Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2008, 16:43
KreZor
KreZor is offline
Hierbij een topic waarin je je 'minder gelukte gerechten' kunt plaatsen en je mede-forummers hiervoor kunt behoeden.

Kom maar op

TS: Ik had eens gewokte witlof gemaakt, dat wordt ontzettend bitter. Nog wel geprobeerd om het met woksauzen te redden maar helaas. Dat was echt heel vies.
Oud 18-04-2008, 17:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
Raar, ik vind het altijd juist wel lekker als je het wokt, wel tot het gaar is uiteraard, rauwe witlof is nou eenmaal bitter. Heb je het ook geprobeerd met rozijntjes er door heen, of een schepje bruine suiker later karameliseren? Dat maakt het ook een stuk zoeter .

Ik heb een keer roerbakgroente echt verpest door er volgens mij saffraan of dragon door heen te gooien, de smaak overheerste echt enorm en je kon niets anders meer proeven..echt enorm smerig. Verder kan ik me niet echt iets herinneren wat echt mislukte, hoogstens dat dingen veel langer moesten koken/in de oven moesten dan het recept maar ach, als het daardoor wel gewoon lekker wordt vind ik dat niet zo erg.
Oud 18-04-2008, 20:28
Verwijderd
Ik heb een restje gesneden ui in een bakje in de koelkast bewaard. De volgende dag smaakte de kwark en de margarine naar ui!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 20:51
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Ik heb een restje gesneden ui in een bakje in de koelkast bewaard. De volgende dag smaakte de kwark en de margarine naar ui!
Dat is dan ook de reden dat ik alles afdek voor het de koelkast in gaat
Oud 19-04-2008, 11:54
Verwijderd
Witlof wokken vind ik juist lekker, met een beetje zout er door en dan niet te lang (het moet geen snot worden). Wordt juist lekker zoet

Ik kreeg een keer een gerecht voorgeschoteld dat mijn man had gemaakt. Een soort traditionele pasta. In plaats van 2 teentjes knoflook had hij er twee knofloken in gedaan. Ik heb het serieus geprobeerd maar zelfs van die twee happen kreeg ik uitslag over m'n hele lichaam; ik kan prima tegen knoflook, maar niet in die hoeveelheden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Dat is dan ook de reden dat ik alles afdek voor het de koelkast in gaat
Het was afgedekt met een schoteltje. Maar daar ging het gewoon doorheen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg een keer een gerecht voorgeschoteld dat mijn man had gemaakt. Een soort traditionele pasta. In plaats van 2 teentjes knoflook had hij er twee knofloken in gedaan. Ik heb het serieus geprobeerd maar zelfs van die twee happen kreeg ik uitslag over m'n hele lichaam; ik kan prima tegen knoflook, maar niet in die hoeveelheden.
dit heb ik ernstig waar lachend voorgelezen aan mijn vriend
like, omg

ennieweejz, ik heb nog nooit iets gemaakt dat mislukt is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 20:31
marrel
marrel is offline
Domste wat ik heb gedaan is een liter te veel water in de soep gooien en ik heb hem ook ooit de pan weer uit zien komen maar das meer dom dan mislukte creatie
Oud 19-04-2008, 20:59
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
Oh dear, moet je niet hier komen eten Eén van mijn lievelings bijgerechten? Gekookte knoflook Men neme een handvol knoflooktenen, kookt die even in bouillon en bakt ze daarna met een klein beetje soja saus. Niet zo scherp en lekker zoet. Mmm-mm!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten