslims uitoefenen.
2. Niet alle moslims ondersteunen onderdrukking (zachtstgezegd)
3. Religies zijn niet per definitie gekoppeld aan culturen, kijk naar het christendom in Zuid Amerika of desnoods Zuid Korea.
4. Culturen zijn aan verandering onderhevig, 60 jaar geleden was het christendom in Nederland ook een stuk conservatiever
5. Culturen veranderen onder invloed van andere culturen, kijk naar verschil reacties moslims in Nederland en die in Indonesie.
7. Waar begon T_ID ermee(de koppeling)? Ik iig niet.
6. Wat is in godsnaam een cultuurbeeld?
Oud 04-04-2008, 21:33
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
1. Niet alle moslims zijn verantwoordelijk voor onderdrukking die andere moslims uitoefenen.
2. Niet alle moslims ondersteunen onderdrukking (zachtstgezegd)
3. Religies zijn niet per definitie gekoppeld aan culturen, kijk naar het christendom in Zuid Amerika of desnoods Zuid Korea.
4. Culturen zijn aan verandering onderhevig, 60 jaar geleden was het christendom in Nederland ook een stuk conservatiever
5. Culturen veranderen onder invloed van andere culturen, kijk naar verschil reacties moslims in Nederland en die in Indonesie.
7. Waar begon T_ID ermee(de koppeling)? Ik iig niet.
6. Wat is in godsnaam een cultuurbeeld?
1. Je kan me nog meer vertellen. Op die manier kan je nooit iets tegen de problemen beginnen, natuurlijk.

2. Zie 1.

3. Weer Christendom. Ik ga er niet op in. Kijk in het Midden-Oosten en zie de verschillen tussen de culturen, hoeveel tel je er?

4. Hier heb ik het toch over gehad?

5. Klopt, de Nederlandse cultuur verandert onder invloed van de Islamitische cultuur.

7.(die volgorde houd jij aan) Zijn laatste reactie in dit topic, goed zoeken!

6. Ik verzin er nog weleens wat woorden bij, als geenstijl het doet kan ik het ook Omschrijving: het totaalbeeld aan culturele verschijnselen in een bepaald land.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Meer dan de helft van Nederland hangt geen enkele religie aan. Over een relatief korte periode (na de vergrijzingsgolf) kunnen al die kerken worden afgebroken, daar maak ik me dus absoluut niet druk om.
.
geen respect voor vaak hoogstaande architectuur (gekke lelijke jaren 70 protestantse kerken niet meegeteld)
Oud 04-04-2008, 21:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
3. Weer Christendom. Ik ga er niet op in. Kijk in het Midden-Oosten en zie de verschillen tussen de culturen, hoeveel tel je er?
extreem veel. het is er niet allemaal arabisch, hoor.
Oud 04-04-2008, 21:51
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
geen respect voor vaak hoogstaande architectuur (gekke lelijke jaren 70 protestantse kerken niet meegeteld)
Misschien dat ze op de lege plek wel een fatsoenlijk functioneel gebouw kunnen plaatsen, mét mooie architectuur.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:51
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
extreem veel. het is er niet allemaal arabisch, hoor.
M.a.w. ik kan er geen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 22:18
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat is er zwart-wit aan het streven naar een religie-vrije maatschappij?
ehm alles, namelijk het feit dat niet de gehele bevolking ongelovig is.
als je me zou vragen of ik ook een religievrije maatschappij zou wensen dan zou ik als niet-gelovige ook ja op zeggen, maar feit is dat we geen religievrije maatschappij hebben en dus hoogstens de huidige situatie kunnen verbeteren, hetzij de ene kant op hetzij de andere.

Citaat:
Hier hebben we het over gehad, het is mijn standpunt.
een onjuist standpunt

Citaat:
6. Ik verzin er nog weleens wat woorden bij, als geenstijl het doet kan ik het ook Omschrijving: het totaalbeeld aan culturele verschijnselen in een bepaald land.
een multiculturele samenleving dus
Oud 04-04-2008, 22:25
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
ehm alles, namelijk het feit dat niet de gehele bevolking ongelovig is.
als je me zou vragen of ik ook een religievrije maatschappij zou wensen dan zou ik als niet-gelovige ook ja op zeggen, maar feit is dat we geen religievrije maatschappij hebben en dus hoogstens de huidige situatie kunnen verbeteren, hetzij de ene kant op hetzij de andere.
Je hebt écht alle hoop opgegeven, je klinkt zo verslagen. "We hebben het nu eenmaal, dus we zullen er het beste van moeten maken" is niet echt een strijdbare mentaliteit. Als de politieke partijen er zo over dachten zou het een mooie rotzooi zijn.

Citaat:
een onjuist standpunt
Vind jij.

Citaat:
een multiculturele samenleving dus
Het doet me iedere keer weer pijn om dat woord te moeten lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 22:33
arPos
arPos is offline
Citaat:
Je hebt écht alle hoop opgegeven, je klinkt zo verslagen. "We hebben het nu eenmaal, dus we zullen er het beste van moeten maken" is niet echt een strijdbare mentaliteit. Als de politieke partijen er zo over dachten zou het een mooie rotzooi zijn.
nee ik denk vanuit het perspectief dat je huidige situaties beter en efficienter kan regelen waardoor je uiteindelijk een uitkomst krijgt waar iedereen met relatief weinig problemen mee kan leven, op het moment zie ik alleen maar een vergroting van geweld in het algemeen omdat vooral de politiek maar ook bv. de media niet tot de kernvraag willen komen, should they stay or should they go.

als je wilt deporteren mag je stemmen op de volksvertegenwoordiger van jouw keuze die een segregatiebeleid wil volgen

in het andere geval kies je ervoor samen te leven.

ikzelf zit in het middenl immigratieafbouw, ongewenste elementen bestrijden en immigratie vanuit bepaalde landen op een zwarte lijst (evt. in eur. verband)

Citaat:
Vind jij.
Citaat:
2. Niet-westerse allochtonen met een stabiele arbeidsmarktpositie

· Nederland telt bijna 450.000 niet-westerse allochtonen met een vaste baan of een eigen bedrijf.

· Het aantal allochtone ondernemers steeg van 21.000 in 1994 tot ruim 58.000 in 2004. Onder hen 15.000 Turken, 10.000 Surinamers en bijna 6.000 Marokkanen.
hierbij aangetoond het aandeel niet westerse allochtonen dat een bijdrage levert aan de maatschappij; nogmaals je standpunt is foutief.

Citaat:
Het doet me iedere keer weer pijn om dat woord te moeten lezen.
het leven is hard
Oud 04-04-2008, 22:44
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
nee ik denk vanuit het perspectief dat je huidige situaties beter en efficienter kan regelen waardoor je uiteindelijk een uitkomst krijgt waar iedereen met relatief weinig problemen mee kan leven, op het moment zie ik alleen maar een vergroting van geweld in het algemeen omdat vooral de politiek maar ook bv. de media niet tot de kernvraag willen komen, should they stay or should they go.

als je wilt deporteren mag je stemmen op de volksvertegenwoordiger van jouw keuze die een segregatiebeleid wil volgen

in het andere geval kies je ervoor samen te leven.

ikzelf zit in het middenl immigratieafbouw, ongewenste elementen bestrijden en immigratie vanuit bepaalde landen op een zwarte lijst (evt. in eur. verband)
Immigratieafbouw is niet genoeg, het moet stoppen en omkeren. Juliana vertelde in een toespraak van 1950 al dat Nederland te vol was, toen woonden er bijna tien miljoen mensen (!). We lopen nu tegen de 16,5 miljoen aan en de gevolgen zijn bekend. Je moet wel heel goed verdienen om een mooi huis te kunnen afbetalen. Het openbaar vervoer zit overvol. Bij de file-administratie wordt record na record gebroken. De criminaliteit stijgt. Er is te weinig ruimte. In een land waar mensen wonen heeft iedereen ruimte nodig om te eten, drinken, reizen, werken, wonen en recreëren. Neem de oppervlakte van Nederland, deel het door de ruimte die deze activiteiten voor één persoon innemen, en je hebt het maximum aantal inwoners van Nederland. Ik denk dat dat zo rond de acht miljoen ligt.

Citaat:
hierbij aangetoond het aandeel niet westerse allochtonen dat een bijdrage leverd aan de maatschappij; nogmaals je standpunt is foutief.
450.000 niet-Westerse allochtonen hebben een baan of eigen bedrijf (geen grappen over shoarmatenten). Het totale aantal niet-Westerse allochtonen is 1,7 miljoen. Dat is een werkloosheid van ruim 73%. There you go.

Citaat:
het leven is hard
Dat is het zeker!

Laatst gewijzigd op 04-04-2008 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 00:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
Immigratieafbouw is niet genoeg, het moet stoppen en omkeren. Juliana vertelde in een toespraak van 1950 al dat Nederland te vol was, toen woonden er bijna tien miljoen mensen (!). We lopen nu tegen de 16,5 miljoen aan en de gevolgen zijn bekend. Je moet wel heel goed verdienen om een mooi huis te kunnen afbetalen. Het openbaar vervoer zit overvol. Bij de file-administratie wordt record na record gebroken. De criminaliteit stijgt. Er is te weinig ruimte. In een land waar mensen wonen heeft iedereen ruimte nodig om te eten, drinken, reizen, werken, wonen en recreëren. Neem de oppervlakte van Nederland, deel het door de ruimte die deze activiteiten voor één persoon innemen, en je hebt het maximum aantal inwoners van Nederland. Ik denk dat dat zo rond de acht miljoen ligt.
juliana pakte toendertijd in '45 als eerste de boot richting engelang, ik zie dan ook geen enkele reden waarde te hechten aan de mening van de monarchie.
ik vind 10 mil niet vol, maar ik denk dat we nu zo'n beetje aan ons limiet beginnen te zitten, het evt. terugsturen van bepaalde groepen door herclassificering dmv. nieuwe (strengere?) classificaties zou wat mij betreft een optie zijn, maar je moet als nederlander wel in je achterhoofd houden dat we zelf veel hierheen gehaald hebben, om dan direct een hele etnische groep als 'schorum' te classificeren vind ik te ver gaan.

dat nog los van het verlies aan werknemers, ondernemers, de administratieve choas en personeel dat je in zal moeten zetten, (of wil je ze bij maastricht over de grens zetten met een lunchpakketje?)

Citaat:
450.000 niet-Westerse allochtonen hebben een baan of eigen bedrijf (geen grappen over shoarmatenten). Het totale aantal niet-Westerse allochtonen is 1,7 miljoen. Dat is een werkloosheid van ruim 73%. There you go.
mijn cijfers zijn uit 2004 en zelfs dan. ik houd de optie om bepaalde groepen te weren en terug te sturen open
Oud 05-04-2008, 00:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, grappig.. De gehele bevolking rekenen als beroepsbevolking. Welk deel is echter boven de 65 of onder de 18? Juist ja..

Het CBS is het overigens niet met je eens qua cijfers over werkeloosheid:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...DR=T&STB=G1,G2

Het hoogste percentage van mensen met een uitkering, was 63%. Dat was in 2006 onder de leeftijdscategorie 60 tot 65 jaar.
Oud 05-04-2008, 01:12
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, grappig.. De gehele bevolking rekenen als beroepsbevolking. Welk deel is echter boven de 65 of onder de 18? Juist ja..

Het CBS is het overigens niet met je eens qua cijfers over werkeloosheid:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...DR=T&STB=G1,G2

Het hoogste percentage van mensen met een uitkering, was 63%. Dat was in 2006 onder de leeftijdscategorie 60 tot 65 jaar.
Reageren

Regels voor berichten